Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2001, 10:21
nosferato
nosferato is offline
Ik heb al gekeken in m'n BIOS en ik kan nergens de FSB of de multiplier veranderen. Is het mogelijk om het toch (op een makkelijke manier) te overclocken?

Ik heb ook nog een oude 386 of 486 (weet niet meer zeker) zou die makkelijker te overclocken zijn?

-nosferato-
Oud 29-12-2001, 12:16
The Fox
The Fox is offline
Laat dat ding gewoon lekker uitroesten, of beter: maak er een firewall/router van, en laat dat overklokken zitten. Je haalt er waarschijnlijk toch niet meer dan 5 mhztjes uit, en dat maakt geen verschil
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 13:35
nosferato
nosferato is offline
Citaat:
The Fox schreef:
Laat dat ding gewoon lekker uitroesten, of beter: maak er een firewall/router van, en laat dat overklokken zitten. Je haalt er waarschijnlijk toch niet meer dan 5 mhztjes uit, en dat maakt geen verschil
is dat eigenlijk moeilijk om te doen? Zo'n firewall maken dan bedoel ik. Ik zou dat best wel eens willen proberen.
Ik heb toch nog een goede pc staan op mijn kot en daar zal binnenkort internet op komen en dus zou ik een firewall best wel kunnen gebruiken.
Een hardware firewall is dan ook stukken beter dan een softwarematige firewall.

kan er iemand uitleggen hoe ik dit moet doen? Nu staat er redhat 7.0 op. Moet ik er iets anders op zetten?
Oud 29-12-2001, 16:53
Verwijderd
Die "hardware" firewall is dan nogsteeds gewoon een stukkie software dat op de router draait.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 00:05
The Fox
The Fox is offline
Mja, maar bij een hardware firewall is het idee dat hij dedicated is, dus alleen firewallt, en geen andere dingen. In principe is het niet heel moeilijk, maar je moet wel wat linux kennis hebben.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 00:48
Verwijderd
bwuh je hoeft niet per sé linux te gebruiken daarvoor hoor.. een willekeurige Windows NT zal 't ook prima doen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 10:00
nosferato
nosferato is offline
Ik heb al een beetje UNIX kennis. Is dat ook voldoende?
Kan er mij iemand een beetje uitleg geven hoe ik er aan moet beginnen. Als ik al begonnen ben kan mijn weg verder vragen hier op het forum

thanx iedereen

-nosferato-
Oud 30-12-2001, 14:35
The Fox
The Fox is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
bwuh je hoeft niet per sé linux te gebruiken daarvoor hoor.. een willekeurige Windows NT zal 't ook prima doen..
NT op een 386? Veel plezier

Tja, er is nu weer een nieuw firewall proggie, SmoothWall, dat ziet er erg goed uit. Moet je even kijken op sourceforge.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:04
nosferato
nosferato is offline
nee, ik heb ook nog m'n +200Mhz (ik weet het niet meer precies) computer met 1.2Gb en 32 ram
Is het mogelijk om daar een firewall van te maken? Kan het in unix?

-nosferato-
Oud 30-12-2001, 16:39
Verwijderd
Ik heb amper enige kennis van Linux, maar ik gebruik Freesco als router software. Werkt vanaf een 386 met 8MB. www.freesco.org

Hier staat een hele duidelijke nederlandstalige handleiding: http://www.ssp.be.tf/
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:41
The Fox
The Fox is offline
Das het router gedeelte ja, maar als hij er ook firewall op wil is dat geen optie. Op die 200 mhz kan in principe wel nt 4 ofzow, en linux draait overal op
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:46
Verwijderd
Citaat:
The Fox schreef:
Das het router gedeelte ja, maar als hij er ook firewall op wil is dat geen optie. Op die 200 mhz kan in principe wel nt 4 ofzow, en linux draait overal op
Ahum...

Citaat:
FREESCO supports up to 3 ethernet cards and up to 2 modems.
Other features of FREESCO are:

Bridge mode
Firewalling and Network Address Translation
DNS Server
DHCP Server
HTTP Server (public and control purpose)
Telnet server (only one connection per time)
Print Server
Remote Access Server (up to 2 modems)
Time Server
Freesco heeft ook een goede firewall.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 18:57
nosferato
nosferato is offline
Is het mogelijk om dan op die router/firewall die Freesco draai en dan op mijn gewone PC win Xp

Heb ik nog een speciale netwerkkabel nodig? Heb ik dan ook een netwerkkaart nodig? In beide PC's?

Die link van PIE met die nederlandse handleiding is enkel voor kabel modem. Op mijn kot kan ik enkel gebruik maken van dail-up internet.
Misschien is het wel niet nuttig om daarvoor een router/firewall op te stellen, maar ik zou het graag doen om wat bij te leren.
Ik heb daar namelijk nog geen ervaring mee.

bedankt voor de hulp!

-nosferato-
Reageren

Regels voor berichten