Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een uitwisselingsjaar is een fantastische ervaring en je leert naast een hoop nieuwe mensen ook jezelf kennen, je doet dingen die je anders niet zo snel zou doen etc. Je moet er alleen wel zelf achteraan gaan. Anderen doen het niet voor je. Wat betreft de financiering: sommige uitwisselingsorganisaties, zoals YFU kunnen subsidies geven wanneer jij, maar vooral je ouders onvoldoende financiele middelen hebben om een uitwisselingsjaar te realiseren, maar daarvoor kun je je beter tot de organisaties zelf wenden ipv het hier te vragen. Zij hebben meer specifieke informatie voor je. De twee grootste zijn AFS en YFU. (www.afs.nl en www.yfu.nl)
||
Citaat:
Ik wilde dolgraag naar het buitenland, en nu ga ik via de uni. Dan betaal je net zo veel als in NL, je krijgt een extra vergoeding van je OV en via erasmus-iets krijg je ook geld. Dan is het én nuttig én goed te betalen... In Amerika moet je idd voor 10.000 dollar rekenen per jaar en dan zit je nog op een 'slechte'...
||
Citaat:
Vorig jaar januari is er bij ons op school een jongen uit Argentinie gekomen, en hij is nu net weer naar huis. Natuurlijk miste hij z'n familie, maar hij heeft hier ook heel veel beleefd. Toen hij wegging sprak hij hardstikke goed Nederlands, en Engels, wat hij bij ons heeft geleerd. Hij had hier super veel vrienden en met de kerstviering hield hij een praatje (moet je ook maar durven), dat hij een geweldige tijd had gehad en veel had geleerd. Dusss, er zijn ook mensen bij wie het super bevalt!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik denk dat je wel wat opsteekt van een jaar naar het buitenland. Ook als je naar Amerika gaat. Ik wil ook heel graag namelijk.
Ik denk dat je van de lessen opzich niet veel opsteekt, want het niveau is idd erg laag, maar je bent alleen en je moet zelf op een toch wel jonge leeftijd veel dingen uitzoeken. Daar leer je echt wel veel van hoor! En ik weet ook precies wat er bedoelt wordt met de sfeer op een Amerikaanse school. Mijn nichtje is Amerikaans en ik ben een paar keer een week met haar mee naar school geweest. Het zit er iets anders in elkaar dan hier, en de lessen leken wel ongeveer hetzelfde, alleen dan op een lager niveau, maar er is echt een andere sfeer! En als je naar High School gaat zorgt de organisatie echt wel voor een veilige plek enzo. Ikzelf ga waarschijnlijk niet, ik wilde volgend jaar gaan maar het lukt financieel neit helemaal. De meeste high school programma's in de VS kosten ongeveer 5500 euro, behalve AFS, die is iets van 7000 geloof ik. En daarbij komen ook nog andere kosten zoals verzekering en zakgeld. De meeste organisaties zeggen dat ogeveer 200 euro per maand nodig is. Dit zijn een aantal organisaties, ik zou gewoon brochures aanvragen, dan kom je veel meer te weten. www.sts-education.com www.ef.com www.yfu.nl er zijn er nog een paar, die weet ik niet precies. maar die kan je wel vinden op uitwisseling.pagina.nl Ik heb trouwens wel gehoord dat sts geen goede organisatie is. Maar iig succes, ik hoop dat jij wel kunt gaan!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en voor university's kan je beurzen krijgen.. makkelijker gaat dat door eerst een jaar high school te doen, dan scoor je tenminste lekker hoog op je SAT's (uh.. zo toch?) maar bevoorrecht zijn met rijke ouders is inderdaad wel handig voor dit soort dingen ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Daarom ben ik vervolgens even in gegaan op de Amerikaanse universiteiten aangezien ook heel veel mensen er naar verlangen om daar naar toe te gaan. Als buitenlandse student een leuke beurs krijgen die je in de gelegenheid brengt naar een goede universiteit is zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar welk land kiest nou twee keer balkenende ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ach.. volgensmij zijn er ook genoeg normale mensen hoor.. als je hier op het forum rond zou kijekn zou je ook denken dat nederlanders niet helemaal goed bij hun hoodf zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De helft van die mensen is verbaasd als je ze vertelt dat je in Nederland ook TV's hebt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
In sommige kleinere landen werken de organisaties samen omdat ze zulke kleine groepen studenten binnen krijgen. In Nederland is dat niet zo, maar zitten ze wel gezamenlijk in 1 pand. De twee verschillen soms van prijs (Amerika is bv. veel goedkoper bij YFU, terwijl Australie dacht ik goedkoper is bij AFS) en soms niet. YFU heeft bijzonder veel uitwisselingen binnen Europa, terwijl AFS meer heeft in Latijns-Amerika. YFU heeft kunstprogramma's (beeldend, muziek), AFS meer high school. Tsjah, het hangt van je wensen af welke organisatie beter bij jou past.
|
![]() |
Kijk hier eens:
http://www.folkehogskole.no/english_mainpage.asp Ik kan je heeeeeel veel meer vertellen, zit namelijk nu zelf voor een jaar op zo'n school, en het is echt uniek. Als je geïnteresseerd bent en meer wilt weten, debora_in_lofthus apenstaart hotmail punt com |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Jaar naar het buitenland jasoncole | 1 | 24-01-2015 21:52 | |
Studeren |
Een jaar in het buitenland? Scoot | 17 | 22-02-2010 08:55 | |
Algemene schoolzaken |
Mensen die geinteresseerd zijn in een jaar naar het buitenland. mind_on_hiatus | 89 | 11-04-2006 22:07 | |
Studeren |
Twijfel over studiekeuze? Ga een jaar naar het buitenland! telefooncel | 7 | 09-02-2006 20:05 | |
Liefde & Relatie |
Samenwonen, maar alleen een half jaar naar het buitenland (stage) ekki | 22 | 27-11-2003 15:19 | |
Algemene schoolzaken |
Een jaar naar buitenland!!! :eek: heeero | 31 | 03-02-2002 17:00 |