Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 20:54
HomerJ
HomerJ is offline
Hallo,

Ik ga richting het einde van mijn middelbare school(Havo), en het lijkt me echt enorm leuk om een jaar naar Amerika te gaan. Naar een High school. Het is een soort droom van me om naar de VS te gaan en een High School. Engels is zonder twijfel mijn beste vak en ik heb al wat info gehad van mijn decaan. Het lijkt me echt super om een jaar er tussen uit te gaan en daarna een opleiding doen. Nu is 't alleen een beetje erg duur, maar ik vroeg me af of hier ook beurzen voor zijn? En ik zou graag andere ervaringen horen van mensen die ook in het buitenland zijn geweest, was 't leuk? Was 't waar? Hoe deed je de financïering?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 20:57
Verwijderd
Het enige fatsoenlijk onderwijs in de VS kun je krijgen op (zeer dure) private schools, of in public schools in dure wijken. En zelfs dan is het onderwijs niet beter dan het Nederlandse. Verder is het leeuwendeel van de Amerikanen nogal dom en irritant, dus kan ik je het afraden. Eigenlijk is het niveau van de gemiddelde High School te vergelijken met het VMBO, hoewel het niveau in arme wijken nog lager uitvalt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:56
HomerJ
HomerJ is offline
Dus? Ben ik ook een keer de slimste van de klas

Maar het gaat me niet echt om het niveau, meer de sfeer op die scholen, het sporten etc.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:02
Verwijderd
Sporten kan op een hele hoop goedkopere manieren...

Of wil je gewoon kunnen opscheppen dat je in de States geweest bent?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:04
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
HomerJ schreef op 14-01-2005 @ 22:56 :
..meer de sfeer op die scholen, het sporten etc.
dan zou 'k maar thuis blijven als ik joe was
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:05
shibby almighty
shibby almighty is offline
ik sluit me aan bij Mephostophilis zijn mening

En ken een amerikaans meisje dat nu in Nederland is. Zei doet hier echt absoluut niets nuttigs. Dit vind ze zelf ook, je leert eigenlijk weinig. Het valt veel mensen zwaarder met het gemis van het hun vrienden/familie. Als exchange student word er toch anders naar je gekeke waarom een hechte band met iemand krijgen als deze binnen een jaar toch weer vertrekt...

Ook kost het veel geld, en naar mijn weten zijn er geen beursen voor tenzij je goed ben in een sport (bv basketbal) en je uitgenodigd word voor een school. Wat in jouw geval volgens mij niet zo is
Oud 14-01-2005, 22:05
Gothic
Gothic is offline
het is duur, voor high school krijg je geen beurs, met een organisatie is het heel duur, zonder is het heeeeel veel geregel en nog steeds duur... en je moet ff kijken naar je leeftijd, want dat kan ook nog een probleem zijn...
Oud 14-01-2005, 22:21
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2005 @ 23:05 :
en je moet ff kijken naar je leeftijd, want dat kan ook nog een probleem zijn...
In het geval van Amerika is 15 bij de meeste organisaties geen probleem, sterker nog, dat prefereren ze, mensen van 15-17 om het leeftijdsverschil zo klein mogelijk te houden. Nederland is als uitzendend land een uitzondering, omdat mensen hiervandaan meestal na hun eindexamen gaan.
Een uitwisselingsjaar is een fantastische ervaring en je leert naast een hoop nieuwe mensen ook jezelf kennen, je doet dingen die je anders niet zo snel zou doen etc. Je moet er alleen wel zelf achteraan gaan. Anderen doen het niet voor je.
Wat betreft de financiering: sommige uitwisselingsorganisaties, zoals YFU kunnen subsidies geven wanneer jij, maar vooral je ouders onvoldoende financiele middelen hebben om een uitwisselingsjaar te realiseren, maar daarvoor kun je je beter tot de organisaties zelf wenden ipv het hier te vragen. Zij hebben meer specifieke informatie voor je. De twee grootste zijn AFS en YFU. (www.afs.nl en www.yfu.nl)
Oud 14-01-2005, 23:25
jochem123
jochem123 is offline
Je kan ook via EF een jaar highschool of zelfs college doen. Een jaar naar het buitenland is echt super en moet je gewoon echt doen. Wat betreft je financiele situatie: ik geloof dat ze bij EF ook wel een aantal beurzen hebben (ben zelf niet met EF geweest dus weet het niet zeker) en anders raad ik je aan om heel hard te gaan werken, dat doen namelijk veel mensen die een jaar naar het buitenland gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 06:02
Verwijderd
zo'n jaar naar amerika kost minstens 7000 euro denk ik
dat is nog maar het minimum
ik denk niet dat je dat bij elkaar gespaard krijgt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:30
jet
jet is offline
Ik ga volgend jaar na mn VWO met EF een jaar high school doen.. als je het wil zal je wel enigzins moeten opschieten... wat gothic zegt is overigens niet waar, je kan er wel een beurs voor krijgen

PM me maar
Oud 15-01-2005, 10:54
Verwijderd
Wat een masochisme.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
jet schreef op 15-01-2005 @ 11:30 :
Ik ga volgend jaar na mn VWO met EF een jaar high school doen.. als je het wil zal je wel enigzins moeten opschieten... wat gothic zegt is overigens niet waar, je kan er wel een beurs voor krijgen

PM me maar
Toen ik het wilde, was er geen mogelijkheid om een beurs te krijgen, wel als je uni ging doen. Maar de kans dat je die krijgt is superklein. Zelfs met gemiddeld een 9, perfecte buitenschoolse activiteiten en profsporter, kun je worden afgewezen (wij hadden zo iemand op school)...

Ik wilde dolgraag naar het buitenland, en nu ga ik via de uni. Dan betaal je net zo veel als in NL, je krijgt een extra vergoeding van je OV en via erasmus-iets krijg je ook geld. Dan is het én nuttig én goed te betalen...

In Amerika moet je idd voor 10.000 dollar rekenen per jaar en dan zit je nog op een 'slechte'...
Oud 15-01-2005, 14:39
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
shibby almighty schreef op 14-01-2005 @ 23:05 :

En ken een amerikaans meisje dat nu in Nederland is. Zei doet hier echt absoluut niets nuttigs. Dit vind ze zelf ook, je leert eigenlijk weinig. Het valt veel mensen zwaarder met het gemis van het hun vrienden/familie. Als exchange student word er toch anders naar je gekeke waarom een hechte band met iemand krijgen als deze binnen een jaar toch weer vertrekt...
Dat kan natuurlijk gebeuren, maar andere mensen leren misschien wel heel veel.
Vorig jaar januari is er bij ons op school een jongen uit Argentinie gekomen, en hij is nu net weer naar huis. Natuurlijk miste hij z'n familie, maar hij heeft hier ook heel veel beleefd. Toen hij wegging sprak hij hardstikke goed Nederlands, en Engels, wat hij bij ons heeft geleerd. Hij had hier super veel vrienden en met de kerstviering hield hij een praatje (moet je ook maar durven), dat hij een geweldige tijd had gehad en veel had geleerd.

Dusss, er zijn ook mensen bij wie het super bevalt!
Oud 15-01-2005, 18:28
jet
jet is offline
Citaat:
Gothic schreef op 15-01-2005 @ 12:42 :
Toen ik het wilde, was er geen mogelijkheid om een beurs te krijgen, wel als je uni ging doen. Maar de kans dat je die krijgt is superklein. Zelfs met gemiddeld een 9, perfecte buitenschoolse activiteiten en profsporter, kun je worden afgewezen (wij hadden zo iemand op school)...

Ik wilde dolgraag naar het buitenland, en nu ga ik via de uni. Dan betaal je net zo veel als in NL, je krijgt een extra vergoeding van je OV en via erasmus-iets krijg je ook geld. Dan is het én nuttig én goed te betalen...

In Amerika moet je idd voor 10.000 dollar rekenen per jaar en dan zit je nog op een 'slechte'...
hhm volgensmij haal je high school en univerity een beetje door elkaar.. de beurs die je hiervoor kan krijgen gaat namelijk neit om sport, maar om motivatie en je geld situatie thuis.. en het is minder dan 10.000 dollar hoor.. universiteiten zijn daar zo duur..
Oud 15-01-2005, 19:11
Verwijderd
Van Highschool steek je waarschijnlijk niets op, behalve dan wat Engels. Dus je kunt beter voor iets anders kiezen, Engeland bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:32
Noddy
Noddy is offline
ik denk dat je wel wat opsteekt van een jaar naar het buitenland. Ook als je naar Amerika gaat. Ik wil ook heel graag namelijk.
Ik denk dat je van de lessen opzich niet veel opsteekt, want het niveau is idd erg laag, maar je bent alleen en je moet zelf op een toch wel jonge leeftijd veel dingen uitzoeken. Daar leer je echt wel veel van hoor!

En ik weet ook precies wat er bedoelt wordt met de sfeer op een Amerikaanse school. Mijn nichtje is Amerikaans en ik ben een paar keer een week met haar mee naar school geweest.
Het zit er iets anders in elkaar dan hier, en de lessen leken wel ongeveer hetzelfde, alleen dan op een lager niveau, maar er is echt een andere sfeer!

En als je naar High School gaat zorgt de organisatie echt wel voor een veilige plek enzo.

Ikzelf ga waarschijnlijk niet, ik wilde volgend jaar gaan maar het lukt financieel neit helemaal.
De meeste high school programma's in de VS kosten ongeveer 5500 euro, behalve AFS, die is iets van 7000 geloof ik.
En daarbij komen ook nog andere kosten zoals verzekering en zakgeld. De meeste organisaties zeggen dat ogeveer 200 euro per maand nodig is.

Dit zijn een aantal organisaties, ik zou gewoon brochures aanvragen, dan kom je veel meer te weten.

www.sts-education.com
www.ef.com
www.yfu.nl

er zijn er nog een paar, die weet ik niet precies. maar die kan je wel vinden op uitwisseling.pagina.nl

Ik heb trouwens wel gehoord dat sts geen goede organisatie is.

Maar iig succes, ik hoop dat jij wel kunt gaan!!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:10
jet
jet is offline
ohja dan wil ik EF nog even aanprijzen

ze beleiden me nu al heel goed, als ik bel dan weten ze altijd gelijk wie ik ben enzo. dus ik vertrouw erop dat ik als ik eenmaal in amerika ben ik ook op ze kan rekenen...

minpuntje: je kan niet zelf een staat uitzoeken. maar dit kan volgensmij bij maar heel weinig organisaties?
Oud 15-01-2005, 20:28
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 15-01-2005 @ 21:10 :
minpuntje: je kan niet zelf een staat uitzoeken. maar dit kan volgensmij bij maar heel weinig organisaties?
Als je maar bij een blue state uitkomt, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 21:38
HomerJ
HomerJ is offline
Oké jongens bedankt voor de reacties, zowel negatieve als positiefe. Het lijkt me erg mooi alleen ik moet het financieel nog regelen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:28
jet
jet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 21:28 :
Als je maar bij een blue state uitkomt, zou ik zeggen.
daar zit ik gelukkig... de laatste vier verkiezingen al blue
Oud 16-01-2005, 11:32
Verwijderd
Heeft het enige toegevoegde waarde voor je opleiding of is het alleen maar 'leuk'?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:38
jet
jet is offline
pff in het foldertje staat dat je dat aan je decaan moet vragen

maar het zal zeker neit mistaan op je CV. je spreekt namelijk dan goed amerikaans-engels, en zo'n ervaring van in je eentje met vreemde mensen er wat van maken staat de meeste werkgevers ook wel aan

ik ben overigens van plan (ik ben er bijna zeker over) om daar een beurs te scoren en in het amerikaans de opleiding te doen die ik hier niet kan volgen door verkeerde profielkeuze
Oud 16-01-2005, 11:39
NN
NN is offline
High School is inderdaad een soort middelmatig voortgezet onderwijs, het is meer VMBO dan HAVO/VWO.

Stel dat je naar een Amerikaanse uni wil die een beetje redelijk is, dan zit je ook al snel al op een paar duizend dollar per studieperiode.
De betere uni's als Harvard, Yale, MITT e.d. kosten voor een jaartje al waar je hier, zelfs met de huidige plannen voor collegegeldverhoging, je hele studie kan doen. Reken dan maar op tientallen duizenden dollar per jaar.

Goed onderwijs in de VS is onbetaalbaar.
Oud 16-01-2005, 11:40
Verwijderd
Goed Maar het is dus geen concrete vakinhoudelijke verdieping of aanvulling op je VWO. Het is wat ik noem 'secundaire' vorming: leren een vreemde taal in spraak beter te beheersen, contact met mensen uit andere culturen, dat soort dingen.

Leek mij trouwens ook erg leuk destijds.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2005, 11:41
jet
jet is offline
Citaat:
NN schreef op 16-01-2005 @ 12:39 :
High School is inderdaad een soort middelmatig voortgezet onderwijs, het is meer VMBO dan HAVO/VWO.

Stel dat je naar een Amerikaanse uni wil die een beetje redelijk is, dan zit je ook al snel al op een paar duizend dollar per studieperiode.
De betere uni's als Harvard, Yale, MITT e.d. kosten voor een jaartje al waar je hier, zelfs met de huidige plannen voor collegegeldverhoging, je hele studie kan doen. Reken dan maar op tientallen duizenden dollar per jaar.

Goed onderwijs in de VS is onbetaalbaar.
hij heft het over high schol hoor
en voor university's kan je beurzen krijgen.. makkelijker gaat dat door eerst een jaar high school te doen, dan scoor je tenminste lekker hoog op je SAT's (uh.. zo toch?)

maar bevoorrecht zijn met rijke ouders is inderdaad wel handig voor dit soort dingen
Oud 16-01-2005, 11:43
jet
jet is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2005 @ 12:40 :
Goed Maar het is dus geen concrete vakinhoudelijke verdieping of aanvulling op je VWO. Het is wat ik noem 'secundaire' vorming: leren een vreemde taal in spraak beter te beheersen, contact met mensen uit andere culturen, dat soort dingen.

Leek mij trouwens ook erg leuk destijds.
ja inderdaad.. maar je kan ook natuurlijk vakken volgen waar je de rest van je leven wat aan hebt, die je hier niet kan krijgen.. denk aan spreken in het openbaar ofzo.. maar het is dus idd wel iets waar je niet moet denken iets te gaan leren, maar vooral dat je het leuk wilt hebben...
Oud 16-01-2005, 11:51
Verwijderd
Het heeft wel een zekere toegevoegde waarde, en niet alleen qua taalvaardigheid. Het laat een hoge mate van zelfstandigheid en flexibiliteit zien. Bovendien maak je zo kennis met een andere cultuur.

Maar ook buiten je CV'tje om is een jaar in het buitenland nuttig. Je komt jezelf in dat jaar echt tegen. Je leert uit welk hout je bent gesneden, zullen we maar zeggen
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 11:55
NN
NN is offline
Citaat:
jet schreef op 16-01-2005 @ 12:41 :
hij heft het over high schol hoor
en voor university's kan je beurzen krijgen.. makkelijker gaat dat door eerst een jaar high school te doen, dan scoor je tenminste lekker hoog op je SAT's (uh.. zo toch?)

maar bevoorrecht zijn met rijke ouders is inderdaad wel handig voor dit soort dingen
Ik heb ook mijn mening over de Amerikaanse High School gegeven. Die is echter zo matig, dat ik er niet naar toe zou willen.

Daarom ben ik vervolgens even in gegaan op de Amerikaanse universiteiten aangezien ook heel veel mensen er naar verlangen om daar naar toe te gaan. Als buitenlandse student een leuke beurs krijgen die je in de gelegenheid brengt naar een goede universiteit is zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Oud 16-01-2005, 12:19
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 16-01-2005 @ 12:28 :
daar zit ik gelukkig... de laatste vier verkiezingen al blue
Dan kom je, naast de vele debielen, misschien ook nog wat mensen tegen die voor rede vatbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:25
jet
jet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-01-2005 @ 13:19 :
Dan kom je, naast de vele debielen, misschien ook nog wat mensen tegen die voor rede vatbaar zijn.
ach weetje.. wij vinden hen zo dom om 2 keer bush te kiezen

maar welk land kiest nou twee keer balkenende
Oud 16-01-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
DutchECK schreef op 16-01-2005 @ 12:51 :
Het heeft wel een zekere toegevoegde waarde, en niet alleen qua taalvaardigheid. Het laat een hoge mate van zelfstandigheid en flexibiliteit zien. Bovendien maak je zo kennis met een andere cultuur.

Maar ook buiten je CV'tje om is een jaar in het buitenland nuttig. Je komt jezelf in dat jaar echt tegen. Je leert uit welk hout je bent gesneden, zullen we maar zeggen
Ah, krijgen we het standaard riedeltje weer 'zelfstandigheid, jezelf leren kennen, bla bla'

Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:28
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 16-01-2005 @ 13:25 :
ach weetje.. wij vinden hen zo dom om 2 keer bush te kiezen

maar welk land kiest nou twee keer balkenende
Dat is een factor, maar daarop baseer ik mijn oordeel niet. Ik heb gewoon via het internet met vele Amerikanen gesproken. De gemiddelde Amerikaan is rechts-extremistisch/fundamentalistisch en walgelijk patriotistisch. De enige mensen waar je een fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren zijn 'afvalligen' of intellectuelen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:29
Verwijderd
Amerikanen staan ongeveer net zover van ons af als Afghanen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:30
jet
jet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-01-2005 @ 13:28 :
Dat is een factor, maar daarop baseer ik mijn oordeel niet. Ik heb gewoon via het internet met vele Amerikanen gesproken. De gemiddelde Amerikaan is rechts-extremistisch/fundamentalistisch en walgelijk patriotistisch. De enige mensen waar je een fatsoenlijk gesprek mee kunt voeren zijn 'afvalligen' of intellectuelen.

ach.. volgensmij zijn er ook genoeg normale mensen hoor.. als je hier op het forum rond zou kijekn zou je ook denken dat nederlanders niet helemaal goed bij hun hoodf zijn.
Oud 16-01-2005, 12:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2005 @ 13:28 :
Ah, krijgen we het standaard riedeltje weer 'zelfstandigheid, jezelf leren kennen, bla bla'

Gelukkig maken dat soort dingen op mijn CV geen drol uit.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-01-2005 @ 13:30 :
Gelukkig maken dat soort dingen op mijn CV geen drol uit.
Dat zijn imo kenmerken van elk normaal ontwikkeld persoon.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:35
jet
jet is offline
jezelf leren kennen en tegenkomen doe je maar in nepal
Oud 16-01-2005, 12:38
Verwijderd
Ach, na twee nichtjes die een jaar naar Australië resp. Frankrijk zijn gegaan na hun VWO 'om zichzelf tegen te komen' en aldus in staat zijnde om de toestand vóór en de toestand ná te bepalen, kan ik zeggen dat een dergelijke reis gewoon een slap excuus is om (nog) geen vervolgopleiding te hoeven kiezen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:44
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 16-01-2005 @ 13:35 :
jezelf leren kennen en tegenkomen doe je maar in nepal
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:58
NN
NN is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-01-2005 @ 13:38 :
Ach, na twee nichtjes die een jaar naar Australië resp. Frankrijk zijn gegaan na hun VWO 'om zichzelf tegen te komen' en aldus in staat zijnde om de toestand vóór en de toestand ná te bepalen, kan ik zeggen dat een dergelijke reis gewoon een slap excuus is om (nog) geen vervolgopleiding te hoeven kiezen.
Inderdaad, een vriend van me is moest ook een jaar buitenland om te bepalen 'welke kant hij op wilde'. Uiteindelijk is hij ook eens gaan studeren. Inmiddels is hij al weer met de tweede studie bezig en ook die vindt hij niet leuk. Binnenkort zal hij wel met de derde beginnen.
Oud 16-01-2005, 14:31
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 16-01-2005 @ 13:30 :
ach.. volgensmij zijn er ook genoeg normale mensen hoor.. als je hier op het forum rond zou kijekn zou je ook denken dat nederlanders niet helemaal goed bij hun hoodf zijn.
Geloof me nou maar.

De helft van die mensen is verbaasd als je ze vertelt dat je in Nederland ook TV's hebt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 16:17
Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 16-01-2005 @ 15:31 :
De helft van die mensen is verbaasd als je ze vertelt dat je in Nederland ook TV's hebt.
Oud 20-01-2005, 20:46
Verwijderd
ik zit nu voor een half jaar in denemarken met YFU. ik ben erg tevreden over ze, ik zou eerst fashion design technology gaan doen, dat bleek echt niks te zijn, ik kon er de eerste 3 weken niet eens terecht. toen hadden ze geregeld dat ik die 3 weken naar een gymnasiet kon. dat beviel zo goed, dat ik er nu blijf. dit hebben ze allemaal binnen een paar dagen voor me geregeld. je krijgt ook 2 contactpersonen toegewezen, een vrij jonge en een wat oudere, voor als je ergens over wilt praten. deze mensen bellen sowieso af en toe om te vragen hoe alles gaat, wat je tegenvalt en blabla.

over EF heb ik wat slechte verhalen gehoord (en de brochures zijn vreselijk zo nep!), maar een vriend van me heeft er 2 maanden mee in australie engels gestudeerd, en het beviel hem goed, hoewel ze erg duur zijn voor ook zo'n korte periode.

een andere vriend van me heeft een jaar in japan gezeten met AFS. daar was hij supertevreden over. ik heb eerst ook bij AFS gekeken, maar voor de meeste dingen was ik te oud o.i.d. en bij YFU maakten ze er geen probleem van dat ik een paar maanden te oud was.

verder kan je misschien eerst gaan werken om te sparen. dat heb ik ook gedaan, het was vreselijk werk maar dan heb je ook wat

oh, en lekker boeiend dat het niveau van zo'n high school niet al te hoog is je vermaakt je er heus wel. dan hoef je je om het leren iig niet al te druk t maken, lekker relaxed jaartje. bij mij op school is het niveau trouwens wel vrij hoog (minstens vwo), maar ik versta 90% (nog) niet. maargoed, ik zit er ook nog maar net.

iig veel succes met alles! ik hoop voor je dat het lukt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 14:21
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Urm schreef op 20-01-2005 @ 21:46 :
over EF heb ik wat slechte verhalen gehoord (en de brochures zijn vreselijk zo nep!), maar een vriend van me heeft er 2 maanden mee in australie engels gestudeerd, en het beviel hem goed, hoewel ze erg duur zijn voor ook zo'n korte periode.

een andere vriend van me heeft een jaar in japan gezeten met AFS. daar was hij supertevreden over. ik heb eerst ook bij AFS gekeken, maar voor de meeste dingen was ik te oud o.i.d. en bij YFU maakten ze er geen probleem van dat ik een paar maanden te oud was.
AFS en YFU verschillen van kwaliteit per land en binnen grote landen zelfs regionaal, omdat ze draaien op vrijwilligers en de leidinggevende vrijwilligers zijn niet allemaal even goed.
In sommige kleinere landen werken de organisaties samen omdat ze zulke kleine groepen studenten binnen krijgen. In Nederland is dat niet zo, maar zitten ze wel gezamenlijk in 1 pand.
De twee verschillen soms van prijs (Amerika is bv. veel goedkoper bij YFU, terwijl Australie dacht ik goedkoper is bij AFS) en soms niet. YFU heeft bijzonder veel uitwisselingen binnen Europa, terwijl AFS meer heeft in Latijns-Amerika. YFU heeft kunstprogramma's (beeldend, muziek), AFS meer high school.
Tsjah, het hangt van je wensen af welke organisatie beter bij jou past.
Oud 21-01-2005, 21:14
Luego
Luego is offline
Kijk hier eens:
http://www.folkehogskole.no/english_mainpage.asp

Ik kan je heeeeeel veel meer vertellen, zit namelijk nu zelf voor een jaar op zo'n school, en het is echt uniek.
Als je geïnteresseerd bent en meer wilt weten, debora_in_lofthus apenstaart hotmail punt com
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 02:13
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
HomerJ schreef op 14-01-2005 @ 21:54 :
Ik ga richting het einde van mijn middelbare school(Havo), en het lijkt me echt enorm leuk om een jaar naar Amerika te gaan. Naar een High school. Het is een soort droom van me om naar de VS te gaan en een High School. Engels is zonder twijfel mijn beste vak en ik heb al wat info gehad van mijn decaan. Het lijkt me echt super om een jaar er tussen uit te gaan en daarna een opleiding doen. Nu is 't alleen een beetje erg duur, maar ik vroeg me af of hier ook beurzen voor zijn? En ik zou graag andere ervaringen horen van mensen die ook in het buitenland zijn geweest, was 't leuk? Was 't waar? Hoe deed je de financïering?
Citaat:
- post van Luego -
Oud 22-01-2005, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Malthus schreef op 21-01-2005 @ 15:21 :
AFS en YFU verschillen van kwaliteit per land en binnen grote landen zelfs regionaal, omdat ze draaien op vrijwilligers en de leidinggevende vrijwilligers zijn niet allemaal even goed.
dat is niet waar. deze organisaties zijn niet winstbelust, zoals EF wel is. er werken bij YFU echter ook mensen die betaald krijgen, al zijn het er dan maar een paar. dit zijn de mensen op kantoor die de school, het gezin e.d. voor je regelen, en waar je ook als je al geplaatst bent terecht kunt met je vragen, klachten enz. het klopt dat ze veel vrijwilligers hebben, maar dit zijn de mensen die bijvoorbeeld je introductieweek regelen en daar leiding geven.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 09:39
jet
jet is offline
waarom zouden die mensen bij EF geen winst mogen maken op je? het is gewoon een bedrijf hoor...

is eigenlijk wel fijn. als ze het dan kut doen, krijgen ze gen klanten meer en is de winst weg, dus ze zouden wel uitkijken
Oud 22-01-2005, 09:51
Verwijderd
ik zeg niet dat ze geen winst mogen maken...ze maken bij AFS en YFU ook heus wel wat winst, als ze verlies zouden draaien zouden die ook niet meer bestaan.

maar was er niet een keer iets op tv over EF? de kat in de zak geloof ik...?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten