Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2005, 13:40
Risce
Risce is offline
Breekt LSD in je lichaam af? En zo ja, hoe lang duurt dat dan? Ik hoor hier veel tegenstrijdige verhalen over.

En is het ook deels een lichaamseigenstof?

En als we toch over LSD bezig zijn nog een ander klein vraagje: Iemand al iets gehoord van 'Hoffmanns' (naar de uitvinder). Schijnen 500mg vellen te zijn?
Oud 17-09-2005, 14:42
hmmmm
hmmmm is offline
Er is grote discussie over de afbraak van LSD en de mogelijkheid van flashbacks.

Velen zeggen dat LSD-flashbacks simpelweg hetzelfde zijn als normale flashbacks die je zou hebben bij hevig emotionele ervaringen. LSD is namelijk ook een emotionele ervaring en het is dan niet meer dan logisch dat die flashbacks dezelfde aspecten als de originele trip met zich meebrengen.
Anderen beweerden echter dat LSD of ander gerelateerde stoffen kristalliseren en zich opslaan in vetten. Deze zouden op een gegeven moment vrijkomen en er zou een flashback ontstaan. Verschillende onderzoekers hebben bewezen dat dit niet mogelijk is.

LSD is geen stof die zich meerdere dagen vrijuit in de bloedbaan kan bevinden, aangezien het door veel verschillende soorten receptoren in het lichaam kan worden opgenomen (vandaar ook de heftige werking). Het gebruik kan volgens mij dan ook niet gecontroleerd worden, mocht je het daarvoor willen weten.

Ik vind het moeilijk om in deze discussie een kant te kiezen. Het eerste verhaal klinkt logisch naar mijn mening, maar waarom hoor je dat dan nooit over andere entheogene stoffen als Mescaline, DMT, Psilocybin of LSA. Dit zijn namelijk ook hevig emotionele ervaringen...

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 15:01.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 15:27
Verwijderd
Citaat:
hmmmm schreef op 17-09-2005 @ 15:42 :
Velen zeggen dat LSD-flashbacks simpelweg hetzelfde zijn als normale flashbacks die je zou hebben bij hevig emotionele ervaringen. LSD is namelijk ook een emotionele ervaring en het is dan niet meer dan logisch dat die flashbacks dezelfde aspecten als de originele trip met zich meebrengen.
das de juiste verklaring
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 16:38
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Risce schreef op 17-09-2005 @ 14:40 :
[B]
En als we toch over LSD bezig zijn nog een ander klein vraagje: Iemand al iets gehoord van 'Hoffmanns' (naar de uitvinder). Schijnen 500mg vellen te zijn?
Ja, ik heb er nog een paar.

Voor de vraag of t voor eeuwig in je lichaam blijft verwijs ik je hier naar: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_myth1.shtml

En nog een simpele rede waarom t niet zo lang in je lichaam kan blijven, is dat t een stof is die makkelijk uit elkaar valt. Het is al niet langer dan een paar maanden houdbaar op kamertemperatuur.
Oud 17-09-2005, 16:41
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 17-09-2005 @ 15:42 :

Ik vind het moeilijk om in deze discussie een kant te kiezen. Het eerste verhaal klinkt logisch naar mijn mening, maar waarom hoor je dat dan nooit over andere entheogene stoffen als Mescaline, DMT, Psilocybin of LSA. Dit zijn namelijk ook hevig emotionele ervaringen...
Van paddos enzo kun je ook flashbacks krijgen.
Oud 17-09-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Mafheid schreef op 17-09-2005 @ 17:41 :
Van paddos enzo kun je ook flashbacks krijgen.
Word.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 18:25
little nemo
little nemo is offline
volgens mijn leraar biologische psychologie komt het omdat de werkzame stof deels in je lichaamsvet terecht komt. als je dat dan verbrandt, dan krijg je een flashback.

wat mij logischer lijkt, is dat zowel de verklaring van dat het hetzelfde is als een normale flashback als bovenstaande verklaring kloppen; dus dat beide vormen van flashbacks zich kunnen voordoen.
Oud 17-09-2005, 19:12
hmmmm
hmmmm is offline
Zou ik zo onbeschofd mogen zijn om te vragen waar mensen tegenwoordig LSD vandaan halen? Niet dat ik het graag wil hebben, maar ik ben gewoon benieuwd, aangezien ik het nog nooit ben tegengekomen. Gewoon van de gebruikelijke drugsdealer of gaan jullie speciaal naar Psy/Goa/Acid party's ofzo?

\edit: als deze vraag niet gesteld mag worden, willen de moderators mijn post dan verwijderen...

Laatst gewijzigd op 17-09-2005 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:28
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
little nemo schreef op 17-09-2005 @ 19:25 :
volgens mijn leraar biologische psychologie komt het omdat de werkzame stof deels in je lichaamsvet terecht komt. als je dat dan verbrandt, dan krijg je een flashback.
Heb ik ook wel eens gehoord, maar dat betrof alle drugs, dus niet alleen psychedelica.

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 18:18.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:56
Risce
Risce is offline
Wat een bepaalde persoon beweerde toen ze me sprak was dat LSD uberhaupt NOOIT MEER afbreekt. Dus niet opgeslagen in vetten want dat kan bij dit chemische goedje volgens mij sowieso niet, of is het dus niet chemisch in die zin dat (wat zij ook beweerde) het ook een lichaamseigen stof is?
Oud 19-09-2005, 23:28
Mafheid
Mafheid is offline
Onzin.
Oud 20-09-2005, 01:43
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Was gister op het wazigste feest ooit (22 uur non-stop de meest bizarre waanzin & gezelligheid), waar ik van iemand twee-en-halve trip (geltabs) heb gekregen.

(ld25 f ld50, ik heb waarlijk geen idee)

Misschien beantwoordt dat hmmmmmmm's vraag.
De juiste mensen ontmoeten op de juiste plek & plaats.

De wijheid dat ik mijn acid in mijn fridge moet bewaren heb ik opgedaan uit het gelijknamige nummer, maar wat nou als mijn moeder elke maand de fridge uitruimt?

Ik heb de tabs in een luchtarme lokatie, geïsoleerd door plastic, karton , verschillende luchtlagen, blik en wat zilverfolie - op een maximaal donkere plek.
However, dit bij kamertemperatuur. En aangezien de herfst eraan komt (en daarna - u raadt het reeds - de winkter) vermoed ik dat mijn kamertemperatuur zal stijgen.
Heeft iemand tips of ervaringen in het voor langere tijd (langer dan een maand) bewaren van lsd?

// ont

o het ontopic te houden
de manier van afbraak&opname, de snelheid daarvan en de organen die het regelen bepaalt de sterkte van de trip - lijkt mij.

Nu heb ik de mensen vanalles zien doen dit weekend, van op hun voorhoofd/neus/wenkbrouw plakken tot simpelweg op hun tong leggen en doorslikken.
Maar wat is nu werkelijk de beste/veiligste/relaxte manier van inname?

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 02:46.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 12:39
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Ik heb 2 lsd blottertjes voor ruim twee jaar bewaard, ingewikkeld in aluminiumfolie in een klein blikken bakje op kamertemperatuur. Ze deden het nog perfect.
Oud 20-09-2005, 12:46
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
dreadmanneke schreef op 20-09-2005 @ 13:39 :
Ik heb 2 lsd blottertjes voor ruim twee jaar bewaard, ingewikkeld in aluminiumfolie in een klein blikken bakje op kamertemperatuur. Ze deden het nog perfect.
Ok dan, beter, dan zullen die van mij volgend jaar ook nog wel werken. Liggen nu inmiddels in de vriezer bij een vriend, maar had ze iets van drie maanden daarbuiten bewaard, in folie enzo.
Oud 20-09-2005, 12:48
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Ir. de Narie schreef op 20-09-2005 @ 02:43 :
Nu heb ik de mensen vanalles zien doen dit weekend, van op hun voorhoofd/neus/wenkbrouw plakken tot simpelweg op hun tong leggen en doorslikken.
Maar wat is nu werkelijk de beste/veiligste/relaxte manier van inname?
Ik leg t altijd onder mn tong voor een kwartiertje en slik t dan door. Is volgens mij de beste manier.
Oud 20-09-2005, 14:34
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 20-09-2005 @ 13:46 :
Ok dan, beter, dan zullen die van mij volgend jaar ook nog wel werken. Liggen nu inmiddels in de vriezer bij een vriend, maar had ze iets van drie maanden daarbuiten bewaard, in folie enzo.
Temperatuur is niet echt relevant.

Tihkal zegt:
- Niet combineren met iets basisch (geen PH hoger dan 7,0)
- Geen licht (vooral geen zon)
- Geen kraanwater (in NL zul je daar trouwens niet zo veel last van hebben, want er zit bijna geen chloor in het water)

Aluminumfolie eromheen is dus prima . Voor permanent bewaren, in H2O en in een donkere ruimte.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:39
Unique Clone
Unique Clone is offline
Is LSD soft of harddrugs? En waar kan je het krijgen?
Oud 25-09-2005, 14:41
Mafheid
Mafheid is offline
Harddrugs. Alleen wiet/hasj valt onder softdrugs in NL.
Oud 25-09-2005, 14:42
wann
wann is offline
Hard, illegaal dus zoals met de rest van de dingen: zelf uitzoeken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:42
Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
Mafheid schreef op 25-09-2005 @ 15:41 :
Harddrugs. Alleen wiet/hasj valt onder softdrugs in NL.
Bepaalde paddo's zijn toch ook softdrugs?
Oud 25-09-2005, 14:44
wann
wann is offline
Nee.

De (hoofd)werkzame stoffen in paddo's zijn psylocibine en psylocin als ik het me zo goed herinner. Die stoffen zijn harddrugs, paddo's die die stoffen bevatten vallen daaronder, als bepaalde gewassen deze stoffen niet bevatten zijn het geen paddo's.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 14:46
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
wann schreef op 25-09-2005 @ 15:44 :
Nee.

De (hoofd)werkzame stoffen in paddo's zijn psylocibine en psylocin als ik het me zo goed herinner. Die stoffen zijn harddrugs, paddo's die die stoffen bevatten vallen daaronder, als bepaalde gewassen deze stoffen niet bevatten zijn het geen paddo's.
Zeg het ze!

Overigens, waarom dan wel verse maar geen gedroogde toestaan?

Ik kan het wel opzoeken, maar ik ben lui, het is weekend.
Oud 25-09-2005, 14:49
wann
wann is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 25-09-2005 @ 15:46 :
Zeg het ze!

Overigens, waarom dan wel verse maar geen gedroogde toestaan?

Ik kan het wel opzoeken, maar ik ben lui, het is weekend.
(Wederom wat me bijstaat van verhaaltjes, zelf nooit opgezocht) Omdat die mongolen kijken naar de hoeveelheid werkzame stof in gewichtspercentage o.i.d., natuurlijk dé manier om aan te geven dat je zo achterlijk bent dat de wereld je niet zou missen als je dood zou gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 15:40
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
wann schreef op 25-09-2005 @ 15:49 :
(Wederom wat me bijstaat van verhaaltjes, zelf nooit opgezocht) Omdat die mongolen kijken naar de hoeveelheid werkzame stof in gewichtspercentage o.i.d., natuurlijk dé manier om aan te geven dat je zo achterlijk bent dat de wereld je niet zou missen als je dood zou gaan.
Nee. Omdat ze dan zogenaamd bewerkt zijn voor consumptie. En dat mag niet, want eigenlijk mag je ze niet consumeren, omdat t eigenlijk harddrugs is, maar omdat ze toch overal in NL groeien kunnen paddos ook moeilijk verboden worden. Of zo iets..
Oud 25-09-2005, 15:43
wann
wann is offline
Als dat het zou zijn is het nog erger, want alcohol wordt volop bewerkt voor consumptie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 15:47
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
wann schreef op 25-09-2005 @ 16:43 :
Als dat het zou zijn is het nog erger, want alcohol wordt volop bewerkt voor consumptie.
Ja, maar dat is niet illegaal. Psylocibine en psylocine wel.
Oud 25-09-2005, 16:01
wann
wann is offline
Ik ben geneigd je te geloven, maar als je me even een bron kan fixen voor die uitspraak ben ik nog meer tevreden.

Verder maakt het natuurlijk niet uit of het illegaal is of niet, het laat alleen zien hoe achterlijk bepaalde mensen zijn. Maar goed, er zit ook absoluut geen logica achter de wetten betreffende drugs dus dat hoef ik ook eigenlijk niet te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2005, 17:28
Mafheid
Mafheid is offline
http://www.sidv.nl/smart_products/la...ddestoelen.htm
Oud 25-09-2005, 20:50
dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Het is zelfs zo dat verse paddestoelen meer werkzame stoffen bevatten dan gedroogde, dit omdat de psylocibe instabiel is, en vervalt bij het droog proces. Bij psylocibine zorgt de fosfor groep ervoor dat de structuur van het molecuul meer invloeden van buiten af kan weerstaan. In je lichaam wordt de fosfor groep er af gehaald waardoor er psylocibe over blijft. Verse bevatten dus psylocibe en psylocibine, gedroogde enkel psylocibine. Weer een goed voorbeeld van het wanbeleid op drugsgebied.
Reageren

Regels voor berichten