Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2005, 21:52
madwoman
madwoman is offline
Volgend jaar ga ik een jaar stage lopen. De stagevergoeding staat ongeveer gelijk aan de Stufie die ik nu ontvang. Omdat ik nog een extra jaar wil studeren, had ik bedacht volgend jaar m'n stufie een jaar stop te zetten (ik betaal dan wel collegegeld, en leen 0 euro zodat ik mijn OV behoud). Kun je je stufie eigelijk wel stopzetten voor een jaar??
Oud 15-09-2005, 21:53
Rachel
Rachel is offline
Ja, ik dacht dat dat wel kon (heb dat namelijk een keer hier in een topic gelezen)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 21:55
Verwijderd
Volgens mij kan dat je, je kan kiezen dat je geen prestatiebeurs wenst te ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 22:00
Wawl
Wawl is offline
Hmm, dat had voor mij ook wel handig kunnen zijn. Heb er eerlijk gezegd niet aan gedacht dat die mogelijkheid bestond. Anders had ik er zeker op in gegaan.
Oud 15-09-2005, 22:12
PV
PV is offline
Je kunt ook zelf het geld wat je extra verdient opzij zetten, daar rente over vangen en dat aan het eind van je studie gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 23:14
Balance
Balance is offline
Ja, mijn broer doet dat. Hij houdt wel z'n OV, maar krijgt geen studiefinanciering.
Oud 15-09-2005, 23:26
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Ik ga met ingang van 1 januari ook me stufi stop zetten ivm me stage, echter ontvang ik dan ook geen OV-jaarkaart, de structuur die ik hier leest klinkt ook wel aantrekkelijk al zal ik niet ver van em stageplek zitten dus is het denk ik niet rendabel en kan ik me OV ook beter aan het einde gebruiken.
Verder hoef ik met me inkomen tussen januarie en me aanvraag stufie dat jaar geen rekening te houden met hetgeen ik verdien. En kan ik dus de rest van de maanden "meer" verdienen
(ik zet hem stop omdat me stage vergoeding waarschijnlijk samen met me inkomen aan de hoge kant gaat worden en ik anders aan het einde zonder zit).

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 23:31.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:13
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-09-2005 @ 00:14 :
Ja, mijn broer doet dat. Hij houdt wel z'n OV, maar krijgt geen studiefinanciering.
Ik dacht dat stufi en OV aan elkaar verbonden waren?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2005, 10:33
ganralph
ganralph is offline
@ TS: het is geen probleem om een jaartje te stoppen met je stufi (of het bedrag op 0 te zetten). maar zoals gezegd is sparen en rentevangen om je laatste jaar te bekostigen ook geen slecht idee...

Citaat:
*Juliah* schreef op 16-09-2005 @ 11:13 :
Ik dacht dat stufi en OV aan elkaar verbonden waren?
dat is ook zo maar je kunt een 0-lening aanvragen. je krijgt dan gewoon 0 euro stufi en je ov. wordt vaak gedaan.
Oud 16-09-2005, 12:42
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
PV schreef op 15-09-2005 @ 23:12 :
Je kunt ook zelf het geld wat je extra verdient opzij zetten, daar rente over vangen en dat aan het eind van je studie gebruiken?
O! Dat is helemaal slim natuurlijk! Stom dat ik dat nog niet bedacht heb. Tnx voor het idee.

Moet ik wel een spaarrekening hebben waar ik echt niet bij kan hihi

Bedankt allemaal voor de reacties!
Oud 16-09-2005, 12:44
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 16-09-2005 @ 00:26 :
Ik ga met ingang van 1 januari ook me stufi stop zetten ivm me stage, echter ontvang ik dan ook geen OV-jaarkaart, de structuur die ik hier leest klinkt ook wel aantrekkelijk al zal ik niet ver van em stageplek zitten dus is het denk ik niet rendabel en kan ik me OV ook beter aan het einde gebruiken.
Aan je OV zit geen maximum aantal jaren verbonden. Nja 10 geloof ik Maar zolang je ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling kun je die krijgen. Als je stufie gestopt is kun je je OV behouden door een lening bij de IB aan te vragen. Een lening van 0 euro...
Oud 16-09-2005, 16:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 16-09-2005 @ 13:44 :
Aan je OV zit geen maximum aantal jaren verbonden. Nja 10 geloof ik Maar zolang je ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling kun je die krijgen. Als je stufie gestopt is kun je je OV behouden door een lening bij de IB aan te vragen. Een lening van 0 euro...
Is dat zo ik kan daar namelijk niks over vinden op de website van de IB-groep. Maar goed dat zou alsnog geen oplossing voor mij zijn omdat ik anders gewoon over het bedrag van 10.000 euro heen ga.
Oud 16-09-2005, 18:22
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
ganralph schreef op 16-09-2005 @ 11:33 :
dat is ook zo maar je kunt een 0-lening aanvragen. je krijgt dan gewoon 0 euro stufi en je ov. wordt vaak gedaan.
Ja, die 0-lening ken ik wel, dan kun je je OV idd houden (tot een bepaalde tijd.) Maar kun je dat wel aanvragen wanneer je toch nog recht heb op stufi?

Citaat:
madwoman schreef op 16-09-2005 @ 13:44 :
1)Aan je OV zit geen maximum aantal jaren verbonden. Nja 10 geloof ik Maar zolang je ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling kun je die krijgen. Als je stufie gestopt is kun je je OV behouden door een lening bij de IB aan te vragen. Een lening van 0 euro...
Er zit wel een maximum aan je OV verbonden, namelijk de jaren stufi dat je krijgt + 3 jaar (nul-)lening, daarna heb je geen recht meer op je OV.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten