Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik pak een gitaar of ga achter mn piano zitten, sla een paar akkoorden aan en schrijf soms in 10 minuten een tekst en melodie. Werkt goed, en bovendien als je je kut voelt schrijf je de beste dingen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En met veel bier en peuken. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mensen mag ik niet meer doen. ![]()
||
Citaat:
Doe het toch op spullen heeft toch hetzelfde effect of niet ? Je krijgt alleen geen reactie terug ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik ga eerst keihard op m'n kamer zitten janken, maar dat heeft ook niet zoveel zin.
Gelukkig heb ik een stel geweldige vriendinnen waar ik weer helemaal blij van wordt ![]() Ik schrijf ook wel dingen in mijn dagboek en dat wil nog wel eens helpen de dingen gewoon op een rijtje te zetten.
||
Citaat:
Als ze wel uit zich zelf over gaan, wacht ik tot dat gebeurt. Als geen van beiden een optie is leer ik er mee te leven.
|
Ik probeer een oplossing te vinden. Ik ben vrij nuchter met dit soort dingen en probeer er zo goed mogelijk mee om te gaan. Ik krop ze zeker niet op en als ze niet op te lossen zijn, praat ik er veel over en ga ik door met mijn leven en meestal naarmate de tijd verstrekt vervagen ze wel, of ze pakken bij nader inzien niet eens zo slecht uit. Sommige dingen moet je accepteren, hoe moeilijk het ook is.
|
![]() |
|
Erover nadenken en bedenken waar het fout is gegaan. Of er nog een oplossing voor te bedenken is. Zo niet, dan kwel ik mezelf er eerst nog lange tijd mee. Als ik het kan schrijf ik erover, maar vaak kras ik het toch allemaal weer door. Daarna ga ik het langzaamaan proberen te relativeren (of vergeten) tot het minder 'groot' is in mijn hoofd. Zo leer ik er (hopelijk) mee leven.
|
![]() |
|
Allereerst ben ik snel geneigd te vluchten in genotsmiddelen. Een volgend stadium is dat ik in dagboeken ga schrijven, me ga afzonderen van familie/ vrienden. Vervolgens word ik boos op mijzelf dat ik zo passief (& destructief) bezig ben.. Ik voel me prikkelbaar, chagrijnig, afwerend, sarcastisch... In psychotherapie mijd ik het praten over mijzelf; ik ga heel min zijn rol als hulpverlener ter discussie stellen..
Hoewel het een enorme dooddoener is, ben ik in de veronderstelling dat er door de jaren heen veel zal slijten.. Ik denk dat het een kwestie van acceptatie is.. Pathetische termen, maar het concretiseren gaat me nu moeizaam af ![]()
|
mwaah gewoon ff relaxed gaan zitten en er ff over nadeken
zo s'avonds ff bij de vijver zitten met een pilsje probleempjes ff overdenken en dan weer verder met de orde van de dag en verder tsja gewoon doorgaan waar je mee bezig bent de meeste problemen lossen zichzelf wel op
|
Verwijderd
|
Het probleem is dat ik ze niet kan verwerken. Ik krop alles een beetje op. Soms ga ik wel heel hard janken of erover praten met een aantal vriendinnen die dat kunnen hebben of muziek luisteren of schrijven of dichten, maar ik verwerk ze er niet door. Of misschien gaat het gewoon ontzettend langzaam, dat kan ook.
Maar ik hoop dat ik binnenkort ga leren hoe ik dingen moet verwerken... |
![]() |
|
Oplossen, over het algemeen.
De meeste problemen, geld tekort, ruzie om niks met iemand, slechte resultaten op school, zijn prima op te lossen door er daadwerkelijk wat aan te doen. Andere problemen, zoals het overlijden van een familielid, een vriendin die me dumpt, verwerk ik door er een poosje flink over na te denken, alles op een rijtje te zetten en vervolgens verder te leven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb geleerd om dat meteen met mijn ouders te bespreken. Eigenlijk is dat pas een paar maanden geleden gekomen. Toen voelde ik me nog hardstikke depressief en zat ik elke avond huilend op de bank en dan kroop ik tegen pap of mam aan en dan spraken we daarover en zo leerde ik dingen te relativeren. en nu gaat het al een half jaar goed!
|
![]() |
|
Ik krop vaak alles eerst heel lang op. Dan hoeft iemand vaak maar 1 ding te zeggen en ik kan ik huilen uit barsten. Omdat ik op dat moment geen zin heb om het uit te leggen kom ik meestal met een flauwe smoes aan "bla bla moe, druk etc"
Maar ik voel me op zo'n moment al wel een stuk beter. Een andere manier die goed werkt is muziek maken, vooral met de band samen. Op dat moment is altijd mijn hele hoofd leeg, lekker een uurtje lang. Dan kan ik er ook vaak helemaal weer tegenaan. Heerlijk!
||
Citaat:
|
Meestal lig ik op bed na te denken, en schrijf het op. De vragen die ik zelf niet kan beantwoorden vraag ik aan een vriend. Hij bekijkt de zaken altijd van een 'andere' kant. En dat wil nog wel eens helpen om het te verwerken.
Edit; Heb gelukkig bijna nooit problemen, dus dat scheelt. Als er een probleem is, dan kan ik er redelijk helder over nadenken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik gebruik idd tegenwoordig een boxzak van 80 kilo.
|
Ik kropte altijd alles op of als ik écht heel erg chagrijnig was om iets en het me allemaal even teveel werd sloeg ik mezelf gewoon keihard op mn dijen (ja, een dijenkletser) dat was dan op dat moment echt nodig enzo, teveel woede en dat moet er dan zo snel mogelijk uit. Niet dat ik mezelf pijn probeerde te doen maar mijn handen jeukten nogal (het deed ook eigenlijk geen pijn maar goed).
Tegenwoordig ga ik fietsen (en dan echt hard fietsen, overal en nergens naartoe) of ik luister naar muziek. Vaak wil ik het er gewoon niet met vrienden over hebben omdat ik denk dat zij vinden dat ik zeik enzo maar als het écht nodig is, ga ik wel even bij een vriend(in) langs. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Psychologie |
Waarom ga jij naar een psychaiter/psycholoog/maatschappelijkwerker e.d Tieneke | 71 | 22-08-2005 20:11 | |
Psychologie |
Borderline (BL) MisterDJ | 10 | 11-05-2005 06:11 | |
Liefde & Relatie |
wat doe je als je vriend je verneukt?!?! Verwijderd | 141 | 22-06-2004 21:28 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Meer mensen die het thema voortplanting niet vinden boeien? Rerisen Phoenix | 30 | 16-02-2003 19:08 | |
Liefde & Relatie |
Liefdesverdriet verwerken AnoniemIemand | 20 | 27-10-2002 10:39 |