Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2005, 19:32
Angie-la
Angie-la is offline
Hallo.

Ik heb al eerder een bericht geplaatst over het feit dat ik twijfelde over de relatie met mijn vriend. Waarmee ik 2 jaar een relatie heb.Toen kreeg ik reacties van "ja dat heeft iedereen zulke periodes". Maar daar geloof ik niet meer in, ik heb al zo lang het gevoel dat ik gewoon iets anders wil maar toch hield altijd iets mij tegen. Nu werkt echt alles mijn relatie tegen, ik heb een andere jongen ontmoet die ik echt geweldig vindt, zit op een andere school enz enz.Het gaat dus nog meer bergafwaarts als eerst maar nog steeds hou ik van mijn vriend. Eigenlijk is dat het enige wat me ervan weerhoudt om het uit te maken, ik ben niet meer echt verliefd en ik zie een toekomst met hem ook niet echt zitten, ik vind hem echt een heel lief persoon maar zie hem steeds meer als gewoon een vriend. Nu denk ik er echt aan om de knoop door te hakken, het liefst zou ik gewoon een poos rust willen..even elkaar niet zien even alles op een rijtje zetten en daarna kijken of het hét beste is om uit elkaar te blijven of om verder te gaan.
Wat vinden jullie, is dat een goede oplossing of zijn er betere?
Ik hoop dat jullie me iets kunnen helpen, al zal dat moeilijk zijn.
Dankjewel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2005, 19:35
WolterB
WolterB is offline
Doe waarbij jij voelt wat voor jou het beste is, ij kan daar beter over beslissen dan anderen, want ook ken je de situatie beter.

Al vind ik wat jij beschrijft wel goed, als je het maar goed emt hem uitpraat.
Oud 09-09-2005, 19:46
little nemo
little nemo is offline
uitmaken. het is wel duidelijk dat je er nu niet veel plezier meer aan beleeft en dat jullie niet voor altijd samen zullen blijven, dus wat heb je er dan nog aan.
Oud 09-09-2005, 20:07
zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Angie-la schreef op 09-09-2005 @ 20:32 :
Hallo.

"ja dat heeft iedereen zulke periodes". Maar daar geloof ik niet meer in, ik heb al zo lang het gevoel dat ik gewoon iets anders wil maar toch hield altijd iets mij tegen.

Het gaat dus nog meer bergafwaarts als eerst maar nog steeds hou ik van mijn vriend. Eigenlijk is dat het enige wat me ervan weerhoudt om het uit te maken.

ik ben niet meer echt verliefd

ik zie een toekomst met hem ook niet echt zitten

zie hem steeds meer als gewoon een vriend.
zeg nou zelf...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 20:16
XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
Angie-la schreef op 09-09-2005 @ 20:32 :
het liefst zou ik gewoon een poos rust willen..even elkaar niet zien even alles op een rijtje zetten en daarna kijken of het hét beste is om uit elkaar te blijven of om verder te gaan.
als je dat het liefst even wilt nu, zou ik het ook doen.
even van elkaar weg, even rust, kan al het verschil in de wereld maken en voor jou het antwoord geven waar je nu naar op zoek bent.

ik werd de afgelopen paar maanden ook helemaal knetter thuis, had het gevoel dat ik weer op mezelf wilde gaan wonen omdat ik het spaansbenauwd kreeg, ik zat 24/7 met mn vriend in 1 huis, continue op elkaars lip & in elkaars nek te hijgen.
ik hád het niet meer!
nu zijn we beiden weer met school begonnen, en ik moet zeggen dat ik blij ben met de afleiding, de afwisseling.
ik kan weer ademen en het gaat ook weer veel beter & lekkerder tussen ons.
heb hierdoor het gevoel & bevestiging gekregen dat ik niet meer op mezelf hoef te wonen om weer lucht te krijgen.

ik zou zeggen,
ga ervoor voor die rust.
en kijk daarna hoe jij je eronder voelt.
miste je hem tijdens de rustperiode? of vond je het wel best zo?

suc6
Oud 09-09-2005, 21:58
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
XQseMe2 schreef op 09-09-2005 @ 21:16 :
als je dat het liefst even wilt nu, zou ik het ook doen.
even van elkaar weg, even rust, kan al het verschil in de wereld maken en voor jou het antwoord geven waar je nu naar op zoek bent.

ik werd de afgelopen paar maanden ook helemaal knetter thuis, had het gevoel dat ik weer op mezelf wilde gaan wonen omdat ik het spaansbenauwd kreeg, ik zat 24/7 met mn vriend in 1 huis, continue op elkaars lip & in elkaars nek te hijgen.
ik hád het niet meer!
nu zijn we beiden weer met school begonnen, en ik moet zeggen dat ik blij ben met de afleiding, de afwisseling.
ik kan weer ademen en het gaat ook weer veel beter & lekkerder tussen ons.
heb hierdoor het gevoel & bevestiging gekregen dat ik niet meer op mezelf hoef te wonen om weer lucht te krijgen.

ik zou zeggen,
ga ervoor voor die rust.
en kijk daarna hoe jij je eronder voelt.
miste je hem tijdens de rustperiode? of vond je het wel best zo?

suc6
zou het niet veel beter hebben kunnen zeggen. Alles wat je zegt geeft sowieso al aan dat een relatie er op dit moment even neit in zitvanuit jou kant...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 10:49
Angie-la
Angie-la is offline
Heel erg bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 14:10
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ik zou gewoon een rustpauze inlassen zodat je kunt kijken of je verder wil? Maar als je nu al zegt dat je het verder echt niet meer ziet zitten en meer als vrienden ziet enzo, zou ik het uitmaken. Het gaat heus niet opeens anders.
Oud 11-09-2005, 16:11
Verwijderd
Hoe je het nu beschrijft klinkt het het beste om er gewoon mee te stoppen. Natuurlijk is dat wel een beslissing (maar goed je bent er al langere tijd mee bezig).
Waarom een rustpauze inlassen?? Ik zou daar echt goed over nadenken, omdat dat ook niet helemaal eerlijk is tegenove rje vriendje, en het hem mss toch nog hoop geeft.
Maar goed, je moet er zelf goed overnadenken, want het is niet zomaar iets.

Mss goed en seriues met je vriend over praten, en kijken wat jullie beide de beste oplossing lijkt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2005, 16:19
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
ik heb het niet gelezen, want knopen moet je altijd doorhakken
Oud 11-09-2005, 17:37
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, als ik jouw verhaal lees dat zie ik gewoon dat de gevoelens gewoon over zijn en geen plezier meer met hem hebt. Als dat betekent dat je ook niet meer gelukkig met hem bent, dan zou ik er toch maar eens aan denken om het uit te maken. Maar je voelt natuurlijk zelf aan wat het beste is in deze situatie. Sterkte met je beslissing.
Oud 11-09-2005, 18:09
Verwijderd
tussen mij en mijn vriend hebben we ook de knoop door gehakt. nou ja, ik min of meer. het doet pijn, en het geeft veel verdriet, maar het ging niet meer, net als wat jij al zegt. en dan is het heel moeilijk, want een houden van gevoel schakel je niet 1 2 3 uit. als ik jou was zou ik ermee stoppen. want je geeft zelf al meerdere malen aan dat je het toch niet meer ziet zitten. Maar het blijft een keuze die je zelf moet maken, wat mensen om je heen of op een forum ook zeggen. succes
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 15:47
Angie-la
Angie-la is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-09-2005 @ 18:37 :
Tja, als ik jouw verhaal lees dat zie ik gewoon dat de gevoelens gewoon over zijn en geen plezier meer met hem hebt. Als dat betekent dat je ook niet meer gelukkig met hem bent, dan zou ik er toch maar eens aan denken om het uit te maken. Maar je voelt natuurlijk zelf aan wat het beste is in deze situatie. Sterkte met je beslissing.
Ik heb nog wel plezier met hem maar bij dat plezier is er geen echte liefde meer maar een soort van vriendschap..het is een vreemd gevoel.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2005, 22:18
Anaïs
Anaïs is offline
Wat je wel moet weten is dat als je een rust-periode inlast, dat dit geen garantie is dat je vriend nadien nog verder wil gaan als jij dat wil tenminste.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 10:30
Angie-la
Angie-la is offline
Dat weet ik heel goed, dat is ook een grote angst die ik heb. Maar zo is het nou eenmaal..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten