Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar als je toch zo nodig het voorbeeld wil gebruiken: misschien wordt die vriendin van jou wel boos dat je met haar spiegel hebt zitten kloten en zegt ze je dat je van nu af aan d'r auto niet meer mag lenen. Dat is ook wat men nu heeft gedaan: je mag die computers niet meer gebruiken. Bij mij op school werden overigens vergelijkbare straffen uitgedeeld. Dus inderdaad: ik vind de straf niet overdreven.
|
Verwijderd
|
Ja, maar dat houd je altijd. Volwassenen en in het bijzonder leraren geven gewoon niet graag toe dat ze veel minder van computers begrijpen dan kinderen. Zelfs een bij de pinken zijnd jochie van twaalf kan een digibete docent al de les lezen, en dat doet pijn. Vandaar dat ze zo opgefokt reageren op gekloot met de computers, ook al is dat op zichzelf gewoon een normale beheershandeling op zo'n systeem.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind die straf niet raar hoor. Waarschijnlijk staat er wel in het mediatheekreglement dat dat soort dingen niet mogen. Maar dan alsnog. Je krijgt een account aangeboden om gebruik te maken van die computers, dat betekent dus implicitiet dat je maar in beperkte mate gebruik mag maken van die computer. Het vergrootte van die rechten is gewoon misbruik en inbraak, dus ik vind de hack-claim nog niet eens zo raar.
|
![]() |
|
Helaas hebben de 'beperkingen' die worden opgelegd vaak ook tot gevolg dat de PC's toch zo goed als onbruikbaar worden en totaal nutteloos om fatsoenlijk op te werken. Maar dat schijnt een school dan weer niet door te hebben.
|
![]() |
Een jonge bij ons had op de /:j [local schijf] CS source + Key gen.
erop gezet. En na een tijdje zat natuurlijk iedereen doodleuk in de mediatheek CS tegen elkaar te spelen [ ze hadden ook iets van LAN ofzo gedaan ] en die systeem beheerder dacht een week lang dat we zelf steeds een cdtje erin deden en had niet door dat ie op de /:j stond. |
![]() |
||
Citaat:
Dat je de ict mogelijkheden niet meer mag gebruiken kan ik nog wel snappen. Hoewel ik zelf een ban van een bepaalde periode genoeg zo vinden..bijv een jaar.
||
Citaat:
Volgens mij kunnen ze je inderdaad voor de rest van je schoolloopbaan de toegang weigeren, want ik kreeg ook laatst een waarschuwing. Ik had iets uitgetest bij het Register op school, en blijkbaar heeft die computer een Event-Log op z'n register staan... Dus het volgende uur riep m'n mentor me bij zich of ik niet meer met het systeem / de registers van school wou klooien, omdat me dat m'n schoolloopbaan kon kosten... Ik weet niet precies hoe dit zit volgens de wet, maar ik weet wel dat het niet handig is om zelf dingen aan computers op school te veranderen...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat het niet wenselijk is begrijp ik... Maar dat is bij msn en mailen ook en er zijn nog tal van andere onwenselijke zaken. maar daar worden geen sancties tegen opgelegd. Maar doordat ik een manier heb gevonden om mezelf wat meer ruimte te gunnen en zo volledig gebruik te maken van de computer, zou ik in mijn geval 2 jaar niet meer in het studiehuis mogen. Ik mag alleen nog maar in het stiltelokaal mn vele (9) tussenuren vervelen. Ik heb er ook geen poespas van gemaakt dat ik zoiets kon doen. Niet tegen mensen gezegd: "moet je eens kijken wat ik nou heb gedaan" of van "Wil je ook een accountje?" Nee gewoon rustig voor eigengebruik gehouden.
Eigengebruik ![]() Kijk als je warez "cs source" of zoiets dergelijks loop te verspreiden dan kan ik dat begrijpen en als je een domme systeem beheerder hebt die niet iedere avond netjes een ghostje terugzet op zijn servers... en de schooleiding komt erachter dan kan ik het begrijpen... Ik wil niet eens het ict team versterken... Als mijn straf niet zeer spoedig wordt omgebuigd, wil ik wel waar voor mijn straf om het zo maar te zeggen... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb alleen gebruik gemaakt van command in een txt filetje gerenamed naar een .bat file. Vervolgens met net een local account aangemaakt en de localaccount tot de administrators group gemaakt. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als dat mijn "diefstal" is, overigens zijn niet alle diefstallen rechten ontvreemden die niet voor jou bedoeld zijn? Voor die paar extra rechten die ik mezelf heb gegeven vind ik dan dat ze overdreven reageren. Mensen die een uur wegblijven geven zichzelf toch ook het recht om een uur te spijbelen en hoeven hooguit 2 uur terug te komen. Vaak als het ook nog hun eerste keer en dat is bij mij ook het geval, ik werd voor het eerst gepakt, komen ze er met een waarschuwing vanaf. Mensen die een blikje op de grond gooien geven zich het recht om dat te doen. Zou je die dan ook niet meer voor 2 jaar toegang tot de aula geven? En het recht ontnemen om cola mee van huis te nemen of te kopen in de kantine? Mensen die vinden dat ze het recht hebben om te schreeuwen op de gang zou je die voor 2 jaar een schreeuwverbod geven? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Alle "Slechte sites" geblokkeerd. (geen leerlingen.com en geen scholieren.com omdat beide sites "illegalte content" bevatten in de vorm van al afgemaakte werkstukken) En als je ergens mee bezig was dan was je soms ineens je muis kwijt en als je dan ergens zat wat dan zogenaamd niet geoorloofd was dan sloot de sysadmin je PC gewoon voor je af (niet eens in de gaten houdend of je alles wel opgeslagen had en of die pagina uberhaupt op de voorgrond stond) We hadden voor informatica HTML dingen te doen... dat kon niet op die PC's maar kon alleen in het lokaal. En het werkt gewoon niet als je NIET op je eigen pc kunt komen om kleine dingetjes op te slaan. (zelfs mijn documenten niet) Die PC's waren gewoon op alle mogelijke manieren dichtgegooid zodat ze in principe gewoon onbruikbaar waren. (waardoor iedereen bij de lessen ANW gewoon ging zitten niksen in de aula omdat je met die kutPC's toch niks kon. Vooral ook niet om dat al zou je er "alles" mee kunnen de specs van die krengen zo vooroorlogs waren dat ze alsnog nutteloos waren) Citaat:
Hij heeft namelijk gewoon gebruik gemaakt van wat hij had en wat hij kreeg. Als de functie om localadmin te gebruiken er nog in zat dan heeft hij gewoon gebruik gemaakt van de functionaliteit van de computer zoals hij die kreeg. Niks gestolen aan.
Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 05:31. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Okay, het is stout om een localadmin-account te maken. Daar krijg je straf voor, al vind ik de opgelegde straf zwaar overdreven.
Wat de schoolleiding er echter niet bij vertelt is dat je echt NIKS met die computers kan. Ik merk het ook op mijn school. Je kan niet in Deze computer, niet in Mijn documenten, je kan niets opslaan, de rechtermuisknop werkt niet, je kan office niet rechtstreeks starten, programma's werken niet omdat je geen rechten heb, visual basic kan je amper gebruiken omdat dat programma steeds vastloopt, en ga zo maar door. Dit terwijl mijn ouders wél geld betalen voor de ict-voorzieningen. Helaas zit ik wel opgescheept met volstrekt onbruikbare computers. Dus, schoolleidingen in het land, maak die computers werkbaar, anders zorgen creatieve geesten wel dat ze werkbaar worden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ga klagen, massaal, misschien dat dat helpt ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |