Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2005, 16:10
H0pe
H0pe is offline
Ik heb op de schoolcomputers een localadmin account gemaakt, omdat ik gestoord werd van de nieuwe restricted leerlingen accounts die we van de school kregen. Geen rechtermuisklikmenu, niet de mogelijkheid iets locaal op te slaan, niet de mogelijkheid om "foute"pagina's te bekijken en enz.

Nu had ik zo'n 2 weken lang accounts op verschillende pc's in het studiehuis voor mezelf aangemaakt en er verder niets over gezegd tegen medeleerlingen en schoolleiding om gezeur te voorkomen. Ik heb die accounts ook gewoon zichtbaar en op mijn eigen naam gemaakt. Ik heb geen illegale software en geen mijnsinziens "illegale" acties ondernomen. Alleen een programmaatje zelf geschreven waarmee dit proces geautomatiseerd ging.

Nu kreeg ik deze week te horen dat ik voor de rest van mijn schoolloopbaan het studiehuis niet meer in mag en niet meer gebruik mag maken van de school haar ict mogelijkheden. Ik heb de straf gekregen, omdat ik zogenaamd het schoolnetwerk gehackt zou hebben. Ik heb al bij de schoolleiding mijn beklacht gedaan, maar het wou niet helpen.

Weet iemand in hoeverre je iemand mag straffen voor de "vergrijpen" die ik gepleegt zou hebben? Ik kan er overigens niets over vinden in het school reglement. En vinden jullie de straf niet overdreven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 16:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Die computers zijn toch niet van jou, of wel? Waarom doe je dan zoiets? Begrijpelijk toch dat ze zoiets afkeuren en jou de toegang ontzeggen? Bij ons gebeurde zulke dingen ook en werden dezelfde maatregelen genomen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:26
H0pe
H0pe is offline
Als je de auto van een vriendin van je leent en je kunt niet in de binnenspiegel kijken en je versteldt die zodat je er wel door kunt kijken en daardoor de auto beter kunt rijden. Vervolgens geef je door aan je vriendin dat je haar spiegel hebt versteld, dan doe je toch ook niets fout... Om maar eens een wrang voorbeeld te noemen.

Maar het gaat mij er niet zozeer om of het wel of niet mijn computers waren, want nee dat waren het niet, maar ik mag er wel gebruik van maken en als de instellingen mij in mijn studie behinderen, dan lijkt mij er toch niets mee dat ik mezelf wat meer ruimte geef om de computers efficienter te kunnen gebruiken. Het gaat mij meer om de straf die ze mij hebben gegeven. Mensen die webmsnen of aan het mailen zijn krijgen alleen een waarschuwing dat ze fout bezig zijn. Maar mogen vervolgens wel vrolijk verder gaan.

Laatst gewijzigd op 13-09-2005 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
dan had je contact op moeten nemen met iemand die dr over gaat.
Oud 13-09-2005, 16:55
Verwijderd
Haha, dit doet me denken aan mijn eigen middelbare schooltijd, toen ik ooit een keer het achtergrondplaatje op de server vervangen had met een compromitterende foto van een leraar op werkweek, zodat elke computer in het hele schoolgebouw dat ook als achtergrondplaatje kreeg

Ik kreeg overigens ook straf in de vorm van uitsluiting van computervoorzieningen voor een jaar. Dat boeide me niet zo, want het waren toch oude bakken en ik kwam alleen in dat lokaal als het verplicht was. Of je er iets over in het leerlingenstatuut of het schoolreglement kunt vinden betwijfel ik, maar het schoolbestuur heeft ook gewoon bevoegdheid om leerlingen te straffen op gronden die niet in het reglement staan. Het zou anders ook niet te doen zijn, om alle mogelijke vergrijpen waar een leerling zich aan schuldig kan maken, op te sommen in zo'n boekje. En blijkbaar vonden ze dit erg genoeg om je voor de rest van je schoolloopbaan uit te sluiten. Je kunt nog een klacht indienen bij een ander orgaan, je kunt je ouders inschakelen, maar ze mogen die straf wel opleggen in elk geval.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 16:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 17:26 :
Als je de auto van een vriendin van je leent en je kunt niet in de binnenspiegel kijken en je versteldt die zodat je er wel door kunt kijken en daardoor de auto beter kunt rijden. Vervolgens geef je door aan je vriendin dat je haar spiegel hebt versteld, dan doe je toch ook niets fout... Om maar eens een wrang voorbeeld te noemen.
Wat een belachelijke vergelijking. De binnenspiegel van een auto is iets wat je bijna noodzakelijk nodig hebt om veilig het verkeer door te gaan. Die accounts van jou waren totaal niet noodzakelijk.
Maar als je toch zo nodig het voorbeeld wil gebruiken: misschien wordt die vriendin van jou wel boos dat je met haar spiegel hebt zitten kloten en zegt ze je dat je van nu af aan d'r auto niet meer mag lenen. Dat is ook wat men nu heeft gedaan: je mag die computers niet meer gebruiken.
Bij mij op school werden overigens vergelijkbare straffen uitgedeeld.
Dus inderdaad: ik vind de straf niet overdreven.
Oud 13-09-2005, 16:57
Verwijderd
Je kunt het trouwens beter vergelijken met het laten bijdrukken van een extra sleutel voor die auto zonder medeweten van je vriendin, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:04
H0pe
H0pe is offline
Citaat:
Je kunt het trouwens beter vergelijken met het laten bijdrukken van een extra sleutel voor die auto zonder medeweten van je vriendin, maar dat terzijde.
Helemaal gelijk, maar ik moest even iets verzinnen. Ik ben niet zo heel creatief. Ik ben van mening, dat ze zo'n straf geven uit eigen onwetendheid. Ik had aan de schoolleiding gevraagd "vertel mij nou wat ik precies heb fout gedaan" en dat kon de schoolleiding me niet zeggen. De desbetreffende persoon kwam met een zwak excuus van dat hacken illegaal was en dat ik er zelfs voor geschorst kon worden en dat ik van geluk mag spreken...
Maar ik heb nooit gehacked... Ik kan heus wel iets schrijven waardoor je rc enabled en een telnet backdoor maakt, maar daar was totaal geen sprake van. Ik denk dat ze door mij te straffen een soort signaal hebben willen geven van "Don't fuck with us". Maar dat vind ik juist onterecht.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:07
Verwijderd
Ja, maar dat houd je altijd. Volwassenen en in het bijzonder leraren geven gewoon niet graag toe dat ze veel minder van computers begrijpen dan kinderen. Zelfs een bij de pinken zijnd jochie van twaalf kan een digibete docent al de les lezen, en dat doet pijn. Vandaar dat ze zo opgefokt reageren op gekloot met de computers, ook al is dat op zichzelf gewoon een normale beheershandeling op zo'n systeem.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 17:33
Verwijderd
Tja, het enige wat kan helpen is je excuses aanbieden, vrees ik. :/
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 18:42
Verwijderd
Ik vind die straf niet raar hoor. Waarschijnlijk staat er wel in het mediatheekreglement dat dat soort dingen niet mogen. Maar dan alsnog. Je krijgt een account aangeboden om gebruik te maken van die computers, dat betekent dus implicitiet dat je maar in beperkte mate gebruik mag maken van die computer. Het vergrootte van die rechten is gewoon misbruik en inbraak, dus ik vind de hack-claim nog niet eens zo raar.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 19:46
MazeMouse
MazeMouse is offline
Helaas hebben de 'beperkingen' die worden opgelegd vaak ook tot gevolg dat de PC's toch zo goed als onbruikbaar worden en totaal nutteloos om fatsoenlijk op te werken. Maar dat schijnt een school dan weer niet door te hebben.
Oud 13-09-2005, 20:24
Verwijderd
De pc's worden zo ingesteld dat leerlingen dus niet veel kunnen, dan lijkt 't me nogal logisch dat dat systeem omzeilen vreselijk verboden is. Ik vind de straf akelig logisch, met een beetje logisch denken had je dat zelf ook wel kunnen inzien, imo.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:27
DonDanique
DonDanique is offline
Een jonge bij ons had op de /:j [local schijf] CS source + Key gen.
erop gezet. En na een tijdje zat natuurlijk iedereen doodleuk in de mediatheek CS tegen elkaar te spelen [ ze hadden ook iets van LAN ofzo gedaan ] en die systeem beheerder dacht een week lang dat we zelf steeds een cdtje erin deden en had niet door dat ie op de /:j stond.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 20:38
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Nu kreeg ik deze week te horen dat ik voor de rest van mijn schoolloopbaan het studiehuis niet meer in mag en niet meer gebruik mag maken van de school haar ict mogelijkheden. Ik heb de straf gekregen, omdat ik zogenaamd het schoolnetwerk gehackt zou hebben. Ik heb al bij de schoolleiding mijn beklacht gedaan, maar het wou niet helpen
Wat bedoel je met de studiehuis niet meer in mag?

Dat je de ict mogelijkheden niet meer mag gebruiken kan ik nog wel snappen. Hoewel ik zelf een ban van een bepaalde periode genoeg zo vinden..bijv een jaar.
Oud 13-09-2005, 20:42
Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 17:10 :
Ik heb op de schoolcomputers een localadmin account gemaakt, omdat ik gestoord werd van de nieuwe restricted leerlingen accounts die we van de school kregen. Geen rechtermuisklikmenu, niet de mogelijkheid iets locaal op te slaan, niet de mogelijkheid om "foute"pagina's te bekijken en enz.

Nu had ik zo'n 2 weken lang accounts op verschillende pc's in het studiehuis voor mezelf aangemaakt en er verder niets over gezegd tegen medeleerlingen en schoolleiding om gezeur te voorkomen. Ik heb die accounts ook gewoon zichtbaar en op mijn eigen naam gemaakt. Ik heb geen illegale software en geen mijnsinziens "illegale" acties ondernomen. Alleen een programmaatje zelf geschreven waarmee dit proces geautomatiseerd ging.

Nu kreeg ik deze week te horen dat ik voor de rest van mijn schoolloopbaan het studiehuis niet meer in mag en niet meer gebruik mag maken van de school haar ict mogelijkheden. Ik heb de straf gekregen, omdat ik zogenaamd het schoolnetwerk gehackt zou hebben. Ik heb al bij de schoolleiding mijn beklacht gedaan, maar het wou niet helpen.

Weet iemand in hoeverre je iemand mag straffen voor de "vergrijpen" die ik gepleegt zou hebben? Ik kan er overigens niets over vinden in het school reglement. En vinden jullie de straf niet overdreven?
Dat is zwaar klote voor je...

Volgens mij kunnen ze je inderdaad voor de rest van je schoolloopbaan de toegang weigeren, want ik kreeg ook laatst een waarschuwing. Ik had iets uitgetest bij het Register op school, en blijkbaar heeft die computer een Event-Log op z'n register staan...

Dus het volgende uur riep m'n mentor me bij zich of ik niet meer met het systeem / de registers van school wou klooien, omdat me dat m'n schoolloopbaan kon kosten...

Ik weet niet precies hoe dit zit volgens de wet, maar ik weet wel dat het niet handig is om zelf dingen aan computers op school te veranderen...
Oud 13-09-2005, 21:06
Verwijderd
Je kan hopelijk ook wel zelf bedenken dat dit soort dingen niet gewenst zijn door de schoolleiding. Zo niet, dan bij deze een wijze les.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 21:51
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Jij hebt zonder mede weten een localadminaccount aangemaakt op één van de schoolcomputers? Wees gerust, dan vragen ze binnen drie maanden of je het ICT team kan versterken.
Oud 13-09-2005, 22:00
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-09-2005 @ 20:46 :
Helaas hebben de 'beperkingen' die worden opgelegd vaak ook tot gevolg dat de PC's toch zo goed als onbruikbaar worden en totaal nutteloos om fatsoenlijk op te werken. Maar dat schijnt een school dan weer niet door te hebben.
Ik heb voor schoolwerkzaamheden daar nog nooit last mee gehad op een enkele keer na als ik iets wil zippen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:04
H0pe
H0pe is offline
Dat het niet wenselijk is begrijp ik... Maar dat is bij msn en mailen ook en er zijn nog tal van andere onwenselijke zaken. maar daar worden geen sancties tegen opgelegd. Maar doordat ik een manier heb gevonden om mezelf wat meer ruimte te gunnen en zo volledig gebruik te maken van de computer, zou ik in mijn geval 2 jaar niet meer in het studiehuis mogen. Ik mag alleen nog maar in het stiltelokaal mn vele (9) tussenuren vervelen. Ik heb er ook geen poespas van gemaakt dat ik zoiets kon doen. Niet tegen mensen gezegd: "moet je eens kijken wat ik nou heb gedaan" of van "Wil je ook een accountje?" Nee gewoon rustig voor eigengebruik gehouden.

Eigengebruik en onwenselijk en gedogen waar ken ik dat van??? Maar dat terzijde...

Kijk als je warez "cs source" of zoiets dergelijks loop te verspreiden dan kan ik dat begrijpen en als je een domme systeem beheerder hebt die niet iedere avond netjes een ghostje terugzet op zijn servers... en de schooleiding komt erachter dan kan ik het begrijpen...

Ik wil niet eens het ict team versterken...

Als mijn straf niet zeer spoedig wordt omgebuigd, wil ik wel waar voor mijn straf om het zo maar te zeggen...
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 23:04 :
Dat het niet wenselijk is begrijp ik... Maar dat is bij msn en mailen ook en er zijn nog tal van andere onwenselijke zaken. maar daar worden geen sancties tegen opgelegd. Maar doordat ik een manier heb gevonden om mezelf wat meer ruimte te gunnen en zo volledig gebruik te maken van de computer, zou ik in mijn geval 2 jaar niet meer in het studiehuis mogen. Ik mag alleen nog maar in het stiltelokaal mn vele (9) tussenuren vervelen. Ik heb er ook geen poespas van gemaakt dat ik zoiets kon doen. Niet tegen mensen gezegd: "moet je eens kijken wat ik nou heb gedaan" of van "Wil je ook een accountje?" Nee gewoon rustig voor eigengebruik gehouden.

Het blijft een vorm van diefstal/inbraak, je eigent je dingen toe die niet voor jou bestemd zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:16
H0pe
H0pe is offline
Citaat:
Het blijft een vorm van diefstal/inbraak, je eigent je dingen toe die niet voor jou bestemd zijn.
Ik heb nergens kunnen vinden dat het niet toegestaan is een local account aan te maken... En wat eigen ik mezelf toe aan dingen/rechten die niet voor mij zijn bestemd. Wie zegt dat zo'n leerling account alle rechten zijn die ik mag hebben. Ik heb geen illegale methoden gebruikt ofzo, of (digitaal) ingebroken in een computer. Ook zeggen zowel het schoolreglement als het regelement dat geld voor de studiezaal niets over het aanmaken van accounts. Alleen hacken cracken of andere illegale activiteiten zijn verboden. Maar geen van die drie dingen heb ik gedaan.

Ik heb alleen gebruik gemaakt van command in een txt filetje gerenamed naar een .bat file. Vervolgens met net een local account aangemaakt en de localaccount tot de administrators group gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:18
Verwijderd
Je wil dus serieus beweren dat je niet doorhad dat dat niet de bedoeling was?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:20
H0pe
H0pe is offline
Dat beweer ik niet, ik begrijp best dat ze het "ongewenst" vinden. En dat ze het liever niet hebben. Maar zeg dat dan... En ga niet gelijk iemand voor 2 jaar straffen. Dat gaf ik overigens al aan in mn eerste post
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:21
Verwijderd
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 23:16 :
Ik heb nergens kunnen vinden dat het niet toegestaan is een local account aan te maken...
Dat maakt niet uit, diefstal is verboden bij de wet, de wet staat boven het schoolreglement.
Citaat:
En wat eigen ik mezelf toe aan dingen/rechten die niet voor mij zijn bestemd. Wie zegt dat zo'n leerling account alle rechten zijn die ik mag hebben.
Als ik jou 10 euro geef voor je verjaardag, wil dat toch ook niet zeggen dat als er nog een tientje uit m'n broekzak steekt dat deze ook voor jou is
Citaat:
Ik heb geen illegale methoden gebruikt ofzo, of (digitaal) ingebroken in een computer. Ook zeggen zowel het schoolreglement als het regelement dat geld voor de studiezaal niets over het aanmaken van accounts. Alleen hacken cracken of andere illegale activiteiten zijn verboden. Maar geen van die drie dingen heb ik gedaan.
Diefstal en inbraak zijn niet legaal
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2005, 22:24
H0pe
H0pe is offline
Citaat:
Dat maakt niet uit, diefstal is verboden bij de wet, de wet staat boven het schoolreglement.
Wat is dan mijn diefstal?

Citaat:
Als ik jou 10 euro geef voor je verjaardag, wil dat toch ook niet zeggen dat als er nog een tientje uit m'n broekzak steekt dat deze ook voor jou is
Ik steel geen 10 extra euro's. Ik gebruik alleen die tien euro van jou, om er meer van te maken.

Citaat:
Diefstal is niet legaal
Wat is de diefstal?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 23:20 :
Dat beweer ik niet, ik begrijp best dat ze het "ongewenst" vinden. En dat ze het liever niet hebben. Maar zeg dat dan... En ga niet gelijk iemand voor 2 jaar straffen. Dat gaf ik overigens al aan in mn eerste post
De schoolleiding bepaalt zelf welke sanctie er staat op welke overtreding. Niet iedere leraar stuurt een drukke leerling er ook meteen uit.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:26
Verwijderd
Citaat:
H0pe schreef op 13-09-2005 @ 23:24 :
Wat is dan mijn diefstal?

Ik steel geen 10 extra euro's. Ik gebruik alleen die tien euro van jou, om er meer van te maken.

Wat is de diefstal?
Je hebt in feite rechten ontvreemd die niet voor jou bedoeld zijn. Ze geven jou iets en daarmee moet je het doen. Het is niet toegestaan om via een deurtje dat toevallig open staat jezelf extra rechten te ontlenen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 22:39
H0pe
H0pe is offline
Citaat:
Je hebt in feite rechten ontvreemd die niet voor jou bedoeld zijn. Ze geven jou iets en daarmee moet je het doen. Het is niet toegestaan om via een deurtje dat toevallig open staat jezelf extra rechten te ontlenen.

Als dat mijn "diefstal" is, overigens zijn niet alle diefstallen rechten ontvreemden die niet voor jou bedoeld zijn? Voor die paar extra rechten die ik mezelf heb gegeven vind ik dan dat ze overdreven reageren. Mensen die een uur wegblijven geven zichzelf toch ook het recht om een uur te spijbelen en hoeven hooguit 2 uur terug te komen. Vaak als het ook nog hun eerste keer en dat is bij mij ook het geval, ik werd voor het eerst gepakt, komen ze er met een waarschuwing vanaf. Mensen die een blikje op de grond gooien geven zich het recht om dat te doen. Zou je die dan ook niet meer voor 2 jaar toegang tot de aula geven? En het recht ontnemen om cola mee van huis te nemen of te kopen in de kantine?
Mensen die vinden dat ze het recht hebben om te schreeuwen op de gang zou je die voor 2 jaar een schreeuwverbod geven?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2005, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2005 @ 23:26 :
Kom kom, waag je nu maar niet aan juridische normering van informatietechnologie
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 05:27
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-09-2005 @ 23:00 :
Ik heb voor schoolwerkzaamheden daar nog nooit last mee gehad op een enkele keer na als ik iets wil zippen.
Geen rechtermuisknop betekende bij ons op school geen plaatjes voor werkstukken. (en kopieren via dat omslachtige menu omdat de shortcuts ook uitgeschakeld waren)

Alle "Slechte sites" geblokkeerd. (geen leerlingen.com en geen scholieren.com omdat beide sites "illegalte content" bevatten in de vorm van al afgemaakte werkstukken)

En als je ergens mee bezig was dan was je soms ineens je muis kwijt en als je dan ergens zat wat dan zogenaamd niet geoorloofd was dan sloot de sysadmin je PC gewoon voor je af (niet eens in de gaten houdend of je alles wel opgeslagen had en of die pagina uberhaupt op de voorgrond stond)

We hadden voor informatica HTML dingen te doen... dat kon niet op die PC's maar kon alleen in het lokaal.
En het werkt gewoon niet als je NIET op je eigen pc kunt komen om kleine dingetjes op te slaan. (zelfs mijn documenten niet)

Die PC's waren gewoon op alle mogelijke manieren dichtgegooid zodat ze in principe gewoon onbruikbaar waren. (waardoor iedereen bij de lessen ANW gewoon ging zitten niksen in de aula omdat je met die kutPC's toch niks kon. Vooral ook niet om dat al zou je er "alles" mee kunnen de specs van die krengen zo vooroorlogs waren dat ze alsnog nutteloos waren)

Citaat:
nare man schreef op 14-09-2005 @ 00:44 :
Kom kom, waag je nu maar niet aan juridische normering van informatietechnologie
Dat blijft inderdaad een hele vage.
Hij heeft namelijk gewoon gebruik gemaakt van wat hij had en wat hij kreeg. Als de functie om localadmin te gebruiken er nog in zat dan heeft hij gewoon gebruik gemaakt van de functionaliteit van de computer zoals hij die kreeg. Niks gestolen aan.

Laatst gewijzigd op 14-09-2005 om 05:31.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 06:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 14-09-2005 @ 00:44 :
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 12:29
Verwijderd
Okay, het is stout om een localadmin-account te maken. Daar krijg je straf voor, al vind ik de opgelegde straf zwaar overdreven.

Wat de schoolleiding er echter niet bij vertelt is dat je echt NIKS met die computers kan. Ik merk het ook op mijn school. Je kan niet in Deze computer, niet in Mijn documenten, je kan niets opslaan, de rechtermuisknop werkt niet, je kan office niet rechtstreeks starten, programma's werken niet omdat je geen rechten heb, visual basic kan je amper gebruiken omdat dat programma steeds vastloopt, en ga zo maar door. Dit terwijl mijn ouders wél geld betalen voor de ict-voorzieningen. Helaas zit ik wel opgescheept met volstrekt onbruikbare computers.

Dus, schoolleidingen in het land, maak die computers werkbaar, anders zorgen creatieve geesten wel dat ze werkbaar worden.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2005, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 14-09-2005 @ 13:29 :
Okay, het is stout om een localadmin-account te maken. Daar krijg je straf voor, al vind ik de opgelegde straf zwaar overdreven.

Wat de schoolleiding er echter niet bij vertelt is dat je echt NIKS met die computers kan. Ik merk het ook op mijn school. Je kan niet in Deze computer, niet in Mijn documenten, je kan niets opslaan, de rechtermuisknop werkt niet, je kan office niet rechtstreeks starten, programma's werken niet omdat je geen rechten heb, visual basic kan je amper gebruiken omdat dat programma steeds vastloopt, en ga zo maar door. Dit terwijl mijn ouders wél geld betalen voor de ict-voorzieningen. Helaas zit ik wel opgescheept met volstrekt onbruikbare computers.

Dus, schoolleidingen in het land, maak die computers werkbaar, anders zorgen creatieve geesten wel dat ze werkbaar worden.

Ga klagen, massaal, misschien dat dat helpt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten