Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2005, 11:35
Vaat
Vaat is offline
Ik heb een vraagje, ik wil graag in Amerika, in San Jose, gaan studeren. De site van de uni daar meldt dat je een test moet doen om aan te tonen dat je Engels kan spreken en schrijven. Wie van jullie heeft ook zo'n test moeten doen of weet hier meer van?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2005, 11:46
Barry K
Barry K is offline
Ik heb ook is zo'n toets gedaan.
Wat wil je weten?

TOEFL dan, ik weet dat er ook nog 2 zijn voor British English.
Oud 22-09-2005, 11:58
Vaat
Vaat is offline
Hoe moeilijk is de test, hoe kan je hem doen(dus waar moet je heen bellen enzo), heb je hem per sé nodig?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:14
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Accepteren ze geen VWO diploma met een hoog cijfer voor Engels?

Ik heb zelf het tweetalig VWO gedaan en een IB-diploma behaald. (International Baccalaureate, English A2 higher). Deze wordt in ieder geval geaccepteerd in Groot Brittanië en waarschijnlijk ook in Amerika. Maar ja, hier heb je niets aan want dit is echt een opleiding/cursus.

Hoe goed is trouwens jouw Engels? Wat had je altijd voor je lees/luistertoetsen, opdrachten en als eindcijfer? Kun je TV programma's volgen zonder ondertiteling? Lees je veel Engelse boeken?

Een TOEFL test is op zich best pittig voor een VWO-er die net een 6 haalt en niet zo in Engels geinteresseerd is. Maar als je enigszins engels georiënteerd bent, valt het allemaal wel mee

Ik zou zeggen: doe eens een TOEFL oefentest online, gewoon zoeken via google
Oud 22-09-2005, 15:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Vaat schreef op 22-09-2005 @ 12:58 :
Hoe moeilijk is de test, hoe kan je hem doen(dus waar moet je heen bellen enzo), heb je hem per sé nodig?
Of je hem perse nodig hebt, moet je met de desbetreffende universiteit overleggen. Als je daar wilt gaan studeren moet je je tenslotte ook inschrijven, en dan zullen ze daar wel om vragen. Maar heb je nog geen contact gehad met de universiteit?

Waar moet je heen bellen? Ik denk dat áls de test nodig is, de school jou wel de info kan geven waar je moet zijn.

Hier is de officiële TOEFL website.
In Nederland moet je deze test in Arnhem afnemen
Oud 22-09-2005, 15:23
Vaat
Vaat is offline
Dankje
Het probleem is dat ik niet weet hoe goed ik in engels ben. Mijn lerares beordeeld me niet objectief. Met luistertoetsen en tekstverklaringen haal ik altijd negens, dat is dan ook altijd meerkeuze zodat een subjectieve beoordeling niet mogelijk is. Maar voor dingen als een brief schrijven, oid, krijg ik een 6 of een 7. Terwijl ik en klasgenoten altijd wel van mening zijn dat ik, zeker vergeleken met anderen, een hoger cijfer zou moeten hebben. Maar dat is natuurlijk moeilijk te zeggen, als leerling wil je een hoog cijfer, en als lerares wil je niet te hoog geven.

Ik lees zonder moeite Engelse teksten en kijk veel programma's met Engelse ondertiteling, alleen bij Engelse tv mis ik soms iets, maar ik kan het wel altijd volgen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:37
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 22-09-2005 @ 16:14 :
Ik zou zeggen: doe eens een TOEFL oefentest online, gewoon zoeken via google
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:38
Vaat
Vaat is offline
Ga ik doen
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 15:38
Verwijderd
Wat dingetjes op internet. Ik weet niet precies in hoeverre ze goed zijn, maar ze kunnen misschien helpen:
http://www.stuff.co.uk/toefl.htm
http://www.gettoefl.com/
http://www.free-toefl.com/
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 16:39
Barry K
Barry K is offline
Ik zou je engelse vaardigheid eerder vergelijken met ervaringen met andere engelssprekenden.

Wat vond een Amerikaan van je engels toen je er bijvoorbeeld op vakantie was? Kon je alles wat hij zei goed begrijpen, en de woorden die je niet direct begreep door middel van het gesprek toch een betekenis geven.

Wat mij goed afging bij de toets was het volgende:
Bij 90% van alle invulvragen is het gewoon kijken wat er een beetje leuk klinkt. Het klinkt dom, maar het is zo.

Als je nog niet zo gevorderd bent in het spreken over veel verschillende dingen probeer dan bijvoorbeeld is op een engelstalige chatbox mee te praten over het nieuws of iets dergelijks.
Het is ook altijd raadzaam om een goed praatje over jezelf in je achterhoofd te houden, dat komt altijd nog wel van pas.
Denk ook aan waarom je naar Amerika wilt gaan, wat je trekt, en wat je er hoopt te vinden.

Dat zijn toch wel veel dingen die gevraagd worden bij toetsen/intake-gesprekken etc.

Succes ermee
Oud 22-09-2005, 20:56
rubenrtv
rubenrtv is offline
die test-toefl's zijn wel erg makkelijk zeg
Oud 23-09-2005, 00:45
MB
MB is offline
@ spekkie, niveau A2 is dus echt niks, wij moeten aan het eind van dit (1e) jaar bij Spaans al niveau B1 hebben

Het is te hopen dat je engels wel wat beter is dan A2
Oud 23-09-2005, 05:42
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MB schreef op 23-09-2005 @ 01:45 :
@ spekkie, niveau A2 is dus echt niks, wij moeten aan het eind van dit (1e) jaar bij Spaans al niveau B1 hebben

Ehm... B1 is lager dan A2 he?

Eerst heb je A1 higher, A1 standard, A2 higher, A2 standard etc.
Ik heb een A2 higher diploma (met eindcijfer 5 van 7 ) Mensen uit mijn klas hebben ook A1 standard gedaan. Dat is wel een stuk moeilijker met meer literatuur en minder opdrachten (zoals essays ed schrijven).
Oud 23-09-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
MB schreef op 23-09-2005 @ 01:45 :

Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 14:41
A loved one
A loved one is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 23-09-2005 @ 06:42 :

Ik heb een A2 higher diploma (met eindcijfer 5 van 7 ) Mensen uit mijn klas hebben ook A1 standard gedaan. Dat is wel een stuk moeilijker met meer literatuur en minder opdrachten (zoals essays ed schrijven).
ik ook A2 higher gedaan
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 16:41
MB
MB is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 23-09-2005 @ 06:42 :

Fuck, ik dacht dat het andersom was

Domdomdom
Oud 23-09-2005, 17:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
MB schreef op 23-09-2005 @ 17:41 :
Fuck, ik dacht dat het andersom was

Domdomdom

Ik schrok al namelijk. Ik vond het niet echt heel makkelijk. (Ook niet extreem moeilijk, maar ik heb er toch veel voor moeten doen)

@reuff
Dat neem je terug

[edit]
En nu ga ik trouwens een paar maandjes aan dé universiteit van Wales (Aberystwyth) studeren Komt mijn IB diploma wel goed van pas
Oud 23-09-2005, 20:18
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 22-09-2005 @ 21:56 :
die test-toefl's zijn wel erg makkelijk zeg
Ik heb maar een gedeelte gedaan omdat ik het teveel tijd vond. Ik vind ze niet uitzonderlijk makkelijk maar ze zijn inderdaad erg goed te doen. Officieel heb ik maar 3 jaar engels gehad op vwo niveau (1e, 2e en 3e klas) en ik had geen moeite met deze tekst.
Reageren

Regels voor berichten