Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2006, 15:24
Estar
Estar is offline
Heeft iemand van jullie ervaring met de examen cambridge engels? Ik zou deze graag willen halen maar ik hoorde ook dat je dit bij verschillende instanties kunt doen.

Weet iemand hier misschien meer over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2006, 15:56
Roosje
Roosje is offline
Mijn zus heeft het gedaan via school en mijn papa heeft het ook gedaan, maar dat is al vrij lang geleden dus ik vermoed dat het nu anders gaat dan toen. Zit je nog op school? Dan kun je het misschien aan je docent Engels vragen.
Oud 09-09-2006, 17:39
Sherco
Sherco is offline
Ik heb het via mijn middelbare school gedaan; een keer in de week een speciale les Engels ipv de gewone les Engels en ook bij een andere docent. Omdat mijn school de enige school in de stad was die meedeed aan het programma hadden we ook leerlingen van andere scholen in de klas.
In april of mei hadden we het eigenlijke examen; 3 onderdelen op school en 2 in de grote stad bij jou in de buurt die daarvoor uitgekozen is; voor het noorden is dat Groningen
Ik weet alleen dat je het via je middelbare school kunt doen, andere instanties die het aanbieden ken ik eigenlijk niet.
Oud 10-09-2006, 09:35
iThink
iThink is offline
Ik doe het nu ook op school, met 2 begeleidingsuren per week.
Volgens mij hoef je niet het 2-jarige voortraject te doen om examen te doen, het staat los van elkaar.
Het examen schijnt wel pittig te zijn!
Ik denk dat je het beste naar een middelbare school in de buurt kunt gaan waar ze het voortraject geven en dat je afspreekt dat je met hen tegelijk examen doet. Dat kost natuurlijk wel wat: ongeveer 200 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 12:01
Verwijderd
Ik heb ook het cambridge examen afgelegd (Advanced English dacht ik).

Bij mij was het een soort 'overall' examen, dus lezen, schrijven, spreken en luisteren + grammatica.

Ik ben eerlijk gezegd niet naar lessen geweest en heb de stof ook niet doorgelezen ( 1400 pagina's oid). Wel gehaald trouwens, dus het viel wel mee.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 19:57
@Moon
@Moon is offline
Op Universiteit Leiden kan je Engelse taalcursussen van verschillende niveaus die een voorbereiding geven op de verschillende cambrigde examens. Voor de cambrigde examens zelf kun je voor meer informatie terecht op www.cambridgeesol.org/
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 20:53
Crimson
Crimson is offline
heb de lessen op school gevolgd, maar door examendrukte nog geen examen cambridge gedaan.. deed trouwens het hoogste niveau, profiency ofzoiets.. vaag woord.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2006, 22:13
Gloeilamp
Gloeilamp is offline
Citaat:
Crimson schreef op 10-09-2006 @ 21:53 :
heb de lessen op school gevolgd, maar door examendrukte nog geen examen cambridge gedaan.. deed trouwens het hoogste niveau, profiency ofzoiets.. vaag woord.
Offtopic: wanneer je het woord PROFICIENCY niet eens kent vraag ik me af hoe je dat examen denkt te gaan halen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2006, 16:35
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Gloeilamp schreef op 10-09-2006 @ 23:13 :
Offtopic: wanneer je het woord PROFICIENCY niet eens kent vraag ik me af hoe je dat examen denkt te gaan halen
ik wist dat er iemand met die opmerking zou komen..
maargoed, mijn engels is uitstekend, alleen ik was gisteravond een beetje moe.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 15:46
Verwijderd
en omdat je moe bent ken je woorden ineens niet meer

ontopic: wat kan je er mee? ik heb er nog nooit van gehoord eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2006, 22:18
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Gloeilamp schreef op 10-09-2006 @ 23:13 :
Zo'n Cambridge Examen houdt wel degelijk rekening met je niveau Engels. Ik heb het meer gezien als een niveau-test dan als een examen dat test hoe je een bepaalde lessenreeks hebt verwerkt.

Of je een bepaald woord al dan niet kent, heeft niks te maken met of je zo'n examen aankan of niet.

Ik heb trouwens een paar jaar geleden een cursus Engels gevolgd, waarbij het examen zo'n Cambridge examen was. Ik vond het een kutexamen, dat veel te weinig testte op de manier waarop je de finesse van een taal vat. Examen was ook wel erg gemakkelijk.
Oud 13-09-2006, 14:38
Gloeilamp
Gloeilamp is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 12-09-2006 @ 23:18 :
Zo'n Cambridge Examen houdt wel degelijk rekening met je niveau Engels. Ik heb het meer gezien als een niveau-test dan als een examen dat test hoe je een bepaalde lessenreeks hebt verwerkt.

Of je een bepaald woord al dan niet kent, heeft niks te maken met of je zo'n examen aankan of niet.

Ik heb trouwens een paar jaar geleden een cursus Engels gevolgd, waarbij het examen zo'n Cambridge examen was. Ik vond het een kutexamen, dat veel te weinig testte op de manier waarop je de finesse van een taal vat. Examen was ook wel erg gemakkelijk.
Er zijn verschillende niveaus, waarvan een "Certificate of Proficiency in English" de hoogste is. Het wordt door veel werkgevers en universiteiten erkend.

Ik ben van mening dat proficiency een vrij eenvoudig woord is en de grootte van je woordenschat heeft wel degelijk invloed op hoe goed je een taal spreekt. Wanneer iemand dus beweert goed Engels te spreken maar ondertussen het woord proficiency niet kent vind ik dit een beetje tegenstrijdig.

Mag ik trouwens vragen op welk niveau je examen hebt gedaan?
Ik zit er namelijk over te denken om via mijn studie ook een examen te doen, nu heb ik over de TOEFL test zeer negatieve ervaringen gehoord (als in dat kan elke idioot halen). Nu vraag ik me dus af of dat bij het CPE examen ook zo is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 11:39
jasejosh
jasejosh is offline
ik heb proficiency gedaan,via mn middelbare school*graaatis,,was te stoer*..maar uiteindelijk op de volksuni in groningen had ik t examen.
het is vooral handig*Nodig* als je naar t buitenland wil,maar ik heb er ook gewoon wel veel aan gehad omdat ik nu engels studeer..en tja ik heb er wel wat voor gedaan en dat merk ik ook nog steeds wel!
Oud 17-09-2006, 13:32
Estar
Estar is offline
Ik wil inderdaad in het buitenland geneeskunde gaan studeren ik heb de keus om het via mijn school te volgen of via open leer huis via de bibliotheek.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 18:18
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Gloeilamp schreef op 13-09-2006 @ 15:38 :

Ik ben van mening dat proficiency een vrij eenvoudig woord is en de grootte van je woordenschat heeft wel degelijk invloed op hoe goed je een taal spreekt. Wanneer iemand dus beweert goed Engels te spreken maar ondertussen het woord proficiency niet kent vind ik dit een beetje tegenstrijdig.
Vind je dit nou echt een discussie waard? Ik niet eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2006, 19:13
Estar
Estar is offline
Citaat:
Crimson schreef op 17-09-2006 @ 19:18 :
Vind je dit nou echt een discussie waard? Ik niet eigenlijk.
Ga er dan niet op in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten