Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2005, 20:49
Femic
Femic is offline
Maar waar te beginnen? Ik ben afgelopen zomer 2 maanden in Australie geweest en heb daar heel veel Ozzies gesproken, die al meer van Europa hebben gezien dan ik. Deze zomer wil ik weer een mooie reis maken (ca. 3 weken), maar dan binnen Europa. Ik wil het liefst ergens heen, waar ik nog nooit geweest ben. Frankrijk, Spanje, Italie, Griekenland, Duitsland, Belgie, Tsjechie, Denemarken, Zwitserland heb ik al gezien. Wat raden jullie aan? En wat voor reis dan? (1 plek of rondtrekken? backpacken of hotel? strand of sportief? enz enz). Deel jullie ervaringen en help mij aan een nieuwe vakantiebestemming!

(ik wil trouwens met 1 vriendin gaan, met wie ik ook naar Oz ben geweest)

Oh en interrailen spreekt me niet echt aan, te veel te doen in een te korte tijd voor te veel geld
Oud 03-11-2005, 21:50
Verwijderd
De oude Oostblok landen: Kroatie <333333, Slovenië, Hongarije, Slowakije, Tjechie (maar dar ben je al geweest)
Kroatië is zo een ontzettend mooi land. Je moet dan vooral de Kvarnerstreek hebben, met de eilanden Krk en Kres. De plitvicemeren, een ontzettend groots en mooi natuurreservaat moet je gezien hebben. Daarnaast steden als Pula, Rijeka, Zagreb, Rovinj en Porec allemaal zooo gaaf. Ja ik ben een echte Kroatie fan geworden. Leukste daar zijn de kleinere hotelletjes waar je een beetje persoonlijk ontvangen en geholpen wordt door de hele familie die het hotel runt.

Slovenie ben ik alleen doorheen gereden, maar ook een ontzettend mooi land (ook naar verhalen gehoord te hebben wil ik daar zeker eens heen.)
Oostenrijk kan je desnoods ook nog aandoen, Wenen bijvoorbeeld is een super gave stad.

Skandinavische landen kan je ook rondtrekken, nadeel is dat Noorwegen en Zweden ontzettend duur zijn. Maar ook de moeite waard. Ik ben in Noorwegen geweest in de streek rond Oslo. Super mooi en ook een gave stad.

Nja het is dus maar net wat je wilt!
Oud 04-11-2005, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 03-11-2005 @ 22:50 :

Skandinavische landen kan je ook rondtrekken, nadeel is dat Noorwegen en Zweden ontzettend duur zijn. Maar ook de moeite waard. Ik ben in Noorwegen geweest in de streek rond Oslo. Super mooi en ook een gave stad.
Zweden viel voor de euro al redelijk mee en sinds de euro is het behoorlijk gelijk getrokken (en zijn sommige dingen zelfs goedkoper geworden dan hier). Noorwegen kan ik minder over oordelen, is altijd al veel duurder geweest en heeft ook gewoon meegedaan met de euro, maar volgens mij is het wel iets minder erg geworden dan voorheen. De reis is natuurlijk wel een stuk duurder dan naar veel andere landen.

Scandinavië is echt geweldig. Als je het geld hebt zou ik daar zeker voor kiezen. Anders misschien idd de voormalig oostblok landen of Groot-Brittanië ofzo.
Oud 04-11-2005, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-11-2005 @ 10:18 :
Zweden viel voor de euro al redelijk mee en sinds de euro is het behoorlijk gelijk getrokken (en zijn sommige dingen zelfs goedkoper geworden dan hier). Noorwegen kan ik minder over oordelen, is altijd al veel duurder geweest en heeft ook gewoon meegedaan met de euro, maar volgens mij is het wel iets minder erg geworden dan voorheen. De reis is natuurlijk wel een stuk duurder dan naar veel andere landen.

Scandinavië is echt geweldig. Als je het geld hebt zou ik daar zeker voor kiezen. Anders misschien idd de voormalig oostblok landen of Groot-Brittanië ofzo.
Ik dacht dat Zweden geen euroland was.
Noorwegen is gewoon ontzettend duur, wat je er ook koopt (zeker levensmiddelen) je betaald er zeker 1.5 keerzo veel voor als in Nederland.
Oud 04-11-2005, 11:43
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Zweden is geen euroland, evenals Denemarken en Noorwegen. Finland doet wel mee aan de euro.
Oud 04-11-2005, 13:59
Frondish
Frondish is offline
ja klopt in noorwegen heb je NOK en in zweden heb je SEK. ik geloof dat 1 euro = 8,8NOK en 1 euro = 8,5SEK. het kan ook net andersom zijn maar zoiets.
Oud 04-11-2005, 14:27
Verwijderd
Voor Italie raad ik aan om rond te trekken door Calabria en dan evt wat eilanden daar bezoeken, of dan door naar Griekenland.
En vergeet zeker het voormalig Oostblok niet.
Oud 04-11-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 04-11-2005 @ 15:27 :
Voor Italie raad ik aan om rond te trekken door Calabria en dan evt wat eilanden daar bezoeken, of dan door naar Griekenland.
En vergeet zeker het voormalig Oostblok niet.
Ik had een heel promotieplaatje voor Estland verwacht.
Oud 04-11-2005, 17:40
Verwijderd
Ik wist gewoon dat jij al een promopraatje over Noorwegen zou houden, dus ik dacht, laat ik mijn promopraatje over Estland voor me houden, want Anneke heeft haar promopraatje al gehouden
Oud 04-11-2005, 17:54
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik zou een auto kopen met een stel vrienden en richting het noorden of oosten rijden.
Oud 05-11-2005, 22:33
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 04-11-2005 @ 18:40 :
Ik wist gewoon dat jij al een promopraatje over Noorwegen zou houden, dus ik dacht, laat ik mijn promopraatje over Estland voor me houden, want Anneke heeft haar promopraatje al gehouden
haha estland staat er anders nog niet bij.. ik ben dan ook van mening dat Femic recht heeft op een promopraatje van Estland!
Oud 06-11-2005, 11:15
Verwijderd
Ja maar, Estland is van mij
Oud 08-11-2005, 06:38
Verwijderd
ok dan onthouden we het haar maar
Oud 09-11-2005, 12:43
Femic
Femic is offline
Jullie moeten overigens niet denken dat jullie je verhaaltjes voor niks neertypen hoor, ik lees het wel, dus blijf komen met die reacties. Ik word al een beetje warm voor Oost-Europa
Oud 27-11-2005, 12:17
Roxy
Roxy is offline
Je kunt natuurlijk ook een wat rustigere vorm van rondtrekken doen wat niet perse interrailen hoeft te zijn.

Ik ben twee jaar geleden met een vriendin naar boedapest geweest (met vliegtuig, skyeurope is goedkoop) heb daar een dag of 5 gebivakeerd (denk aan sziget festival, grootste van europa) en daarna zijn we nog twee dagen naar bratislava gegaan met de trein en dan weer terug treinen en weer naar huis gevlogen. Dit jaar zijn we met het vliegtuig naar wenen gegaan, daar een paar dagen rondgekeken en daarna met de trein naar boedapest en daar nog een poosje gebleven. Treinkaartjes tussen oosteuropese landen zijn over het algemeen vrij goedkoop. En omdat wij nooit meer dan 10 dagen weg willen is dit voor ons de meest ideale manier. Voor aankomend jaar wordt het waarschijnlijk roemenie en bulgarije, maar dan gaan we niet in een keer met de trein van hoofdstad naar hoofdstad want nu willen we iets meer van de rest van het land zien dus door middel van een paar tussenstops.
Oud 27-11-2005, 20:10
TRXD
TRXD is offline
Als ik geen ander werk gevonden krijg met een salaris wat beter is dan nu dan zal ik niet veel reizen de komende tijd helaas. En er is nog zoveel te zien overal.

Maar wie weet!
Oud 28-11-2005, 09:57
Femic
Femic is offline
Citaat:
Roxy schreef op 27-11-2005 @ 13:17 :
Je kunt natuurlijk ook een wat rustigere vorm van rondtrekken doen wat niet perse interrailen hoeft te zijn.

[verhaal]
Klinkt goed .
Oud 29-11-2005, 15:25
Verwijderd
Japan. Niet dat ik er geweest ben, maar het lijkt me daar echt enorm anders dan in Europa of Amerika, en ook heel anders dan in de voormalige Oostblok-landen. Anders dan de meeste dingen die wij als gewoon beschouwen, en óók anders dan de meeste dingen die wij als ongewoon beschouwen.

Brazilië is naar het schijnt ook erg gaaf.

En Rusland ook. Niet naar het schijnt, dat ís gewoon zo. >:] En ja, daar ben ik dan weer wél geweest.
Advertentie

Regels voor berichten