Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 11:09
Smoozy
Smoozy is offline
Ik weet dat deze vraag al een keer eerder is geweest, maar nu heb ik wel alleen maar specifieke materialen die ik mag gebruiken. Maar de bedoeling is dus, we hebben een rauw ei en dat moeten we van een hoogte laten vallen, het is dan zo dat het ei dus heel moet blijven. De materialen die we mogen gebruiken zijn de volgende:

rietjes
kauwgom
papier
tissue
plakband
lucifers
ballonen
paperclip
elastiekje

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen??

Alvast bedankt!!!
Oud 08-09-2005, 11:50
LiqqY
LiqqY is offline
Er is hierover een project geweest. Als je op google even zoekt vind je het vast
(complete website met informatie en prototypes etc)
Oud 08-09-2005, 14:26
Verwijderd
Probeer iets van schokdempers te ontwerpen, dus constructies die energie van de val absorberen door kapot te gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:47
Mother Earth
Mother Earth is offline
Misschien heel simpel, maar je mag ballonnen gebruiken. Als je aan dat ei nou (buig)rietjes plakt, en daar weer balonnen aan, zodat de balonnen als een soort schild om het ei heen zitten, gaat 'ie niet kapot denk ik.

(dit hebben wij trouwens een keer in groep8 gedaan en één ei is blijven leven, maar hoe dat lukte weet ik niet meer).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 08-09-2005 @ 15:47 :
Misschien heel simpel, maar je mag ballonnen gebruiken. Als je aan dat ei nou (buig)rietjes plakt, en daar weer balonnen aan, zodat de balonnen als een soort schild om het ei heen zitten, gaat 'ie niet kapot denk ik.

(dit hebben wij trouwens een keer in groep8 gedaan en één ei is blijven leven, maar hoe dat lukte weet ik niet meer).
Sterker nog, door die ballonnen (opgeblazen) te gebruiken kan je de zwaartekracht voor een deel opheffen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:27
Supersuri
Supersuri is offline
een ei met een soort parashute dus
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 08-09-2005 @ 15:52 :
Sterker nog, door die ballonnen (opgeblazen) te gebruiken kan je de zwaartekracht voor een deel opheffen.
De zwaartekracht kan je niet opheffen
Maar je kan idd door de ballonnen op te blazen de luchtwrijving laten toenemen, waardoor de valversnelling van het ei afneemt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 08-09-2005 @ 16:29 :
De zwaartekracht kan je niet opheffen
Maar je kan idd door de ballonnen op te blazen de luchtwrijving laten toenemen, waardoor de valversnelling van het ei afneemt.
You get the point :>
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:07
Verwijderd
als het ei bv. een meter moet vallen zonder te breken, kun je het van 1.10 meter laten vallen. Het valt dan eerst een meter zonder te breken. Daarna valt het nog 10 cm en breekt het.
Maar dat zal wel weer niet goedgekeurd worden
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:48
phanTommie
I) Blaas 8 balonnen op.

II) Plak die met vieren tegen als volgt tegen elkaar:
OO OO
OO OO

III) Leg het ei midden in één van de ballon-'vierkanten', dus dat hij alle vier de ballonnen raakt.

IV) Plak het andere ballon-vierkant erop. (je hebt een kubus-achtig-iets)

V) Smijten met dat ei.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:06
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-09-2005 @ 17:07 :
als het ei bv. een meter moet vallen zonder te breken, kun je het van 1.10 meter laten vallen. Het valt dan eerst een meter zonder te breken. Daarna valt het nog 10 cm en breekt het.
Maar dat zal wel weer niet goedgekeurd worden
Die oplossing is zo logisch, dat ik dat zelf had kunnen bedenken, maar ik heb nog nooit niemand gezien die dat gedaan heeft.

Maar volgens de opdracht omschrijving is het goed
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:12
phanTommie
Nah, als er staat "van 2 meter hoogte" dan impliceert dat 'van' wel dat je serieus 2 meter van de grond moet beginnen.
Maar ikdenk dat je in ieder geval een glimlach krijgt voor de originaliteit
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 13:37
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Leg onderweg een aantal papieren zakdoekjes (zeker niet te dik), die de val afbreken, de eerste x zullen scheuren, maar op een gegeven moment zal er eentje zijn die m tegenhoud (die moet iets dikker of course, anders heb je wel heel veel zakdoekjes nodig)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 16:55
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ach, die heb ik ook eens ergens gedaan.

1) We gaan vier ballonnen opblazen. Die vier ballonnen plak je tegen elkaar. Dat vormt de basis van het val-platvorm. In het midden van die vier aanelkaar geplakte ballonnen is er een soort van gat.

2) Met een stuk papier maak je een soort van frietzak. Die frietzak steek je met de punt in het gat tussen de vier ballonnen.

... dat is het
Met citaat reageren
Oud 15-09-2005, 17:38
loeserr
loeserr is offline
he die heb ik ook gedaan wij hadden schuimrubber gebruikt

bij bijna niemand gaat het ei kapot hoor als je een beetje een logische oplossing hebt
Oud 17-09-2005, 10:34
Pyromaniac
Pyromaniac is offline
die had ik gezien bij myth-busters. Ze moesten op een gebouw van een paar meter hoog staan en toen dat ei naar beneden laten vallen. Eentje deed gewoon een touw eromheen binden, toen laten zakken en op 20 cm van de grond laten vallen
Hij liet hem vallen van een dak.....

kweenie of je dat bij die opdracht ook kan doen....
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:56
Orpa
Orpa is offline
Off-topic: Wij hebben dit ook gedaan (op een internetionale conferentie om elkaar te leren kennen)... Wij hadden 2 rietjes, plakband, stukje papier en een stukje touw...

We hadden iets gaars wat nooit kon werken, ware het niet dat er buiten een laag sneeuw van 2 meter lag en we ze vanaf een balkon konden laten vallen (3 met hoog ofzo)... Dat ging dus wel goed...

On-toppic: Met kauwgom kun je zorgen dat het ei met een bepaalde kant naar beneden valt, Dmv zwaar maken aan die kant... Dus je moet zorgen dat de meest 'stijle' punt (bovenkant) niet neer beneden wijst, omdat daar lucht onder zit en dat dus eerder breekt... (laat dus wel et ei altijd rechtop staan, anders verplaatst de luchtbel en dan heb je er nog niets aan)

Laatst gewijzigd op 18-09-2005 om 16:59.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 16:57
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 09-09-2005 @ 17:55 :
Ach, die heb ik ook eens ergens gedaan.

1) We gaan vier ballonnen opblazen. Die vier ballonnen plak je tegen elkaar. Dat vormt de basis van het val-platvorm. In het midden van die vier aanelkaar geplakte ballonnen is er een soort van gat.

2) Met een stuk papier maak je een soort van frietzak. Die frietzak steek je met de punt in het gat tussen de vier ballonnen.

... dat is het
En dek de bovenkant van die frietzak af... Mocht het hele gevaarte neiging krijgen om om te keren in de lucht flikkert je ei er niet uit...
Reageren

Regels voor berichten