Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Nee 3. Ja 4. Waar kan ik dat zien bij win ME?? 5. zie 4 6. Euhmm ze hebben het al dit tijd goed gedaan tot mijn zus erachter ging Maar nu schiet iets anders me te binnen, vanaf dat ik de netwerk geinstalleerd had werden de locaties ook niet automatisch toegevoegd. Die had ik toen handmatig moeten doen maar deden het wel. Bij de oude pc vind hij zichzelf ook niet in 'mijn netwerklocaties' wat ik ook vreemd vind. Misschien dat hij daar uit de slot is geschoten ofzo? zou hem wel even loskoppelen. |
![]() |
||
Citaat:
verder kan je checken of je bijde compu's op de zelfde subnetmasker hangen door bij 'uitvoeren' winipcfg in te typen en dan te vergeleiken met elkaar ![]() -de postbode- ps. heb je knaagdieren in huis??? die willen zich nog wel eens vergrijpen aan een lekkere crosskabel ![]()
|
Verwijderd
|
Het lijkt me logisch dat je eerst ff kijkt of de kaarten idd goed in het PCI-slot zitten en of de kabel er goed zit. Je kunt dat aan de ledjes op de achterkant van de kaarten zien. Maar als het het heeft gedaan, is het onwaarschijnlijk dat de kaarten niet goed in het slot zitten, en of een muis oid de kabel heeft doorgeknaagd kun je makkelijk controleren.
Probeer eerst jezelf eens te pingen: in de DOS-prompt 'ping 127.0.0.1' Krijg je hier 'timeout bij opdracht' dan zit er iets goed fout ![]() Beide kaarten moeten goed geïnstalleerd zijn - dwz allebei hetzelfde subnet (doe maar 255.255.255.0) en idd niet hetzelfde IP (ik geef m'n interne kaarten altijd 192.168.0.1 t/m 3). Verder: hetzelfde type aanmelding instellen. Op beide PCs moet 'Netwerkomgeving' hetzelfde zijn, dat is het handigst en vooral overzichtelijkst. Als beide kaarten een IP hebben (kun je zien door 'winipcfg' te typen bij Opstarten en dan je kaart te selecteren) dan moeten ze elkaar kunnen pingen. Typ in de DOS-prompt 'ping 192.168.0.1' (of welke kaart je wilt pingen). Als dat lukt, dan heb je dus niet allebei het goede protocol(len) geïnstalleerd of staat er een instelling verkeerd. En trouwens nog iets: sommige kaarten met crosscable hebben de vervelende eigenschap om na het booten van Windows pas na vier of vijf minuten verbinding te krijgen. Dan zie je niks in Netwerkomgeving, maar moet je kiezen voor Computer zoeken. Dat lukt vaak wel. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk Paperz | 3 | 05-06-2010 19:50 | |
Software & Hardware |
Draadloos netwerk probleem Lyne | 6 | 22-01-2007 20:21 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Netwerk met ADSL-modem filmfreak | 4 | 13-09-2004 13:12 | |
Software & Hardware |
[Netwerk] Configureren draadloos netwerk DT | 2 | 29-11-2003 20:27 | |
Software & Hardware |
Netwerk Youssef Hersi | 4 | 22-02-2002 22:23 | |
Software & Hardware |
netwerk werkt niet maar kan wel pingen ??????????? Beyoned | 11 | 06-12-2001 21:11 |