Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs bij een rottig minisetje van 500 piek kun je al verschil horen tussen telefoondraad/elektriciteitssnoer van een kwartje de meter en luidsprekerkabel van een tientje per meter... Ik gebruik zelf Translator White Connection, die zit rond de 11,50 per meter (voor 2x2,5mm2). Maar toegegeven, ik hoor ook geen verschil meer tussen kabel van vijftig gulden de meter en Van den Hul Reference van driehonderdvijftig per meter, ook niet bij extreem dure sets. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het zo dat bepaalde (duurdere) materialen beter geleiden, zoals zilver ipv gewoon koper en het toepassen van duurdere isolatielagen, zodat de kabels minder beïnvloed worden door elektrische velden...dat soort dingen bepalen allemaal de (hogere) prijs. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kabel van meer dan 10 piek de meter is IMHO echt weggegooid geld. Ik ben dan geen echt audiofiel, maar ik HOOR het verschil gewoon niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het beruchte 'I heard it'-syndroom.
Ik zal ook niet ontkennen dat kabels van 250 piek per meter onzin zijn...maar het is wél een feit dat een béétje kwaliteitskabels echt wel beter klinken dan standaard Electro World-snoer. Neem de proef op de som, zou ik zeggen, en ga zelf luisteren! ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat voor doorsnee?
Je moet voor huiskamergebruik toch eigenlijk wel minstens 2x2,5mm2 hebben... Zoals ik hierboven al ergens postte: imo is de beste allround kabel Translator White Connection. 2x2,5mm2 OFC koper, verzilverd, rond de elf gulden per meter. Klinkt perfect, komt in de buurt van kabels die het dubbele kosten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Nieuwe (dure/goede?) geluidsintallatie Rhinus | 38 | 06-08-2006 22:11 | |
Software & Hardware |
[Speakers+versterker] Probleem met versterker+ subwoofers Poor twisted me | 7 | 07-01-2005 15:33 | |
Software & Hardware |
[Geluidskaart] Kabeltje kwijt, waar kopen? Big Boi | 3 | 08-04-2004 11:09 | |
Software & Hardware |
[hifi] StereoLink SL1200 externe DAC ]{ing | 6 | 27-12-2003 15:13 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 |