Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2005, 19:49
Verwijderd
Hej ik heb even een vraagje... t is misschien een beetje een stomme vraag maar goed...
Mijn vriendje heeft al orale seks met (andere)meisjes gehad.. en nou hebben wij ook orale seks gehad.. kan ik nu een soa hebben??? (ik zelf heb nog niet eerder orale seks gehad)
(ik heb persoonlijk geen lichamelijke klachten of iets..maar ik vroeg het me gewoon af..)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:55
Verwijderd
ja, dat kan op zich... van orale seks kun je ook een soa krijgen. Je kunt last krijgen van herpes in je gezicht (koortslip, blijf je je hele leven mee), gonnoroe in je keel (gevolg is een keelontsteking, gewoon te behandelen) of genitale wratten in je geziucht (ja, wratten dus die wel weg te branden of snijden zijn, maar uiteindelijk altijd terug zullen komen). HIV en hepatitis B kun je ook krijgen door orale seks, maar de kans dat je een van die twee oploopt is erg klein. Chlamydia, wat in de praktijk de meest 'gevaarlijke' soa is omdat ze heel vaak geen symptomen oplevert en wel erg gevaarlijk kan zijn, kun je niet krijgen van orale seks.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:56
Verwijderd
Als jouw vriendje van die eerdere meisjes een soa heeft opgelopen en die bij zich draagt dan is het mogelijk, maar dan moet dat dus wel het geval zijn. Even aangenomen dat jullie beide geen soa hebben kun je door onbeschermd oraal contact dus niet een soa van de ander krijgen. Een soa ontstaat immers niet uit het niets.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:58
Verwijderd
keej..thnx ..maar stel je voor dat hij en ik nou allebei geen soa hebben..kunnen we dan binnekort gwoon zonder condoom met elkaar naar bed?? ( ik slik de pil)
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:17
Verwijderd
ja, als jullie allebei geen soa hebben geeft de pil voldoende bescherming . Eventueel kun je een soa-testje laten doen, dan weet je het zeker.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten