Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2005, 11:39
Nebel
Nebel is offline
Ik heb sinds een week gigantische buikpijn, sinds twee dagen daar diarree en soms misselijkheid bij. Ik slaap sinds gister bijna de hele dag maar ik lijk wel steeds vermoeider te worden. Er zijn momenten waarop ik erg honger heb en alles kan hebben, maar meestal moet ik me best doen om er iets in te krijgen en wordt ik bij het zien van een boterham al erg misselijk. Ik heb eigenlijk nooit buikgriep gehad, ik weet niet of dit dat is? Iemand ervaring ermee?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:40
Bloem
Bloem is offline
Het heerst heb ik gehoord, dus ik denk dat het inderdaad wel een virus kan zijn. Probeer om iig genoeg vocht binnen te krijgen, en als het langer dan een week duurt zou ik de huisarts even bellen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 11:46
Verwijderd
Rijst en bouillon drinken helpt ook iets.. Iig, als je dan toch wat gaat eten / drinken, eet/drink dat. Vermijd te veel vezels en sinaasappelsap (daar wordt diaree erger van).
En verder wat Bloem zegt
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 14:15
hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 20-09-2005 @ 12:39 :
Ik heb sinds een week gigantische buikpijn, sinds twee dagen daar diarree en soms misselijkheid bij. Ik slaap sinds gister bijna de hele dag maar ik lijk wel steeds vermoeider te worden. Er zijn momenten waarop ik erg honger heb en alles kan hebben, maar meestal moet ik me best doen om er iets in te krijgen en wordt ik bij het zien van een boterham al erg misselijk. Ik heb eigenlijk nooit buikgriep gehad, ik weet niet of dit dat is? Iemand ervaring ermee?
Ik ben er net van hersteld! Veel succes ermee, het duurde bij mij iets van 4/3 weken, maar ik had het wel een stuk minder dan jou geloof ik...
Op een gegeven moment krijg je steeds minder momenten van 'zwakte', vermoeidheid en misselijkheid. Denk echter niet dat het dan over is, je moet goed uitrusten en rustig aan blijven doen.

Laatst gewijzigd op 20-09-2005 om 14:20.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:07
Nebel
Nebel is offline
Ik heb iniedergeval ontdekt dat ik van kwark misselijk wordt en van yoghurt niet En dat eierkoeken en beschuitbollen misselijkheid-remmend werken. Ik mag namelijk absoluut niet verder afvallen dus das wel een beetje een probleem.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 15:27
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het heerst echt heel erg... Ik heb er ook al last van (heb ik wel vaker, maar nu wel opvallend erger dan anders) en ik voel me echt zwak oid... Hoofdpijn, bedrukt gevoel, misselijk... Maar alleen niet zo ernstig dat ik thuis moet zitten

Mijn zusje is btw wel echt ziek. En van mijn dansles zijn er ook wel iedere les 1 of 2 ziek afwezig.

Uitzieken dus
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 17:56
Roos
Roos is offline
Zolang je nog goed kan drinken, kan de dokter niet heel veel voor je doen. Het gaat meestal vanzelf goed over.

Zodra je klachten veel erger worden, niet overgaan, of als je koorts krijgt, of als je ook drinken niet goed kunt binnenhouden, is het wel verstandig om naar je huisarts te gaan.

Tot die tijd: zo goed mogelijk je vocht/zout huishouding op peil houden met veel water, boullion etc.

Sterkte!
Oud 20-09-2005, 18:22
Bloem
Bloem is offline
Als je trouwens echt veel diarree hebt of moet overgeven, zou je ook zakjes ORS kunnen halen. Dat moet je oplossen in water, en heeft een goede suiker/zout/mineralen verhouding waardoor je vochttekort sneller weer wordt aangevuld, oid
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:35
Hakuna
Hakuna is offline
Ik zou toch maar eens naar de dokter gaan, want als zulke klachten langer aanhouden kan er wel eens sprake zijn van een (beginnende) maag onsteking (gastritis), op zich is dit niet ernstig, maar indien je daar mee blijft rondlopen kunnen de klachten verergen. De arts zal waarschijnlijk eerst een zg maagzuurremmer voorschrijven, indien dit niet helpt dan zal er een klein bloed onderzoek plaatsvinden om het bloed te controleren op de aanwezigheid van de helicobacter pylori bacterie. Ik zelf loop al verschillende weken met buikpijnklachten rond en de maagzuurremmers hebben tot nu toe niet geholpen, krijg daarom morgen een bloedonderzoek om meer zekerheid te krijgen, waarschijnlijk zal ik dan een zg cocktail kuur krijgen, dat is een mix tussen maagzuurremmers en antibiotica.

Tot slot, wacht nooit te lang met maagklachten, want ze gaan meestal niet vanzelf over!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:36
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 20-09-2005 @ 19:22 :
Als je trouwens echt veel diarree hebt of moet overgeven, zou je ook zakjes ORS kunnen halen. Dat moet je oplossen in water, en heeft een goede suiker/zout/mineralen verhouding waardoor je vochttekort sneller weer wordt aangevuld, oid
ja.. ik heb dat geprobeerd maar ik moest daarna zo ontzettend overgeven... ik vond het echt niet te drinken
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:37
Roos
Roos is offline
Nee dat is ook heel vies

Daarom kun je ook thee met suiker nemen, en boullion.
Oud 20-09-2005, 18:37
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2005 @ 19:35 :
Ik zou toch maar eens naar de dokter gaan, want als zulke klachten langer aanhouden kan er wel eens sprake zijn van een (beginnende) maag onsteking (gastritis), op zich is dit niet ernstig, maar indien je daar mee blijft rondlopen kunnen de klachten verergen. De arts zal waarschijnlijk eerst een zg maagzuurremmer voorschrijven, indien dit niet helpt dan zal er een klein bloed onderzoek plaatsvinden om het bloed te controleren op de aanwezigheid van de helicobacter pylori bacterie. Ik zelf loop al verschillende weken met buikpijnklachten rond en de maagzuurremmers hebben tot nu toe niet geholpen, krijg daarom morgen een bloedonderzoek om meer zekerheid te krijgen, waarschijnlijk zal ik dan een zg cocktail kuur krijgen, dat is een mix tussen maagzuurremmers en antibiotica.

Tot slot, wacht nooit te lang met maagklachten, want ze gaan meestal niet vanzelf over!
Helicobacter ben ik toevallig 2 weken geleden op getest, omdat ik hiervoor veel maagklachten had.. Maar de klachten die ik nu heb zijn meer afkomstig van mijn darmen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 18:43
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 20-09-2005 @ 19:37 :
Helicobacter ben ik toevallig 2 weken geleden op getest, omdat ik hiervoor veel maagklachten had.. Maar de klachten die ik nu heb zijn meer afkomstig van mijn darmen, denk ik.
Hoe hebben ze jou dan daarop getest, dmv een bloedprik, of met een endoscopisch onderzoek (slang met kijker in keel en maag)?

Als de klacht bij jou zich 'verplaats' heeft naar bv de darmen, is het toch aan te raden dit nogmaals met jou arts te bespreken, want er kan zich daar waarschijnlijk een nieuwe onsteking hebben ontwikkeld, die zich in eerste instantie niet geopenbaard heeft.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 19:26
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Cornel schreef op 20-09-2005 @ 19:43 :
Hoe hebben ze jou dan daarop getest, dmv een bloedprik, of met een endoscopisch onderzoek (slang met kijker in keel en maag)?

Als de klacht bij jou zich 'verplaats' heeft naar bv de darmen, is het toch aan te raden dit nogmaals met jou arts te bespreken, want er kan zich daar waarschijnlijk een nieuwe onsteking hebben ontwikkeld, die zich in eerste instantie niet geopenbaard heeft.
bloed en urine en maagfoto's maar dat was niet voor die bacterie, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 11:30
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 20-09-2005 @ 19:36 :
ja.. ik heb dat geprobeerd maar ik moest daarna zo ontzettend overgeven... ik vond het echt niet te drinken
Haha ik vind het ook heel vies, maar wilde je niet bij voorbaat al afschrikken, dus dat had ik er even niet bij gezegd
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten