Advertentie | |
|
![]() |
|
Ja ik heb hier wel ervaring mee. Ik heb zelf ook een soortgelijk topic mee. Maar dan is het bij mij juist andersom. Ik ben heel gelovig opgevoed en ik geloof zelf ook.
Dit is de link, mssn heb je er iets aan. http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=gurl18 Ik weet natuurlijk niet hoe het met jou zit. Maar bij ons in de stad, familie etc. is het heel vreemd als je een relatie hebt met een ongelovige. Jullie kijken er ook heel makkelijk tegenaan als je zegt we respecteren elkaar. Maar ik vind het juist heel belangrijk dat je dingen samen doet. Zoals samen naar chatechesatatie, na de kerk etc. En natuurlijk ook voor later! Kinderen krijgen etc. Nu heb ik een vriend die katholiek is. Maar hij wil soms wel is met mij na de kerk. Het is belangrijk dat jij je wel opensteld voor het geloof (vind ik) Misschien een keer meegaat etc. Ik weet niet of jij 'iets' gelooft. Of dat jij het onzin vind. Dit is ook wel heel belangrijk. Als jij het onzin vind, gaat het nog wel ruzies, conflicten etc opleveren. Maar ik denk wel dat een relatie tussen een gelovige en niet gelovige wel werkt. Het is wat lastiger maar het kan wel. Erover praten is belangrijk. Natuurlijk ook respect en openstellen voor elkaars mening. Ik ga officieel naar een redelijke strenge kerk, maar ik ga nu na een vele lichtere kerk. Dit staat een beetje tussen mijn vriends en mijn denkwijze in. Het is gewoon ook een kwestie van aanpassen. Ik hoop dat jullie er wel uitkomen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ja, niks mis mee met dat laatste ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ah! Schrijf je dat zo ![]() Achja, verder lijkt het mij geen probleem. Je houdt gewoon rekening met de ander of dat nou t.o.v. het geloof of iets anders is maakt in principe niets uit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat er bij ons geen problemen van komen. Z'n ouders weten dat ik niet geloof (ze weten dat ik officieel katholiek ben, maar er niks mee doe) maar ze vinden dat niet erg. Zijn allang blij dat m'n vriend 'aan de vrouw' is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() met geloof geen ervaring...wel een uitdaging ![]()
||
Citaat:
![]() Het enige wat een 'probleem' zou kunnen gaan worden, is dat hij, mits we kinderen zouden krijgen, deze misschien christelijk wil opvoeden en van mij hoeft dat echt niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |