Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2005, 12:15
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb afgelopen donderdag een rekening betaald die eigenlijk twee weken geleden betaald zou moeten worden. Ik had eerder geen geld, dus daarom wat te laat gedaan. Nu heb ik zaterdag een brief ontvangen waarin staat dat er rente bij komt.

Nu is die rente niet zo heel hoog, maar ik vroeg me toch af of dit zinnetje voor mij geldt (omdat ik het dus betaald heb vóórdat de rekening kwam):

Betalingen zijn verwerkt tot en met 21-09-05.

Mocht deze aanmaning uw betaling kruisen, dan kunt u deze als niet verzonden beschouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2005, 12:30
Unexplained
Unexplained is offline
Je kunt twee dingen doen:
- bellen en het vragen (waarschijnlijk vinden ze het dan fijn als je de rente ook overmaakt)
- een passieve houding innemen en wachten totdat ze een brief sturen waarin staat dat je de rente nog niet hebt betaald (die brief komt waarschijnlijk niet, maar heel soms wel)

Aan jou de keuze.
Oud 25-09-2005, 12:40
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 25-09-2005 @ 13:15 :
Ik heb afgelopen donderdag een rekening betaald die eigenlijk twee weken geleden betaald zou moeten worden. Ik had eerder geen geld, dus daarom wat te laat gedaan. Nu heb ik zaterdag een brief ontvangen waarin staat dat er rente bij komt.

Nu is die rente niet zo heel hoog, maar ik vroeg me toch af of dit zinnetje voor mij geldt (omdat ik het dus betaald heb vóórdat de rekening kwam):

Betalingen zijn verwerkt tot en met 21-09-05.

Mocht deze aanmaning uw betaling kruisen, dan kunt u deze als niet verzonden beschouwen.
dat zinnetje zal daarop dus idd bedoeld zijn, zij versturen de bief donderdag en jij betaald donderdag dit si dan een kruising.
Oud 26-09-2005, 13:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 25-09-2005 @ 13:40 :
dat zinnetje zal daarop dus idd bedoeld zijn, zij versturen de bief donderdag en jij betaald donderdag dit is dan een kruising.
Jup, ik neem aan van wel ja. Je zou nog even kunnen bellen om het na te gaan, maar gewoon wachten tot je er (n )iets van hoort is misschien wel efficiënter.
Oud 26-09-2005, 14:19
Verwijderd
Het is heel simpel. Die aanmaning dient ervoor jou aan te sporen te betalen. Als je dus inmiddels al hebt betaald, dan hoef je je dus niets aan te trekken van die aanmaning. Heb je getelebankierd dan kun je er van uitgaan dat het er heel snel op staat, en heb je betaald middels een overschrijvingskaart die al wel gepost maar nog niet verwerkt is dan mag je die aanmaning dus ook naast je neerleggen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:15
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-09-2005 @ 15:19 :
Het is heel simpel. Die aanmaning dient ervoor jou aan te sporen te betalen. Als je dus inmiddels al hebt betaald, dan hoef je je dus niets aan te trekken van die aanmaning. Heb je getelebankierd dan kun je er van uitgaan dat het er heel snel op staat, en heb je betaald middels een overschrijvingskaart die al wel gepost maar nog niet verwerkt is dan mag je die aanmaning dus ook naast je neerleggen.
En hoe toon ik aan (als ze toch willen dat ik die rente betaal) dat ik diezelfde dag ook heb betaald?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 26-09-2005 @ 20:15 :
En hoe toon ik aan (als ze toch willen dat ik die rente betaal) dat ik diezelfde dag ook heb betaald?
Volgens mij moeten zij aantonen dat jij die dag niet betaalt hebt als ze de rente ook nog willen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 20:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
als het een klein bedrag is zullen ze toch niet zeuren
Reageren

Regels voor berichten