Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2005, 10:06
Guimaraes
Guimaraes is offline
Mag je programma's op je GR hebben staan tijdens je eindexamen wiskunde? Moet je je GR voor de ogen van de examinator "clearen"?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2005, 10:20
dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar volgens mij is dat "clearen" school/vak afhankelijk.
Oud 14-07-2005, 11:38
ILUsion
ILUsion is offline
Als je een toestel uit de Plus-reeksen van de TI-83/TI-84 hebt, lukt het vaak best om gewoon het programma te archiveren en nadien te de-archiveren. Veel leerkrachten hier kijken er dan niet op.

Hier bij ons op school heb ik op mijn examen fysica een tooltje gebruikt dat eenheden om kan zetten en de leerkracht stond net achter mij en heeft mij het 200% zeker zien gebruiken, maar hij liet het gewoon toe, hoor.
Oud 14-07-2005, 11:53
Guimaraes
Guimaraes is offline
lol ok Handige tip wat betreft het archiveren, thnx.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 12:07
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 14-07-2005 @ 12:53 :
lol ok Handige tip wat betreft het archiveren, thnx.
Bij ons doen leerkrachten het meestal zelf dat resetten, maar ze doen gewoon een RAM Reset omdat je dat bij oudere toestellen (TI-82 / TI-83 Non Plus) moest doen om het geheugen te wissen, maar de Plus-serie heeft een Flash-geheugen waarin je dus enerzijds Applications kunt opslaan en andere variabelen (Programs, Sets, ...) kunt archiveren. Om die terug bruikbaar te maken moet je die de-archiveren, maar dat zal wel allemaal duidelijker in je handleiding beschreven staan
Oud 14-07-2005, 16:23
Guimaraes
Guimaraes is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 14-07-2005 @ 13:07 :
Bij ons doen leerkrachten het meestal zelf dat resetten, maar ze doen gewoon een RAM Reset omdat je dat bij oudere toestellen (TI-82 / TI-83 Non Plus) moest doen om het geheugen te wissen, maar de Plus-serie heeft een Flash-geheugen waarin je dus enerzijds Applications kunt opslaan en andere variabelen (Programs, Sets, ...) kunt archiveren. Om die terug bruikbaar te maken moet je die de-archiveren, maar dat zal wel allemaal duidelijker in je handleiding beschreven staan
Jup, heb inmiddels al uitgevonden hoe dat moet. Het examen kan niet meer mis gaan.

p.s. ff een stomme vraag, het is alweer een aantal jaren geleden dat ik wiskunde examen heb gedaan, maar moet je bij eindexamen VWO nou ook de gehele berekening/uitwerking opschrijven? Of voldoet het antwoord ook.
Ik moet maandag examen wiskunde b1 afleggen voor mijn colloquium doctum waar ik zeker voor ga slagen, maar al die uitwerkingen opschrijven is zo irri, vandaar de vraag.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 16:47
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 14-07-2005 @ 17:23 :
Jup, heb inmiddels al uitgevonden hoe dat moet. Het examen kan niet meer mis gaan.

p.s. ff een stomme vraag, het is alweer een aantal jaren geleden dat ik wiskunde examen heb gedaan, maar moet je bij eindexamen VWO nou ook de gehele berekening/uitwerking opschrijven? Of voldoet het antwoord ook.
Ik moet maandag examen wiskunde b1 afleggen voor mijn colloquium doctum waar ik zeker voor ga slagen, maar al die uitwerkingen opschrijven is zo irri, vandaar de vraag.
Je moet de uitwerkingen voor zover ik weet bij wiskunde altijd opschrijven, want het gaat immers om de manier waarop je het berekent.
Oud 14-07-2005, 17:13
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
ja het is toegestaan en het is niet schoolafhankelijk, ook al beweren sommige scholen dat wel. Ze mogen niet iets doen in je rekenmachine, als ze je afwijzen kan je ene klacht indienen
maar de examens zijn toch al lang geweest
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:15
Guimaraes
Guimaraes is offline
Ok, want als ik naar de correctievoorschrift van een oudere eindexamen kijk zie ik alleen de antwoorden staan en niet de berekeningen die erbij horen. Kijken de examinator en de gecommiteerde wel naar de berekening aangezien die niet weergegeven word op het correctievoorscrhift???
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:16
Guimaraes
Guimaraes is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef op 14-07-2005 @ 18:13 :
ja het is toegestaan en het is niet schoolafhankelijk, ook al beweren sommige scholen dat wel. Ze mogen niet iets doen in je rekenmachine, als ze je afwijzen kan je ene klacht indienen
maar de examens zijn toch al lang geweest
Colloquium doctum...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2005, 17:27
dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
Guimaraes schreef op 14-07-2005 @ 18:15 :
Ok, want als ik naar de correctievoorschrift van een oudere eindexamen kijk zie ik alleen de antwoorden staan en niet de berekeningen die erbij horen. Kijken de examinator en de gecommiteerde wel naar de berekening aangezien die niet weergegeven word op het correctievoorscrhift???
Mmm... ik heb zelf nog geen eindexamen gedaan aangezien ik dit jaar pas naar 6vwo ga, maar bij wiskunde krijg ik toch al 5 jaar te horen dat alles zonder berekening sowieso al fout is, dus dan zou ik het wel heel raar vinden als het bij het CE in één keer ook zonder berekening mag.
Oud 14-07-2005, 17:43
Sketch
Sketch is offline
Berekeningen zijn verplicht. Je mag je GR volzetten met wat je maar wil.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2005, 21:55
Joyceb
Joyceb is offline
Noch voor SE, noch voor CE mag je GR gewist worden.
Althans, dat zegt de wet.. ( voor diegene waarbij scholen denken de wet te maken).

Uitwerkingen moeten er uiteraard wel bij.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 23:16
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 22-07-2005 @ 22:55 :
Noch voor SE, noch voor CE mag je GR gewist worden.
Althans, dat zegt de wet.. ( voor diegene waarbij scholen denken de wet te maken).

Uitwerkingen moeten er uiteraard wel bij.
Wiskunde wordt wel extreem loos als je geen uitwerkingen hoeft te geven...
Oud 29-09-2005, 12:01
Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Tampert schreef op 03-08-2005 @ 00:16 :
Wiskunde wordt wel extreem loos als je geen uitwerkingen hoeft te geven...
Best wel want dan kun je net zo goed maar wat op schrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten