Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2005, 10:34
sammiej
sammiej is offline
Iemand toevallig gezien afgelopen donderdag op sbs6?
wat vonden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-09-2005, 10:38
Metal
Metal is offline
flikker op met die troep
Oud 10-09-2005, 10:40
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
nee sorry ik moest een stage opdracht inleveren voor m'n LBO afwassen opleiding. anders had ik zeker en vast gekeken.

n00b
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 12:30
wilco984
wilco984 is offline
Ja en ik moet zeggen dat het weer een van de leukere reality programma's is van dit moment. Vreemde stammen blijven boeien!
Oud 10-09-2005, 13:20
levi's
levi's is offline
ik boycot SBS6

Laatst gewijzigd op 10-09-2005 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 13:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik kijk niet naar SBS dus ik zou het niet weten.
Oud 10-09-2005, 15:42
Verwijderd
Ik kijk niet naar pulp.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 17:50
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 10-09-2005 @ 14:29 :
Ik kijk niet naar SBS dus ik zou het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 18:03
Verwijderd
Ah, tegenwoordig is het emo om tegen sbs te zijn, zie ik.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2005, 18:22
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, ik ben niet tegen SBS. Ik kijk er alleen niet naar.

En emo's moeten per groepjes van zes opgeknoopt worden.
Oud 10-09-2005, 20:53
kalinho
kalinho is offline
ik heb alleen een voorstukje gezien, dat je zo'n bakker hoort zeggen: "ik kan niet tegen de hitte"

Alsof die normaal zn brood en croisantjes in de vriezer bakt
Oud 15-09-2005, 23:13
Balance
Balance is offline
Ik kwam er pas toevallig langs. Was niet van plan het te kijken, maar toen ik het zag wilde ik het toch afkijken. Net weer gezien.
Echt bizar programma is dat. Zo zie je pas echt de grote verschillen tussen culturen! Maar ook overeenkomsten. Zo zat één van die stamleden op een gegeven moment over een grap na te lachen zoals wij dat ook doen. En ik lag echt dubbel toen ze die jongen om z'n grote voeten uit gingen lachen.
Oud 17-09-2005, 19:23
100%hallal
100%hallal is offline
geniaal programma! Expeditie Robinson ken ik nou wel, rimboe is veeeeeel leuker!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2005, 21:25
Rachel
Rachel is offline
GEWELDIG!
eerst dacht ik, wat is dat voor iets debiels, maar nu vin dik het echt leuk! Elke aflevering lig ik weer helemaal dubbel haha
Het ziet er zoo onwerkelijk uit enzo
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 15:59
Nikneem
Nikneem is offline
Menen jullie dat nou echt? Het is toch zo`n ongelovelijk dikke nep man. Wij hebben hier ook gekeken, en we waren het er roerend over eens: dit kon nooit echt zijn. Het léék zelfs niet echt.

Die stam die op een big brother manier met elkaar gaat overleggen van "oh die deed dit, en dat vond ik dan die niet leuk". Man wat sneu.

Wij hebben het boek "dochter van de jungle" gelezen. Dat gaat over een meisje dat in de jungle opgroeit, bij zulke (echte) stammen. Ze beschrijft hoe het bij zulke stammen gaat. Ze is bij meerdere geweest. Als je dan leest dat die mensen eerst echt enorm bang zijn voor blanke mensen, en ze na lange tijd pas accepteren. Dat ze laaiend enthousiast, verbaast en geschokt zijn over ijsklontjes, en veel meer van dat soort dingen.
Dan geloof ik niet dat zo`n stam een hele commerciele/westerse filmploeg met een stel idioten ("ik lus bijna nix, en als ik niet krijg wat ik lust, eet ik nix", "het is hier veel erger dan ik dacht huil huil") voor pure entertainment hun stam wil bezetten...man dat geloof je toch niet? Zo`n stam die nog nooit buiten hun eigen wereld is gekomen moet dat zijn. Echt té sneu.

Bij die echte stammen is het zo dat als je niet uitkijkt, of iemand beledigd, dan kan je maar beter heel hard wegrennen en nooit meer terugkeren naar je stam.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:46
100%hallal
100%hallal is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 18-09-2005 @ 16:59 :
Menen jullie dat nou echt? Het is toch zo`n ongelovelijk dikke nep man. Wij hebben hier ook gekeken, en we waren het er roerend over eens: dit kon nooit echt zijn. Het léék zelfs niet echt.

Die stam die op een big brother manier met elkaar gaat overleggen van "oh die deed dit, en dat vond ik dan die niet leuk". Man wat sneu.

Wij hebben het boek "dochter van de jungle" gelezen. Dat gaat over een meisje dat in de jungle opgroeit, bij zulke (echte) stammen. Ze beschrijft hoe het bij zulke stammen gaat. Ze is bij meerdere geweest. Als je dan leest dat die mensen eerst echt enorm bang zijn voor blanke mensen, en ze na lange tijd pas accepteren. Dat ze laaiend enthousiast, verbaast en geschokt zijn over ijsklontjes, en veel meer van dat soort dingen.
Dan geloof ik niet dat zo`n stam een hele commerciele/westerse filmploeg met een stel idioten ("ik lus bijna nix, en als ik niet krijg wat ik lust, eet ik nix", "het is hier veel erger dan ik dacht huil huil") voor pure entertainment hun stam wil bezetten...man dat geloof je toch niet? Zo`n stam die nog nooit buiten hun eigen wereld is gekomen moet dat zijn. Echt té sneu.

Bij die echte stammen is het zo dat als je niet uitkijkt, of iemand beledigd, dan kan je maar beter heel hard wegrennen en nooit meer terugkeren naar je stam.
True, true, maar deze stammen zijn niet zo wereldvreemd naar mijn idee. Ze hebben alleen hun eigen gebruiken en cultuur in stand gehouden. En die ene familie die jij bedoelt, ja dat zijn stakkers, maar ik vind het idee wel erg leuk en zeker niet genept.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 15:54
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 18-09-2005 @ 16:59 :

Dat het in dat ene boek van jou nou anders was, betekent niet direct dat dit nep is. Er zijn ontzettend grote verschillen tussen stammen. Een stam in Indonesië is echt niet hetzelfde als één in Afrika. Kijk, dan kan er nog steeds heel veel nep zijn, daar niet van, maar ik vind dat ene boek daar iig geen bewijs voor.
En tuurlijk zullen stammen normaal (negatief) verrast zijn van blanke mensen en er huiverig voor zijn, maar weet jij veel wat aan dit programma vooraf is gegaan? Ze zeggen toch ook niet dat deze blanke families de eerste blanke mensen zijn die bij die stammen gaan leven?
Oud 19-09-2005, 18:41
Nikneem
Nikneem is offline
Ze gaven wel de indruk dat het echt een stam is die ver van de bewoonde wereld woont.
En als het 'gewone' mensen zijn zie ik het bijzondere van het programma niet in. Dan is het gewoon back to basic, en die lui (stam) zijn er als opvulling.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 19:23
Mir-idiotA
jE HEBT EEN BOEK GELEZEN, BEN JE ZEL FOOK IK ZULKE ANDERE CULTUREN GEWEEST?
Ho caps lock

Waarom geven ze het idee dat deze stammen ver van de bwoonde wereld wonen? deze stammen zijn misschien zo dat ze ook wel eens naar het dorpje vlakbij gaan om weet ik wat te halen. Souvenieurs aan touristen te verkopen e.d. Dan zijn ze sowieso de blanken gewend.

Een camerapleog valt dan ook snel genoeg aan te wenne, weet jij hoe lang ze die al kennen voor ze zijn begonnen met filmen?

ik heb genoeg traditionele stammen in de niet-westerse wereld gezien, en zo raar kijken die écht neit meer op tegen de materiele luxe van de witte mensen hoor
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Nikneem schreef op 19-09-2005 @ 19:41 :
Ze gaven wel de indruk dat het echt een stam is die ver van de bewoonde wereld woont.
En als het 'gewone' mensen zijn zie ik het bijzondere van het programma niet in. Dan is het gewoon back to basic, en die lui (stam) zijn er als opvulling.
Dat het een echte stam is en dat ze ver van de bewoonde wereld wonen zegt toch niet dat ze nog nooit met blanken in aanraking zijn geweest?

Misschien zijn ze al een halve eeuw sporadisch in contact met blanken en zijn ze dus allang van de schrik bekomen dat er ook blanken bestaan. Als ze alleen maar goede ervaringen hebben en als hen mooie dingen is beloofd zolang ze aardig blijven tegen hun gasten, kan ik me best voorstellen dat ze op zo'n manier reageren. Maar dat wil dus nog niet zeggen dat het geen echte stam is en dat het allemaal gespeeld is.
Oud 19-09-2005, 20:14
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Die serie is gewoon opgenomen in een Rotterdamse studio.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 09:39
knir
knir is offline
wat maakt het nou uit dat het nep is, dat is 90% van alle programma's toch Ik zag gister een stukje en ik vond het vermakelijk slecht
Oud 22-09-2005, 09:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 19-09-2005 @ 21:14 :
Die serie is gewoon opgenomen in een Rotterdamse studio.
bron?
Oud 26-09-2005, 15:07
Verwijderd
Heb een paar stukjes gezien van een stelletje blanke mensen die zich enorm aan het aanstellen zijn. Doe dan niet mee met zo'n programma...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 15:25
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 26-09-2005 @ 16:07 :
Heb een paar stukjes gezien van een stelletje blanke mensen die zich enorm aan het aanstellen zijn. Doe dan niet mee met zo'n programma...
Ze wisten het niet
Vorige week was 1 gezin bij Jensen en ze waren gevraagd/hadden zich opgegeven onder het motto "om een gezellige, maar spannende vakantie te hebben".
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2005, 15:45
Verwijderd
Ik vind het grappig! En ik geloof niet dat het nep is, natuurlijk is wel eens iets in scene gezet, maar nee, wat Nikneem zegt lijkt me wat overdreven. En stel dat het toch nep is, wat dan nog. Ik vind het echt leuk
Laatst die belgische vrouw met die lesbische vrouw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten