Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2008, 00:53
Verwijderd
Superprogramma! Drie gezinnen leven voor drie weken bij Afrikaanse stammen, onder andere Hans Kazán en zijn gezin.

Wie volgt dit?

Elke zaterdag om 21.30 uur op SBS 6.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-04-2008, 11:39
Uice
Uice is offline
Het is echt heel erg leuk.

Het leukste vind ik als de stamleden bij elkaar zitten en roddelen over de gasten. En dat je soms van die absurde dingen in de ondertiteling ziet staan. Dat Hans die boterkoek tevoorschijn heeft gegoogeld en ze zeggen: "We moeten het niet opeten, dan gaan we dood." -"Dan gaan we maar dood!".

En dat ze Johan gisteren een rok aan gingen doen omdat hij vrouwenwerk deed. <333333

Laatst gewijzigd op 13-04-2008 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 11:45
Verwijderd
Of dat ze over het flippen van Parsifal zeiden "Misschien heeft hij nog nooit een koe gezien?" :')

Erg leuk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 21:22
Noddy
Noddy is offline
Ja leuk programma!
Oud 15-04-2008, 00:54
Roxy
Roxy is offline
sbs heeft geen gemist internet dinges toch? jammer want ik kijk altijd 's nachts als ik klaar ben met werken van die onzinnige programma's..
Oud 15-04-2008, 07:37
Verwijderd
Citaat:
sbs heeft geen gemist internet dinges toch? jammer want ik kijk altijd 's nachts als ik klaar ben met werken van die onzinnige programma's..
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=...d=378&rubriek=
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 10:29
Verwijderd
http://www.volkskrant.nl/multimedia/...y_in_de_rimboe
dit ten eerste.

ten tweede : ik vind het programma helemaal niet integer gebracht, ik heb echt het gevoel dat ik aapjes zit te kijken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2008, 14:13
Uice
Uice is offline
Dat vind ik zo'n overdreven politiek correct standpunt. Het is toch gewoon een amusementsprogramma, geen documentaire over hoe die mensen leven. Het zegt volgens mij ook veel meer over de westerlingen; dat is juist het leuke, dat die zich zo vaak niet goed kunnen redden zonder luxe.
Oud 16-04-2008, 14:01
Verwijderd
Citaat:
http://www.volkskrant.nl/multimedia/...y_in_de_rimboe
dit ten eerste.

ten tweede : ik vind het programma helemaal niet integer gebracht, ik heb echt het gevoel dat ik aapjes zit te kijken.
Juist niet. De Nederlanders staan juist voor schut omdat ze niet willen werken, en geen bloed willen drinken, enz. Ze laten imo zien dat de stamleden hardwerkende mensen zijn, met hun eigen gebruiken en normen en waarden.
Waarom vind jij het niet integer gebracht dan?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:57
Verwijderd
Ikzie wel eens wat fragmenten voorbij komen in DWDD, wel grappig. Maar ik ga dat programma niet volgen.

Trouwens, in dat artikel van Pippeloen staat het volgende:

"Tot doden heeft het Nederlandse programma Groeten uit de Rimboe (SBS6) nog niet geleid, maar de gevolgen van een dergelijk programma worden zwaar onderschat, vindt Survival International. Hoewel de aan deze tv-show deelnemende stammen níet afgezonderd leven, zijn volgens Werner de effecten van hun tv-optreden ‘niet te overzien’. ‘Hun cultuur wordt gebruikt voor commerciële doeleinden. Clichés worden uitvergroot. Wat vooral opvalt is dat de westerse gasten uitgebreid worden voorgesteld, terwijl de inheemse mensen als groep worden neergezet. De scènes worden vervolgens zo gemonteerd dat er een negatief beeld ontstaat van alle deelnemers. Ze krijgen bijvoorbeeld opzettelijk geen vertaler, wat leidt tot allerlei miscommunicaties.’ De organisatie wijst verder op de ‘psychische dreun’ die inheemse mensen kunnen krijgen als ze worden geconfronteerd met ‘rijke en machtige’ gasten."

Wat een gezeur.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Dat Hans die boterkoek tevoorschijn heeft gegoogeld en ze zeggen: "We moeten het niet opeten, dan gaan we dood." <333333
Via Google tevoorschijn getoverd?

Wel geinig programma. Als ik me verveel, kijk ik wel scènes. Maar alleen die van Kazán.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:25
Verwijderd
Wat een onzinartikel inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Ikzie wel eens wat fragmenten voorbij komen in DWDD, wel grappig. Maar ik ga dat programma niet volgen.

Trouwens, in dat artikel van Pippeloen staat het volgende:

"Tot doden heeft het Nederlandse programma Groeten uit de Rimboe (SBS6) nog niet geleid, maar de gevolgen van een dergelijk programma worden zwaar onderschat, vindt Survival International. Hoewel de aan deze tv-show deelnemende stammen níet afgezonderd leven, zijn volgens Werner de effecten van hun tv-optreden ‘niet te overzien’. ‘Hun cultuur wordt gebruikt voor commerciële doeleinden. Clichés worden uitvergroot. Wat vooral opvalt is dat de westerse gasten uitgebreid worden voorgesteld, terwijl de inheemse mensen als groep worden neergezet. De scènes worden vervolgens zo gemonteerd dat er een negatief beeld ontstaat van alle deelnemers. Ze krijgen bijvoorbeeld opzettelijk geen vertaler, wat leidt tot allerlei miscommunicaties.’ De organisatie wijst verder op de ‘psychische dreun’ die inheemse mensen kunnen krijgen als ze worden geconfronteerd met ‘rijke en machtige’ gasten."

Wat een gezeur.
Inderdaad gezeur. Ik heb er ook een ander artikel over gelezen van een cultureel antropoloog, dat was een veel beter artikel. Deze antropoloog had een stam opgezocht nadat het programma was afgelopen, die stam was helemaal niet zo afgezonderd als het werd voorgedaan inderdaad, maar zij waren zich heel bewust van het plaatje wat zij lieten zien. De stam deed dit wel vaker om geld mee te verdienen, van het geld kopen ze meer vee en dergelijke. Verder dronk die stam bijvoorbeeld dagelijks dingen als coca cola e.d., ze waren zich juist erg bewust van waar ze mee bezig waren geweest. Ze hadden het allemaal erg leuk gevonden om aan mee te doen, ook om naar Nederland te gaan ("Groeten Terug"), al hadden ze hier wel erge heimwee bij. Maar ze vonden het leuk om de westerse wereld eens te zien, omdat ze zo vaak westerlingen tegenkwamen. Ze hadden overigens de instructie gehad zich extra grappig te gedragen..

Maar een weldenkend mens snapt toch sowieso wel dat dat programma geen weergave is van de werkelijkheid?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten