Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2005, 16:36
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik moet dit jaar eindexamen vwo doen maar ik kan niet goed met een atlas werken. Heeft iemand tips voor mij om er beter mee om te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2005, 16:49
Verwijderd
Iets wat ik altijd ontzettend handig vind is het zaakregister dat achterin zit. Je kan dan op begrippen zoeken en krijgt daar de kaarten bij. Kijk dus als je een kaart moet zoeken over een bepaald begrip daar eerst.
Verder natuurlijk het grote register helemaal achterin waar je op alfabet een plaats kunt vinden. Op de harde achterkant binnenin vind je een grote kaart met daarin een korte verwijzing naar de belangrijkste landenkaarten. Makkelijk om snel iets op te zoeken.

Wat vind je er zo moeilijk aan eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:03
Denkie
Denkie is offline
Bekijk en bestudeer de atlas eens goed van binnen, leg eens verbanden tussen de gegevens die je vind... bestudeer ook eens het zakenregister en zoek eens wat interessante kaarten op die je aanspreken, of misschien kaarten bekijken die relevant zijn voor de onderwerpen op het examen (er staan genoeg kaarten in de atlas m.b.t. vervoer bijvoorbeeld)... gewoon een keer goed bekijken, bestuderen en bladeren... zo heb ik het mezelf aangeleerd en ik ben die atlas wel meester...

In de examenbundel staat ook een speciale sectie om je atlasvaardigheden te testen... kijk maar eens in die examenbundel...

Verder, de vragen goed oefenen in je werkboeken/examenbundels m.b.t. de kaarten...

Succes
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 17:33
Pierreke
Pierreke is offline
Wij hebben met onze docent toen een hele les uitleg over de atlas gekregen. Het klinkt stom maar in zo'n les leer je wel waar je wat moet vinden en hoe je kaarten moet interpreteren. Ik ben ervan overtuigd dat je niet de enige bent in je klas/cluster die niet met de atlas overweg kan! Vraag je docent gewoon een les eraan te besteden; dit is zeker zo nuttig en bevorderlijk voor je punt dan een les gewone stof doornemen!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:40
Balance
Balance is offline
Als je een keer een opdracht hebt waarbij je het kaartje maar niet kan vinden, vraag dan eens aan een vriend of vriendin hoe hij/zij aan het kaartje is gekomen. Van elkaar kun je goed leren, dus vraag hem/haar zo uitgebreid mogelijk te vertellen hoe hij/zij in zo'n geval aan het werk gaat. Misschien dat dat je helpt voor een volgende keer.
Oud 01-10-2005, 18:27
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Inderdaad en wij hebben uitleg over de atlas gehad in de eerste, dus misschien kun je ergens een boek uit de eerste vinden of iemand die je kent uit de eerste vragen. Natuurlijk kun je het ook gewoon vragen aan je leraar (zou ik doen) en/of klasgenoten.
Oud 01-10-2005, 20:15
T_ID
T_ID is offline
Inhoudsopgaves en zakenregisters zijn immers lastige dingen.

Je zoekt de schaal die je nodig hebt (Nederland/Europa/ander continent/wereld) en onder dat subkopje de kaart die je nodig hebt.
Oud 01-10-2005, 22:12
Gatara
Gatara is offline
wat precies vind je lastig in het werken met een atlas?
Reageren

Regels voor berichten