Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2006, 15:05
heavyukkie
heavyukkie is offline
frustrerend wil ik het noemen. heel frustrerend mensen denken dat ik dom ben en dat alleen dat ik meer tijd nodig heb om over iets na te denken. Ik vergeet snel dingen maar ik schrijf toch alles op? ik vergeet dan toch bijna niks meer? ok ik ben snel afgeleid ik heb moeite met concentreren maar daar hebben jullie toch geen last van? Waarom denken mensen toch dat ik dom ben? toch niet hier om?

Ik wil naar school gaan weer binnen kort, maar ik ben 22 ben ik dan niet te oud om tussen jongeren van 17 te zitten? Wat zouden ze van me vinden ik ben dik zouden ze dat niet erg vinden? zouden ze me gaan pesten, net zo als vroeger? Gaan ze me pesten omdat ik wat trager ben in het denken? Ik ben echt niet dom ik kon de havo aan zeiden ze mn intelligentie die zit er wel..... Mensen merken dat ik iets anders ben maar ik kan er toch niks aan doen, ik heb een hersenbeschadiging....

Hoe zouden jullie vinden als er iemand bij jullie in de klas zit met een hersenbeschadiging? Dus die wat trager is in het denken en snel moe is? hoe zouden jullie reageren? ik ben nml van plan om weer terug naar school te gaan, maar ik ben zo bang van wat mensen van me denken....
Oud 10-01-2006, 15:07
Klaas B.
Klaas B. is offline
Ik zou het erg irritant vinden als dat de les zou be"invloeden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:07
darkfairy
darkfairy is offline
ik zou het niet raar vinden
iedereen heeft wel wat
Oud 10-01-2006, 15:16
Verwijderd
Nee hoor, sommige mensen hebben nergens last van, maar dat terzijde.

Ik denk dat je er wel van uit kunt gaan dat in een HAVO-klas met zeventien- en achttienjarigen het wel zal meevallen met pesten. Dat gebeurt in grote klassen op ROC's in de Randstad, maar niet in (voor)eindexamenklassen op de hogere niveau's.

Aan de andere kant, daar ben ik gewoon eerlijk in, zou ik het ook wel een beetje vervelend vinden als het de les zou beïnvloeden. Ik leer snel en werk graag door, dat is het probleem met klassikaal lesgeven, maar dat ligt niet speciaal aan mensen met een hersenbeschadiging, gewoon aan het lessysteem.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:27
Vice
Vice is offline
Ten eerste ben je absoluut niet te oud. Toen ik in de eerste van het mbo zat, was de oudste 25 jaar.
Ten tweede heb ik ook geen probleem als iemand door omstandigheden langzamer is in het opnemen van stof. Nu is het wel zo dat het afhankelijk van docent is hoeveel dat probleem invloed heeft op de rest van de klas.
Oud 10-01-2006, 15:28
coopergirl
coopergirl is offline
Waarom doe je het laatste jaar niet in het volwassenonderwijs? Of is dit prijstechnisch minder aantrekkelijk. In principe kan ik er wel mee leven dat een klasgenoot meer tijd nodig heeft..
Oud 10-01-2006, 15:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-01-2006 @ 16:16 :
Aan de andere kant, daar ben ik gewoon eerlijk in, zou ik het ook wel een beetje vervelend vinden als het de les zou beïnvloeden. Ik leer snel en werk graag door, dat is het probleem met klassikaal lesgeven, maar dat ligt niet speciaal aan mensen met een hersenbeschadiging, gewoon aan het lessysteem.

Hier ben ik het mee eens.

Wij hebben vorig jaar en dit jaar ook studenten uit uitwisselingsprojecten in de klas gehad. Uit italie, Chili en Argentinie. Het is voor mij persoonlijk gewoon vervelend om de helft in het Engels te krijgen, ik ben wel goed in Engels, maar geef dan de hele les in het engels, is mijn mening. En ik vind het vervelend dat alle lessen aan moeten worden gepast naar een langzamer tempo en lager niveau.

Ik denk dat als jij aan het begin van het jaar of wanneer je ook begint uitlegt wat er precies met je aan de hand is, de leerlingen in de klas je sneller zullen accepteren. Ze weten immers waarom het zo ligt, en waarom je niet altijd alles zo snel op kunt pikken. Dat is voor hen makkelijk, maar ook voor jou omdat je niet d ehele tijd een naar gevoel hoeft te hebben over wat je medeleerlingen denken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 15:49
heavyukkie
heavyukkie is offline
Bij mij is het niet dat ik de nieuwe stof traag op neem want dat is juist niet zo. Bij mij is het alleen dat ik er wat langer over na moet denken om het antwoord. dat gaat trager maar niet het leren.

Ik zit nu niet op school overgens ik zit thuis...
Oud 10-01-2006, 15:56
heavyukkie
heavyukkie is offline
Bij mij is het niet dat ik de nieuwe stof traag op neem want dat is juist niet zo. Bij mij is het alleen dat ik er wat langer over na moet denken om het antwoord. dat gaat trager maar niet het leren.

Ik zit nu niet op school overgens ik zit thuis...
Oud 10-01-2006, 16:23
akumabito
akumabito is offline
Hmm, het is al eerder genoemd: volwassenenonderwijs. Je hoeft je dan iig geen zorgen meer te maken over leeftijdsverschillen..
Oud 10-01-2006, 16:39
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-01-2006 @ 17:23 :
Hmm, het is al eerder genoemd: volwassenenonderwijs. Je hoeft je dan iig geen zorgen meer te maken over leeftijdsverschillen..
Nou, dat ligt eraan. Ook in die klassen zitten jongere mensen, ikzelf ben zeventien en volg ook volwassenenonderwijs, de rest is ongeveer 18 of 19.

Maar TS, wat maakt het uit dat je ouder zult zijn dan de anderen? Een 22-jarige die bang is dat hij gepest zal worden.
What the fuck is dat nou man. Verman je een beetje, en je gaat echt geen brugklas taferelen meemaken.
Oud 10-01-2006, 16:41
akumabito
akumabito is offline
Heheh, ik ben zelf ook op m'n 20e van de HAVO afgekomen hoor.. ik heb het vaak genoeg naar m'n hoofd geslingerd gekregen.. beetje 'plagerig' maar nooit serieus, iig.
Oud 10-01-2006, 16:45
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 10-01-2006 @ 17:23 :
Ik zit op het volwassenenonderwijs en bij mij in de klas zitten over het algemeen 17 á 18-jarige pubers die geen zin hebben in hard werken (zoals op een gewone HAVO).

@TS: ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als er iemand met een hersenbeschadiging bij mij in de klas zou zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:46
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 10-01-2006 @ 17:39 :
Nou, dat ligt eraan. Ook in die klassen zitten jongere mensen, ikzelf ben zeventien en volg ook volwassenenonderwijs, de rest is ongeveer 18 of 19.

Maar TS, wat maakt het uit dat je ouder zult zijn dan de anderen? Een 22-jarige die bang is dat hij gepest zal worden.
What the fuck is dat nou man. Verman je een beetje, en je gaat echt geen brugklas taferelen meemaken.
ze is een meisje en ik vind het begrijpelijk dat ze zo denkt,,

overigens zou het me niet uitmakn of ik bij iemand in de klas zit met jou 'probleem' heavyyukkie. mensen moeten het gewoon accepteren en degenen die dat niet doen vink zwak en stom

zo
Oud 10-01-2006, 16:51
Verwijderd
I wouldn't care
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 16:54
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 10-01-2006 @ 17:46 :

overigens zou het me niet uitmakn of ik bij iemand in de klas zit met jou 'probleem' heavyyukkie. mensen moeten het gewoon accepteren en degenen die dat niet doen vink zwak en stom

zo
Haha, foutje. MEISJE dan, stel je niet zo aan, je bent volwassen.
Oud 10-01-2006, 16:54
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
christiiiejna schreef op 10-01-2006 @ 17:46 :

zo
als ik naar school ga en ze pesten me kom jij me dan redden??
Oud 10-01-2006, 16:59
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Bij mij in de klas(sen) zitten overigens alleen maar aardige mensen, ieder werkt een beetje voor zich alleen. Vervelende mensen ben ik nog niet tegengekomen. Ik snap niet waarom je daarvan uitgaat.
Oud 10-01-2006, 17:23
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 10-01-2006 @ 17:59 :
Bij mij in de klas(sen) zitten overigens alleen maar aardige mensen, ieder werkt een beetje voor zich alleen. Vervelende mensen ben ik nog niet tegengekomen. Ik snap niet waarom je daarvan uitgaat.
onzekerheid I geusse
Oud 10-01-2006, 17:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik zou het gewoon eens op het volwassenonderwijs proberen. Ik zit momenteel bij mensen in de klas in de leeftijd: 14 - 25, en gepest wordt er echt niet. Er zit soms wel eens een kleuter tussen, maar over het algemeen wordt die al snel door de anderen gecorrigeert en is het gelijk gedaan met het gezeik.

Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om bij iemand in de klas te zitten met een hersenbeschadiging of beperking. Maar ik zeg eerlijk dat ik het altijd heel irritant vind wanneer alles en iedereen zich aan die persoon moet aanpassen. Zoals nare man al zei; Dat is gewoon een nadeel aan de huidige lesmethode. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Ik denk dat er in overleg met de school over het algemeen al veel te regelen valt. Zo zit er bij mij op school een dove jongen, waar altijd een tolk naast loopt. Ze zitten dan ook altijd samen in de les, waarbij zij alles voor hem 'vertaalt'. Hebben ze nooit moeilijk over gedaan, terwijl er ook zeker scholen zijn geweest die hem niet wilde hebben omdat dat mogelijk storend zou zijn voor zijn medeleerlingen.

Kom op joh, maak je niet druk en ga ervoor!
Oud 10-01-2006, 18:01
Silver_Rose
Silver_Rose is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 17:54 :
k zeg wel nix meer
Oud 10-01-2006, 18:02
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 17:54 :
Jij stelt je al bij voorbaat kwetsbaar op.

Ik heb geen idee of 18-jarigen tegenwoordig nog de pestkop uithangen (op die leeftijd). Zo, ja, dan lijk je inderdaad een gedroomd slachtoffer voor die mensen. Vooral omdat je je al bij voorbaar de rol van outkast aansmeert.

Verder heb ik natuurlijk absoluut geen idee waarom mensen denken dat jij dom bent. Dat kan van veel dingen afhangen, en ik ken je helemaal niet.

Ik denk dat je het jezelf in elk geval erg moeilijk gaat maken omdat je zo onzeker bent over jezelf, en je jezelf al bij voorbaar heel argwanend opstelt t.o.v. je toekomstige klasgenoten. Daarbij komt nog dat je het jezelf ook niet echt gemakkelijker maakt door als 22-jarige in een klas 17-jarigen te gaan zitten. Lijkt me misschien niet het allerbeste idee.

En voor mezelf: mij maakt het niet veel uit of iemand ouder of jonger is dan mezelf, of iemand dik is of dun. Neemt niet weg dat hoe ouder ik werd, hoe vervelender ik het vond als het tempo van lesgeven aan de traagste van de klas werd aangepast, i.p.v. dat er genoeg vaart zat achter het lesgeven. Als ik zelf iets niet van de eerste keer begreep, zocht ik het me thuis wel zelf op.
Oud 10-01-2006, 18:07
Balance
Balance is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 16:56 :
Maar daar merkt je omgeving dan toch niks van? Behalve als er echt direct aan jou een vraag zou worden gesteld?

Ik heb er, net als een aantal mensen ook al aangeeft, een hekel aan als de les wordt afgestemd op één bepaald persoon dat langzamer is dan de rest. Ik zou me daar dus wel aan kunnen ergeren.
Maar als de rest van de klas er geen last van heeft (hoogstens met het beantwoorden van een vraag) dan lijkt het me geen probleem.
Oud 10-01-2006, 18:14
heavyukkie
heavyukkie is offline
de opleiding die ik wil doen hebben ze niet op volwassen onderwijs. Ik heb al op volwassen onderwijs gezeten maar dat was maar 1 vak. Ik heb het dus over een specifieke opleiding.
En ik wil wel gaan proberen of ik iets versneld de les stof kan krijgen en dat ik veel thuis kan werken...
Oud 10-01-2006, 18:35
Warsocket
Warsocket is offline
oh tis geen havo meer ofzo

als het mbo of hbo is dan zal je waarchijnlijk qua leeftijd niet uit de toom vallen

-over mbo kan ik niks zeggen qua dit
maar op hbo zijn mensne meestal wel volwassen genoeg om niet te gaan zitten pesen

kortom komt erl goed

*leg wel ff je probleem uit aan de directie ne je leraren, dan kunnen ze er rekening mee houden*
Advertentie
Oud 10-01-2006, 18:41
akumabito
akumabito is offline
...?

Ik dacht ook dat het om de HAVO ging? Anyways, idd.. op MBO/HBO niveau zal het minder zijn..ik weer niet of er voor mensen met jouw soort probleem ook speciale afspraken gelden, maar mensen met bivoorbeeld dyslexie krijgen gewoon meer tijd voor tentamens enzo.. misschien dat je daar ook eens naar kan informeren?
Oud 10-01-2006, 19:00
Skilly
Skilly is offline
Is het niet beter dat je dan naar de middelbare school gaat? Zoals MBO ofzo

Citaat:
Ik wil naar school gaan weer binnen kort, maar ik ben 22 ben ik dan niet te oud om tussen jongeren van 17 te zitten? Wat zouden ze van me vinden ik ben dik zouden ze dat niet erg vinden? zouden ze me gaan pesten, net zo als vroeger?
Ik ben 16 de meeste in onse klas zijn 17. Ik zit op de MBO 1ste klas. EN in mijn klas zit een meisje van 23 jaar. En iedereen vindt haar gezellig. De meeste vinden het juist tof dat ze in onze klas zit. Waarom zouden ze je gaan pesten? Dat meisje is ook niet 1 van de slankste en toch apcepteer iedereen haar.

En er is ook een meisje met dyslexie in onze klas. En iedereen apcepteer haar gewoon We houden ook wat rekening met haar. Zij is iets van 20 ofzo.

En ik zou het niet erg vinden als iemand iets niet snap in de les. Waarom volgen we dan les uberhaupt.

Ik weet het niet ik zou de MBO toen als ik jouw was. Denken de kinderen meer volwassener. Mara ja

Je moet het zelf weten

Hoop dat je er wat aan heb ^_^

Groetjes Skilly
Oud 10-01-2006, 19:07
heavyukkie
heavyukkie is offline
het is een MBO opleiding wat ik wil gaan doen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik volwassener ben als de gemiddelde mensen van mijn leeftijd, omdat ik veel al heb mee gemaakt...
Oud 10-01-2006, 19:27
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 20:07 :
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik volwassener ben als de gemiddelde mensen van mijn leeftijd, omdat ik veel al heb mee gemaakt...
Gaap.

Don't go there tenzij je ontsnapt bent uit een of ander oorlogsgbied ofzo... (Shit, ik was net weer ff rustig.. laat me niet terugvallen op STFU verwijzingen he.. )
Oud 10-01-2006, 19:33
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
akumabito schreef op 10-01-2006 @ 20:27 :
Gaap.

Don't go there tenzij je ontsnapt bent uit een of ander oorlogsgbied ofzo... (Shit, ik was net weer ff rustig.. laat me niet terugvallen op STFU verwijzingen he.. )
miss wel gaap maar mijn ervaring is wel dat als je veel mee maakt dat je wel volwassener bent. maar dat is lekker offtopic.
nu weer ff on topic??
Oud 10-01-2006, 19:44
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 20:33 :
miss wel gaap maar mijn ervaring is wel dat als je veel mee maakt dat je wel volwassener bent. maar dat is lekker offtopic.
nu weer ff on topic??
Nee! Nog heel ff offtopic..

Ik ben gewoon aan het eikelen hoor.. ik weet wel wat je bedoeld.
Het is alleen zo dat mensen die zeggen dat ze "volwassener zijn als normale mensen van hun eigen leeftijd" het eigenlik helemaal mis hebben. Vanuit een historisch perspectief is het eigenlijk gewoon zo dat al die anderen zich te kinderachtig gedragen voor hun leeftijd.
Oud 10-01-2006, 20:11
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 20:07 :
het is een MBO opleiding wat ik wil gaan doen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik volwassener ben als de gemiddelde mensen van mijn leeftijd, omdat ik veel al heb mee gemaakt...
Maak toch niet uit^_^ hebben ze er een gratis psygoloog erbij. Nee grap

Maar of je je nou volwassener gedraagt betekend toch niet dat je geen vrienden krijgt? Er zijn altijd kinderen die ook zo denken. En die zullen dan met jouw optrekken.

Maar ik zou er niet veel over piekeren. Je wordt heus wel geapcepteerd door die kids zeker op de MBO. Natuurlijk zitten er altijd kinderachtige idioten tussen. Maar het zal denk ik wel meevallen
Oud 10-01-2006, 20:40
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Skilly schreef op 10-01-2006 @ 21:11 :
Maak toch niet uit^_^ hebben ze er een gratis psygoloog erbij. Nee grap

Maar of je je nou volwassener gedraagt betekend toch niet dat je geen vrienden krijgt? Er zijn altijd kinderen die ook zo denken. En die zullen dan met jouw optrekken.

Maar ik zou er niet veel over piekeren. Je wordt heus wel geapcepteerd door die kids zeker op de MBO. Natuurlijk zitten er altijd kinderachtige idioten tussen. Maar het zal denk ik wel meevallen
maar stel dat die idioten er wel zijn dan is mijn probleem hoe moet ik daar mee om gaan?
Oud 10-01-2006, 20:46
akumabito
akumabito is offline
Niet? Lekker links laten liggen.. je gaat toch niet naar school voor de gezelligheid? Of laat ik het anders zeggen: je gaat toch niet voor je lol bij mensen zitten die zo veel joner zijn? Je bent er om iets te leren, dus ga erheen en leer... fuck die anderen.
Oud 10-01-2006, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Al Murphy schreef op 10-01-2006 @ 19:02 :
J Vooral omdat je je al bij voorbaar de rol van outkast aansmeert.

Anyhow, je mag ervan uitgaan dat op die leeftijd structureel pesten niet meer voorkomt. Komt het nog wel voor, dan laat je direct zien dat je daar boven staat. Ga niet meteen keihard terugvechten, maar leg uit waarom je wat langzamer bent en dat het heel kinderachtig is om je daarop aan te vallen.

Willen ze niet luisteren, dan zou ik in een zo vroeg mogelijk stadium de schoolleiding, je mentor of een vertrouwenspersoon inschakelen. Er zijn zoveel campagnes geweest tegen pesten, het wordt echt wel serieus genomen, en jij laat je mogelijkheden op school toch niet verpesten door een stel etters?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 20:57
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-01-2006 @ 21:54 :

Willen ze niet luisteren, dan zou ik in een zo vroeg mogelijk stadium de schoolleiding, je mentor of een vertrouwenspersoon inschakelen. Er zijn zoveel campagnes geweest tegen pesten, het wordt echt wel serieus genomen, en jij laat je mogelijkheden op school toch niet verpesten door een stel etters?
Inderdaad. Wie zijn zij om jou je onderwijs af te nemen? Ben jij minder dan anderen? Ik dacht het niet. Maar om te zeggen dat iedereen gelijk is aan elkaar vind ik weer te ver gaan, omdat pesters inferieur zijn
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 22:09
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Ai ai ai, mbo. Ex-vmbo ers.
Oud 10-01-2006, 22:36
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kid Morbid schreef op 10-01-2006 @ 23:09 :
Ai ai ai, mbo. Ex-vmbo ers.
Tsskk.. niet zo negatief... er zijn ook nog genoeg lui daar die de middelbare school nooit afgemaakt hebben enzo... oh, wacht.. dit soort dingen zijn niet echt behulpzame opmerkingen
Oud 10-01-2006, 23:06
Frostbite
Frostbite is offline
Ik zou het geen enkel probleem vinden. Maar ik neem dan ook niet bepaald actief deel aan lessen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 12:39
heavyukkie
heavyukkie is offline
ff ontopic zouden jullie je dan aan mensen storen, ik weet nml ook omdat ik traag reageer dat als ik voor de klas iets moet zeggen dat ik waarschijnlijk dicht klap.
Oud 11-01-2006, 12:44
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 10-01-2006 @ 21:40 :
maar stel dat die idioten er wel zijn dan is mijn probleem hoe moet ik daar mee om gaan?
Dan moet je je niet op hun concentreren. Laat hun lullen. Wordt eens een keer goed boos. Omdat je ouder ben en waarschijnlijk groter schrikken ze messchien af.

Er zijn altijd niet-idiote mensen
Oud 11-01-2006, 12:47
Skilly
Skilly is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 11-01-2006 @ 13:39 :
ff ontopic zouden jullie je dan aan mensen storen, ik weet nml ook omdat ik traag reageer dat als ik voor de klas iets moet zeggen dat ik waarschijnlijk dicht klap.
Ik zou me er niet aan storen als ik weet wat er met je aan de hand is. Ik zal dan juist aardiger doen
Oud 11-01-2006, 13:37
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Skilly schreef op 11-01-2006 @ 13:47 :
Ik zou me er niet aan storen als ik weet wat er met je aan de hand is. Ik zal dan juist aardiger doen
ga jij dan aankomend jaar naar de helicon in nijmegen

nee ik ben gewoon heeeel erg onzeker, en mensen merken dat aan mij.
Oud 11-01-2006, 14:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 11-01-2006 @ 14:37 :
Wil jij dan mensen die aardig tegen je doen omdat je een hersenbeschadiging hebt?!

Wees jezelf en stel je niet zo onzeker op. Stel je aan de andere kant ook niet zo op, zoals je hier deed met 'ik ben volwassener want ik heb veel meegemaakt'. Jij wil dat ze jou als gelijke zien, dan zul je dat andersom ook moeten doen.

Maar denk eens aan de positieve dingen ipv al dat negatieve. Met dat doemdenken stel je je van te voren al ontzettend kwetsbaar op.
Oud 11-01-2006, 14:58
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 11-01-2006 @ 14:37 :

nee ik ben gewoon heeeel erg onzeker, en mensen merken dat aan mij.
Zoek maar even een psycholoog. ZO onzeker op je 22e is gewoon niet normaal meer.
Oud 11-01-2006, 16:30
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-01-2006 @ 15:55 :
Wil jij dan mensen die aardig tegen je doen omdat je een hersenbeschadiging hebt?!

Wees jezelf en stel je niet zo onzeker op. Stel je aan de andere kant ook niet zo op, zoals je hier deed met 'ik ben volwassener want ik heb veel meegemaakt'. Jij wil dat ze jou als gelijke zien, dan zul je dat andersom ook moeten doen.

Maar denk eens aan de positieve dingen ipv al dat negatieve. Met dat doemdenken stel je je van te voren al ontzettend kwetsbaar op.
Ik weet dat ik onzeker ben maar het probleem is hoe moet ik me dan 'gewoon' opstellen klinkt mischien raar maar het is voor mij 5 jaar geleden dat ik naar school ben geweest..

@kit morbit: Ik zit nog steeds bij het GGZ. Ik heb net een psygologisch onderzoek gehad, waar vast en zeker uit komt dat ik onzeker ben. dus een psygoloog hoef ik niet te zien.
Oud 11-01-2006, 16:42
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 11-01-2006 @ 17:30 :
Ik weet dat ik onzeker ben maar het probleem is hoe moet ik me dan 'gewoon' opstellen klinkt mischien raar maar het is voor mij 5 jaar geleden dat ik naar school ben geweest..

@kit morbit: Ik zit nog steeds bij het GGZ. Ik heb net een psygologisch onderzoek gehad, waar vast en zeker uit komt dat ik onzeker ben. dus een psygoloog hoef ik niet te zien.
Doe er dan wat aan. Een psycholoog kan je in korte tijd bepaalde inzichten geven waar je veel aan hebt i.v.m. je onzekerheid. Een psychiater doet dat niet, die zal je niet helpen om je op sociaal vlak er bovenop te krijgen.
Oud 11-01-2006, 20:42
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ga idd naar een ROC -> wordt niet eens meer gepest, zijn de mensen wat verstandiger geworden.
Oud 11-01-2006, 21:32
Verwijderd
Op een ROC verstandig?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2006, 21:35
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 10-01-2006 @ 17:45 :
Ik zit op het volwassenenonderwijs en bij mij in de klas zitten over het algemeen 17 á 18-jarige pubers die geen zin hebben in hard werken (zoals op een gewone HAVO).

@TS: ik zou er absoluut geen problemen mee hebben als er iemand met een hersenbeschadiging bij mij in de klas zou zitten.
Volgens mij heeft ze geen hersenbeschadiging...
Reageren

Regels voor berichten