Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2005, 18:59
Maurice
Maurice is offline
Mijn vader vraagt me te informeren of digitale televisie iets voor ons is.
Bij deze. Iemand (goede of slechte) ervaringen mee?
Oud 28-09-2005, 19:30
Verwijderd
nix mis mee... merk verschil eigenlijk niet
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 19:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik heb het een tijdje gehad, maar ik vind het buitengewoon vervelend. Inmiddels weer terug bij kabel.

Pluspunten:

1: Het beeld is altijd goed.

Minpunten:

1: Je kunt de zenderlijst niet zelf indelen.
2: Je krijgt BBC P en BBC W. Leuke zenders enzo, maar ik heb liever de gewone BBC 1 en 2.
3: Geklooi met twee afstandsbedieningen.
4: Verschillende geluidsniveaus. Dit is bijzonder vervelend voor mensen met een spelcomputer of een DVD-speler, omdat je telkens als je heen en weer schakelt tussen de kabel en AV-kanaal het geluid moet verstellen.
5: Dat bespottelijke kastje.
6. Een enorme meuk aan snoertjes.

Kortom, niet aan beginnen.
Oud 28-09-2005, 20:07
Disintegration
Disintegration is offline
Het is rommel, als je de verkeerde afstandbediening gebruikt ontregelt de hele boel, en teletext is er nog steeds niet beschikbaar ook
Oud 28-09-2005, 20:09
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2005 @ 20:44 :

4: Verschillende geluidsniveaus. Dit is bijzonder vervelend voor mensen met een spelcomputer of een DVD-speler, omdat je telkens als je heen en weer schakelt tussen de kabel en AV-kanaal het geluid moet verstellen.
die 2 vind ik al genoeg reden om het niet te nemen, plus, ik zag het een keer bij een vriendin, we zijn een half uur bezig geweest het videokanaal te vinden, dus van tv naar dvd te schakelen , het was daar niet 1 knopje maar een reeks aan handelingen... aargghhh
Oud 28-09-2005, 20:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
K-pax schreef op 28-09-2005 @ 21:09 :
die 2 vind ik al genoeg reden om het niet te nemen, plus, ik zag het een keer bij een vriendin, we zijn een half uur bezig geweest het videokanaal te vinden, dus van tv naar dvd te schakelen , het was daar niet 1 knopje maar een reeks aan handelingen... aargghhh
Precies

Maar met betrekking tot het geluid; wil je het een beetje fatsoenlijk kunnen horen moet je eerst het volume voluit zetten(via de afstandsbediening van het kastje), waardoor je, als je terugschakelt naar de zenders, bijna je speakers opblaast.
Oud 28-09-2005, 21:17
Verwijderd
Hoi ik heb Digitenne en het bevalt me prima hoor.

Gewoon zo'n kastje en afstandsbediening. AB van de TV heb ik dus niet meer nodig. AB van digitenne heeft een programma knop en dan zie je op een rijtje alles wat er op dat moment op tv is. En je kan ook info opvragen, dus waar het over gaat. TV gids kan dus de prullenbak in, of neem gewoon geen abo zoals ik. Ook als je zapt zie je steeeds onderin wat er bezig is en van hoelaat tot hoelaat.
Ook heb ik gewoon teletekst en een menu waar je van alles in kan stellen zoals de zendervoorkeuze. Ik heb wel maar 24 zenders, je kan het wel uitbreiden met canal+.

Beeld is altijd perfect, alleen héééél af en toe 1 seconde dat het ff stilstaat ofzo, maar das maar 1 keer per 1,5 uur ofzo. niets boeiends.

Ook schakelen tussen video en dvd is easy. Je moet wel de goede kabeltjes aansluiten achter maar bij mij werkt het allemaal prima. Als ik mn dvd speler aandoe komt het beeld met een op dvd, en ik kan tegelijk video opnemen en dvd kijken.
Mja, maar dat ligt helemaal aan al je instellingen, hoe je het zelf regelt.

Digitenne is 8,95 per maand, en dat vind ik te doen. Ik heb trouwens digi tv omdat ik hoog woon en er geen goede aansluiting met kabel in dit huis is.

Ik vind het iig erg handig en heb geen klachten.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2005, 21:45
Balance
Balance is offline
Ik heb het laatst berekend en in alle gevallen kwamen we óf duurder uit dan met de kabel óf op ongeveer dezelfde prijs uit maar moesten we dan voor elke tv een duur kastje kopen óf we gingen er op achteruit qua zenders.

Tot zover mijn kennis van digitale televisie
Oud 28-09-2005, 22:01
Maurice
Maurice is offline
is teletekst nou wel mogelijk of niet?
Oud 28-09-2005, 22:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Teletekst is mogelijk, maar de beeldkwaliteit ervan is schokkerig en wazig. Niet echt geslaagd.
Oud 28-09-2005, 22:17
DG
DG is offline
valt allemaal wel mee, die rampenplannen die ze hier vertellen.
Het enigste waar je op moet letten is dat je per abbo maar 3 antennes kan aansluiten, als je dus 4 tv's in huis heb staan, heeft 1 tv geen beeld. of je moet 2 abbo's nemen.

Ps. het is ook mogelijk om alles dan via een lange scart kabel te koppelen, maar dan moet je wel allemaal naar hetzelfde net kijken.
Oud 28-09-2005, 22:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DG schreef op 28-09-2005 @ 23:17 :

Ps. het is ook mogelijk om alles dan via een lange scart kabel te koppelen, maar dan moet je wel allemaal naar hetzelfde net kijken.
Flinke Anaconda onder het gras dus.
Oud 28-09-2005, 22:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
DG schreef op 28-09-2005 @ 23:17 :
valt allemaal wel mee, die rampenplannen die ze hier vertellen.
Het enigste waar je op moet letten is dat je per abbo maar 3 antennes kan aansluiten, als je dus 4 tv's in huis heb staan, heeft 1 tv geen beeld. of je moet 2 abbo's nemen.

en nu nog het stukje waaruit blijkt dat het dus idd wel meevalt met die rampenplannen.
Want volgens mij geef je zelf alleen nog maar een extra nadeel?
Oud 28-09-2005, 23:04
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
wij hebben hier TvHome icm een groot Philips LCD-tv, en ik moet zeggen, beeldkwaliteit is een heeeel stuk beter met digitale tv.. geen ruis meer, heldere kleuren etc.
Even wennen zijn inderdaad de 2 afstandsbedieningen. Die van je tv moet je zo min mogelijk gebruiken, hooguit voor wat tv-instellingen. In ieder geval niet om te zappen, want dan springt ie weer op analoog signaal. Teletekst is razendsnel; geen pagina-nummertjes die hij af moet gaan.
Oud 28-09-2005, 23:43
Verwijderd
Teletekst kan wel ja, maar ligt denk ik ook aan je decoder.

Decoder is wel even een investering, maar ik had zo'n actie dat je heel wat geld terug kreeg dus het was best voordelig, en ik had het echt nodig aangezien ik geen kabel kon ontvangen.

Verder vind ik dus de digitale tv gids enorrrrm handig, zou niet meer zonder kunnen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2005 @ 20:44 :
Ik heb het een tijdje gehad, maar ik vind het buitengewoon vervelend. Inmiddels weer terug bij kabel.

Pluspunten:

1: Het beeld is altijd goed.

Minpunten:

2: Je krijgt BBC P en BBC W. Leuke zenders enzo, maar ik heb liever de gewone BBC 1 en 2.
3: Geklooi met twee afstandsbedieningen.
5: Dat bespottelijke kastje.
6. Een enorme meuk aan snoertjes.

Kortom, niet aan beginnen.
hoho! Dat hangt wel even héél erg van je decoder en van je uitzender af. Ik heb TVHome, ik heb BBC 1,2,3,4,World en Prime
Alle zenders zijn goed in te delen op de Nokia, Samsung en anderen.
Geluidsniveaus muv 3voor12tv zijn allemaal gelijk.
Dat kastje hoeft niet bespottelijk te zijn, dan koop je toch een andere?
De gewone kabel kan eruit en in de decoder, dan gaat er alleen een scart kabel naar de TV en een glaskabel naar de versterker (of tulp als ie wat ouder is).
EPG is geniaal (electronic programme guide)
Teletext is 100 keer sneller en makkelijker doorbladerbaar(dat laatste is wel afhankelijk van je decoder)
De beeldkwaliteit is haarscherp, maar vooralsnog zenden alleen Canal+ Geel, Blauw en Rood uit in 5.1 en die heb ik niet, en Sat1 en Pro7 ook.

Maar dat verschilt dus nogal eens. En aankomende zaterdag krijg ik er weer een boel zenders bij(TV Oranje, een aantal TMF Thema kanalen en nog wat geouwehoer), en ik heb al 60 radiozenders en 98 TV zenders!

En het mooiste van alles?? TBN: The Bible Network!
(nee toch MTV2 en 3voor12tv, en de toegevoegde discoveries, dat maakt die 7 euro in de maand extra wel helemaal goed, samen met de Music Choice radiozenders).

In één woord: DOEN (als je dan Essent hebt)
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2005 @ 13:24 :
Maar dat verschilt dus nogal eens. En aankomende zaterdag krijg ik er weer een boel zenders bij(TV Oranje, een aantal TMF Thema kanalen en nog wat geouwehoer), en ik heb al 60 radiozenders en 98 TV zenders!
Maar de hamvraag blijft natuurlijk: op dit moment krijg je via de 'gewone' kabel ook al minstens vijfentwintig zenders door, waarvan er vierentwintig het grootste gedeelte van de tijd kut zijn. Is dat echt anders als het aantal zenders verveelvoudigt?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:12
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
ow goed onderwerp waar jullie over praten.. Mijn moeder en ik denken er ook al een hele tijd over om Digitale Televisie te nemen.. maar dan bij Multikabel.. wij weten echt niet of we dit nou moeten doen... die buitenlandse zenders zijn wel freaking cool
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 18:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
deadlock schreef op 29-09-2005 @ 13:24 :
hoho! Dat hangt wel even héél erg van je decoder en van je uitzender af. Ik heb TVHome, ik heb BBC 1,2,3,4,World en Prime
Alle zenders zijn goed in te delen op de Nokia, Samsung en anderen.

Geluidsniveaus muv 3voor12tv zijn allemaal gelijk.
Dat kastje hoeft niet bespottelijk te zijn, dan koop je toch een andere?

De gewone kabel kan eruit en in de decoder, dan gaat er alleen een scart kabel naar de TV en een glaskabel naar de versterker (of tulp als ie wat ouder is).

EPG is geniaal (electronic programme guide)Teletext is 100 keer sneller en makkelijker doorbladerbaar(dat laatste is wel afhankelijk van je decoder)

De beeldkwaliteit is haarscherp, maar vooralsnog zenden alleen Canal+ Geel, Blauw en Rood uit in 5.1 en die heb ik niet, en Sat1 en Pro7 ook.

In één woord: DOEN (als je dan Essent hebt)
Tja, ik kan logischerwijs alleen maar over mijn eigen ervaringen spreken. Dat wil zeggen KPN(dacht ik) en nog een andere. Daar kon je vrijwel niets van wat jij wel lijkt te kunnen met Essent. Nou verwacht ik van Essent sowieso wel meer dan van KPN, maar dat de verschillen zo groot zijn is voor mij nieuw.

Met het geluidsverschil doelde ik trouwens niet op de zenders onderling, maar gewoon het verschil met AV. Maar wellicht dat dit bij Essent ook beter geregeld is?
Oud 29-09-2005, 18:46
Verwijderd
Mijn ouders hebben zowel televisie via de digitale satelliet-ontvanger en de analoge kabel. Tv via de schotel - niet helemaal wat jij bedoelt - is haarscherp, maar met een verminderde kwaliteit van kleur. Dat heeft te maken met toegepaste compressie, en dat kan heel goed verschillen met de digitale tv via de kabel. Erg prettig is de feature die per zender aangeeft wat het programma voor de hele dag is.
Een voordeel is ook dat sommige zenders breedbeeldprogramma's anamorf uitzenden, wat een forse kwaliteitsverbetering oplevert. Onder andere de publieke omroepen doen dat. Hopelijk gebeurt dat ook via de kabel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2005, 19:09
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
ik wacht wel tot het moment dat je á la uitzendinggemist.nl programma's op kunt vragen enzo anders vind ik het geen grote vooruitgang. ik haal sowieso de meeste video(nieuws/publieke omroep programma's/series/films) van internet en ik gebruik de normale tv nauwelijks omdat het gewoon niet bij mij past om programma's te kijken op een tijdstip dat gekozen is door andere mensen en reclame door m'n strot geduwt te krijgen.

digitale tv is naar mijn idee alleen maar interessant op een HDTV of anders een kwalitatief goede tv met noemenswaardige geluidsapparatuur.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-09-2005 @ 19:39 :
Met het geluidsverschil doelde ik trouwens niet op de zenders onderling, maar gewoon het verschil met AV. Maar wellicht dat dit bij Essent ook beter geregeld is?
Ah, ja daar hebben ze bij Essent ook heel lang last van gehad, maar dat bleek niet aan essent maar aan de decoder te liggen. Nokia had er het meest last van en heeft een nieuwe firmware uitgebracht. Die is heel makkelijk te installeren en iedereen kreeg er een brief van thuis hoe het moest.
Daarna was het probleem over.

Wat trouwens ook wel eens ene probleem kan zijn met dissynchronisatie van AV is dat er een latency op je versterker zit (de wat duurdere en uitgebreidere), daarmee geef je aan hoeveel het geluid vertraagd moet worden, dit kan ik op mijn Sony QS instellen van 75ms tot 600ms. Als die te hoog staat krijg je ook een uit elkaar lopend beeld en geluid
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Hi, I'm Nora schreef op 29-09-2005 @ 20:09 :
digitale tv is naar mijn idee alleen maar interessant op een HDTV of anders een kwalitatief goede tv met noemenswaardige geluidsapparatuur.
Nee hoor, het is ook interresant voor mensen die een groter zenderaanbod willen hebben maar geen schotel willen aanschaffen. Dat is nog steeds duurder in aanschaf en per maand dan Digitale TV via de kabel
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 19:54
Verwijderd
Wij hebben ook digitale televisie. Ik gebruik het nooit. Als in, ik schakel alleen met de afstandsbedining van de tv, en dus blijft als ik tv kijk dat stomme kastje gewoon uit.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 23:34
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-09-2005 @ 13:41 :
Maar de hamvraag blijft natuurlijk: op dit moment krijg je via de 'gewone' kabel ook al minstens vijfentwintig zenders door, waarvan er vierentwintig het grootste gedeelte van de tijd kut zijn. Is dat echt anders als het aantal zenders verveelvoudigt?
Oud 01-10-2005, 23:52
Hi, I'm Nora
Hi, I'm Nora is offline
Citaat:
deadlock schreef op 01-10-2005 @ 17:37 :
Nee hoor, het is ook interresant voor mensen die een groter zenderaanbod willen hebben maar geen schotel willen aanschaffen. Dat is nog steeds duurder in aanschaf en per maand dan Digitale TV via de kabel
ja okay
Met citaat reageren
Oud 01-10-2005, 23:55
Verwijderd
nee dat is niet zo.
maar wel thema's en dat is leuk.
discoveries. ik weet niet of het echt iets toevoegt, maar 3voor12 tv is wel erg geniaal en kan ook heel cultureel zijn bij bepaalde evenementen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 12:24
Vice
Vice is offline
Je hebt meerdere soorten digitale tv.

Wij hebben zelf van Casema en we zijn tot nu toe vrij tevrede over. Zo staat de digitale tv bij ons gewoon tussen de (kabel)zenders. Wanneer je dus met de afstandsbediening van de tv naar 13 gaat, kom je bij de digitale tv en kan je dan met de afstandsbediening van de digitale tv verder zappen. Klinkt misschien ingewikkeld, maar doordat het bij ons gewoon op de tv een nummer heeft, kan je heel makkelijk dingen opnemen van de digitale tv.
Oud 02-10-2005, 17:38
D@mien
D@mien is offline
Ik heb dat draadloze DigiTV van KPN..ik ben er wel tevreden mee..
Dat met 2 zappers werken is een kwestie van wennen...ik gebruik mn TV zapper gewoon alleen voor et geluid...die van de Tuner staat gewoon voluit..dan heb ik geen last van verschillende geluidsniveaus...(behalve dan bij DVDs, maar dat heb ik altijd gehad waarom dat zo is weet ik ook niet)
Beeld is veel beter dan mn oude casema abo..al was de ontvangst bij ons wel bijzonder bagger...
Af en toe es problemen met mn ontvangst (mn ouders iets meer) maar dat schijnt met mazzel te maken hebben..
Oud 02-10-2005, 18:39
Verwijderd
Ontvangst schijnt soms te kunnen storen door een tram die langs je huis rijdt of een ander apparaat dat storing geeft. Ik zelf heb er gelukkig geen last van.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 10:06
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-09-2005 @ 23:04 :
Teletekst is mogelijk, maar de beeldkwaliteit ervan is schokkerig en wazig. Niet echt geslaagd.
hoe kan dat eigenlijk?
Oud 03-10-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 02-10-2005 @ 13:24 :
Je hebt meerdere soorten digitale tv.

Wij hebben zelf van Casema en we zijn tot nu toe vrij tevrede over. Zo staat de digitale tv bij ons gewoon tussen de (kabel)zenders. Wanneer je dus met de afstandsbediening van de tv naar 13 gaat, kom je bij de digitale tv en kan je dan met de afstandsbediening van de digitale tv verder zappen. Klinkt misschien ingewikkeld, maar doordat het bij ons gewoon op de tv een nummer heeft, kan je heel makkelijk dingen opnemen van de digitale tv.
Dat is ZO veel zonde van je beeldkwaliteit. Sluit snel aan op een scartkabel!!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 17:39
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 03-10-2005 @ 11:06 :
hoe kan dat eigenlijk?
De bandbreedte waarover het verstuurd wordt is vele malen kleiner dan bij normale kabel en nog digitaal ook. teletext is als ik het met goed herinner maar 1% van de totale informatiestroom en het lijkt dus alsof je naar een foto kijkt die omgezet is naar een GIF bestand in 256 of 64 kleuren. En pixelig. Veel erger dan op de gewone kabel. Maar met EPG heb je toch geen pagina 201 nodig
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:49
D@mien
D@mien is offline
ik kan gewoon via de teletext van mn TV werken die gaat gewoon snel enzo..hoe dat kan weet ik niet...
Reageren

Regels voor berichten