Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Persoonlijk zou ik gewoon even doorsparen, of even wachten. Rond oud en nieuw en net erna komen altijd nieuwe lineups van diverse merken en willen winkel graag van hun dan verjaarde voorraad af. Dan kun je voor die €600,- een betere tv kopen. |
![]() |
|
@Dittrich:
Wat kan er bijvoorbeeld nog beter dan die LG dan? Want als ik de specs zo lees (100Hz, 3m/s etc.) is hij toch wel erg goed. Wachten wordt hem niet denk ik.. dan zou ik nog een maand op een mini televisie moeten kijken en heb ik een maand geen tv op m'n slaapkamer. Dat is niet mijn idee van verhuizen en me er lekker thuis voelen ![]() En weet je misschien een alternatief dat nét boven de 600 valt? Want ik heb wel meer dan 600 euro (dus door sparen is niet echt nodig) maar ik denk niet dat ik er heel veel meer voor over heb. Ik vind het echt bizar veel geld voor een tv.
|
Is het geen idee om gewoon eens bij de BCC (oid) binnen te lopen? Die hebben volgens de site drie 37 inch TV's binnen jouw budget (de LG, een Samsung en een Sony), dan kun je ze gewoon eens bekijken en in actie zien. En dan kun je ze ook gelijk eens vergelijken met bijv. 32 inch schermen, misschien vind je die ook wel groot genoeg, en voor 600 euro koop je waarschijnlijk een beter 32 inch scherm dan een 37 inch scherm.
|
Verwijderd
|
Wat Marco zegt zou ik ook doen. Bedenk vooral ook dat de responsetijd die opgegeven wordt Grey-to-Grey is. Kleuren schakelen langzamer en iedere tv doet dat toch anders. Het beste is het om naar een winkel te gaan en zelf te gaan kijken.
Als je een Philips zou willen, ga dan voor de 7-serie (als je geen Ambilight wilt) of voor de 9-serie als je wel Ambilight wilt hebben. Voor jouw budget heb je sowieso een wat oudere tv (als in, 2 jaar geleden op de markt gebracht), maar dat maakt niet zoveel uit. Eigenlijk zijn alle LCD-tv's wel prima (in die pricerange dan) en ligt het voornamelijk aan je eigen voorkeur. |
![]() |
|
Ja ik ben de BCC al in gegaan maar ik vond alles er goed uit zien
![]() Dat schoot lekker op dus. En ik raak dan de kluts een beetje kwijt door alle terminologie die ze verzinnen. Daarom ga ik dan liever op internet uitgebreid zoeken en bekijk ik pas mijn uiteindelijke keuze (of evt. keuzes, bijvoorbeeld 2) in de winkel. Dan weet ik in elk geval dat ik me niet laat leiden door onzin termen en de look van de afstandsbediening. Maar ik zal nog wel eens langs gaan om goed te kijken naar wat voor formaat ik nou eigenlijk wil. @Dittrich: maar dat snap ik dan niet hè.. die LG is uit 2009 én heeft een korte responstijd (wel grey to grey dan) en heeft de rest dus ook mee. Misschien kun je toch nog iets zeggen over wat zo'n soort TV dan mist ten opzichte van een 32" van gelijke prijs. Want nu weet ik simpelweg niet waar ik nog méér op moet letten dan op responstijd, contrast, Hz, kijkhoek, tuner en aansluitingen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het wel even belangrijk om te kijken naar de beeldverbeteringstechnieken die aan boord zijn. Philips' tv's zijn wat dat betreft eigenlijk altijd de beste, samen met de Sony's. Enige probleem is dat zowel Philips als Sony-tv's over het algemeen ook duurder zijn tov de concurrentie. Hoeveel 'Hz' een tv is maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. Zelf vind ik een 100Hz tv wel wat fijner kijken, maar om eerlijk te zijn is het verschil verwaarloosbaar (en mijn tv valt vaak zat terug naar 50Hz, bijv. tijdens gaming). Wat zijn dan wel écht belangrijk? Contrastratio of course, het aantal kleuren en voor jou ook zeker de tuner die erin zit (als je Ziggo hebt zit je dan vast aan een van de volgende tv's: klik, als je geen los kastje wilt hebben). Aansluitmogelijkheden zijn eigenlijk altijd wel voldoende. |
![]() |
|
Oke tnx. Ik heb besloten toch maar te wachten tot die kerstaanbiedingen, maar ik hou het allemaal wel een beetje in de gaten. Contrastratio ben ik al veel tegen gekomen, daar zal ik wat beter naar kijken. Televisie krijg ik gewoon binnen via de kabel en dan via een regionaal gebeuren: Ziggo is niet verkrijgbaar
![]()
|
Nou ik ben vandaag in de winkel geweest. Daar word je toch echt niet wijs uit
![]() Hebben jullie misschien nog bepaalde modellen in het hoofd die tot 700 zijn? (dan zijn ze rond de kerst hopelijk rond mijn budget.. ![]() Liefst 37 inch, maar een maat kleiner mag ook. Ik vond de 40 in elk geval echt te groot.
|||
Citaat:
die Phillips is betorz. Citaat:
als je in de VS zat zu dat 60hz zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voor Balance is het misschien handig om eens te kijken bij de Steenweg in Utrecht. Daar gaat deze week de Samsung LED-serie in de uitverkoop. Als ik het me goed herinner heb je dan de vorige versie van 1200 voor 800 ofzo. In ieder geval het bekijken waard lijkt me. |
![]() |
|
Tnx voor de tip!
En ik ga inderdaad maar voor een Samsung want vanuit mijn omgeving hoor ik daar ook positieve verhalen over. En ik heb nog eens goed op mijn meetlat gekeken hoe groot 94cm is en dat is wel heel veel. Dus het wordt gewoon een 32 inch, die zijn ook wat beter qua prijs.
|
Dat is zeker zo ja. Voor jouw budget koop je een 'topmodel' 32 inch (bijv. de Samsung LE32B650), terwijl 37 inch eigenlijk pas begint bij dat bedrag.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ik de diverse sites moet geloven is dit toch wel het topmodel binnen mijn budget. Alleen over het geluid staan nog wel eens negatieve berichten, maar ik vraag me dan af of het geluid serieus slecht is of dat het geluid in vergelijking met topboxen niet optimaal is. Ik zal wel vragen of ik in de winkel het geluid kan horen. Wat ik nog wil vragen: welke periode is precies de tijd dat de tv's doorgaans zakken in prijs? Is dat tussen kerst en oud&nieuw? Of pas in het nieuwe jaar?
|
Verwijderd
|
Wat je niet moet vergeten is dat de geluidsbelevenis heel erg persoonlijk is. Daarnaast, als het echt heel slecht is, kun je altijd nog een setje speakers kopen
![]() De meeste tv's zakken al zo rond kerst, maar de beste aanbiedingen heb je doorgaans in het nieuwe jaar omdat de tv's (en al het andere spul trouwens) een jaartje ouder is ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het geluid van interne boxen van tv's is nooit zo mooi als geluid van externe boxen, maar het is gewoon prima. net zo goed als bij een philips, lg, whatever ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ach, zeggen dat die mensen niet sporen gaat wat te ver. Er zijn prima situaties denkbaar waarbij je wel andere speakers gebruikt, een koptelefoon van €600,- koopt of een Coax-kabel van meer dan een paar tientjes moet gebruiken.
Zoals gezegd hangt het puur van de persoon af of je genoegen neemt met het geluid van de interne speakers, of dat je bereid bent om wat meer geld uit te geven en externe speakers er op aansluit. |
![]() |
|
![]() |
als je producer bent en in een studio werkt alá, maar van die gasten die een van die krengen op hun ipod gooien sporen gewoonweg niet
![]() sowieso gaat je gehoor met zulke grote sprongen achteruit vanaf je 20e ofzo, dat je vanaf je 30e het verschil al helemaal nooit meer zult horen ![]() maar goed, samsungs zijn goede tv's! |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat mij alleen wel opvalt is dat het de tv relatief lang duurt om aan te gaan tov mijn oude beeldbuis, al weet ik niet of dit normaal is bij LCD-tv's. Ook het verspringen van zender via de toets duurt vrij lang, tenzij je op de enter-knop duurt. Gewoon zappen met de +-toets gaat wel lekker vlot. Als je de PXXN-versie neemt kan je gebruik maken van de CI+ zodat je geen extra kastje nodig hebt voor een extra ontvanger, van wat ik begrepen heb (iets met Ziggo; ik heb mij er nog niet in verdiept). Enige nadeel is dat ik nu best wel zin heb om ook een BR-speler en HD-ontvanger erbij te kopen ![]() Edit: topic is een maand ouder dan ik dacht, maar je hebt niets gepost over een eventuele aanschaf dus alsnog bij deze.
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 27-11-2009 om 19:53. |
![]() |
|
Ja leuk dat je dit nog laat weten, want ik heb hem nog niet gekocht. Ben nog wel nog steeds van plan om voor dat type te gaan. Ik twijfel of ik hem deze week zal kopen (want ik ben net verhuisd) of dat ik toch tot na oudjaar wacht. Dat duurt nog zo lang en ik vraag me af of de prijzen echt zo drastisch zullen dalen..
Dat van het niet synchroon lopen heb ik elders ook gelezen. Ik las dat het over is zodra je de 100Hz uit zet. En er was ook nog wel wat aan te doen geloof ik, maar ik had niet zo zin om al die reviews te lezen om dat duidelijker te krijgen. Maar zolang het een kwestie is van 100Hz uit zetten vind ik het niet zo'n probleem. Dat van de PXXN versie had ik ook gelezen. Volgens mij maakt dat bij mij niet uit, maar als ik er toch één koop neem ik hem wel voor de zekerheid. Maar als ik op internetwinkels kijk, staat er nooit bij welke versie het is. Kon je dat bij de Mediamarkt wel makkelijk zien? In welke plaats heb je hem gekocht trouwens?
|
In de It's folder van deze week staan veel LCD-tv's met 10% korting, ik weet niet of die die jij wilt er ook tussen zit, dat zou je even moeten bekijken maar is wellicht wel de moeite waard al is It's sowieso al niet de goedkoopste winkel waarschijnlijk.
|
Mijn tv ging kapot, dus ik kon niet echt lang wachten op bepaalde aanbiedingen
![]() ![]() Maar jij wilde zonder extra kastje digitale tv, en volgens mij ondersteund in ieder geval Ziggo dat alleen bij de PXXN versie, via de CI+ kaart. Je zal sowieso iets van een ontvanger bij je leverancier moeten aanschaffen om digitaal (of HD, waar digitaal bij inzit) te kunnen kijken, en afhankelijk van je tv kan dat dus geïntegreerd worden. Althans, zo heb ik het begrepen. Een alternatief die er stond was nog de 103 inch plasma HD-tv van Panasonic, maar het prijskaartje schrok mij met 79.999,- een beetje af ![]()
|
Ik ben er inmiddels achter dat ik gewoon digitale televisie via de kabel ontvang, maar niet via Ziggo. Als ik een ontvanger met DVB-C heb dan hoef ik geen extra middelen aan te schaffen of extra abonnementen te nemen.
En ik las op de site waar ik hem wil ontvangen dat de Samsung die DVB-C heeft. @Dittrich: gaat dat voor alle merken op meestal? Want je spreekt nu specifiek over Philips. Of was dat omdat je het voor Philips weet en voor andere merken niet?
||
Even kijken of mijn gedachtengang nou klopt..
Op de site van de kabelexploitant staat het volgende: Citaat:
|
Ik heb zelf eigenlijk geen idee en ik weet even niet waar het boekje ligt, dus ik heb gewoon Google erbij getrokken.
Voor zover ik kan zien niet en zit het in elke, maar er staat op bepaalde sites wél het volgende bij: "Een tv met een DVB-C Tuner heeft een ingebouwde digitale tuner die geschikt is voor ontvangst van kabeltelvisie bij afhame van een digitaal abonnement. Voordeel; geen externe tuner en geen aparte afstandsbediening. Nadeel; De DVB-C tuner wordt niet ondersteund door de kabelmaatschappijen. Dus de werking wordt niet gegarandeerd." Tevens heeft hij een DVB-T tuner voor Digitenne van KPN. De PXXN-versie schijnt alleen relevant te zijn als je de CI+ kaart wil gebruiken voor Ziggo, zoals ik het nu begrijp. Edit: Het beste is denk ik gewoon voor alle zekerheid even contact opnemen met je kabelmaatschappij om te vragen hoe het zit met een bepaalde tv en een digitale aansluiting. Dan weet je het in ieder geval echt zeker ![]() En ik zie dat het model inmiddels ook al wat in prijs is gezakt, de goedkoopste is nu 530 euro.
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. Laatst gewijzigd op 12-12-2009 om 13:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het lijkt mij sterk dat andere merken niet hetzelfde zouden hebben, want een versie zonder dvb-c tuner is uiteindelijk toch goedkoper ![]() |
![]() |
|
Ok
![]()
|
Ik ben er nog steeds tevreden over
![]() Tevens heb ik begrepen dat een analoog signaal ook voor een fractie van niet-synchroon lopen kan zorgen (amper waarneembaar), zelf heb ik hier geen last van. En aangezien je digitaal neemt zou je hier sowieso geen last van moeten krijgen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
LCD televisie aanschaffen Verwijderd | 16 | 08-05-2010 16:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Legalise it arPos | 143 | 11-11-2008 16:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 500 | 09-01-2008 19:28 | |
Software & Hardware |
Ik zoek een goede HD ready 26/27 inch televisie voor de Xbox360! Pufsnuivert | 0 | 30-01-2007 07:01 | |
Software & Hardware |
[LCD]Televisie CrazY G | 13 | 08-05-2006 18:01 | |
Games |
[Next Gen Console's]Xbox 360, PS 3 en Revolution Jolt | 199 | 17-01-2006 14:42 |