Mij bedwelmend met je warmte , twijfel je tussen raam en bank. Terwijl je langzaam je besluit neemt grijp je in de lucht, plotseling een reling. Een vluchtige aanraking maar net te lang om het te vergeten. Al draaiend val je in die diepte , niet wetend wat je ziet. Is dat omdat je niks ziet, of vliegen de beelden te snel voor je langs om er ook maar iets uit op te kunnen maken. Desalniettemin raak je nooit de grond , je hangt maar in het niets. Ook dat doet je niks. Mijn woorden reiken ver , blijkbaar niet die in kleur geisoleerde jij. Ik zweef boven de bank , ver van het raam, ik zie de kleur paars vermengd met het vage zwart van mijn gedachtenspinsels en in het centrum zie ik jou. Heel klein maar tot in elk detail, mijn oog mist niks, dit keer niet. Ik voel de reling, glad en mij uitdagend hem los te laten, maar ik hoor je lot, gillend in mijn richting. Toch ontglipt hij mij , bewust of onbewust, maar langzaam glij ik in jou richting. Hij ziet me niet , de blik in zijn grijze ogen is leeg, koud, doods.
Ben ik nou al wakker of gaat dit door, maar het maakt niks uit. Ik voel licht je ademhaling , jou rug tegen mijn buik en niets daartussen. Als ik mijn best doe hoor ik de lucht je lippen ontglippen. Ik beroer je zoute nek met het puntje van mijn tong, en weet dat jij het bent. Sla mijn armen om het waanbeeld, bang het te zien vervliegen.