Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2006, 19:42
Verwijderd
Aangezien dit het reizen en vakantie forum is:

gaan jullie nog altijd naar het reisbureau om daar 10 gidsen te halen, vervolgens te kiezen uit alle vele mogelijkheden en dan te boeken op het reisbureau.
Of laat je je juist helemaal adviseren op het reisbureau, dus eigenlijk een compleet uitgestippelde reis?
Natuurlijk kan het ook via internet. Boek je de goedkoopste bij een bekende touroperator. Of ga je via google zoeken en kom je uiteindelijk bij iets terecht en boek je dan?

Ik boek eigenlijk altijd via internet. Lekker makkeiljk en het gaat altijd goed
Advertentie
Oud 27-01-2006, 19:52
Kali
Kali is offline
De vluchten boeken wij altijd via connections, die vinden de laagste prijzen, veel goedkoper dan op internet meestal

En de tour zelf via specifieke reisorganisaties, eerst het boekje bekijken en dan contact opnemen voor een individueel programma waar dan aantal dagen verandert worden of andere hotels en dergelijke.
Oud 27-01-2006, 21:22
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wij kijken op het internet en we gaan waarschijnlijk naar het reisbureau voor extra info (verre groepsreis, vandaar)
Oud 27-01-2006, 23:00
Roxy
Roxy is offline
Eigenlijk hebben we al besloten waar we heen gaan voordat we gaan rondkijken voor prijzen. Daarnaast doen we niks met georganiseerde tours dus betekent het boeken voor mij het afstruinen van verschillende vliegtuigmaatschappijen. Goedkoop is dan natuurlijk het belangrijkst en daarnaast zoek ik jeugdherbergjes of goedkope hotelletjes in de steden en dorpen waar we heen gaan. Dan is de eerste selectie vaak de ligging van het gebouw. Voor ons betekent een hostel niks anders dan dat je er moet kunnen slapen en douchen en snel in het centrum moet kunnen zijn dus ligging is het belangrijkst. Daarna de prijs van een 2 persoonskamer liefst inclusief badkamer en vaak staan er fotos en/of een verkoopverhaaltje waaruit wel blijkt wat voor iets en of het schoon is.
Oud 27-01-2006, 23:20
Bloem
Bloem is offline
Zoeken doe ik bijna altijd via internet, het boeken soms ook, maar soms doe ik dat ook nog wel bij een reisbureau. Dat laatste geeft toch nog wel een wat veiliger gevoel op de een of andere manier
Oud 28-01-2006, 00:34
MTpower
MTpower is offline
Oud 28-01-2006, 04:03
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 28-01-2006 @ 00:20 :
Zoeken doe ik bijna altijd via internet, het boeken soms ook, maar soms doe ik dat ook nog wel bij een reisbureau. Dat laatste geeft toch nog wel een wat veiliger gevoel op de een of andere manier
Vreemd, omdat je het dan toch uit handen geeft, als je het allemaal zelf doet weet je precies wat je hebt geboekt. En zijn evetuele fouten ook je eigen schuld. Dat scheelt weer wat frustratie.
Oud 28-01-2006, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 28-01-2006 @ 05:03 :
Dat scheelt weer wat frustratie.
Of niet, omdat je ze dan ook zelf op moet lossen.

Wij zoeken en boeken via internet. Ik ben zelfs nog nooit een reisbureau binnen geweest...mis er volgens mij ook weinig aan.
Oud 28-01-2006, 15:03
ook hallo
ook hallo is offline
Ik ga interrailen en dus naar de treinreiswinkel en daar alleemaal treinen boeken
Oud 28-01-2006, 16:48
remy476
remy476 is offline
1tje gebeld ( solmar tours, kon alleen bellen want via internet was geen all inclusive mogelijk)

1tje via reisbureau zelf omdat we allen een aparte rekening moesten betalen ( en dat gaat ook niet via internet)

Internet vind ik op zich wel handig je kunt dan alles op je gemak ff nalezen, je weet dan zeker dat anderen GEEN fouten kunnen maken.
Oud 28-01-2006, 22:16
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 28-01-2006 @ 05:03 :
Vreemd, omdat je het dan toch uit handen geeft, als je het allemaal zelf doet weet je precies wat je hebt geboekt. En zijn evetuele fouten ook je eigen schuld. Dat scheelt weer wat frustratie.
Ja maar dan heb ik wel het gevoel dat je het overlaat aan mensen die er verstand van hebben zeg maar Via internet heb ik nog niet zo vaak geboekt, krijg er altijd een beetje twijfels over of alles wel goed gaat enzo
Oud 29-01-2006, 00:05
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Wij doen het altijd zelf, alleen doen wij het wat extremer. augustus gaan we naar Aspen Colorado om mee te doen met een race over 400km rockie Mountains.

Als je dat door een reisbureau laat plannen dan zit jij daar wel maar je spullen heel ergens anders.
Oud 29-01-2006, 00:13
Neiu
Neiu is offline
Meestal weet ik al waar ik naar toe ga. Reis en verblijf boek ik dan eigenlijk altijd apart, maar wel beide via internet, tenzij ik mensen op ga zoeken natuurlijk. Dan slaap ik bij hen of reserveren ze voor mij in de buurt.
Ik heb een enorme hekel aan georganiseerde reizen, zeker de inbegrepen rondleidingen of wat dan ook. Daar begin ik ueberhaupt al niet aan. Ik wil altijd zelf de controle houden, dus ook de controle over wat ik wil zien en wat ik wil doen.
Oud 01-02-2006, 12:55
Verwijderd
Eigenlijk altijd via internet en anders via de telefoon.
Oud 02-02-2006, 14:01
gurl19
gurl19 is offline
Via boeken van het reisbureau. Zelf iets uitzoeken en dan boeken op het reisbureau.
Oud 02-02-2006, 14:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het varieert: reis (indien niet per auto), verblijf en evt. autohuur soms bij het reisbureau geboekt, soms via internet, soms via de telefoon. Maar eigenlijk wel altijd boekjes bij het reisbureau gehaald om te oriënteren.
Oud 03-02-2006, 08:59
Guissie
Guissie is offline
Via internet natuurlijk.
Oud 03-02-2006, 20:47
Nona
Nona is offline
Online. Eerst een heleboel informatie gezocht over de omgevinf op google, in reisgidsen en op sites van reisbureaus. Daarna gaan kijken naar een leuk vakantiehuisje in de omgeving die we wilden. Gekozen, geboekt. Moet alleen nog even bevestigen.
Oud 05-02-2006, 22:31
Verwijderd
Ik ga met een club van 12 vrienden in een camper en bus door heel europa te windsurfen. Daar komt geen reisbureau aan te pas, alleen websites als windfinder en windguru.
Oud 06-02-2006, 12:26
Somebody Special
Somebody Special is offline
Online, al een paar jaar en dat gaat goed
Oud 06-02-2006, 15:24
Dexter_M
Dexter_M is offline
Via internet.
Oud 09-02-2006, 13:48
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 06-02-2006 @ 16:24 :
Via internet.
Oud 13-02-2006, 16:47
Hulk
Hulk is offline
internet.. je kunt ook al precies zien welke appartementen op welke dagen vol zitten.. makkelijk vergelijken van verschillende reisorganisaties. en je krijgt nog € 20 korting ook .
Oud 13-02-2006, 20:41
mcflem
mcflem is offline
Mijn ouders boeken de vakanties
En ik doe wel mee zeg maar, ik zoek meestal wat dingen op op internet (dat kunnen zij ook wel, maar ik heb meer tijd ) en dan boeken we het in het reisbureau.
Oud 14-02-2006, 11:48
PutaDeMadre
PutaDeMadre is offline
I-net cheaper
Advertentie
Oud 17-02-2006, 07:46
Dolores
Dolores is offline
Dit jaar ben ik wel langs een reisbureau geweest, want we kwamen er niet echt uit met alleen zoeken op internet. Of we uiteindelijk ook via dat reisbureau gaan boeken weet ik nog niet, dat kan wat mij betreft ook wel gewoon via internet.
Advertentie

Regels voor berichten