Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2005, 15:52
Verwijderd
Dit is volgens mij nog nooit onderzocht. Maar ouders verliezen vaak hun kinderen even uit het oog in de supermarkt. En hierdoor zijn ze dus ongerept en zien ze het eten vaker en vaker en komen ze terug om iets te hebben bij hun ouders.
Ouders weten dan vaak niet waar het vandaan komt en kopen het dan zelfs.

Hier zou men eerst een oplossing voor moeten vinden of vinden jullie van niet.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 15:54
esprit-chick
esprit-chick is offline
kinderen pakken dan over het algemeen niet de meest gezonde dingen, maar het is daarna nof steeds aan de ouders of ze het wel of ziet kopen, en al kopen ze het, hoe vaak het kind er iets van mag

als een kind zelf mag bepalen hoe vaak en hoe veel koek en snoep die eet zou ik dat eerder aanwijzen als een oorzaak
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 15:57
kellytje
kellytje is offline
Beetje rare redenering vind je ook niet. Kinderen zijn dikker omdat ze meer eten/snoepen en minder bewegen dan vroeger. Een kind kan zich net zo goed volvreten in 3 pakken koeken die de ouders in een kleine winkel gekocht hebben, als in 3 verschillende soorten snoep die ze zelf uit een grote winkel gekozen hebben. Het is hierbij aan de ouders om hun kinderen grenzen te leren. Ik zit zelf ook met mijn gewicht maar ik zal nooit beweren dat het de maatschappij zijn schuld is. Het is net zoiets als beweren dat het de mac zijn schuld is dat je dik bent. Va1 hamburger per week wordt je niet dik dus je moet gewoon grenzen leren trekken
Oud 05-10-2005, 16:27
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Het is je eigen verantwoordlijkheid, je hebt je gewicht zelf in de hand (tenzij je al dik geboren bent, er aanleg voor hebt).
Oud 05-10-2005, 16:32
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 05-10-2005 @ 17:27 :
Het is je eigen verantwoordlijkheid, je hebt je gewicht zelf in de hand (tenzij je al dik geboren bent, er aanleg voor hebt).
Dan is het nog niet waar . Als jij door je ouders bent vetgemest is het vrij moeilijk om van de gewoonte 'vet eten' af te stappen.
Oud 05-10-2005, 16:35
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 05-10-2005 @ 17:32 :
Dan is het nog niet waar . Als jij door je ouders bent vetgemest is het vrij moeilijk om van de gewoonte 'vet eten' af te stappen.
Dat is wel weer waar, maar dan hebben die ouders geen verantwoordlijkheidsgevoel en als die kinderen ouder zijn gaan ze neem ik aan ook wel denken?
Oud 05-10-2005, 16:49
Verwijderd
Nee, sorry, daar ben ik het niet mee eens. Ieder mens heeft verstand in z'n hoofd. DUs laten we niet de grootte van de supermarkt de schuld geven. (net als die mensen met overgewicht die de Mac aanklagen omdat ze te vet eten verkopen zonder dat dat duidelijk was.) Ieder mens kan logisch denken.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 17:15
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
kellytje schreef op 05-10-2005 @ 16:57 :
[verhaal]
agree.
Offtopic: ik had nooit door wat je avatar nou eigenlijk was, maar nu zie ik het pas
Oud 05-10-2005, 17:52
Amma
Amma is offline
Overgewicht bij kinderen ligt vooral aan de ouders denk ik.
Als een kind vervelend is en huilt zijn veel ouders geneigd om snoep te geven, zodat het ophoudt met huilen. En dat dan jarenlang. Bovendien worden kinderen teveel verwend en zitten ze teveel binnen waardoor ze te weinig beweging krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 18:54
Verwijderd
Dat geloof ik niet. Hoeveel lekker en vet eten er ook te koop is, het is primair de taak van de ouders om kinderen te leren dat niet alles wat er te koop is ook maar moet worden gekocht. Een kind moet zijn behoeftes leren kennen en beheersen, dat moeten ouders doen. Je moet niet proberen om supermarkten, snackbars of snoepautomaten te verbieden, dat is gewoon symptoombestrijding.

De reden dat veel kinderen te dik zijn is dat ze van hun ouders onvoldoende meekrijgen dat je matig en gevariëerd moet eten, iets waar overigens ook de ouders zelf vaak moeite mee hebben. Je ziet dan ook dat met name laagopgeleide mensen ongezonder eten, vaker gezondheidsproblemen hebben wat zich vertaalt in frequenter huisartsbezoek en ook dikkere kinderen. Daar ligt dus gewoon een voorlichtingstaak voor de overheid.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2005, 19:06
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-10-2005 @ 16:52 :
Dit is volgens mij nog nooit onderzocht. Maar ouders verliezen vaak hun kinderen even uit het oog in de supermarkt. En hierdoor zijn ze dus ongerept en zien ze het eten vaker en vaker en komen ze terug om iets te hebben bij hun ouders.

Een beetje ouder draait het product ook om om te kijken wat ze het kind eventueel kopen zo niet schuld ouders.
Oud 05-10-2005, 21:54
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 05-10-2005 @ 16:52 :

De fout zit m al in de 2de zin... Ouders verliezen hun kinderen vaak uit het oog... Dat is
punt 1: redelijk gevaarlijk (supermarkten staan vol met dingen die slecht zijn voor kleine kinderen, ze kunnen vallen of zich bezeren)
punt 2: ongelofelijk irritant voor ander winkelend publiek (kleine kinderen kijken NIET uit waar ze lopen enz. rennen vlak langs je heen)
punt 3: Dodelijk irritant voor het winkel personeel... Die kinders die steeds rondrennen, gillen en weet ik veel wat zijn slecht voor je humeur
punt 4: Ze komen terug met zooi die je niet wilt...
Oud 05-10-2005, 23:56
Floris_22
Floris_22 is offline
Dus supermarkten hebben er schuld aan dat ouders de etenswaren wat de kids pakken niet terug leggen?
Overgewicht wordt veroorzaakt o.a door minder beweging door moderne zaken. Ik had in het tijdperk voor internet en mobiele telefoons nog genoeg beweging, hutten bouwen en al die shit.
Nu zitten ze liever te msn'en en te sms'en en ik geef ze groot gelijk. Dat is veel leuker, maar bewegen is wel belangrijk om niet uit te dijen en om gezond te blijven.
Oud 06-10-2005, 00:32
Big Brother
Big Brother is offline
overgewicht wordt veroorzaakt door te veel vreten, punt.
(of je hebt zo'n lymfe aandoening ofzo, dat kan ook)
Oud 06-10-2005, 11:27
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
kellytje schreef op 05-10-2005 @ 16:57 :
Beetje rare redenering vind je ook niet. Kinderen zijn dikker omdat ze meer eten/snoepen en minder bewegen dan vroeger. Een kind kan zich net zo goed volvreten in 3 pakken koeken die de ouders in een kleine winkel gekocht hebben, als in 3 verschillende soorten snoep die ze zelf uit een grote winkel gekozen hebben. Het is hierbij aan de ouders om hun kinderen grenzen te leren. Ik zit zelf ook met mijn gewicht maar ik zal nooit beweren dat het de maatschappij zijn schuld is. Het is net zoiets als beweren dat het de mac zijn schuld is dat je dik bent. Va1 hamburger per week wordt je niet dik dus je moet gewoon grenzen leren trekken
En:
Citaat:
Amma schreef op 05-10-2005 @ 18:52 :
.................

En:
Citaat:
nare man schreef op 05-10-2005 @ 19:54 :
.................
Helemaal mee eens!!

Laatst gewijzigd op 06-10-2005 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:58
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-10-2005 @ 19:54 :
De reden dat veel kinderen te dik zijn is dat ze van hun ouders onvoldoende meekrijgen dat je matig en gevariëerd moet eten, iets waar overigens ook de ouders zelf vaak moeite mee hebben. Je ziet dan ook dat met name laagopgeleide mensen ongezonder eten, vaker gezondheidsproblemen hebben wat zich vertaalt in frequenter huisartsbezoek en ook dikkere kinderen. Daar ligt dus gewoon een voorlichtingstaak voor de overheid.
In de VS was/is de hoofdreden dat veel kinderen te dik zijn (afgezien van het slechte voorbeeld door de meer dan 60% obese volwassenen) dat de ouders veel uren per dag moeten werken en weinig tijd met hun kinderen door brengen, hierdoor voelen ouders zich schuldig en gaan dan met de kinderen lekker naar een fast-food zaak. En daar komt dan bij dat de ouders vaak niet sporten door het altijd druk zijn en de kinderen dan zonder sport in hun leven worden opgevoed. De VS is de laatste tijd (min of meer) altijd een voorbeeld geweest van hoe het hier in Nederland zal gaan worden.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 22:49
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Haha, wat een onzin! Het komt doordat er veel meer fastfood en al erbij is gekomen. En dat ze thuis een ongezonde voeding voorgeschoteld krijgen.

Regels voor berichten