Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 15:27
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Je lippen naderen de mijne
Jij doet je ogen dicht
In mijn hand een sigaret
Ik druk hem uit op je gezicht

Je jammert in brak engels
"In your arms I want to lay"
Ik reik een zakdoek aan
die walmt van de pepperspray

Je ogen tranen van verdriet
of irritatie, dat kan ook
Je vraagt me om mijn warmte
ik schenk jouw aars een kachelpook.

Je wilt zo graag de liefde
en denkt dat je die hier vind
Van mij krijg je niet meer dan pijn
Maar ja....liefde maakt je blind.

Want op veertien februari
schonk je mij, jij stoute guit
een gloednieuwe vibrator
Ik stak je ogen er mee uit.

(Dit gedicht is niet op de waarheid gebaseerd )
Oud 11-10-2005, 15:59
CSN
CSN is offline
Qua rijm en metrum best aardig gedaan - verder vind ik er niet veel aan. Misschien omdat de inhoud flauw overkomt.
Oud 11-10-2005, 17:16
skull-head
skull-head is offline
Jij doet je ogen dicht
In mijn hand een sigaret

en toen ben ik maar opgehouden met lezen...
Oud 11-10-2005, 17:17
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
skull-head schreef op 11-10-2005 @ 18:16 :
Jij doet je ogen dicht
In mijn hand een sigaret

en toen ben ik maar opgehouden met lezen...
waarom?
Oud 11-10-2005, 17:25
skull-head
skull-head is offline
Ik drukte hem uit op je gezicht

daar gaat het volgens mij al fout. Ik houd niet van dat soort dingen. En, ik ben bang, dat als ik door lees, ik dit gedicht zóóó zwaar ga afkraken, dat het niet leuk voor de schrijver is.
Oud 11-10-2005, 17:25
Ann
Ann is offline
Het sarcasme (?) spreekt me wel aan. Dat is het enige, verder vind ik het niet echt supermooi. Het leest wel lekker vlot.
Oud 11-10-2005, 17:55
Verwijderd
Citaat:
skull-head schreef op 11-10-2005 @ 18:25 :

daar gaat het volgens mij al fout. Ik houd niet van dat soort dingen. En, ik ben bang, dat als ik door lees, ik dit gedicht zóóó zwaar ga afkraken, dat het niet leuk voor de schrijver is.
Hou je bek man, dat heet poezie.

Ik vind het een van de weinige leuke gedichten hier.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:15
Napoleonfan
Napoleonfan is offline
Citaat:

Volgens mij moet jij beter opletten tijdens je Nederlandse lessen. Als de rest van die strofe in de tegenwoordige tijd staat, lijkt het me dat het woord "drukte" júist niet op zijn plaats is.

Verder bedankt voor de reacties.
Oud 11-10-2005, 18:26
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:

je ontwijkt mijn vraag en je blijft vaag. Waar houd je niet van? Wat is er mis mee dat jij dat gaat afkraken? Benoem dat eens expliciet.
Oud 11-10-2005, 18:32
Porcelain
Porcelain is offline
Ik vind dat er gruwelijke dingen in zitten en daar hou ik niet van. Het is net als lachen om wat er gebeurt in horrorfilms, ik begrijp dat niet. Vrienden van me liggen helemaal in een deuk en ik walg ervan. 'Kijk dan hoe nep en sarcastisch het wordt gebracht', zeggen ze dan. Ja, maar dan nog, het is en blijft walgelijk. Ik vind het altijd wat hebben van een gebrek aan meelevingsvermogen als je om datsoort dingen lacht.

Goed, maar als ik er wel van had gehouden had ik waarschijnlijk gezegd dat de toon leuk was, dat in strofe 4 de puntjes wat jammer zijn en in strofe 2 het gebrekkig engelse stukje lekker sarcastisch. Dat het einde goed gebracht is. Dat het verder niet echt poëzie is, maar dat hoeft ook niet altijd. Enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2005, 18:48
Meentje
Meentje is offline
Ik vind dit gedicht juist iets hebben... =)
(In positieve zin dan.. =) )
Oud 11-10-2005, 20:01
skull-head
skull-head is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 11-10-2005 @ 19:26 :
je ontwijkt mijn vraag en je blijft vaag. Waar houd je niet van? Wat is er mis mee dat jij dat gaat afkraken? Benoem dat eens expliciet.
WIL JE HET ZO GRAAG WETEN??

IK HEB DE PEST AAN MISHANDELING, ALSJEBLIEFT
Oud 11-10-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 11-10-2005 @ 18:55 :
Hou je bek man, dat heet poezie.

Ik vind het een van de weinige leuke gedichten hier.
Alsof jij zo uitgebreid en onderbouwd reageert?

Ik vind de rijm/metrum juist helemaal niet fijn, maar misschien lees ik het raar. Ja, nu ik het herlees valt dat inderdaad wel mee. Maar de inhoud spreekt mij ook niet aan en er zitten spelfouten in
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Thoughtful schreef op 11-10-2005 @ 23:02 :
Alsof jij zo uitgebreid en onderbouwd reageert?

Ik vind de rijm/metrum juist helemaal niet fijn, maar misschien lees ik het raar. Ja, nu ik het herlees valt dat inderdaad wel mee. Maar de inhoud spreekt mij ook niet aan en er zitten spelfouten in
Ik heb het niet over je uitgebreid- en onderbouwdheid.

Maar die spelfout is wel naar, ja.

Ik vind de inhoud leuk.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 11:09
Verwijderd
Citaat:
skull-head schreef op 11-10-2005 @ 21:01 :
WIL JE HET ZO GRAAG WETEN??

IK HEB DE PEST AAN MISHANDELING, ALSJEBLIEFT

Jezus man, ga andere mensen lastigvallen met je gezeik. Het is toch niet de schuld van de topic-starter dat je issues hebt? Dat je zijn brakke - doch niet pretentieuze (dat is te waarderen) gedicht - afkraakt is tot daar aan toe. Maar als je er niet kan om iets te lezen dan moet je het maar niet lezen en geen andere mensen afzeiken die daar niets aan kunnen doen. En als je het daar niet mee eens bent dan heb ik een onwijze PESTHEKEL aan mensen die in hun forumnaam verwijzen naar skull-head.
Op dezelfde manier; als je er niet tegen kan om naar seks te kijken moet je eens stoppen met jezelf te rukken tijdens de nachtelijke reclames op Veroneuka.

oja, ontopic: het is goed dat je jezelf niet zo serieus neemt. Toch heb ik niet het idee dat dit forum is bedoeld voor mensen die alleen gedichten schrijven als ze stoned zijn, maar je bent natuurlijk van harte welkom. Ik vond het eigenlijk ook wel wat hebben. Het was tenminste een beetje juicy, niet zo droog, zoals sommige mensen hun gedicht laten verworden tot een kip waar ze zo lang mee kloten en op kauwen en koken dat er na afloop nog slechts een kurkdroog, zwart stukje houtskool over is.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 14:04
geen dichter
geen dichter is offline
de rijm word erg voorspelbaar, opzich loopt dit gedicht lekker
ik vind het goed / sterk beginnen je roept de juiste sfeer op om die aftekappen.

ach, en daarna word het tot de vierde strove gewoon een opsomming van afschuwelijke dingen die rijmen, de vierde vind ik nog best mooi (miss omdat de enige is die herkenbaar is )

waarom is de laatste strove? die vind ik de overbodig, het lijden van die andere was wel duidenlijk.

ik vind het een AFSCHUWELIJK GEDICHT omdat het gewoon niks diepgaands heeft, maar dat is gewoon mijn mening.
Oud 12-10-2005, 14:13
xineof
xineof is offline
Ik vind de twee laatste strofe niet meer dat bijtende sarcasme hebben, ze bezitten de ironie van de voorgaande strofen niet, dat is zonde want daardoor worden ze eerder flauw dan leuk. Ik vind de rest namelijk wel redelijk: je kerft er lekker in, goed ritme, hoog tempo, leuke verwoording. Maar dat moet je wel vasthouden imo, anders wordt het flauw en smakeloos en dat is zonde. Als lezer zie je in principe wel dat het om de ironie gaat, dat mag best in een gedicht vind ik. De titel vind ik dan weer wat minder; waarom niet iets grappigers? Wel frappant dat je er een accent op hebt gezet en dan ook nog naar die kant. Het is niet geheel mijn smaak, dit soort gedichten, maar als het op een goede manier wordt gedaan zonder dat het smakeloos of denigrerend wordt vind ik er wel wat inzitten. Dat is ook een kunst op zich; ironie.

Het doet me trouwens denken aan Happy Tree Friends, ik kan er niets aan doen.

Verder; interessant topic, houd de discussie levendig zolang het maar netjes en serieus wordt gedaan, het is een interessante vraag namelijk; hoe ver kan je gaan in poëzie? De meningen verschillen duidelijk en het is een goed discussie, houd hem serieus en netjes.
Oud 12-10-2005, 15:49
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
xineof schreef op 12-10-2005 @ 15:13 :
Ik vind de twee laatste strofe niet meer dat bijtende sarcasme hebben, ze bezitten de ironie van de voorgaande strofen niet, dat is zonde want daardoor worden ze eerder flauw dan leuk. Ik vind de rest namelijk wel redelijk: je kerft er lekker in, goed ritme, hoog tempo, leuke verwoording. Maar dat moet je wel vasthouden imo, anders wordt het flauw en smakeloos en dat is zonde. Als lezer zie je in principe wel dat het om de ironie gaat, dat mag best in een gedicht vind ik. De titel vind ik dan weer wat minder; waarom niet iets grappigers? Wel frappant dat je er een accent op hebt gezet en dan ook nog naar die kant. Het is niet geheel mijn smaak, dit soort gedichten, maar als het op een goede manier wordt gedaan zonder dat het smakeloos of denigrerend wordt vind ik er wel wat inzitten. Dat is ook een kunst op zich; ironie.
Inderdaad. Ik vind het ook jammer dat hij niet overal even lekker loopt. Soms een paar lettergrepen te veel dan te weinig. Vooral elke 4e regel vanaf de tweede strofe.
Oud 12-10-2005, 20:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind het 3e couplet niet zo leuk, maar voor de rest is het wel een leuk gedicht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten