Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2002, 14:29
Verwijderd
ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie m kunnen beantwoorden...
me ma zegt dat het slecht is om altijd tampons te gebruiken, maar is dat waar?
want ik ken wel miljoen vrouwen die altijd tampons gebruiken...
dat inlegkruisjes (altijd 'dragen') slecht waren wist ik wel , maar sinds wanneer zijn tampons slecht?????
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:25
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Nee is niet slecht anders zouden zoveel meisjes/vrouwen het toch niet gebruiken en zou de tampon ook niet op de markt gebracht zijn. Het is wel slecht als je een tampon té lang inhoud!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 15:59
carla-tje
carla-tje is offline
Het klopt, het IS slecht om tampons te gebruiken. Als je absoluut niet zonder kan is de regel ze 's nachts niet te dragen, en ook alleen maar een tampon in te doen als je menstrueert. Het argument "anders zouden ze niet op de markt zijn" houdt geen steek... er zijn al honderden vrouwen gestorven aan TSS. Net zoals je kan sterven van roken, en sigaretten zijn ook nog op de markt!
Oud 04-06-2002, 16:55
PiNoW
PiNoW is offline
kgebruik al heel lang tampons, ze zijn handiger vind ik, zeker met gym op school en dat soort dingen.
met maandverband voel ik me snel vies..
s nachts moet je zeker geen tampons gebruiken en je moet ze ook niet te lang inhouden natuurlijk.
en je moet hem inbrengen met schone handen.

als je op dat soort dingetjes een beetje let kan er wenig foutgaan, toch?
Oud 04-06-2002, 16:57
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
carla-tje schreef:
Net zoals je kan sterven van roken, en sigaretten zijn ook nog op de markt!
sigaretten zijn een genotsmiddel, die gebruik je op eigen risico.
tampons niet, dacht ik zo
dus dit is bullshit

Laatst gewijzigd op 04-06-2002 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 18:36
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
carla-tje schreef:
Het klopt, het IS slecht om tampons te gebruiken. Als je absoluut niet zonder kan is de regel ze 's nachts niet te dragen, en ook alleen maar een tampon in te doen als je menstrueert. Het argument "anders zouden ze niet op de markt zijn" houdt geen steek... er zijn al honderden vrouwen gestorven aan TSS . Net zoals je kan sterven van roken, en sigaretten zijn ook nog op de markt!
Ja dat is steekhoudend zeg... Bij normaal gebruik (dus niet weken laten zitten) is het risico nihil
Oud 04-06-2002, 20:26
Somebody Special
Somebody Special is offline
En niet gebruiken in 'de lichtere dagen' omdat de eerste dagen dat je 'hevig' ongesteld bent het bloed naar beneden stroomt en dus alle zooi mee neemt. Maar als je minder erg ongesteld bent stroomt het niet meer zo en blijven de dingen die met het bloed mee komen in je lijf hangen wat schadelijk is
Oud 04-06-2002, 20:30
Verwijderd
Citaat:
carla-tje schreef:
Het klopt, het IS slecht om tampons te gebruiken. Als je absoluut niet zonder kan is de regel ze 's nachts niet te dragen, en ook alleen maar een tampon in te doen als je menstrueert. Het argument "anders zouden ze niet op de markt zijn" houdt geen steek... er zijn al honderden vrouwen gestorven aan TSS. Net zoals je kan sterven van roken, en sigaretten zijn ook nog op de markt!
de kans dat je tss krijgt is heel klein!!!!! je moet tampons gewoon gebruiken zoals ze op de gebruiksaanwijzing staan

- dus alleen als je ongesteld bent
- en niet langer dan 8 uur

als je je hieraan houdt krijg je echt geen TSS

groetjes meisje die al heel lang tampons gebruikt en heel goed de gebruksaanwijzing heeft gelezen!!!!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:31
Verwijderd
tss= tssssssss

oek slaat nergens op
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:43
Natalia
Natalia is offline
Ik vind tampons super handig. Ik wil geen maandverband meer hebben!
Je kan alles doen wat je wil zonder dat je last hebt van je maandstonden.
Je moet het alleen een klein beetje oefenen voordat je het snel op school moet gebruiken (tijdens de pauze of zo). Je moet het goed kunnen voor je het op zo'n momenten doet.
Maar er is niets aan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 06:42
sofie3
sofie3 is offline
Ik loop weer tegen de muren van de naiviteit hier op het forum... mijn beste vriendin is gestorven aan TSS, dus dat "het risico nihil" is, shit mensen, hoe denken jullie dat ik mij daarbij voel???

Ik geef Carla-tje gelijk, gebruik ze alleen indien het niet anders kan. Zeker niet langer dan een paar uur laten zitten, zeker niet gebruiken bij lichte menstruatie, de lichtst mogelijke soort gebruiken en niet 's nachts laten zitten.

En over die "miljoenen vrouwen" die tampons gebruiken, forget it, de meerderheid gebruikt nog altijd maandverband...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 07:52
hell-ena
hell-ena is offline
ik denk dat tampons zelfs beter zijn.Als je maandverband draagt,dat ademt niet...dat kan toch niet goed zijn...
Oud 05-06-2002, 08:28
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
hell-ena schreef:
ik denk dat tampons zelfs beter zijn.Als je maandverband draagt,dat ademt niet...dat kan toch niet goed zijn...
Zucht.............
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:00
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Ik loop weer tegen de muren van de naiviteit hier op het forum... mijn beste vriendin is gestorven aan TSS, dus dat "het risico nihil" is, shit mensen, hoe denken jullie dat ik mij daarbij voel???
Hoezo naïviteit
Sorry hoor, maar hoe kunnen wij nou ruiken wat jij hebt meegemaakt? Z'on vervelende gebeurtenis is zeker niet leuk om mee te maken en begrijp dat je zulke uitspraken vreemd vindt klinken maar dit wil zeker niet zeggen dat wij naïef zijn ofsow.
Oud 05-06-2002, 13:05
sofie3
sofie3 is offline
"Het risico is nihil"... DAT is naief!

Zie onder andere http://critpath.org/~tracy/spot.html
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:15
Verwijderd
t enige wat ik naïef vind is als mensen geen gebruiksaanwijzingen lezen, of ze lezen met een foute instellingen, zo van "alles kan..."
ik vind het op zich niet raar dat mensen reageren van "de kans op TSS is nihil". De kans is ook klein.
Het punt is, het enige waar je over TSS iets hoort is in de bijsluiter van tampons. Er is echt geen mens bekend met die ziekte
Het is daarom ook goed om mensen erover te informeren, etc.
Ik ging ook altijd erg onzorgvuldig met tampons om.
Je denkt: ach het gebeurt mij toch niet.

En ik snap ook heel goed waarom sofie3 zo reageert, naja daar hebben we ook al in een ander topic over tampons over gepraat
In het topic over de meningitis-inenting staan ook een hoop mensen die gewoon keihard zeggen "ik laat me niet inenten, het is overdreven, het is onzin, je hebt meer kans om een verkeersongeluk te krijgen".
Dan heb ik soms ook wel de neiging om ff te reageren van "doe normaal"

kuzzies

Alicia
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:35
Verwijderd
je kunt ook TSS van andere dingen krijgen want mannen kunnen het ook krijgen en heb nog nooit gehoord dat mannen tampons gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 13:49
sofie3
sofie3 is offline
Uiteraard kunnen mannen het ook krijgen, daar gaat het niet om, het gaat om de instelling, en die is vaak "ik doe maar wat, kan mij het schelen, het risico is nihil". Het risico IS namelijk niet nihil. Misschien wel klein, maar als je onzorgvuldig bent, ben je zo een vogel voor de kat... of willen jullie wat statistiekjes zien???
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 14:14
flipkip
flipkip is offline
kan er echt niet es 1 post zijn over tampons zonder TSS?de meeste weten dit ondertussen wel..

en ik snap ook niet waarom tampons 'slecht' zouden zijn..
ik kan juist geen maandverband verdragen, ik vind het super-irritant..(uitslag enzow)
en ik heb zowiezo al ongelooflijk veel last van men regels.. en met maandverband voel je het allemaal nog es extra hard, je voelt het zitten en het minste dat je beweegt is dat van'oh ja, ik heb me regels..'
met tampons kan je tenminste es een paar uurtjes je gedachten op iets anders zetten..
Oud 05-06-2002, 15:39
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
"Het risico is nihil"... DAT is naief!

Ok dan ik zal een kleine woordaanpassing plegen aangezien nihil eigenlijk niets of niks betekent en ik wil niet beweren dat er geen risico is. Dus bij deze: het risico is minimaal...nu tevreden ????
Oud 05-06-2002, 16:53
carla-tje
carla-tje is offline
Laat ons het er op houden dat je dat product moet gebruiken, waar je zelf volledig achter staat. Bij mij en nog veel andere meisjes (die je hier niet hoort) is dat maandverband. Bij anderen tampons. Nou ja, iedereen doet maar wat ie wil. Maar ik vind wel dat je tampons verantwoord moet gaan gebruiken. In die zin begrijp ik sofie3 maar al te goed... zeker als je iemand kent uit je omgeving die er is aan gestorven. Dus niet zomaar wat aanrommelen met die dingen. Goed de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen!
Oud 06-06-2002, 20:04
Verwijderd
ok , had ff veel om te lezen, maar ik ben er weer....
ik heb alles ff gelezen en ik gebruik ze niet s nachts (duhhh) en ik hou ze ook niet te lang in, dus dan gaat er nix fout.
dat moest ik weten.
IEDEREEN BEDANKT!!!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 09:43
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Jou ma is ouderwets. Die tamponziekte komt nog uit de 70/80 er jaren. Tegenwoordig is dat niet meer joh.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 09:33
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
I_am_anouk schreef:
Jou ma is ouderwets. Die tamponziekte komt nog uit de 70/80 er jaren. Tegenwoordig is dat niet meer joh.
Wil er mij iemand vasthouden aub, voor ik een moord bega????
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 19:08
pilotje
pilotje is offline
Citaat:
sofie3 schreef:

Wil er mij iemand vasthouden aub, voor ik een moord bega????
vooral niet overdrijven hé..

en jij doet het klinken alsof er elke dag duizenden vrouwen sterven aan TSS, zo veel voorkomend is de ziekte nu ook weer niet.
Oud 10-06-2002, 19:46
Verwijderd
Citaat:
pilotje schreef:

vooral niet overdrijven hé..

en jij doet het klinken alsof er elke dag duizenden vrouwen sterven aan TSS, zo veel voorkomend is de ziekte nu ook weer niet.
sorry moest ff lachen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 20:09
girl4you
girl4you is offline
jullie hebben het nou wel over tss ..maar euh wat is tss ? ..ja ik heb er nog nooit van gehoord hoor

en ik gebruik tampons al 4 jaar en het gaat nog steeds goed ... en ik vindt het echt fijner als maandverband...bij maandverband voel ik me vies ...en lekker lopen vindt ik het ook niet ..
Oud 11-06-2002, 06:52
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
girl4you schreef:
jullie hebben het nou wel over tss ..maar euh wat is tss ? ..ja ik heb er nog nooit van gehoord hoor
Zie http://critpath.org/~tracy/spot.html
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 10:34
pilotje
pilotje is offline
Citaat:
sofie3 schreef:

Zie http://critpath.org/~tracy/spot.html
op weg om de mensheid te bekeren van de gevaarlijke tamponfolie
Oud 11-06-2002, 10:40
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
somebody special schreef:
En niet gebruiken in 'de lichtere dagen' omdat de eerste dagen dat je 'hevig' ongesteld bent het bloed naar beneden stroomt en dus alle zooi mee neemt. Maar als je minder erg ongesteld bent stroomt het niet meer zo en blijven de dingen die met het bloed mee komen in je lijf hangen wat schadelijk is
sorry maar dit snap ik toch echt niet hoor, hier heb ik nou nog werkelijk nooit van gehoord, dus je mag het nie gebruiken als je licht ongesteld bent? maar als je nou altijd nie zo erg ongesteld bent? ik gebruik namelijk alleen tampons als ik ga zwemmen (met vakantie ofzo) en dan boeit het me nie hoe erg ik ongesteld ben, maar als ik dit lees.....
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 10:49
Didowoman
Didowoman is offline
Gebruik ze gewoon wanneer het goed uitkomt, met zwemmen, gym, als je vriend komt, dat soort dingen. En anders lekker maandverband, is toch ook niks mis mee? Gewoon het handigste uitzoeken.
Oud 11-06-2002, 12:12
Verwijderd
ik snap echt niet waar iedereen zich nou zo druk over maakt oke er is een kans dat je daaraan doodgaat. en ik vind het ook heel sneu voor sofie maar is het zeker dat je vriendin daaraan dood is gegaan en zoja heeft zij ze dan wel goed gebruikt!!!

van roken kun je ook kanker krijgen, maar er zijn toch heel veel mensen die roken en zich er allemaal van bewust zijn
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 13:03
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
van roken kun je ook kanker krijgen, maar er zijn toch heel veel mensen die roken en zich er allemaal van bewust zijn
Tuurlijk, maar ze zijn er zich wel van bewust . Da's het enige wat ik vraag: dat mensen verstandig omspringen met tampons, en weten wat de gevaren zijn. Voor de rest doet iedereen wat ie wil...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2002, 16:56
carla-tje
carla-tje is offline
Het klopt dat veel meisjes hier dringend les moeten krijgen in "hoe verantwoord omgaan met tampons"... Daar geef ik sofie3 groot gelijk in!
Oud 15-06-2002, 20:02
Verwijderd
tampon= aaaaauuuuuuwwwwww! (dat moest ik even kwijt)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2002, 20:18
PiNoW
PiNoW is offline
als tampons zo gevaarlijk zijn moeten ze maar waarschuwingen op het pakje zetten ' DIT PRODUCT VEROORZAAKT DODELIJKE ZIEKTEN'
zoals nu op pakjes sigaretten staan..
Oud 15-06-2002, 20:21
pilotje
pilotje is offline
of 'niet-tampon gebruikers leven langer'

[ ]
Oud 15-06-2002, 21:57
PiNoW
PiNoW is offline
Citaat:
pilotje schreef:
of 'niet-tampon gebruikers leven langer'

[ ]
'dit product veroorzaakt impotentie' (onvruchtbaarheid )
( )
Oud 16-06-2002, 08:58
pilotje
pilotje is offline
Tampon-gebruik kan zware verslaving tot gevolg hebben?
Oud 16-06-2002, 10:45
halve gare
halve gare is offline
ik word altijd zo chagie van maandverband dat ik altijd tampons gebruik... wist helemaal niet dat er een kans was dat je er iets van kon krijgen... ik ben in het voorjaar vaak 2 maanden achter elkaar ongesteld (weet het niet gezond) en dan gebruik ik de hele tijd tampons, maar zal er rekening mee houden, en misschien 's nachts maandverband gaan gebruiken...

Regels voor berichten