![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
En niet gebruiken in 'de lichtere dagen' omdat de eerste dagen dat je 'hevig' ongesteld bent het bloed naar beneden stroomt en dus alle zooi mee neemt. Maar als je minder erg ongesteld bent stroomt het niet meer zo en blijven de dingen die met het bloed mee komen in je lijf hangen wat schadelijk is
||
Verwijderd
|
Citaat:
- dus alleen als je ongesteld bent - en niet langer dan 8 uur als je je hieraan houdt krijg je echt geen TSS groetjes meisje die al heel lang tampons gebruikt en heel goed de gebruksaanwijzing heeft gelezen!!!! |
![]() |
|
![]() |
Ik vind tampons super handig. Ik wil geen maandverband meer hebben!
![]() Je kan alles doen wat je wil zonder dat je last hebt van je maandstonden. Je moet het alleen een klein beetje oefenen voordat je het snel op school moet gebruiken (tijdens de pauze of zo). Je moet het goed kunnen voor je het op zo'n momenten doet. Maar er is niets aan. |
![]() |
|
Ik loop weer tegen de muren van de naiviteit hier op het forum... mijn beste vriendin is gestorven aan TSS, dus dat "het risico nihil" is, shit mensen, hoe denken jullie dat ik mij daarbij voel???
Ik geef Carla-tje gelijk, gebruik ze alleen indien het niet anders kan. Zeker niet langer dan een paar uur laten zitten, zeker niet gebruiken bij lichte menstruatie, de lichtst mogelijke soort gebruiken en niet 's nachts laten zitten. En over die "miljoenen vrouwen" die tampons gebruiken, forget it, de meerderheid gebruikt nog altijd maandverband... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Sorry hoor, maar hoe kunnen wij nou ruiken wat jij hebt meegemaakt? Z'on vervelende gebeurtenis is zeker niet leuk om mee te maken en begrijp dat je zulke uitspraken vreemd vindt klinken maar dit wil zeker niet zeggen dat wij naïef zijn ofsow.
|
Verwijderd
|
t enige wat ik naïef vind is als mensen geen gebruiksaanwijzingen lezen, of ze lezen met een foute instellingen, zo van "alles kan..."
ik vind het op zich niet raar dat mensen reageren van "de kans op TSS is nihil". De kans is ook klein. Het punt is, het enige waar je over TSS iets hoort is in de bijsluiter van tampons. Er is echt geen mens bekend met die ziekte ![]() Het is daarom ook goed om mensen erover te informeren, etc. Ik ging ook altijd erg onzorgvuldig met tampons om. Je denkt: ach het gebeurt mij toch niet. En ik snap ook heel goed waarom sofie3 zo reageert, naja daar hebben we ook al in een ander topic over tampons over gepraat ![]() In het topic over de meningitis-inenting staan ook een hoop mensen die gewoon keihard zeggen "ik laat me niet inenten, het is overdreven, het is onzin, je hebt meer kans om een verkeersongeluk te krijgen". Dan heb ik soms ook wel de neiging om ff te reageren van "doe normaal" ![]() kuzzies ![]() Alicia |
![]() |
|
Uiteraard kunnen mannen het ook krijgen, daar gaat het niet om, het gaat om de instelling, en die is vaak "ik doe maar wat, kan mij het schelen, het risico is nihil". Het risico IS namelijk niet nihil. Misschien wel klein, maar als je onzorgvuldig bent, ben je zo een vogel voor de kat... of willen jullie wat statistiekjes zien???
|
![]() |
|
kan er echt niet es 1 post zijn over tampons zonder TSS?de meeste weten dit ondertussen wel..
en ik snap ook niet waarom tampons 'slecht' zouden zijn.. ik kan juist geen maandverband verdragen, ik vind het super-irritant..(uitslag enzow) en ik heb zowiezo al ongelooflijk veel last van men regels.. en met maandverband voel je het allemaal nog es extra hard, je voelt het zitten en het minste dat je beweegt is dat van'oh ja, ik heb me regels..' met tampons kan je tenminste es een paar uurtjes je gedachten op iets anders zetten..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Laat ons het er op houden dat je dat product moet gebruiken, waar je zelf volledig achter staat. Bij mij en nog veel andere meisjes (die je hier niet hoort) is dat maandverband. Bij anderen tampons. Nou ja, iedereen doet maar wat ie wil. Maar ik vind wel dat je tampons verantwoord moet gaan gebruiken. In die zin begrijp ik sofie3 maar al te goed... zeker als je iemand kent uit je omgeving die er is aan gestorven. Dus niet zomaar wat aanrommelen met die dingen. Goed de gebruiksaanwijzing lezen en opvolgen!
||
![]() |
Citaat:
en jij doet het klinken alsof er elke dag duizenden vrouwen sterven aan TSS, zo veel voorkomend is de ziekte nu ook weer niet.
|
jullie hebben het nou wel over tss ..maar euh wat is tss ? ..ja ik heb er nog nooit van gehoord hoor
en ik gebruik tampons al 4 jaar en het gaat nog steeds goed ... en ik vindt het echt fijner als maandverband...bij maandverband voel ik me vies ...en lekker lopen vindt ik het ook niet ..
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik snap echt niet waar iedereen zich nou zo druk over maakt oke er is een kans dat je daaraan doodgaat. en ik vind het ook heel sneu voor sofie maar is het zeker dat je vriendin daaraan dood is gegaan en zoja heeft zij ze dan wel goed gebruikt!!!
van roken kun je ook kanker krijgen, maar er zijn toch heel veel mensen die roken en zich er allemaal van bewust zijn |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ik word altijd zo chagie van maandverband dat ik altijd tampons gebruik... wist helemaal niet dat er een kans was dat je er iets van kon krijgen... ik ben in het voorjaar vaak 2 maanden achter elkaar ongesteld (weet het niet gezond) en dan gebruik ik de hele tijd tampons, maar zal er rekening mee houden, en misschien 's nachts maandverband gaan gebruiken...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
tampon en zwemmen Verwijderd | 15 | 21-08-2013 09:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Tampon niet kunnen inkrijgen. Verwijderd | 13 | 19-06-2006 14:00 | |
Seksualiteit |
Vraagjes ivm tampon LoveGirl212 | 40 | 28-12-2005 14:28 | |
Lichaam & Gezondheid |