Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En juist omdat ik nog jong ben kan ik nu nog van mijn vrije tijd genieten ![]() En ja, ik woon nog thuis. Dus die onkosten heb ik ook al niet. Nu kan het nog, over een paar jaar misschien niet meer. En zeg nou zelf, wat heeft leeftijd er mee te maken? Is het niet "normaler" om naar de persoon zelf te kijken, hoe de persoon is en dergelijke? Ik heb totaal geen problemen om te werken en ik vind het ook niet erg om te moeten werken. Maar ik heb er ook totaal geen moeite mee om thuis op mijn luie reet te zitten. En thuis op mijn luie reet zitten doe ik toch net iets liever dan werken. En als ze mij aanbieden om een dag minder te gaan werken neem ik die met beide handen aan. Helaas hebben ze het aangeboden en komen ze er nu achter dat niet alleen oude mensen minder willen werken. En dan komt er nog eens bij dat er genoeg man op de werkvloer staan. Mij kunnen ze die ene dag met gemak missen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Niet iedereen in deze maatschappij zit er op te wachten om zijn hele leven te moeten werken en als hij dan 65 is eindelijk met pensioen kan oid. Geweldig lijkt me dat, als ik 65 ben genieten van mijn rust die ik na al die jaren werken heb verdient. Als ik het thuis beter heb dan op mezelf, waarom zou ik dan op mijn zelf gaan wonen?
||
![]() |
Citaat:
Ik las laatst nog ergens dat veel mensen zich verkijken of hun pensioen. Dat ze eindelijk niet meer hoeven te werken, maar dat dit dan vies tegenvalt. Vind je je werk echt wel zo leuk? Als jij nu al uitkijkt naar het moment dat je niet meer hoeft te werken, zal ik toch maar eens bij jezelf nagaan of je niet iets anders wilt dan dit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En hoe zit het hier dan mee: Meer of minder werken: informatie voor werknemers En dan vooral dit stukje: Mag de werkgever het verzoek afwijzen? Nu maar hopen dat de links werken ![]()
||
Citaat:
En ik was toenet nogal sarcastisch. Ik kijk helemaal niet uit naar het niet meer hoeven te werken. Ik kijk er nu naar uit dat ik geen 5 dagen in de week hoef te werken en nog wat van mijn vrije tijd kan genieten. Ik moet er namelijk nog 40 jaar tegenaan als het een beetje tegenzit.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Als die jongen het thuis goed heeft en zijn ouders ook gewoon toestaan dat hij thuis blijft wonen, waarom niet? Dat hij 25 is heeft er in principe niets mee te maken (of dat nou maatschappelijk aanvaard is of niet). Als dat pensioen zo tegenvalt dan kan ik me juíst voorstellen dat hij nu een dag minder wil werken, dat je een langer weekend hebt om meer leuke dingen te gaan doen. Hij hoeft helemaal geen hekel te hebben aan zijn werk om te verlangen naar zijn pensioen. Persoonlijk zou ik ook blij zijn als ik geen verplichtingen meer had t.a.v. werk, opleiding e.d. (dat is onwerkelijk, dat weet ik), maar dat wil niet zeggen dat ik een hekel heb aan het werk wat ik moet doen. Dat betekent dat ik niet hou van die gebondenheid en dat ik liever iets was gaan doen waar ik zelf zin in had.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Enkelbanden gescheurd FrantiC | 41 | 07-04-2010 17:53 | |
Verkeer & Vervoer |
Tips voor parkeren in Baarsjes A'dam? Een Tweeling | 3 | 11-09-2007 16:15 | |
Werk, Geld & Recht |
van voltijds contract naar 4/5e elledc | 2 | 26-09-2006 18:35 | |
Studeren |
sociaal pedagogisch werker niveau-3 of 4 xxmizzjessicaxx | 13 | 14-07-2005 09:27 | |
Drugs & Alcohol |
heroïneverslaving needlefreak | 25 | 27-08-2003 21:15 | |
Psychologie |
Eenzaamheid in welke mate normaal Green Day | 16 | 11-07-2003 15:35 |