Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2005, 11:51
Verwijderd
hay ik had een vraagje,
is het mogelijk om als niet-student of scholier toch aan een kamer te komen..

ik ben school-loos en ook werkloos maar een baantje verwacht ik wel binnen nu en 2 weken, als ik dus een inkomen heb is het dan mogelijk om op een kamer te komen, of woning voor de niet zo'n rijke mens??

en waar kan ikhet best terecht voor een overzicht van kamers die mogelijk zijn te krijgen, is er ergens een organisatie of internet website waar je terecht kan??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2005, 11:56
Big Brother
Big Brother is offline
je hebt geen stufi en geen eigen inkomen, lijkt me dan verstandig nog even lekker bij je ouders te blijven wonen tot je dat wel hebt.
of zij willen je zo graag kwijt dat ze alles voor je betalen, dan zou ik het wel doen ja
Oud 16-10-2005, 12:02
Verwijderd
lees dan...ik wil een vraag beantwoord hebben,
pfff
wil gewoon weten wat er mogelijk is, ik ga wel een inkomen krijgen.

Laatst gewijzigd op 16-10-2005 om 12:05.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ja, gewoon een goedkoop flatje oid zoeken. het maakt de verhuurder natuurlijk geen bal uit of je studeert of niet.
Oud 16-10-2005, 12:08
Flijn
Flijn is offline
Waar ik woon heb je zoiets als 'Huisvesting werkende jongeren', dat hebben in Rotterdam ook vast wel.
En wat dacht je van inschrijven bij de gemeente?
Oud 16-10-2005, 12:12
Iduna
Iduna is offline
Als je geen inkomen hebt, kun je ook niks huren? Als je binnenkort wel een baan hebt, dan wel, denk ik.
Je gaat dan gewoon op jezelf wonen. (Waar je moet zijn weet ik niet, ligt er aan waar je woont. Je kunt zoeken op huisvesting en stad op google of zo.)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 12:17
Balance
Balance is offline
Je wil dus echt zo'n studentenkamer? Ja, dat is best mogelijk. D'r is volgens mij geen verplichting dat je echt student moet zijn.

Wel werken veel studentenhuizen met hospiteren. Dit betekent dat alle geïnteresseerden langskomen en een praatje houden met de huidige bewoners (en vragen beantwoorden enzo). Uiteindelijk kiezen de bewoners dan wie ze het leukst vinden en die krijgt de kamer. Ik denk dat je hier slecht voor in aanmerking komt als je geen student bent. Ze zitten meestal niet echt te wachten op iemand die werkt.
Oud 16-10-2005, 13:34
Go
Go is offline
Je bent toch wel een student. Dat maak ik althans uit je andere posts op. Het lijkt me anders sterk dat je wilt weten de hoeveelste de ib-groep de studiefinancieringen uitkeert
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 23:32
Verwijderd
Citaat:
SolidRiver schreef op 16-10-2005 @ 12:51 :
hay ik had een vraagje,
is het mogelijk om als niet-student of scholier toch aan een kamer te komen..

ik ben school-loos en ook werkloos maar een baantje verwacht ik wel binnen nu en 2 weken, als ik dus een inkomen heb is het dan mogelijk om op een kamer te komen, of woning voor de niet zo'n rijke mens??

en waar kan ikhet best terecht voor een overzicht van kamers die mogelijk zijn te krijgen, is er ergens een organisatie of internet website waar je terecht kan??
Kijk maar eens even op kamers.pagina.nl en dan bij je provincie, en ook bij het kopje adverteren . Dan zie je wat er zo allemaal is.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 07:00
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 16-10-2005 @ 14:34 :
Je bent toch wel een student. Dat maak ik althans uit je andere posts op. Het lijkt me anders sterk dat je wilt weten de hoeveelste de ib-groep de studiefinancieringen uitkeert
misschien is ie net gestopt met zijn studie?
Oud 17-10-2005, 08:49
Go
Go is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 17-10-2005 @ 08:00 :
misschien is ie net gestopt met zijn studie?
Ik vind het allemaal wat vreemd. In september nog willen weten wanneer de studiefinanciering uitbetaald wordt, en dan nu kennelijk al gestopt zijn met zijn studie? Natuurlijk het kan, maar SolidRiver maakt op mij een wat vreemde indruk (tip: bekijk zijn andere posts eens).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 10:12
ganralph
ganralph is offline
als je geld hebt om de huur te betalen, kun je huren.
wel zijn er in veel steden woningbouwverenigingen die speciale studentenkamers aanbieden. zij stellen wel een eis dat je studeert. bij particuliere huur/niet-studentgerichte woningbouwver. moet het geen probleem zijn.

en 2 minuten op het s.comforum levert je heel veel (internet)adressen opvoor kamerhuur.

succes
Oud 17-10-2005, 10:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij Stadswonen in Rotterdam kan je ook een kamer huren als je niet studeert. Wel is de wachtlijst er acht tot zeventien maanden. Verder kan je met kamernet ook wel wat vinden maar daar werken ze idd met hospiteren en ik denk dat je dan minder kans maakt. Je kan ook nog via een particuliere verhuurder proberen een flatje of kamer te huren.

(Ik ga er tenminste vanuit dat je in Rotterdam een kamer zoekt)
Oud 17-10-2005, 10:33
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-10-2005 @ 11:25 :
Verder kan je met kamernet ook wel wat vinden maar daar werken ze idd met hospiteren en ik denk dat je dan minder kans maakt. Je kan ook nog via een particuliere verhuurder proberen een flatje of kamer te huren.
kamernet werkt niet met hospiteren van zichzelf. dat gebeurt alleen als de aanbieder dat wil. (heb via kamernet genoeg kamers gevonden zonder een hospiteerronde).

kamernet is ook de beste plaats om een particuliere verhuurder tegen te komen.
Oud 17-10-2005, 10:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
gerwin schreef op 17-10-2005 @ 09:49 :
Ik vind het allemaal wat vreemd. In september nog willen weten wanneer de studiefinanciering uitbetaald wordt, en dan nu kennelijk al gestopt zijn met zijn studie? Natuurlijk het kan, maar SolidRiver maakt op mij een wat vreemde indruk (tip: bekijk zijn andere posts eens).
Maken al zijn andere posts uberhaupt wat uit voor het beantwoorden van de topicvraag? Hij wil dit gewoon weten, om welke reden dan ook, dan is het toch weinig moeite om gewoon daar antwoord op te geven, ipv z'n posts door te spitten op zoek naar iets dat misschien niet helemaal klopt?
Oud 17-10-2005, 10:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ganralph schreef op 17-10-2005 @ 11:33 :
kamernet werkt niet met hospiteren van zichzelf. dat gebeurt alleen als de aanbieder dat wil. (heb via kamernet genoeg kamers gevonden zonder een hospiteerronde).

kamernet is ook de beste plaats om een particuliere verhuurder tegen te komen.
Ow, dat wist ik niet Alle kamers van kamernet waar ik ging kijken waren wel via hospiteren of het waren bijvoorbeeld kamers van Stadswonen die ook op kamernet stonden maar dan moest je wel daar ingeschreven staan.
Oud 17-10-2005, 16:11
Go
Go is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-10-2005 @ 11:49 :
Maken al zijn andere posts uberhaupt wat uit voor het beantwoorden van de topicvraag? Hij wil dit gewoon weten, om welke reden dan ook, dan is het toch weinig moeite om gewoon daar antwoord op te geven, ipv z'n posts door te spitten op zoek naar iets dat misschien niet helemaal klopt?
Off-topic: Op een gegeven moment probeer je, bewust of onbewust, een bepaald verband te zoeken tussen zijn posts. Natuurlijk is dit niet van belang voor het beantwoorden van de door hem gestelde vraag. Maar dat neemt niet weg dat ik er eens wat posts bij pak die kennelijk van het tegenovergestelde uitgaan van waar deze post vanuit gaat.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:35
Verwijderd
ik heb mn studie beëindigd, maar gerwin dat is verder niet jou zaak, en zijn prive dingen, ik vraag hier gewoon een vraag die ik graag beantwoord zie, gelukkig zijn er ongeveer 10 andere mensen die wel zo volwassen zijn het antwoord te geven waar ik naar zoek, die volwassenheid is ver te zoeken bij jou, maar gut ja je bent vast ook nog 17??? wil je inspector gadget worden, of probeer je het te zijn???
mijn advies?? ga putje scheppen
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 22:13
Go
Go is offline
Citaat:
SolidRiver schreef op 17-10-2005 @ 22:35 :
ik heb mn studie beëindigd, maar gerwin dat is verder niet jou zaak, en zijn prive dingen, ik vraag hier gewoon een vraag die ik graag beantwoord zie, gelukkig zijn er ongeveer 10 andere mensen die wel zo volwassen zijn het antwoord te geven waar ik naar zoek, die volwassenheid is ver te zoeken bij jou, maar gut ja je bent vast ook nog 17??? wil je inspector gadget worden, of probeer je het te zijn???
mijn advies?? ga putje scheppen
. Ik zal me verder ook niet met jouw zaken bemoeien. Ik wilde alleen even kwijt dat ik het nogal een vage zaak vond

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 22:19.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 23:34
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
gerwin schreef op 17-10-2005 @ 23:13 :
. Ik zal me verder ook niet met jouw zaken bemoeien. Ik wilde alleen even kwijt dat ik het nogal een vage zaak vond

Oud 18-10-2005, 07:42
Leeghoofd
Leeghoofd is offline
Ik deel samen met een 31-jarige man een huis (twee kamer + badkamer en keuken)
Mijn kamer heb ik gevonden via kamernet....hoe hij het heeft gedaan geen idee.... Maar het ligt er gewoon ook een beetje aan waar je een kamer wil hebben.

regio alphen & leiden www.livingtoday.nl

kusssssssssssss
Reageren

Regels voor berichten