Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2005, 13:07
Verwijderd
Is het mogelijk om afbeeldingen te draaien in PowerPoint? Zo nee, is het dan mogelijk om meerdere dia-objecten tegelijkertijd dezelfde animatie uit te laten voeren (dus niet na elkaar, maar gelijktijdig)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2005, 13:39
Manuzhai
Manuzhai is offline
Wat bedoel je met afbeeldingen draaien?
Oud 26-10-2005, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 26-10-2005 @ 14:39 :
Wat bedoel je met afbeeldingen draaien?
Een afbeelding (geen autovormen, maar bv. een foto ofzo) draaien, zodat ie niet recht, maar bv. 45 graden gedraaid staat. (Autovormen kun je vrij draaien in PP.)
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 13:48
freyk
freyk is offline
In powerpoint (office 200) selecteer je de afbeelding en beweegt met het groene balletje (bovenaan de afbeelding) naar de gewenste kant.
Oud 26-10-2005, 13:50
Verwijderd
Ik zie geen groen balletje.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 13:54
Verwijderd
Al gevonden, het kan niet, tenzij ik de afbeelding kan converteren naar een PowerPoint-object...en volgens mij kan dat niet met de afbeelding.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 14:04
ILUsion
ILUsion is offline
Zoals Freyk zegt, moet het met dat groen bolletje werken; en anders zou ik proberen om te rechsklikken en op eigenschappen/figuur opmaken klikken. Daar staat misschien iets meer in.
Oud 26-10-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 26-10-2005 @ 15:04 :
Zoals Freyk zegt, moet het met dat groen bolletje werken; en anders zou ik proberen om te rechsklikken en op eigenschappen/figuur opmaken klikken. Daar staat misschien iets meer in.
Zoals ik al zei: ik kan geen groen bolletje ontdekken.

Eigenschappen/figuur opmaken heb ik al geprobeerd.

Het kan volgens mij gewoon niet, omdat het geen PP-object is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 15:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je niet in een ander fotoprogramma (ik heb bijvoorbeeld I-photo plus in gedachten maar volgens mij kan het met Paint ook) het plaatje draaien, het zo opslaan en het dan in Powerpoint invoegen?
Oud 26-10-2005, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-10-2005 @ 16:25 :
Kan je niet in een ander fotoprogramma (ik heb bijvoorbeeld I-photo plus in gedachten maar volgens mij kan het met Paint ook) het plaatje draaien, het zo opslaan en het dan in Powerpoint invoegen?
Heb ik ook al geprobeerd, maar dan wordt de afbeelding vierkant (er komt een witte rand om het stuk om de afbeelding heen) en dat wil ik niet (de afbeeldingen moeten in PP een soort van collage vormen en dus gedeeltelijk over elkaar heen vallen).

Misschien weet iemand het antwoord op mijn tweede vraag: Zo nee, is het dan mogelijk om meerdere dia-objecten tegelijkertijd dezelfde animatie uit te laten voeren (dus niet na elkaar, maar gelijktijdig)?

Dan zou het probleem namelijk ook opgelost zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:40
Verwijderd
Mijn allerliefste echtgenoot heeft me geholpen met het antwoord op de tweede vraag: hij wist waar je kon groeperen in PP (in Flash weet ik dat wel te vinden, maar in PP kon ik het niet vinden).

En het eerste kan niet, maar dat wist ik al.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:42
ekki
ekki is offline
Het eerste kan bij mij wel (office 2003) als ik tenminste invoegen - afbeelding doe.
Oud 26-10-2005, 17:43
Verwijderd
Nog een vraag: is er een animatie waarmee je afbeeldingen kunt laten verdwijnen?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 17:53
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-10-2005 @ 18:42 :
Het eerste kan bij mij wel (office 2003) als ik tenminste invoegen - afbeelding doe.
Ik heb alleen invoegen - figuur, maar dan doet ie het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:14
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2005 @ 18:53 :
Ik heb alleen invoegen - figuur, maar dan doet ie het ook niet.
Mjah, dat bedoel ik (ik zei 't ook maar uit m'n hoofd ).
Oud 26-10-2005, 19:18
ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-10-2005 @ 18:43 :
Nog een vraag: is er een animatie waarmee je afbeeldingen kunt laten verdwijnen?
In Office2003: rechtermuisknop - aangepaste animate (zit ook in het menu diavoorstelling) en dan 'effect toevoegen' - 'afsluiten' (daar zitten een boel effecten om een afbeelding te laten verdwijnen).
Oud 27-10-2005, 15:32
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-10-2005 @ 20:14 :
Mjah, dat bedoel ik (ik zei 't ook maar uit m'n hoofd ).
Hmm, maar je kunt ook dan alleen PP-objecten draaien en geen jpg.tjes ed. Maar goed, het is al op een andere manier opgelost.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 26-10-2005 @ 20:18 :
In Office2003: rechtermuisknop - aangepaste animate (zit ook in het menu diavoorstelling) en dan 'effect toevoegen' - 'afsluiten' (daar zitten een boel effecten om een afbeelding te laten verdwijnen).
Kan niet in 2000.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten