Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2006, 18:29
daqueen
daqueen is offline
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:23.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 18:31
Dith
Dith is offline
Naar de huisarts voor antibiotica gaan.
Oud 04-01-2006, 18:39
Bloem
Bloem is offline
Ik zou inderdaad naar de huisarts gaan want als je bloed plast is het volgens mij al iets ernstiger dan een beginnende blaasontsteking, en als een blaasontsteking de lang duurt of te ernstig wordt, kun je er nierbekkenontsteking van krijgen, en dan ben je verder van huis.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 20:24
ekki
ekki is offline
Je kunt het wel zelf oplossen, maar ik zou dan wel cranberrytabletten kopen. Ik heb die weleens bij de drogist gezien geloof ik en anders kun je die bij de natuurvoedingswinkel halen. Drink op zijn minst 2 liter water per dag. Als je koorts krijgt direct naar de dokter en wel antibiotica slikken (ook als je te veel pijn krijgt). Dan kan het idd overgaan op een nierbekkenontsteking.

Ik heb dit ook gedaan toen ik bloed bij m'n urine had en het is over gegaan. Eerder had ik geen bloed bij m'n urine maar wel heel veel pijn, toen kon ik echt niet meer en heb antibiotica genomen. Je moet zelf voelen of je het aankunt of niet. Drink zo weinig mogelijk suiker enzo en eet veel knoflook, want dat is ook goed. Oh, en geen cranberrysap met suiker nemen. Koop cranberrytabletten of sap zonder suiker (die eerste voor de eerste dagen en de tweede voor als het wat beter gaat).

Sterkte.
Oud 04-01-2006, 22:21
George
George is offline
Als je het vaker hebt is het sowieso verstandig om aan de antibiotica te gaan, ik heb een tijd iedere twee maanden een blaasontsteking gehad (ook een aantal keer bij het plassen gebloed) en toen ik een keer voor de grap antibiotica probeerde had ik er flinke tijd helemaal geen last meer van. Bovendien is het dan ook handig om veel cranberrysap te drinken, of capsules te kopen, wat ekki ook al zegt. Het is heel zuiverend voor de blaas en helpt blaasontsteking ook voorkomen. En gewoon even pissen na de seks scheelt ook behoorlijk, maar dat snap je zelf vast ook wel.
Oud 05-01-2006, 10:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
George schreef op 04-01-2006 @ 23:21 :
Als je het vaker hebt is het sowieso verstandig om aan de antibiotica te gaan, ik heb een tijd iedere twee maanden een blaasontsteking gehad (ook een aantal keer bij het plassen gebloed) en toen ik een keer voor de grap antibiotica probeerde had ik er flinke tijd helemaal geen last meer van. Bovendien is het dan ook handig om veel cranberrysap te drinken, of capsules te kopen, wat ekki ook al zegt. Het is heel zuiverend voor de blaas en helpt blaasontsteking ook voorkomen. En gewoon even pissen na de seks scheelt ook behoorlijk, maar dat snap je zelf vast ook wel.
Ik had blaasontsteking, antibiotica gehad, had het binnen korte tijd weer (en ja, kuur van 10 dagen helemaal af gemaakt). Daarom maar zonder antibiotica geprobeerd en toen ging het wel over en is het niet meer terug geweest. Heb toen wel heel intensief cranberrycapsules genomen en veel gedronken trouwens.
Oud 05-01-2006, 15:20
DomoBig
DomoBig is offline
kun je een blaasontsteking oplopen door sex te hebben met iemand?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 15:51
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DomoBig schreef op 05-01-2006 @ 16:20 :
kun je een blaasontsteking oplopen door sex te hebben met iemand?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2006, 21:37
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 04-01-2006 @ 21:24 :
*knip*
Juist. Ik heb veel last (gehad) van blaasonsteking. Ook erg, dus met bloed plassen. Ik ben er nooit echt voor bij de HA geweest, omdat ik liever geen anti- biotica wil slikken. (soms "schrik" ik er echt van hoeveel mensen dat zomaar even slikken bij het minste of geringste).
Ik slik dan dus altijd cranberrytabletten, en drink cranberrysap (wat ik overigens erg smerig vind). Daarnaast drink ik erg veel water en kruiden thee. Ik drink dan ook altijd van dr van der hoog een kopje thee voor blaas & nieren.

Natuurlijk moet je wel goed oppassen dat de pijn niet te erg wordt of erger wordt. Wanneer dit het geval is zou ik idd wel naar de dokter gaan. Daarnaast, zoals gezegd wanneer je koorts krijgt ook naar de dokter gaan.

Verder als je gevoelig bent voor blaasonsteking neem ik aan dat je weet wat te doen na de seks (naar de wc gaan). Daarnaast is het dan wel goed om gewoon altijd veel te drinken en goed uit te plassen. Ik slik (zeker in een periode dat ik meer seks heb) vaak ook preventief cranberrytabletten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten