Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2005, 16:50
jet
jet is offline
ik ben 2 maanden geleden geemigreerd naar een plek in de USA, om een uitwisselingsjaar te doen. nou ben ik terecht gekomen op een leuke school, leuke plek en een enorm leuk gezin. ik ben een sport gaan beoefenen hier buiten school, omdat dat volgens de organisatie DE manier was om vriendinnen te maken. en ze hadden gelijk. trainingen begonnen voor de school, en de meisjes waren enorm geintereseerd in mij en mijn leven. en de eerste dag op school was dus top, want ik kende al mensen, en had al mensen om mee te gaan lunchen. maar nu zijn we een maand verder, en ik dacht dat ik in een enorm leuk vriendinnen groepje terecht was gekomen. ik heb alleen heel erg het gevoel dat ze mij sinds een paar dagen zat zijn, nu de nieuwigheid er van af is. maar ik hoop uiteraard dat ik me dit verbeeld, en ze echt heel druk zijn enzo. ik weet alleen niet zo goed wat ik nu moet doen.. moet ik het aankaarten met ze, of gewoon volhouden? of op zoek gaan naar nieuwe vriendinnen? ik ben ontzettend gewend aan een club van vriendinnen die ik al 6 jaar heb, die ik midden in de nacht op kan bellen, en die alles voor me over zouden hebben. en nu moet ik dus helemaal opnieuw beginnen, en ik weet niet of het lukt.
ik weet niet helemaal wat mn probleem is, maar advies zou ik alsnog heel fijn vinden.. of gewoon wat support... wat zouden jullie doen? want ik zit dus nu alleen in een vreemd land zonder die leuke club vriendinnen...
Oud 29-10-2005, 16:55
I C U
I C U is offline
Gewoon volhouden, zelf initiatief tonen. Je kan moeilijk verwachten dat je er meteen totaal bijhoort. Ik zit nu in een klas met mensen die ik al sinds de eerste klas, die ik dus redelijk goed ken en die mij ook kennen. Een nieuw iemand wordt er wel bij betrokken, maar hoort er (vanzelfsprekend) in het begin minder bij dan iemand die er al langer thuishoort. Gewoon doorzetten en meedoen! Afentoe buiten die groep treden en andere meiden/jongens aanspreken is natuurlijk ook leuk, meer kennissen en vrienden zijn nooit weg, natuurlijk.

Trouwens, wel een gaaf iets, zo'n uitwisselingsproject. Een broer van een vriendin van mij zit nu ook in Amerika, die gaat/is er (aan het) studeren, tenminste, dat is de bedoeling

Maarre, veel plezier, en geniet er toch van... En sterkte!
Oud 29-10-2005, 17:45
Verwijderd
Actief zijn! Vooral op school veel dingen meedoen, een bepaald toernooi, een muziekavond, weet ik veel. Organiseer zelf iets, uuhm, ga naar de film bijvoorbeeld, of vraag of iemand zin heeft een keer een filmpje bij jou te komen kijken. Gewoon kleine dingetjes. En doorzetten inderdaad.

Veel plezier! Succes!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 06:42
Verwijderd
Niet omdat ik iets nieuws te melden heb, maar vooral als support even een post
Gewoon doorgaan en ook vrienden buiten die groep maken. Móchten ze je nou laten vallen dan heb je ook nog andere vrienden. Je komt er snel genoeg achter wie nou je vrienden zijn geworden en wie niet. Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt daar en het lijkt mij echt een super ervaring! Geniet ervan!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 07:40
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Gewoon volhouden, alles komt altijd op z'n pootjes terecht. Gewoon veel activiteiten doen, zelf initiatief tonen. Ga nog een sport doen, ga bij een toneelvereniging etc. doe dingen waar je mensen tegenkomt. Hoe meer mensen je leert kennen hoe minder afhankelijk je wordt van dat groepje wat je nu kent (en hoe beter dat contact waarschijnlijk ook loopt). Je zal zien dat je na dit jaar heel erg gegroeid bent, en gewoon een heel gaaf jaar gehad hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 08:47
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 30-10-2005 @ 08:40 :
Gewoon volhouden, alles komt altijd op z'n pootjes terecht. Gewoon veel activiteiten doen, zelf initiatief tonen. Ga nog een sport doen, ga bij een toneelvereniging etc. doe dingen waar je mensen tegenkomt. Hoe meer mensen je leert kennen hoe minder afhankelijk je wordt van dat groepje wat je nu kent (en hoe beter dat contact waarschijnlijk ook loopt). Je zal zien dat je na dit jaar heel erg gegroeid bent, en gewoon een heel gaaf jaar gehad hebt.
Juist ja.
Oud 30-10-2005, 09:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Misschien is het helemaal niet zo. Gewoon veel dingen doen en van je uitwisseling genieten!
Oud 30-10-2005, 10:15
elledc
elledc is offline
waar maak je je druk om, het was toch een eigen keuze om naar een vreemd land te gaan en logisch dat je niet in 1-2-3 heel leuke vriendinnen vindt. Je komt missch wel een leuke jongen tegen who knows.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:22
Verwijderd
Nou, er wordt wel eens gezegd dat Amerikanen vooral uit beleefdheid interesse tonen als ze iemand net tegenkomen, maar dat dat dus een formaliteit is. Jij zult het ongetwijfeld beter weten dan ik omdat je er midden tussenin zit, maar het lijkt mij dat als ze écht in jóu geïnteresseerd zijn, het contact vanzelf wel komt als jij hen blijft opzoeken. En als dat niet zo is, en het blijft maar van één kant komen, dan weet je meteen wat je aan zulke 'vrienden' hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 11:43
Peacefully
Peacefully is offline
volgens mij is dat spontaan en vrolijk zijn echt Amerikaans, maar moeten ze later niks meer van je hebben ofzo. mijn leraar Engels was ook naar Amerika en toen leerde hij mensen kennen die vroegen of hij 's avonds kwam eten. kwam hij daar aan de deur, wisten ze niet eens meer wie hij was ik hoop niet dat het voor jou ook zo telt tho
Oud 30-10-2005, 14:43
jet
jet is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 30-10-2005 @ 11:15 :
waar maak je je druk om, het was toch een eigen keuze om naar een vreemd land te gaan en logisch dat je niet in 1-2-3 heel leuke vriendinnen vindt. Je komt missch wel een leuke jongen tegen who knows.
daarom kan ik nog wel tips vragen (en vooral support idd)
ik ben die jongen al tegengekomen, maar dat is nou juist wat ik NIET wil. en bij wie ga ik uithuilen als hij me dumpt? juist ja

maargoed, bedankt voor jullie adviezen enzo. heb gister mijn eerste schoolfeest gehad, wat heeell anders was dan thuis, maar daarom zeker niet minder leuk, en alles ging wel goed volgensmij... dus ik ga maar gewoon volhouden, en ik zit al bij zoveel buitenschoolse activiteiten als maar kan, dus het moet wel goed komen
Oud 30-10-2005, 15:48
Verwijderd
In zo'n korte tijd maakt vrijwel niemand hele goede vrienden. (Goede) Vrienden maken kost tijd, meer tijd dan twee maanden over het algemeen. Ga met verschillende mensen om, dan kom je vanzelf mensen tegen met wie het klikt en heb je ook vrienden als die eerste mensen je 'laten vallen' (al weet ik niet of je het zo moet zien, misschien was het van hun kant idd voornamelijk beleefdheid, kan best). En houd contact met je vriend(inn)en thuis, dan kun je iig je verhaal aan iemand kwijt.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2005, 17:36
WolterB
WolterB is offline
Je moet je iig niet aan één bepaalde groep gaan vastklampen. Er zijn waarschijnlijk zo ontzettend veel nieuwe indrukken voor je, dat het zonde zou zijn om je gezichtsveld tot een kleine groep te beperken, al is dat in het begin wel een goede manier om snel te wennen, vooral op de manier hoe jij dat gedaan hebt.
Dat ze je misschien zat zijn, kan de reden hebben dat het nieuwe er idd wat meer af is voor ze en iedereen meer in hun 'normale' ritme gaat terugkeren. Maar dit hoeft zeker neit zonder jou te zijn, want aangezien je ook bij ze op school zit, maak je nu ws deel uit van hun dagelijks leven, alleen ben je wat normaler geworden en krijg je daardoor ws wat minder aandacht.
Oud 31-10-2005, 16:15
jet
jet is offline
ik weet nu dus gewoon eigenlijk heel zeker dat ze me niet meer mogen. en dat is heel moeilijk te accepteren voor me, want in het begin ging het zo goed. maar ik voel gewoon dat ze over me praten enzo.. en als je eenmaal dat gevoel hebt gaat alles over jou.. maar nu weet ik niet echt wat te doen.. moet ik het met ze er over hebben?
Oud 31-10-2005, 16:28
Verwijderd
Nah, ik zou je tijd daar niet laten verpesten door moeilijke situaties. Kijk gewoon rond of er andere leuke mensen zijn en negeer dit groepje zoveel mogelijk. Er blijven altijd mensen die je niet liggen en andersom, valt weinig aan te doen. Als het dozen zijn, mis je er weinig aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten