Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2005, 18:01
knijtert!
knijtert! is offline
Mijn conditie is nu 0 en ik wil dat ik over een maand 10 km kan lopen (hoeft niet per se snel, maar wel met een beetje tempo )

Nu is mijn vraag:
Wat zijn belangrijke dingen waar ik op moet letten bij het op conditie krijgen van mezelf? Ik ben dus echt een hardloop n00b
Oud 18-09-2005, 18:34
Spoonie
Spoonie is offline
10 km binnen in maand lijkt mij een beetje heel erg veel, zeker als je nog nooit een goede conditie hebt gehad, ik zou met dit schema beginnen als ik jou was.
week1: 5w 1r 2w 1r 2w 1r 2w 1r
week2: 5w 2r 1w 2r 1w 2r 1w 2r
week3: 5w 2r 1w 2r 1w 2r 1w 2r 1w 2r
week4: 5w 3r 1w 3r 1w 2r 1w 3r 1w 3r
week5: 5w 3r 1w 3r 1w 3r 1w 3r 1w 3r 1w 3r
week6: 5w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r
week7: 5w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r 1w 4r
week8: 5w 5r w 5r w 5r w 5r w 5r w 5r w 5r halve minuut wandelen bij w
week9: 5w 10r 1w 10r 1w 10r 1w 10r
week10: 5w 15r 0.5w 15r 0.5w 15r
week11: 5w 20r 0.5w 20r 0.5w 15r
week12: 5w 25r 0.5w 30r
week 13 5w 50r

w=wandelen r=rennen minimaal 3 keer per week rennen doe 5 minuten strekoefeningen en wandel 2 minuten uit.
Oud 18-09-2005, 19:02
Halflight
Halflight is offline
Wat een idiote ambitie.
Maar goed, heeft het een speciaal doel, dat het binnen een maand moet? Ik stel voor dat je het rustig opbouwt. Bovendien zijn er talloze beginnersschema's te vinden op internet. Alleen eventjes op google zoeken.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:06
hi
hi is offline
Als ik maanden niet heb hardgelopen (dus niet gesport heb) loop ik gewoon 10 km! Je moet wel een beetje hard zijn voor jezelf
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:17
Dolores
Dolores is offline
10 km is best veel. Waarom wil je binnen een maand die afstand kunnen lopen? Het lijkt mij veel gezonder om het rustig op te bouwen en niet teveel van jezelf te eisen, zeker niet als je conditie nu zo slecht is.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 19:38
Verwijderd
kijk eens rond op www.runnersweb.nl daar hebben ze een hoop info en trainings schema's voor verschillende categorieen waaronder 3 beginners schema's dus kijk eens welke het beste voor jou werk zou ik zeggen.
de schema's daar lijken trouwens op die van Spoonie.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:16
knijtert!
knijtert! is offline
hmmz...

Best demotiverende reacties

Het punt waarom het binnen een maand moet:
Ik vind dat ik iets aan mijn conditie moet doen.
Echter, er is altijd wel iets waarom ik niet begin met trainen. Soms door mezelf, maar ook vaak dat het gewoon echt niet gaat. Maar ik vind dat het over moet zijn met de smoesjes ( ik had het beginnen alweer bijna uitgesteld tot het voorjaar).
En vandaag was de dam tot damloop (ik wou meedoen maar is er niet van gekomen) en een vriend van me deed wel mee op de korte afstand, 7km. En hij was dus een week geleden begonnen met trainen , echt handig vond hij het zelf ook niet maar het ging wel. En nu gaat hij door voor de 10 van de 'marathon' van Amsterdam ( ook korte versie: 10 km ) en zijn broertje die ook nog niet getraint heb gaat dat ook doen en hij vroeg of ik ook wou meedoen. Hij zei dat dat best kan, ook voor mij dus . En ik vind dit de perfecte kans om te stoppen met uistellen.

En nu maken jullie me bang
Oud 18-09-2005, 20:30
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
fosje schreef op 18-09-2005 @ 20:38 :
kijk eens rond op www.runnersweb.nl daar hebben ze een hoop info en trainings schema's voor verschillende categorieen waaronder 3 beginners schema's dus kijk eens welke het beste voor jou werk zou ik zeggen.
de schema's daar lijken trouwens op die van Spoonie.
Bedankt

Ik lees nu wat over looptechniek maar ik begrijp er de ballen van
Oud 18-09-2005, 20:46
MTpower
MTpower is offline
10km lopen lukt mij makkelijk en ik ben echt niet getraind ofzo.
De avondvierdaagse (10km per avond 4 dagen) vond ik echt goed te doen, zorg gewoon voor goede schoenen en genoeg te drinken voor onderweg
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 20:48
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-09-2005 @ 21:46 :
10km lopen lukt mij makkelijk en ik ben echt niet getraind ofzo.
De avondvierdaagse (10km per avond 4 dagen) vond ik echt goed te doen, zorg gewoon voor goede schoenen en genoeg te drinken voor onderweg
lopen of rennen?

Ik kan je iig wel vertelen dat ik nu geen 10km red...
Oud 18-09-2005, 21:11
Verwijderd
Als je nooit sport, is tien kilometer hardlopen niet te doen, en ook niet binnen een maand te lukken. (Tenzij je allerlei blessures wilt oplopen. )

Tip 1. Koop goede schoenen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:15
Roos
Roos is offline
Je kunt best binnen een maand 10 kilometer lopen, je doet er misschien 2.5 uur over maar oke
Je kunt niet verwachten om binnen een maand op conditie te zijn (wat je stelt in je topictitel).

Ik weet niet hoe slecht je conditie precies is, maar een soortgelijk schema als al is gepost is prima om mee te beginnen. Als je dan 3x per week rent, zal je zien dat je conditie na 4 weken al een stuk beter is.

Maar om de 10 kilometer fatsoenlijk te lopen, moet je toch wel een klein uurtje hard kunnen lopen, en dat zit er niet in in 4 weken
Oud 18-09-2005, 21:24
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
hppa schreef op 18-09-2005 @ 22:11 :
Als je nooit sport, is tien kilometer hardlopen niet te doen, en ook niet binnen een maand te lukken. (Tenzij je allerlei blessures wilt oplopen. )

Die heb ik denk ik wel

Als dat niet zo is heb ik een miskoop gedaan
Oud 18-09-2005, 21:38
Verwijderd
Moet te doen zijn hoor
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:46
DZHAW
DZHAW is offline
Als je het volhoudt om elke 2de dag te trainen dan is het volgens mij best te doen hoor
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 21:59
Verwijderd
Om die 10 km zo veel mogelijk hardlopend af te leggen kun je in de buurt een traject van 10 km uitstippelen en dat om de dag lopen (reken er in het begin twee uur voor! dat is vrij ruim maargoed). Hoe lang achter elkaar kun je nu hardlopen? Als dat bijvoorbeeld 10 minuten is, en je hebt daarna een minuut of 5 nodig om op adem te komen (wat mij voor een jongen met een matige conditie normaal lijkt), kun je met jezelf afspreken dat je tijdens die 2 kilometer op de 1e minuut, 15e, 30e enzovoort begint met hardlopen en dat dan zo lang mogelijk volhoudt. Waarschijnlijk zul je het elke keer wat langer dan de vorige keer kunnen volhouden, net zo lang tot je óf alle wandelpauzes hebt 'opgevuld' of tot je in elk geval minder wandelpauze nodig hebt dan eerst.

Oh en ik heb weinig verstand van hardlopen dus luister liever naar anderen dan naar mij, ofzo
Met citaat reageren
Oud 18-09-2005, 23:30
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-09-2005 @ 21:30 :
Bedankt

Als je op techniek wil gaan trainen, kan je dat toch best onder begeleiding doen, anders zou je je die techniek wel eens op een verkeerde manier kunnen aanleren.

Volgens mij is het best haalbaar wat je wil, als je tenminste een keer of 5 per week wil gaan trainen.

Wat erg handig is, is je eerst eens even goed te laten testen, om op korte tijd iets meer over je eigen lichaam te weten te komen. Als je weet welke hartslag voor jou je maximale gezonde hartslag is, kan je zoveel mogelijk problemen om tegen die limiet te trainen, zonder over je limiet te gaan. Als je erg intensief wil trainen, train je op ongeveer 80% van die normale hartslag.

Maar volgens mij heb ik die dingen ook van runnersweg opgestoken... lees die site maar eens heel goed.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 01:38
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-09-2005 @ 21:48 :
lopen of rennen?

Ik kan je iig wel vertelen dat ik nu geen 10km red...
Lopen had je het toch over in je openingspost?
Gewoon een beetje doorlopen (zeg 8 km/h) is echt wel te doen zonder oefening
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 08:18
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-09-2005 @ 02:38 :
Lopen had je het toch over in je openingspost?
Gewoon een beetje doorlopen (zeg 8 km/h) is echt wel te doen zonder oefening
hij zegt dat hij 't niet red en binnen een maand zal het um ook niet lukken. Neem gewoon dat schema over en binnen 4 maanden ben je al een stuk verder
Oud 19-09-2005, 09:56
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
hppa schreef op 18-09-2005 @ 22:11 :

Juist. Ik had dus geen goede schoenen en ik ging van elke dag op bed liggen naar elke dag overmatig sporten, en dat is dus niet goed. Nu zit ik met een (chronisch) overbelaste achillespees en moet ik maar afwachten of ik ooit nog weer kan hardlopen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 10:02
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 19-09-2005 @ 10:56 :
Juist. Ik had dus geen goede schoenen en ik ging van elke dag op bed liggen naar elke dag overmatig sporten, en dat is dus niet goed. Nu zit ik met een (chronisch) overbelaste achillespees en moet ik maar afwachten of ik ooit nog weer kan hardlopen
Ik denk dat iedereen wel kan bedenken dat dat niet goed voor je is
Sporten heeft geen zin als je geen rustdagen neemt. Die heeft je lichaam nodig.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:05
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb me tegen beter weten in opgegeven...

Ik ga er gewoon voor... red ik het niet... dan niet...
Ik heb niets te verliezen (naast dat beetje geld )
Oud 19-09-2005, 20:10
Verwijderd
ah je zult in elk geval de afstand kunnen afleggen, dat kan geen probleem zijn. Dan is het alleen nog de vraag of je dat rennend, joggend of wandelend gaat doen
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 20:14
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-09-2005 @ 21:10 :
ah je zult in elk geval de afstand kunnen afleggen, dat kan geen probleem zijn. Dan is het alleen nog de vraag of je dat rennend, joggend of wandelend gaat doen
wandellen mag echt niet hoor Dat is te slecht

En verder is het belangrijk dat ik binnen de tijdslimiet binnen ben
Ik ga voor een uur
Oud 19-09-2005, 21:35
the_conquer
the_conquer is offline
wandelen en rennen combineren lijkt me niet echt pratisch... Ik zou gaan voor explosief hardlopen in de trant van:

w1 3 keer met minimaal 1 dag rust
w2 3 keer met minimaal 1 dag rust
w3 ,,
w4 ,,

zou dan bijvoorbeeld gaan van 2 km , 4km, 6km , en dan naar 10 toe
Oud 19-09-2005, 21:42
Verwijderd
Een maand is wel erg snel hoor. Maargoed, zelf weten. Gewoon proberen zou ik zeggen. Wel langzaam opbouwen anders loop je jezelf kapot.
10 km lopen kan zelfs ongetraind, maar het is natuurlijk maar net hoe hard je zelf loopt. Ik zou gewoon eens kijken bij iemand die je kent of jen iet een keer samen kunt rennen. Zoiets. Dat werkt vaak ook al goed, of bij een sportschool een programma samenstellen met een intructeur/trice
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 22:42
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 19-09-2005 @ 21:14 :
wandellen mag echt niet hoor Dat is te slecht

En verder is het belangrijk dat ik binnen de tijdslimiet binnen ben
Ik ga voor een uur
een uur over de 10 zonder training red je niet.

Begin de 1e week rustig om de dag te lopen en houd aan het einde vd week 2 dagen complete rust.
Probeer na die week een aantal dagen te combineren dmv Hardlopen leifste 's ochtends vroeg en wandelen 's avonds dit help vaak de eventuele "verzuring uit de spieren te lopen" en zorgt voor een beter herstel. Hierna kun je alleen maar meer dagen na elkaar gaan lopen en je rustdagen vervangen door dagen waarop je op een laag tempo lang wandeld, zorgt ervoor dat je benen en lichaam een lichte prikkel krijgen maar put je lichaam niet uit.

Of het je binnen een maand zal helpen weet ik niet maar het heeft voor mij gewerkt en ik heb onlangs de tien binnen 45 min gelopen.

Verder kun je gebruik maken van creatine en meer supplementen als je daar info over wil hebben dan pm maar.
Grootste deel zit tussen je oren je moet er bezig mee zijn en willen zijn veranderingen zul je niet zien als je jezelf moet blijven dwingen.
Oud 20-09-2005, 09:32
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Mushu schreef op 19-09-2005 @ 22:42 :
Een maand is wel erg snel hoor. Maargoed, zelf weten. Gewoon proberen zou ik zeggen. Wel langzaam opbouwen anders loop je jezelf kapot.
10 km lopen kan zelfs ongetraind, maar het is natuurlijk maar net hoe hard je zelf loopt. Ik zou gewoon eens kijken bij iemand die je kent of jen iet een keer samen kunt rennen. Zoiets. Dat werkt vaak ook al goed, of bij een sportschool een programma samenstellen met een intructeur/trice
Ik heb afgesproken om vanavond een rondje van ongeveer 5km te rennen...

Ik ben benieuwd hoe het gaat, afzien en morgen spierpijn denk ik
Oud 20-09-2005, 09:35
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 19-09-2005 @ 23:42 :
een uur over de 10 zonder training red je niet.

Begin de 1e week rustig om de dag te lopen en houd aan het einde vd week 2 dagen complete rust.
Probeer na die week een aantal dagen te combineren dmv Hardlopen leifste 's ochtends vroeg en wandelen 's avonds dit help vaak de eventuele "verzuring uit de spieren te lopen" en zorgt voor een beter herstel. Hierna kun je alleen maar meer dagen na elkaar gaan lopen en je rustdagen vervangen door dagen waarop je op een laag tempo lang wandeld, zorgt ervoor dat je benen en lichaam een lichte prikkel krijgen maar put je lichaam niet uit.

Of het je binnen een maand zal helpen weet ik niet maar het heeft voor mij gewerkt en ik heb onlangs de tien binnen 45 min gelopen.

Verder kun je gebruik maken van creatine en meer supplementen als je daar info over wil hebben dan pm maar.
Grootste deel zit tussen je oren je moet er bezig mee zijn en willen zijn veranderingen zul je niet zien als je jezelf moet blijven dwingen.
bedankt voor je tips...
Overwat voor suplementen heb je het? Suplementen klinkt bij als iets waar ik nietaan wil beginnen Maar ik dek dat datnergens op slaat, want dat soort suplementen bedoel je vast niet
Oud 20-09-2005, 09:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 19-09-2005 @ 21:05 :
Ik heb me tegen beter weten in opgegeven...

Ik ga er gewoon voor... red ik het niet... dan niet...
Ik heb niets te verliezen (naast dat beetje geld )
Als je blessures oploopt door je overmoedigheid, heb je toch wel wat verloren lijkt me; een deel van je gezondheid.

Het lijkt mij dus veel wijzer om zo'n schema van een week of 10 te volgen dan kosten wat kost die 4 weken proberen te hanteren. Je zegt zelf dat je een type bent wat steeds zegt iets te gaan doen en dan doet hij het niet; kan je dan niet veel beter iets 10 weken gaan doen (dus het een hele lange tijd volhouden) dan die 4 weken als grens zien en dan (hoogstwaarschijnlijk) na die 4 weken alweer stoppen?

www.hardloopschema.nl is trouwens ook zo'n site.
Oud 20-09-2005, 10:06
Stefanie
Stefanie is offline
Als je in 1 keer veel traint heb je kans dat je de dag erna zoveel spierpijn hebt dat je niet kunt trainen. Rustig aan beginnen dus en langzamerhand opbouwen. Ik zou de limiet van 1 maand weglaten.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 10:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 20-09-2005 @ 10:35 :
bedankt voor je tips...
Overwat voor suplementen heb je het? Suplementen klinkt bij als iets waar ik nietaan wil beginnen Maar ik dek dat datnergens op slaat, want dat soort suplementen bedoel je vast niet
Veelal mineralen vitaminen ed, denk aan Cla Bcaa's Vanadil Omega 3 /6 /9 allemaal wel te vinden in voeding maar eigenlijk nooit voldoende.
Oud 20-09-2005, 14:02
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-09-2005 @ 10:55 :
Als je blessures oploopt door je overmoedigheid, heb je toch wel wat verloren lijkt me; een deel van je gezondheid.

Het lijkt mij dus veel wijzer om zo'n schema van een week of 10 te volgen dan kosten wat kost die 4 weken proberen te hanteren. Je zegt zelf dat je een type bent wat steeds zegt iets te gaan doen en dan doet hij het niet; kan je dan niet veel beter iets 10 weken gaan doen (dus het een hele lange tijd volhouden) dan die 4 weken als grens zien en dan (hoogstwaarschijnlijk) na die 4 weken alweer stoppen?

www.hardloopschema.nl is trouwens ook zo'n site.
Maar als ik iets echt moet doen dan doe ik dat ook... zoals nu...

En nu word ik ook nog ns gemotiveerd door een vriend van me...

njah, ik heb al ingeschreven... red ik het niet dan heb ik pech gehad... Ik heb iig mn best gedaan
Oud 20-09-2005, 14:11
The0
The0 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 20-09-2005 @ 15:02 :
Maar als ik iets echt moet doen dan doe ik dat ook... zoals nu...

En nu word ik ook nog ns gemotiveerd door een vriend van me...

njah, ik heb al ingeschreven... red ik het niet dan heb ik pech gehad... Ik heb iig mn best gedaan
Met diezelfde mentaliteit heb ik vorig jaar (ongetraind maar wel met goede conditie) de dam tot dam bikkelversie gelopen.
16.1 KM in 1.23.00 uit mijn hoofd.

En trots dat ik was
Oud 20-09-2005, 20:08
heleen1
heleen1 is offline
waar een wil is is een weg
suc6, als je geod traint en gezond leeft moet t wel te doen zijn denk ik..
we horen toch ngo wel hoe het ging he?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 20:49
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 18-09-2005 @ 21:30 :
Bedankt

die looptechniek is gewoon een uitleg over hoe je 'correct' loopt dus efficient maar ook minder kans op blessures dacht ik.

Ben je nu al wel begonnen? en welk schema gebruik je dan om te trainen?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 12:41
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
fosje schreef op 20-09-2005 @ 21:49 :
die looptechniek is gewoon een uitleg over hoe je 'correct' loopt dus efficient maar ook minder kans op blessures dacht ik.

Ben je nu al wel begonnen? en welk schema gebruik je dan om te trainen?
Ik gebruik mn eigen trainingsschema

Ik heb 5,6 km gelopen in ongeveer 35 min
Ik heb nu wel een beetje spierpijn maar niet byznder erg (komt waarschijnlijk dat ik gister alvastwat zalfjes erop had gesmeerd en doordat ik vandaag veel gelopen(wandellen dus) en gefietst heb)
Oud 26-09-2005, 15:30
knijtert!
knijtert! is offline
Ik heb verleden week dus 5,6 km gerent... dat ging vrij makkelijk ook al had ik wel 3 dagen spierpijn daarna

Maar vandaag ben ik na 2.6 km "gestopt" omdat ik een verschrikkelijke pijn in mn zij had. Heeft dit met voeding te maken? Hoe kan ik dit voorkomen?
Nadat ik een km gewoon gelopen heb (dus niet rennen), ben ik weer gaan rennen en toen waren de steken nagenoeg weg.

Ik wil echt graag weten hoe je die steken kan voorkomen...
Oud 26-09-2005, 15:39
Mara
Mara is offline
Had je vlak voor 't rennen (veel) gegeten?
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 17:21
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 26-09-2005 @ 16:39 :
Had je vlak voor 't rennen (veel) gegeten?
half uur voor ik ging rennen alleen nog ff 2 broodjes extra
en een uur daarvoor had ik 4 broodjes gegeten
Oud 26-09-2005, 18:26
hi
hi is offline
Citaat:
Roos schreef op 18-09-2005 @ 22:15 :
Je kunt best binnen een maand 10 kilometer lopen, je doet er misschien 2.5 uur over maar oke
Je kunt niet verwachten om binnen een maand op conditie te zijn (wat je stelt in je topictitel).

Ik weet niet hoe slecht je conditie precies is, maar een soortgelijk schema als al is gepost is prima om mee te beginnen. Als je dan 3x per week rent, zal je zien dat je conditie na 4 weken al een stuk beter is.

Maar om de 10 kilometer fatsoenlijk te lopen, moet je toch wel een klein uurtje hard kunnen lopen, en dat zit er niet in in 4 weken
Ik snap dat niet! Als ik maanden niets aan sport/hardlopen heb gedaan doe ik het nog binnen een uur! Dat is niet om stoer te doen maar dat moet gewoon haalbaar zijn en laat het duidelijk zijn echt een goede conditie heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:27
Verwijderd
Je kan beter 2 a 3 uur van te voren iets lichts eten..anders krijg je last van je maag.

Je kan het beste beginnen met een soort van interval training.

Begin met een warming up en daarna met specifieke rekoefeningen voor je kuiten,bovenbenen,binnenkant dijbeen en de hamstrings en als je last krijgt van de spier aan de voorkant van je scheen dan kan je die ook licht rekken.

Wat Spoonie vertelde is een intervaltraining.

Het punt is wel dat je het ook in 1 keer haalt zonder te wandelen toch?
Dus ik denk dat je t met 10km/u het wel red.

Voer de afstand gewoon langzaam op en hou je snelheid op hetzelfde peil.

3 keer in de week is voldoende.

Probeer eerst maar in dat tempo 10 minuten te lopen.
Dan 1 a 2 minuten wandelen en dan 5 minuten hardlopen, 1/2 minuten wandelen, 5 minuten hardlopen, 1/2 minuten wandelen
En dan nog 1 keer 5 minuten.

Dan zit je al op een half uur beweging
25 minuten hardlopen en ong. 5/6 minuten wandelen

Probeer dit de eerste week.
2e week voer je hetop..eerste 2 keer hardlopen wordt dan 10 minuten
of 15 minuten..ligt eraan hoe je je voelt.
Dan heb je zo die 10 km.
etc.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 26-09-2005 @ 16:30 :
Ik heb verleden week dus 5,6 km gerent... dat ging vrij makkelijk ook al had ik wel 3 dagen spierpijn daarna

Maar vandaag ben ik na 2.6 km "gestopt" omdat ik een verschrikkelijke pijn in mn zij had. Heeft dit met voeding te maken? Hoe kan ik dit voorkomen?
Nadat ik een km gewoon gelopen heb (dus niet rennen), ben ik weer gaan rennen en toen waren de steken nagenoeg weg.

Ik wil echt graag weten hoe je die steken kan voorkomen...
Teveel water gedronken of juist te weinig. Voeding te kort geleden of verkeerde ademhaling..misschien te snel begonnen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:05
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 18-09-2005 @ 19:01 :
Mijn conditie is nu 0 en ik wil dat ik over een maand 10 km kan lopen (hoeft niet per se snel, maar wel met een beetje tempo )
Waarom wil je 10 kilometer hardlopen. Je legt de lat veel te hoog voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2005, 19:15
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 26-09-2005 @ 19:28 :
Teveel water gedronken of juist te weinig. Voeding te kort geleden of verkeerde ademhaling..misschien te snel begonnen.
Ik dacht dat 2 broodjes eten en flink wat drinken juist goed was... Maar dat is dus een beetje dom gedacht

Dank je wel
Oud 26-09-2005, 19:21
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 26-09-2005 @ 20:05 :
Waarom wil je 10 kilometer hardlopen. Je legt de lat veel te hoog voor jezelf.
Als ik een doel heb (kwart marathon van amsterdam dus) dan ben ik veel gemotiveerder om ook echt wat te doen en dan lukt het me bijna altijd. Ik denk en hoop dat dat ook zo werkt met hardlopen...

Ik denk dat 10KM best meevalt, als je ziet dat ik mn eerste training meteen 5,6 km ging rennen moet het haalbaar zijn. Binnen 3 weken training kan ik wel zorgen dat ik de 9 km haal... en dan haal ik de laatste km wel op wilskracht.

Ik wil gewoon trots op mezelf zijn dat het me is gelukt
Oud 26-09-2005, 22:14
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef op 26-09-2005 @ 20:15 :
Ik dacht dat 2 broodjes eten en flink wat drinken juist goed was... Maar dat is dus een beetje dom gedacht

Dank je wel
2 broodjes is niet erg...t tijdstip wel..je kan beter 2 uur van te voren iets eten..maar niet dat je vol zit

en je drinkt wel van te voren water maar niet gelijk een halve liter..je kan tijdens t lopen een halve literflesje met water gewoon meenemen..zo zwaar is t niet want een uur niks drinken is ook niet prettig
Met citaat reageren
Oud 30-09-2005, 17:36
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 26-09-2005 @ 23:14 :
2 broodjes is niet erg...t tijdstip wel..je kan beter 2 uur van te voren iets eten..maar niet dat je vol zit

en je drinkt wel van te voren water maar niet gelijk een halve liter..je kan tijdens t lopen een halve literflesje met water gewoon meenemen..zo zwaar is t niet want een uur niks drinken is ook niet prettig
Ik heb vandaag 7km gelopen en dat ging best lekker... eerst met steken in mn zij maar toen ging ik me concentreren op mijn ademhaling en toen ging het heel langzaam weg

Als ik btw 2 uur van te voren iets eet (vandaag had ik 2,5 uur van te voren 6 broodjes opgegeten) en dan heb ik vaak al weer honger/trek als ik wil gaan lopen
Vandaag heb ik dus gerent met een knorrende maag
Oud 16-10-2005, 15:45
knijtert!
knijtert! is offline
Het is gelukt

Ik heb het overleefd...

en ik vond het nog leuk ook...
Oud 16-10-2005, 16:11
Anno2007
Anno2007 is offline
wat was je tijd?
Met citaat reageren