![]() |
|
Verwijderd
|
kijk eens rond op www.runnersweb.nl daar hebben ze een hoop info en trainings schema's voor verschillende categorieen waaronder 3 beginners schema's dus kijk eens welke het beste voor jou werk zou ik zeggen.
de schema's daar lijken trouwens op die van Spoonie. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik lees nu wat over looptechniek maar ik begrijp er de ballen van ![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan je iig wel vertelen dat ik nu geen 10km red... ![]()
||
Citaat:
![]() Als dat niet zo is heb ik een miskoop gedaan ![]()
||
Citaat:
Volgens mij is het best haalbaar wat je wil, als je tenminste een keer of 5 per week wil gaan trainen. Wat erg handig is, is je eerst eens even goed te laten testen, om op korte tijd iets meer over je eigen lichaam te weten te komen. Als je weet welke hartslag voor jou je maximale gezonde hartslag is, kan je zoveel mogelijk problemen om tegen die limiet te trainen, zonder over je limiet te gaan. Als je erg intensief wil trainen, train je op ongeveer 80% van die normale hartslag. Maar volgens mij heb ik die dingen ook van runnersweg opgestoken... lees die site maar eens heel goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gewoon een beetje doorlopen (zeg 8 km/h) is echt wel te doen zonder oefening ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Sporten heeft geen zin als je geen rustdagen neemt. Die heeft je lichaam nodig. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() En verder is het belangrijk dat ik binnen de tijdslimiet binnen ben ![]() Ik ga voor een uur ![]()
||
Citaat:
Begin de 1e week rustig om de dag te lopen en houd aan het einde vd week 2 dagen complete rust. Probeer na die week een aantal dagen te combineren dmv Hardlopen leifste 's ochtends vroeg en wandelen 's avonds dit help vaak de eventuele "verzuring uit de spieren te lopen" en zorgt voor een beter herstel. Hierna kun je alleen maar meer dagen na elkaar gaan lopen en je rustdagen vervangen door dagen waarop je op een laag tempo lang wandeld, zorgt ervoor dat je benen en lichaam een lichte prikkel krijgen maar put je lichaam niet uit. Of het je binnen een maand zal helpen weet ik niet maar het heeft voor mij gewerkt en ik heb onlangs de tien binnen 45 min gelopen. Verder kun je gebruik maken van creatine en meer supplementen als je daar info over wil hebben dan pm maar. Grootste deel zit tussen je oren je moet er bezig mee zijn en willen zijn veranderingen zul je niet zien als je jezelf moet blijven dwingen.
||
Citaat:
Ik ben benieuwd hoe het gaat, afzien en morgen spierpijn denk ik ![]()
||
Citaat:
Overwat voor suplementen heb je het? Suplementen klinkt bij als iets waar ik nietaan wil beginnen ![]() ![]()
||
Citaat:
Het lijkt mij dus veel wijzer om zo'n schema van een week of 10 te volgen dan kosten wat kost die 4 weken proberen te hanteren. Je zegt zelf dat je een type bent wat steeds zegt iets te gaan doen en dan doet hij het niet; kan je dan niet veel beter iets 10 weken gaan doen (dus het een hele lange tijd volhouden) dan die 4 weken als grens zien en dan (hoogstwaarschijnlijk) na die 4 weken alweer stoppen? www.hardloopschema.nl is trouwens ook zo'n site.
||
Citaat:
||
Citaat:
En nu word ik ook nog ns gemotiveerd door een vriend van me... njah, ik heb al ingeschreven... red ik het niet dan heb ik pech gehad... Ik heb iig mn best gedaan
||
![]() |
Citaat:
16.1 KM in 1.23.00 uit mijn hoofd. En trots dat ik was ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben je nu al wel begonnen? en welk schema gebruik je dan om te trainen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb 5,6 km gelopen in ongeveer 35 min ![]() Ik heb nu wel een beetje spierpijn maar niet byznder erg (komt waarschijnlijk dat ik gister alvastwat zalfjes erop had gesmeerd en doordat ik vandaag veel gelopen(wandellen dus) en gefietst heb)
||
Citaat:
![]() en een uur daarvoor had ik 4 broodjes gegeten ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dank je wel ![]() ![]()
||
Citaat:
Ik denk dat 10KM best meevalt, als je ziet dat ik mn eerste training meteen 5,6 km ging rennen moet het haalbaar zijn. Binnen 3 weken training kan ik wel zorgen dat ik de 9 km haal... en dan haal ik de laatste km wel op wilskracht. Ik wil gewoon trots op mezelf zijn dat het me is gelukt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
en je drinkt wel van te voren water maar niet gelijk een halve liter..je kan tijdens t lopen een halve literflesje met water gewoon meenemen..zo zwaar is t niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik btw 2 uur van te voren iets eet (vandaag had ik 2,5 uur van te voren 6 broodjes opgegeten) en dan heb ik vaak al weer honger/trek als ik wil gaan lopen ![]() Vandaag heb ik dus gerent met een knorrende maag ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Het grote Belasting-topic Verwijderd | 482 | 18-12-2017 18:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Na 1 maand sporten... Boogschuttertje | 15 | 25-07-2014 01:56 | |
Vrije tijd |
Eredivisie 2007/2008 Jarabe de Palo | 389 | 20-05-2008 22:13 | |
Verhalen & Gedichten |