Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2014, 09:17
Boogschuttertje
Boogschuttertje is offline
Hee,

Ik fitniss nu al 1 maand 3x in de week. Om mijn conditie op te bouwen en een beetje af tevallen. Nou ben ik na een maand nog steeds niks afgevallen...
Mijn eetpatroon is wel oke, af en toe kan ik het niet laten om iets lekkers te pakken, maar daar zou het toch niet aan mogen liggen..?
Hebben jullie tips voor mij? Want het zit me een beetje tegen nu...
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 09:23
Verwijderd
Je moet niet te snel te veel verwachten, "al 1 maand" vind ik nogal overdreven. Het is sowieso doorgaans niet wijs om meer dan pakweg 500 gram per week af te vallen dus wees blij dat je neit in één maandje 17 kilo kwijt bent.

Wat voor fitness doe je precies?

En wat bedoel je precies met "niks afgevallen"? Is dat gebaseerd op de weegschaal? Spieren wegen meer dan vet, dus het kan best zijn dat je vet hebt omgezet in spieren. Dan ziet je lichaam er beter uit en ben je gezonder dan voorheen, maar zal de weegschaal niet minder gewicht aangeven.

Ten slotte is afvallen simpel gezegd een kwestie van meer verbranden dan je binnenkrijgt. Ik kan totaal niet inschatten wat je bedoelt met "af en toe iets lekkers pakken" maar daar zou, en ik zeg zou het natuurlijk wel degelijk aan kunnen liggen. Lekkere dingen zijn vaak caloriebommen met suikers en vetten. Dus dikmakers.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 09:33
Boogschuttertje
Ja je hebt wel gelijk. Tuurlijk kan ik niet in 1 maand veel afvallen ofzo, maar het is meer dat ik mensen om me heen zien die in 1 maand wel wat afgevallen zijn. Maar dat kan per lichaam weer verschillen. Dus ik weet het wel, maar toch vind ik het moeilijk om het dan vol te houden als ik er zelf niks van merk zegmaar.

Ik train mijn conditie op cardio apparaten, daarnaast train ik mijn arm en buik spieren op apparaten die daarvoor bestemd zijn en als extra voor mijn buik doe ik planken. Ik ben ongeveer 70 a 90 min aan het sporten en dat 3x per week.

Het 'niks afgevallen' is gebaseerd op de weegschaal. Ik denk wel dat ik gezonder ben/leef dan een maand terug.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Ja je hebt wel gelijk. Tuurlijk kan ik niet in 1 maand veel afvallen ofzo, maar het is meer dat ik mensen om me heen zien die in 1 maand wel wat afgevallen zijn. Maar dat kan per lichaam weer verschillen. Dus ik weet het wel, maar toch vind ik het moeilijk om het dan vol te houden als ik er zelf niks van merk zegmaar.
Je merkt er helemaal niets van? Je voelt je niet gezonder/sterker/beter?

Verder is één maand inderdaad nog te weinig om echt wat over te zeggen. Zoals vermeld, let ook goed op wat je eet en vooral hoeveel je eet. Gezond eten is goed, maar je kan ook teveel gezond voedsel binnen krijgen.
Citaat:
Ik train mijn conditie op cardio apparaten, daarnaast train ik mijn arm en buik spieren op apparaten die daarvoor bestemd zijn en als extra voor mijn buik doe ik planken. Ik ben ongeveer 70 a 90 min aan het sporten en dat 3x per week.
Niet je beentjes vergeten, bij voorkeur op een aparte dag.
Citaat:
Het 'niks afgevallen' is gebaseerd op de weegschaal. Ik denk wel dat ik gezonder ben/leef dan een maand terug.
Dat lijkt me logisch als je een maand geleden nog geen fitness deed. Gewoon nog even volhouden. Niet teveel op de weegschaal letten.

Op mijn sportschool kan je je opgeven om een persoonlijk voedsel-schema te laten maken die exact vertelt wat je moet eten op welk moment. Misschien is dat ook een optie voor je.

Laatst gewijzigd op 22-07-2014 om 12:48.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 12:46
Marcade
Marcade is offline
Citaat:

Meh je moet niet alteveel letten op hoe 'snel' andere mensen afvallen. Ken ook zat mensen die 'snel' afvallen maar dan weer net zo snel aankomen. Wat die mensen doen is 2~3 weekjes op water en brood .. je verliest dan niet vet maar gewoonweg 't eten/drinken wat er normaliter constant in je darmen zit.

Wat Col. Sanders zegt, en ik vind 500 gram per week nog veel. Het kost tijd, doorzettings vermogen en discipline. Voordeel van langzaam en gecontrolleerd afvallen is dat 't ook niet zo snel weer aankomt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 13:24
Boogschuttertje
Ja jullie hebben gelijk. Ik ga gewoon doorzetten.

En Reverend ik doe mn hele lichaam ook beenspieren, die vergeet ik zeker weten niet!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 15:55
Verwijderd
Met alleen drie uur per week sporten, zonder je eetpatroon aan te passen, moet je niet verwachten meer dan ongeveer een halve kilo per maand af te vallen (zeker als je daarvóór aan het aankomen was!). Alsnog is het goed voor je hart en zul je je er fitter door voelen!
Wil je dat het afvallen sneller gaat, dan moet je ook je eetpatroon aanpassen. Daar kunnen ze op veel sportscholen ook goed advies voor geven!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 17:26
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Even de inkopper maken die bij veel vrouwen recht het doel zou raken; 90 minuten er zijn en dan 30 minuten sporten met 60 minuten kletsen en vergeten door te trappen terwijl je TV kijkt helpt niet.

Vetverbranding zal je in het begin niet hebben; eerst verbrand je suikers van je recente eten. Ga je dus de hele tijd 20 minuten sporten afwisselen met 20 minuten iets op lage intensiteit dan is dat mogelijk minder rendabel dan gewoon 1x40 minuten actief.

Qua eten vermijden mensen vaak vet; maar vermijd ook suiker (en koolhydraten).
Als je ook krachttraining doet wil je je vetmassa (danwel spiermassa) wegen, omdat toename in spieren de afname in vet kan compenseren als je puur naar KG kijkt.

Ga je voor wat spieren, dan is zwaarder tillen zinvoller. 10x zwaar is meer rendabel dan 30x licht; omdat het eerste spieren kweekt en het tweede ze enkel trained op uithoudingsvermoging. Bij zwaar breek je de spieren en die zullen lange tijd energie blijven vragen (naverbranding). Zijn ook veel mensen die ik ken die aangeven dat zware krachttraining beter is voor de lijn dan cardio; simpelweg omdat de naverbranding nog 1 a 2 dagen na ebt en je nieuwe calorie-inname gelijkt wordt verbruikt daardoor; ipv opgeslagen.

Wellicht dat circuit training iets voor je is, of andere oefeningen. Zo is fietsen minder rendabel dan hardlopen. Touwtje springen is ook goed, roeien ook. Kijk ik naar mezelf kan ik echter niet lang roeien; wel vrij lang touwtje springen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 20:59
Boogschuttertje
TheWhiteOwl, haha ja maar gelukkig ben ik niet zo'n vrouw en ben ik zeker 70 min intensief aan het sporten.

En Sarah ik zal met 3 uur per week alleen zeker niet veel afvallen, maar het zal me wel helpen mijn conditie inderdaad op te bouwen.

Dankjewel voor jullie reacties!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2014, 07:35
Verwijderd
Veel van wat thewhiteowl zegt slaat nergens op, zo verbrand je juist vet als je sport op lage intensiteit en niet als je op 90 tot 100% sport. Neem hem niet te serieus.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2014, 21:09
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Source pls.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 07:27
Verwijderd
Manmanman, wat ben je ook een droeftoeter.

http://www.reinoppewal.com/wielertraining-adviezen-e-d/

http://www.runnersweb.nl/Training/Ba.../Duurlopen.htm

http://www.dokterdokter.nl/gezondhei...nd-je-meer-vet

http://www.nuafvallen.nl/afvallen-hardlopen

etc, het internet staat er vol mee.

Boogschuttertje, intensief sporten is natuurlijk helemaal niet verkeerd, dat is niet wat ik wil zeggen. Maar als vet verbranden je doel is, is een lange training waarin je steeds tussen de 60 en 70% van je maximale vermogen geeft de beste manier.

Ook het verhaal over naverbranding dat thewhiteowl ophangt is wetenschappelijk nog geen enkele keer aangetoond. Er zit geen wetenschappelijk aantoonbaar verschil tussen - bijvoorbeeld - aerobe en anaerobe training. Afterburn effect blijkt het grootst te zijn bij consequent trouw herhaalde intensieve trainingen, een verschil in welke training precies is er nog nooit gevonden. Kortom: met cardio bereik je dat dus even goed als met krachttraining.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 18:45
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Oh the hypocrisy. Maar vrij goed verborgen dus denk dat menig er overheen zal lezen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 22:00
Verwijderd
1 zin:

er gaat vet af een spieren bij.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Oh the hypocrisy. Maar vrij goed verborgen dus denk dat menig er overheen zal lezen.
Nee er wordt maar wat geroepen en geen hond doet moeite om zelf wat research te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2014, 01:56
Scooby Werkstat
Scooby Werkstat is offline
Tel je calorieen en zorg dat je ongeveer 200-300 zit onder je lichamelijke onderhoud.
En doe je cardio niet op volle maag.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten