Advertentie | |
|
![]() |
|
Lijkt me meer iets voor a&n.
Maar goed, ik heb weinig verstand van de moslimcultuur, en ik vraag me af in hoeverre de uitlatingen van die imam representatief zijn voor de algemene gedachte van moslims over homo's ![]() Wat houdt die godsdienstvrijheid precies in, hoe ver mag je gaan?
||
Citaat:
Volgens mij is het dhr. Fortuyn die dit soort uitspraken (welke ik overigens vind vallen onder vrijheid van meningsuiting) wil legaliseren (aanpassen grondwet art. no 1)...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() 1) dubbeldenk 2) hypokriet 3) geeft toegang tot corruptie (multiple interpretations of the law). nog 1 ding: ik ben niet dom 8-) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ten eerste: zoals je misschien wel eens hebt gehoord, stemmen intellectuelen niet op Pim.
Ten tweede. Het is een algemeen bekend feit dat de Islam niet echt heel tolerant staat tegenover homoseksualiteit, net zoals overigens ook het Christendom. Vraag een overtuigd Christen wat hij van homoseksualiteit vindt en hij zal ook 'onnatuurlijk' antwoorden. Het heeft dus niet zozeer iets met moslims te maken. De man is vrijgesproken. Dat wil dus zeggen dat één of meerdere van de bestanddelen van het strafbare feit niet bewezen kon worden. Hem is 'opzettelijk discrimineren' en 'aanzetten tot haat' ten laste gelegd. Beide kunnen niet bewezen worden, en ik zal je zeggen waarom: 1. Discriminatie is het maken van onderscheid. Bij discriminatie zijn er altijd twee partijen, de benadeelde partij en de 'bevoordeelde' partij. Discriminatie is bijvoorbeeld het niet-aannemen van een werknemer omdat deze homo, moslim of vrouw is. Het is het maken van daadwerkelijk onderscheid tussen personen en dat is hier niet gebeurd. Op het moment dat ik zeg 'alle homo's zijn vuile smeerlappen', wie benadeel en wie bevoordeel ik dan? Het is geen discriminatie, hooguit belediging. 2. Aanzetten tot haat is hier erg moeilijk te bewijzen. De (zeer streng Islamitische) imam predikt zijn geloof. Hij zet niet opzettelijk aan tot rassenhaat. Als hij gezegd zou hebben 'alle homo's zijn vies en elke goede moslim moet homo's doden', dan was het andere koek geweest. Maar dit is uitsluitend een waardeoordeel, het is niet het aanzetten tot haat. Als ik zeg 'Aidsleiers zijn vieze honden' dan zet ik ook niet aan tot rassenhaat. Aanzetten tot haat is het opzettelijk trachten te bewegen van mensen tot het toebrengen van schade aan een andere bevolkingsgroep. Dat heeft deze imam niet gedaan. Kortom: het is goed dat hij is vrijgesproken. Mensen moeten eens ophouden met schreeuwen dat elke belediging discriminatie is. Iemand als een imam wordt niet serieus genomen, de moskeeën lopen leeg, de jeugd heeft echt geen boodschap meer aan zo'n oude vent. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Inderdaad ja, mooi gezegt. Ben het ook met de uitspraak van de rechter eens, zoals de imam hij zei zo staat het ook in de koran. En volgens mij staat er ook iets dergelijks in de bijbel, in die 1e (oudste) versie dan. Alleen heeft er nog niet een paus er zich zo over uitgelaten. Maar ze denken wel het zelfde. D'r zijn toch ook genoeg die niet een homo huwlijk willen voltrekken, meestal omdat ze (streng) christelijk zijn. Ik vondt het aanklagen El Moumni aan belachelijk en ben blij dat de rechter zo heeft gehandeld.
|
![]() |
Ik vind dat vrijheid van meningsuiting voor iedereen moet gelden. Nu mag die kabouter dit zeggen omdat het uit naam van een religie is, dat vind ik dus echt nergens op slaan. Vrijheid van meningsuiting voor iedereen en niet alleen voor mensen die het uit een oud boek halen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. Discriminatie is het maken van onderscheid. Bij discriminatie zijn er altijd twee partijen, de benadeelde partij en de 'bevoordeelde' partij. Discriminatie is bijvoorbeeld het niet-aannemen van een werknemer omdat deze homo, moslim of vrouw is. Het is het maken van daadwerkelijk onderscheid tussen personen en dat is hier niet gebeurd. Op het moment dat ik zeg 'alle homo's zijn vuile smeerlappen', wie benadeel en wie bevoordeel ik dan? Het is geen discriminatie, hooguit belediging. Normaal is dat zo. Apartheid was bijvoorbeeld discriminatie die een benadeelde partij had. Maar homo's zijn weldegelijk benadeeld. Ze voelen zich geintimideerd, voornamelijk door de criminele natuur van veel "kut-marrokanen" in de randstad. Dus er is emotionele onderdrukking. Daarnaast zijn er veel homo's die ECHT geterroriseerd worden door moslims. ramen ingegooid etc. Dat is een werkelijk probleem. En ik vind dat een vertegenwoordiger van de religie die haatdragende uitspraken doet direct verband heeft met jongeren die onder de naam van diezelfde religie anderen terroriseren. 2. Aanzetten tot haat is hier erg moeilijk te bewijzen. De (zeer streng Islamitische) imam predikt zijn geloof. Hij zet niet opzettelijk aan tot rassenhaat. Als hij gezegd zou hebben 'alle homo's zijn vies en elke goede moslim moet homo's doden', dan was het andere koek geweest. Maar dit is uitsluitend een waardeoordeel, het is niet het aanzetten tot haat. Als ik zeg 'Aidsleiers zijn vieze honden' dan zet ik ook niet aan tot rassenhaat. Aanzetten tot haat is het opzettelijk trachten te bewegen van mensen tot het toebrengen van schade aan een andere bevolkingsgroep. Dat heeft deze imam niet gedaan. idd, hij heeft homo's beledigd. Maar hij moet ook rekening houden met hoe zijn volk zijn woorden interpreteert. Hij zegt: "homo's zijn een gevaar voor de samenleving". moslims halen daaruit: homo's moeten sterven, moeten weg. En daarvoor liggen de bewijzen op straat. En wie weet wat voor ergere dingen hij zegt? Hij heeft zijn visie gegeven voor de TV... En die was al haatdragend... kan je nagaan wattie doordeweeks in de moskee zegt. In eerste instantie werd hij gevraagd commentaar te geven over moslims homo terrorisme. En door daarbij zijn slechte visie over homos te openbaren heeft hij zichzelf LETTERLIJk als schuldig verklaard. Maar het gaat niet persee om de uitspraken van al moumni... BEEN THERE DONE THAT... Het gaat hier over het oordeel van de justitie |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik zeg dat roze Fiat panda's een gevaar voor de volksgezondheid vormen, en morgen gaan groepen idioten alle roze Fiat Panda's slopen, is dat toch niet mijn schuld?
||
Citaat:
Wat een onzin, alsof alle moslims agressieve moordenaars zijn. D'r zijn misschien een paar die zo denken, maar echt niet alleen moslims, ook genoeg nederlanders (van die skinhead/nazi types) die net zo agressief tegen over homo's staan.
|
![]() |
Terecht, hij is niet de enige..
Hij heeft echt niet tot haat aangezet, onder moslims tegen homos, het enige is misschien dat domme mensen erin zijn getrapt, maar dat heb je altijd dus he. Pim Fortuyn wil trouwens zulke uitspraken toestaan,dus ![]() het was bovendien verkeerd vertaald. Lees niet de kranten, maar kijk het nieuws, die klopt meestal wat beter dan de kranten.. |
![]() |
||
Citaat:
Maar hebben die huwelijks-voltrekkers (of hoe ze ook heten) niet 't recht om te weigeren, een homo huwelijk is immers (bij sommige) in strijd met hun geloof (streng christen/katholiek). Volgens mij mogen ze 't dan wel weigeren. "k heb wel 's iets gelezen dat zo iemand het weigerde maar niet dat ie vervolgd werd. Als je 'n artikel (wetboek) d'r bij heb moet je 'm maar ff geven, 'k heb ook rechten gestudeerd.
||
![]() |
Citaat:
"stelen mag niet" "homo's moet je accepteren" "je mag niet pesten" etc. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Nee niet echt.
In de islamitische wereld is homo zijn een taboe. d'r is geen echte haat tegen maar 't wordt gewoon niet geaccepteerd. In egypte wordt je met 'n andere man zoent (als man) meteen gearresteerd en veroordeeld. is de gewoonste zaak van de wereld daar.
||
Citaat:
Als je je taak niet naar behoren kan/wil uitvoeren zoek je maar ander werk..
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Weet je hoe ontzettend veel moslims d'r in nederland zijn, en hoe klein die groep is waar jij 't over heb. Alleen zei verpesten 't dan voor de rest.
|
![]() |
Ik snap ook eigenlijk niet waarom ze die Imam's rechtstreeks uit de klei trekken in de meest achtergebleven dorpjes in Marokko om ze dan rechtstreeks hier naar toe te vliegen, dan weet je dat je een achtergebleven middeleeuwse idioot binnenhaalt. Zorg dan dat je eisen stelt aan die imam's die hier naar toe komen, een soort inburgering.
||
Citaat:
De vraag is dus, is hij schuldig aan de aanklachten die tegen hem ingediend zijn. Ik vind van niet, om bovenstaande redenen.. moreel is er zoveel fout in de wereld, maar daar begin je niets aan.
||
Citaat:
||
Citaat:
Toch is 't al 'n paar keer voorgekomen, heb paar keer in de krant gelezen dat iemand weigerde een homo huwelijk te voltrekken. En die personen zijn niet vervolgd of weet-ik-wat. Ik heb 't dan over het voor de kerk trouwen (dus niet 't gemeentehuis). Dat wordt gedaan door iemand die (meestal) toch wel zeer gelovig is. en ook in de bijbel staat dat alleen een man met een vrouw de bedoeling van god is (of iets dergelijks). Dus als zoiemand, die dat geloofd, in de kerk 2 homo's moet huwen kan ie 't volgens mij wel weigeren. Ik zou 't inderiedergeval wel weigeren als 't in tegen mijn geloofsovertuiging in gaat.
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rechtbank zal in zijn oordeel hebben mee laten wegen dat die man niet echt serieus genomen wordt. Kijk, als er ook daadwerkelijk een stijging was geweest in het aantal homo's wat door moslims gemolesteerd werd sinds die uitspraak, dan zou het makkelijker zijn hem te vervolgen, eventueel voor opruiïng. Maar in dit geval is er eigenlijk geen concreet rechtsgoed geschonden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik weet dat die gast de koran misbruikt, net zoals heel veel landen dat doen(turkije is 1 van de weinigen die het nog normaal houdt..) Daarom zou ik t wel goed vinden als zijn mond gesnoerd wordt ipv dat hij een geldboeten en wat celstraf krijgt, want daarna gaat hij gewoon weer verder, misschien niet tegenover de media, maar wel gewoon ergens anders. Die justitie weet echt te weinig van dit soort zaken af, ze hebben er geen zin in om hier moeite enzo voor te doen, ze willen t zo snel mogelijk afronden en ja dat gaat soms wel es fout. het OM is trouwens in hoger beroep gegaan |
![]() |
||
Citaat:
De godsdienst aanpassen lijkt me moeilijk, verbieden is praktisch onmogelijk, en mensen de mond snoeren is ook niet echt een oplossing..
|
![]() |
Ik denk dat hij alleen zijn mening gaf met misbruik van de koran, dus hij misbruikt ook de moslims, maar ik denk niet dat hij dat deed om haat op te roepen ofzo, hij is gewoon gek,zelfde geval als pim, die zegt dat de islam achterlijk is, hij zit mis, want de islam is niet achterlijk , maar wordt meestal achterlijk gemaakt door misbruikers ervan.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat er veel landen zijn die de koran misbruiken ben 'k met je eens, die maken hun eigen regels en zeggen dan "zo staat het in de koran" wat in de meeste gevallen gewoon niet waar is. Maar El Moumni heeft de koran niet misbruikt naar mijn mening. Ik weet niet of je 'm helemaal gelezen heb (ik wel, kregen 't ook op school) maar d'r staat toch echt wel in dat homo's + alles wat daar bij hoord een taboe is en niet zoals Hij het bedoeld heeft is. 'k weet niet precies meer welke Surâ's dat zijn maar 'k kan 't wel opzoeken
||
![]() |
Citaat:
geld ook voor de bijbel overigens. er word ongelofelijk veel homo-haat in gepredikt. dit wil overigens absoluut niet zeggen dat ik liever omga met zo'n religieuze gek die homos haat dan met een schijnheilige half-religieuze gek die homo's niet haat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat denk ik ook niet. Hij heeft die uitspraken gedaan uit geloofs overtuiging, daarom kon de rechtbank 'm ook niet vervolgen.
||
Citaat:
http://nu.nl/document?n=53752 "Ambtenaren van de burgerlijke stand mogen weigeren homohuwelijken te voltrekken. Nederlandse gemeenten moeten ambtenaren met gewetensbezwaren dan ook in dienst houden. Dat blijkt uit drie uitspraken van de commissie Gelijke Behandeling in Utrecht vrijdag. "
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als zij mogen weigeren homo's te huwen omdat 't tegen hun geloofs overtuiging is, waarom zou 'n imam dan niet zijn (onze) geloofs overtuiging naar buiten mogen brengen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is die hele commissie een grote farce. Herinneren jullie je nog dat een tijdje geleden in Zwolle een moslimmeisje een hoofddoek in de rechtszaal wilde dragen als hulpgriffier? Dat mocht, volgens de Commissie Gelijke Behandeling. Terwijl in Turkije zelf vrouwen in overheidsdienst niet eens met een hoofddoek op hun werk mogen doen! En in Nederland mag het wel! Dat geeft toch wel te denken. Die hele commissie is één grote grap die zegt wat het plebs wil horen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
ouders bieden geen steun meer elledc | 9 | 11-04-2005 10:34 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wie is de grootste massamoordenaar ooit? Bart Klink | 195 | 21-08-2004 23:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nederlandse moslims: Theo van Gogh moet stoppen met columns in Metro naam onbekend | 218 | 09-04-2004 14:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Aanslag Falludscha Verwijderd | 50 | 03-04-2004 23:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Lifestyle |
Vegetarier worden --> pubertijd Verwijderd | 300 | 17-07-2003 15:22 |