Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2004, 15:46
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
‘Theo van Gogh moet
stoppen met columns’


Moslims in Nederland eisen dat
Theo van Gogh stopt met het schrijven
van columns in Metro waarin hij
felle kritiek uit op de islam. Zij hebben
daarvoor bijna duizend handtekeningen
verzameld die binnenkort
in een petitie aan onder meer de
Tweede Kamer worden aangeboden.
Volgens de initiatiefnemers is dit
hard nodig, omdat de columnist
al jarenlang niets anders zou
doen dan moslims uitschelden en
vernederen.
De afgelopen dagen hebben
voorstanders van de oproep via de
website imaan.nl, dat zich dé islamitische
informatieverzameling
op internet noemt, een petitie
ondertekend waarmee de actievoerders
de oproep tot een gedeeltelijke
schrijfverbod extra kracht
bij willen zetten. Aangevoerd
door de leus ‘Het geduld is op!’,
moet het verzoekschrift binnen
enkele weken aan zowel minister
Remkes van Binnenlandse Zaken,
leden van de Tweede Kamer en de
AIVD zijn overhandigd.
Directe aanleiding voor de
actie vormt de column van Van
Gogh in Metro van afgelopen vrijdag.
Daarin noemt hij de islamitische
profeet Mohammed een ‘verkrachter’
en ‘vieze oom’. “Zoiets
kweekt haat en leidt uiteindelijk
tot geweld. Daarom moeten we
hier snel een eind aan maken”,
aldus A. Al H. namens de protestlieden.
“De Rotterdamse imam El
Moumni, die uitspraken deed
over homo’s, is immers ook aangeklaagd.”
Van Gogh zelf reageert laconiek
op de beschuldigingen. “Het bewijst
alleen maar dat mijn gelijk
groter is dan ik ooit geschreven
heb. Dit schrijfverbod wat ze willen,
is een geschenk van Allah voor
mij. Ik heb nog veel ontwikkelingshulp
te verrichten.”
Van Gogh
schrijft sinds vorig jaar oktober
voor deze krant. Zijn column in de
vrijdagkrant zorgt bijna wekelijks
voor veel discussiestof in de brievenrubriek.
John van Schagen

Bron: Metro dinsdag 30 maart, pagina 20
Wat denken jullie? Persoonlijk ben ik het lang niet altijd (zeg maar gerust: vrijwel nooit ) eens met Theo van Gogh, maar door hem te dwingen om te kappen met zijn anti-islamitische columns bereik je waarschijnlijk het tegenovergestelde van wat je wil bereiken. Dat is al af te lezen aan de reacie van Van Gogh zelf, en ik vrees dat zijn fans er net zo over denken. Ik vind dus dat Theo van Gogh gewoon moet kunnen blijven doorschrijven, ook in verband met de vrijheid van meningsuiting. Hij zou zich alleen wel wat kunnen verdiepen in de islam, zijn columns hangen nu van vooronderstellingen en halve waarheden aan elkaar.

Your thougts please
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 30-03-2004 om 15:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 15:51
Verwijderd
Laat die man gewoon lekker doorgaan met onzin uitkramen. Ik neem aan dat de meeste mensen wel zo verstandig zijn om hem niet al te serieus te nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:52
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 30-03-2004 @ 16:51:
Laat die man gewoon lekker doorgaan met onzin uitkramen. Ik neem aan dat de meeste mensen wel zo verstandig zijn om hem niet al te serieus te nemen.
Nou, als je de Metro's van na een Theo van Gogh-vrijdag leest dan zul je al gauw merken dat die aanname verkeerd is. Van Gogh zou 'de vinger op de zere plek leggen'. Volgens mij maakt hij juist een zere plek, om er vevolgens nog eens urenlang keihard op te gaan rammen, maar ja.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ik had er meer respect voor gehad als het verzoeken in plaats van eisen betrof. Ik begrijp de ophef wel, maar ik denk idd dat het juist het tegenovergestelde effect teweeg brengt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:57
professor2
professor2 is offline
tegen

als hij dat wil roepen mag hij dat
einde verhaal
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 15:57
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 16:52:
Nou, als je de Metro's van na een Theo van Gogh-vrijdag leest dan zul je al gauw merken dat die aanname verkeerd is. Van Gogh zou 'de vinger op de zere plek leggen'. Volgens mij maakt hij juist een zere plek, om er vevolgens nog eens urenlang keihard op te gaan rammen, maar ja.
Ja, dat ben ik wel met je eens. Maar als ik die column lees neem ik hem niet serieus, dat anderen dat wel doen is jammer, maar weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Columnistenvrijheid

Theo is een heerlijk enfant-terrible
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:01
Teerbal
Teerbal is offline
Ach jah de nederlandse moslims hebben gesproken, dus theo zal nu wel de cel in moeten anders is het niet tolerant.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:02
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 30-03-2004 @ 17:01:
Ach jah de nederlandse moslims hebben gesproken, dus theo zal nu wel de cel in moeten anders is het niet tolerant.


Niemand heeft het hier over gevangenisstraf voor Theo van Gogh hoor.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:05
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik neem die ketting-rokende zuiplap toch niet serieus.
Ik heb die columns eigenlijk nooit gelezen, maar wat schrijft hij er zoal in dan?
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:06
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 17:02:


Niemand heeft het hier over gevangenisstraf voor Theo van Gogh hoor.
voor het beledigen van onze vrienden de moslims staat volgens mij minimaal een aantal jaren celstraf. Ik zal de Sharia er eens op open slaan.

Ik zeg nu alvast: allah is groot
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 16:52:
Nou, als je de Metro's van na een Theo van Gogh-vrijdag leest dan zul je al gauw merken dat die aanname verkeerd is. Van Gogh zou 'de vinger op de zere plek leggen'. Volgens mij maakt hij juist een zere plek, om er vevolgens nog eens urenlang keihard op te gaan rammen, maar ja.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:11
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Teerbal schreef op 30-03-2004 @ 17:06:
voor het beledigen van onze vrienden de moslims staat volgens mij minimaal een aantal jaren celstraf. Ik zal de Sharia er eens op open slaan.

Ik zeg nu alvast: allah is groot
Hah hah hah.

Hah.

Degenen die de petitie hebben getekend eisen slechts een gedeeltelijk schrijfverbod voor Theo van Gogh. En de Sharia is totaal irrelevant in deze zaak. Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn voor jou.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:12
Verwijderd
IK kan me goed voorstellen dat het eeuwige overtrokken en vaak simpelweg feitelijk onjuiste gezeik van Van Gogh men flink de keel uitkomt ondertussen.
Maar zoals eerder gezegd in het topic, een actie als deze lost niks op maar geeft van Gogh júist extra stof om 'z'n gelijk' te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:14
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 30-03-2004 @ 17:05:
Ik neem die ketting-rokende zuiplap toch niet serieus.
Ik heb die columns eigenlijk nooit gelezen, maar wat schrijft hij er zoal in dan?
Zoals ik al zei in mijn eerste post: met name wat vooronderstellingen en halve waarheden over de islam. Dit alles presenteert hij dan als de waarheid. En vrij veel Metro-lezers lijken er ook nog eens met open ogen in te trappen.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:29
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Eerst begint Balkenende te mekkeren over kopspijkers dat ze daar te grof zijn en nu beginnen de allochtonen te mekkeren over Theo zijn columns. Wat straks? Alice Hoes die begint te mekkeren? Hmm, oke verkeerd voorbeeld, want die mekkert altijd al, als je haar zo hoor zingen...

Ik bedoel gewoon, vrijheid van meningsuiting, dus zo ook met columnisten als Theo, laat hem gewoon z'n gang gaan. En mensen met een beetje gezond verstand die nemen alles niet zo serieus en hebben wel hun eigen mening erover.

De mensen maken zich steeds vaker druk om niks
Columns van theo is meestal bedoeld voor vermaak, net als sprookjes, als je het allemaal serieus gaat nemen, dan kun je nog wel meer mensen een schrijfverbod opleggen en zo blijven we bezig.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:31
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 17:11 :
Hah hah hah.

Hah.

Degenen die de petitie hebben getekend eisen slechts een gedeeltelijk schrijfverbod voor Theo van Gogh. En de Sharia is totaal irrelevant in deze zaak. Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn voor jou.

Ik denk niet dat hij het serieus bedoelde dat van de sharia...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 16:53
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 17:11 :
Hah hah hah.

Hah.

Degenen die de petitie hebben getekend eisen slechts een gedeeltelijk schrijfverbod voor Theo van Gogh. En de Sharia is totaal irrelevant in deze zaak. Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn voor jou.
Hé, misschien zijn de sharia wel de heilige islamitische wetten, wie weet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2004, 16:58
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-03-2004 @ 17:29 :
Eerst begint Balkenende te mekkeren over kopspijkers dat ze daar te grof zijn en nu beginnen de allochtonen te mekkeren over Theo zijn columns. Wat straks? Alice Hoes die begint te mekkeren? Hmm, oke verkeerd voorbeeld, want die mekkert altijd al, als je haar zo hoor zingen...

Ik bedoel gewoon, vrijheid van meningsuiting, dus zo ook met columnisten als Theo, laat hem gewoon z'n gang gaan. En mensen met een beetje gezond verstand die nemen alles niet zo serieus en hebben wel hun eigen mening erover.

De mensen maken zich steeds vaker druk om niks
Columns van theo is meestal bedoeld voor vermaak, net als sprookjes, als je het allemaal serieus gaat nemen, dan kun je nog wel meer mensen een schrijfverbod opleggen en zo blijven we bezig.
aan de ene kant heb je wel gelijk hoor...maar ik kan me voorstellen dat het als moslim niet leuk is als ze dat soort dingen over je volk gaan zeggen...moslims zijn de laatste tijd al zo vaak de pineut geweest! en de theo van gogh is ook zo obstinaat...bah..maar het is wel zo dat er heel wat dombo`s naar theo zullen luisteren...zo gaat dat altijd...
__________________
I Woke Up This MorniNg And NobOdy Is GoNna BriNg Me DoWn ToDaY!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:11
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Van Goghs columns zijn bagger, maar verbieden lijkt me onzin. Vrijheid van expressie, asshats.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:21
Teerbal
Teerbal is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 17:11 :
Hah hah hah.

Hah.

Degenen die de petitie hebben getekend eisen slechts een gedeeltelijk schrijfverbod voor Theo van Gogh. En de Sharia is totaal irrelevant in deze zaak. Lezen schijnt nogal moeilijk te zijn voor jou.
Anders ga je het even letterlijk opvatten. Van de moslimwereld heb ik geen hoge pet op en hun mening lap ik aan mijn laars.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 17:14 :
Zoals ik al zei in mijn eerste post: met name wat vooronderstellingen en halve waarheden over de islam. Dit alles presenteert hij dan als de waarheid. En vrij veel Metro-lezers lijken er ook nog eens met open ogen in te trappen.
Je zou ze op z'n minst kunnen quoten in plaats van hier je mening te geven de bestaat uit halve waarheden en veronderstellingen. Reken maar dat Theo van Gogh verstand van zaken heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:26
Verwijderd
Frappant dat men een petitie ondertekend door duizend moslims gelijk ziet als een teken aan de wand van islamitisch Nederland.
Maar aan de andere kant, de meeste moslims kunnen natuurlijk geen Nederlands lezen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:29
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:24 :
Reken maar dat Theo van Gogh verstand van zaken heeft.
Nou, daar laat hij dan hoegenaamd niets van merken in zijn columns.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:31
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 18:29 :
Nou, daar laat hij dan hoegenaamd niets van merken in zijn columns.
leg maar uit, hier de link:
http://www.degezonderoker.nl/indexc.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2004, 17:33
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:31 :
leg maar uit, hier de link:
http://www.degezonderoker.nl/indexc.html
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:35
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:31 :
leg maar uit, hier de link:
http://www.degezonderoker.nl/indexc.html
Whahaha yeah right, die man schrijft niets anders dan onzin. Maar verbieden? Nee, dat zou nergens op slaan, laat hem lekker doorgaan met zijn zaakje.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 18:33 :
Gewoon, haal de column erbij en vertel mij wat er zo onzinnig aan is. kan je dat niet?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:41
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Het is heerlijk om mensen te haten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:45
Verwijderd
Binnenkort
Theo van Goghs nieuwste boek: Allah weet het beter

'Als stukjesschrijver ben ik overal weggestuurd, ontslagen of zo gecensureerd dat het maar beter was de eer aan mezelf te houden,' aldus Van Gogh. Op zijn website De Gezonde Roker hoefde hij geen blad voor de mond te nemen en kon hij zijn hang-ups, obsessies en verontwaardiging de vrije loop laten.

De columns, 'beschouwinkjes' en correspondentie die tussen maart 2000 en juli 2003 op www.theovangogh.nl verschenen, zijn onlangs gebundeld in Van Goghs boek Allah weet het beter. De meeste namen die in het boek voorkomen, kunnen maar beter duimen dat het niet wordt gelezen. Want gespaard worden zij niet...

Zoals we van hem gewend zijn, doorprikt Van Gogh consequent met argumenten politiek correcte praatjes, doorziet hypocrisie en nagelt 'boven-ons-gestelden' aan de schandpaal als ze om de hete brij heen draaien. De Amsterdamse PvdA-politica Fatima Elatik kan daarover meepraten sinds zij Van Gogh woest maakte door haar instemming met een verbod op een 'blasfemische' toneelvoorstelling over de Profeet.

In Allah weet het beter telt Van Gogh de 'zegeningen' van de multiculturele samenleving, hekelt hij de gemakzucht en autoriteitsvrees van de Nederlandse media, beschrijft hij de farce van het koninklijk huis, strijdt hij voor een absolute vrijheid van meningsuiting en beschrijft hij zijn contact met 'de Goddelijke Kale' Pim Fortuyn en de gedeelde verantwoordelijkheid van de politiek voor diens dood.

Maar ook voor Theo Van Gogh is er meer in het leven dan ergernis, zoals daar zijn: de vrouwen in zijn leven, de ontroering over zijn zoon en zijn bewondering voor mensen die ertoe doe
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:46
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Theo van Gogh moet zoizo stoppen met alles wat hij doet

vooral met roken
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 30-03-2004 @ 18:41 :
Het is heerlijk om mensen te haten
lees: het beestje bij de naam te noemen.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:47
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ja verbied hem maar, want ik lees de Metro alleen op Vrijdag en van Gogh is een kut-columnist

Lang leve Pamela
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:49
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Ik word al misselijk als ik die vent zie, maar z'n stukjes zijn ook beneden peil. Kinderachtige provocatie ten top En dat allemaal onder het mom van kritisch zijn.
Verbieden heeft geen zin en waarschijnlijk krijgt hij zo alleen maar meer medestanders. Erg jammer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:51
Verwijderd
Algemeen geldend verzoek:

Wees eens inhoudelijk !
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:54
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:51 :
Algemeen geldend verzoek:

Wees eens inhoudelijk !
een profeet vieze oom en verkrachter noemen is niet cool

zoiets
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-03-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 30-03-2004 @ 18:54 :
een profeet vieze oom en verkrachter noemen is niet cool

zoiets
Jij heb de column dus duidelijk niet gelezen

Domme drol
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 17:59
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-03-2004 @ 18:54 :
een profeet vieze oom en verkrachter noemen is niet cool

zoiets

Dat is ook maar zijn mening

neuh niet cool, maar je kan mensen moeilijk de mond snoeren
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:05
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:59 :
Jij heb de column dus duidelijk niet gelezen

Domme drol
Hé billenveger ik heb het stuk uit de metro gelezen en ik ben bekend met zijn sites en tv-optredens.

Ik was trouwens niet voor mondsnoerderij poepopjou.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 30-03-2004 @ 18:54 :
een profeet vieze oom en verkrachter noemen is niet cool

zoiets
Hij mag dat blijven zeggen. De haat van de moslims zal zo alleen maar groeien. Ja, wat zijn we weer goed bezig. Respect is hier weer ver te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:08
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:39 :
Gewoon, haal de column erbij en vertel mij wat er zo onzinnig aan is. kan je dat niet?
Oh, bedoelde je dat

Ik dacht: wat moet ik nou doen met die site?

De onwaarheden (ook die uit eerdere columns):
  • Als Israël 'de zee in wordt gedreven zal de rest van de wereld instemmend toekijken.
  • De SP heeft 'jarenlang' de concentratiekampen van Mao als 'noodzakelijk' verdedigd.
  • Er zit geen verschil in de georkestreerde campagne die D66 nu tegen Ayaan leidt en de hetze tegen Fortuyn.
  • Moslims zullen ooit Nederland overnemen (en volgen Van Gogh al vrij snel ook).

De provocaties, toespelingen en verbale vernederingen (ook die uit eerdere columns):
  • Nederlandse moslims zijn 'De Vijfde Colonne van de Geitenneukers'.
  • Allah is de 'Profeet der Muzelmannen' en 'een vieze oom'. Jezus Christus is de 'rotte vis van Nazareth'.
  • Mensen als Job Cohen en Jacques Wallage worden 'farizeeërs genoemd. Mensen als Kok, Melkert en Rosenmöller zouden champagne hebben gedronken na de moord op Fortuyn.

En dan durf jij nog te beweren dat hij 'verstand van zaken heeft'? Hou toch op! Die man kan alleen kwetsen en vernederen. Van mij mag hij dat best blijven doen, maar dat er mensen zijn die hem blijkbaar ook nog geloven, dat gaat toch wel enigszins boven mijn pet.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:09
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 18:31 :
leg maar uit, hier de link:
http://www.degezonderoker.nl/indexc.html
Ik weet niet waar hij z'n vrije tijd doorbrengt, maar zo erg als hij het omschrijft is het simpelweg niet. Het getuigd van weinig kijk op een samenleving en weinig relativeringsvermogen.

Daarnaast is z'n gedachtegang krom en zijn z'n argumenten vergezocht.

Voorbeelden als de dichtgenaaide hoofden (18-03) zijn onzin, want daar is totaal niet meegegeven door de regering.

Hij schrijft zoals een ajax-supporter over een feyenoord supporter kan schrijven, totaal neerkijkend op de moslims in en buiten onze samenleving, maar vergeet 1 belangrijk ding: zij zijn niet minder mens dan hijzelf is. Sterker nog, door zo over je medemens te praten vind ik je dusdanige intolerantie uitspreken dat ik me afvraag of je wel eens in de spiegel kijkt en reflecteert.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:17
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 19:08 :
Oh, bedoelde je dat

Ik dacht: wat moet ik nou doen met die site?

De onwaarheden (ook die uit eerdere columns):
  • Als Israël 'de zee in wordt gedreven zal de rest van de wereld instemmend toekijken.
  • Tsja, dat is een veronderstelling die niet te bewijzen, noch te ontkennen valt.

    Citaat:
  • De SP heeft 'jarenlang' de concentratiekampen van Mao als 'noodzakelijk' verdedigd.
  • Op een klein detail is dit correct, de naam van de partij was in die tijd anders.

    Citaat:
  • Er zit geen verschil in de georkestreerde campagne die D66 nu tegen Ayaan leidt en de hetze tegen Fortuyn.
  • Lijkt me toch tamelijk kloppend

    Citaat:
  • Moslims zullen ooit Nederland overnemen (en volgen Van Gogh al vrij snel ook).
Correct, kan je lezen in de koran

Citaat:
De provocaties, toespelingen en verbale vernederingen (ook die uit eerdere columns):
  • Nederlandse moslims zijn 'De Vijfde Colonne van de Geitenneukers'.
  • Allah is de 'Profeet der Muzelmannen' en 'een vieze oom'. Jezus Christus is de 'rotte vis van Nazareth'.
  • Mensen als Job Cohen en Jacques Wallage worden 'farizeeërs genoemd. Mensen als Kok, Melkert en Rosenmöller zouden champagne hebben gedronken na de moord op Fortuyn.

En dan durf jij nog te beweren dat hij 'verstand van zaken heeft'? Hou toch op! Die man kan alleen kwetsen en vernederen. Van mij mag hij dat best blijven doen, maar dat er mensen zijn die hem blijkbaar ook nog geloven, dat gaat toch wel enigszins boven mijn pet.
Zijn lijfspreuk is "Ik provoceer dus ik besta", zijn taalgebruik is hard en daar moet je overheen kijken, relativeren.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:18
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Muah de meeste vinden theo niet zo geweldig, maar jah, dan vraag ik me toch wel wat af ... hij schrijft toch al heel wat maandjes voor de Metro en z'n columns worden evengoed nog vaak gelezen en er komen altijd heel wat discussies tot stand daardoor. En mensen gaan er dieper over nadenken.
Toch wel iets positiefs aan onze lieve Theootje dat hij zulke reactie's los krijgt van de lezertjes ...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:22
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 19:17 :
Op een klein detail is dit correct, de naam van de partij was in die tijd anders.
De CPN is anders opgegaan in GroenLinks.
Citaat:
Correct, kan je lezen in de koran
In de Koran wordt gesproken van Nederland?
Citaat:
Zijn lijfspreuk is "Ik provoceer dus ik besta", zijn taalgebruik is hard en daar moet je overheen kijken, relativeren.
Dat doe ik ook wel. Maar het blijkt dus dat anderen daar meer moeite mee hebben.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-03-2004 @ 19:22 :
De CPN is anders opgegaan in GroenLinks.
Er zijn meer partijen dan dat en veel meer volgelingen.

Citaat:
In de Koran wordt gesproken van Nederland?
Van een volledig islamitische wereld, en dat komt op hetzelfde neer.

Citaat:
Dat doe ik ook wel. Maar het blijkt dus dat anderen daar meer moeite mee hebben.
Daar hebben wij een nuttige vinger voor gekregen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:28
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 19:26 :

Van een volledig islamitische wereld, en dat komt op hetzelfde neer.
kun je dat effe aanwijzen met je nuttige vinger
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:30
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-03-2004 @ 19:26 :
Daar hebben wij een nuttige vinger voor gekregen


Deze toevallig?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:30
brinta
brinta is offline
O, o, die Theo toch. Ik als moslim schaam me een beetje voor het onnutige detail waar de "moslim"-petitie zich op beroept: "profeet =vieze oom"enz.

Kijk, Theo van Gogh is onsmakelijk om te lezen, dat weet iedereen die Nederlands kan lezen.

Lees die Metro lekker niet als je daar niet tegen kunt (dat het een onzinkrant is, wisten we al langer dan vandaag), de zgn.beschaafder nederlandse journalistencolonne (om even in de stijl van Theo te blijven) schrijft veel erger zaken over moslims in de krant, onder het mom van feiten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 18:33
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
brinta schreef op 30-03-2004 @ 19:30 :
O, o, die Theo toch. Ik als moslim schaam me een beetje voor het onnutige detail waar de "moslim"-petitie zich op beroept: "profeet =vieze oom"enz.

Kijk, Theo van Gogh is onsmakelijk om te lezen, dat weet iedereen die Nederlands kan lezen.

Lees die Metro lekker niet als je daar niet tegen kunt (dat het een onzinkrant is, wisten we al langer dan vandaag), de zgn.beschaafder nederlandse journalistencolonne (om even in de stijl van Theo te blijven) schrijft veel erger zaken over moslims in de krant, onder het mom van feiten.
Blijkbaar worden Theo's uitlatingen door de metro-lezertjes ook als feiten ervaren...zie Benfatto bijvoorbeeld'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.