Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In Tjechië waren ze nog leuker, daar kreeg ik een onverstaanbare uitbrander op een fascistisch toontje omdat ik niet op de brug mocht zitten. Meer blauw op straat! Overal camera's! Lang leve de politiestaat! Niet dus ![]() Je wilt dat de politie respect afdwingt bij 'de mensen' maar ze moeten wel uitstralen dat ze je op elk moment wel een pak rammel willen geven? Strak plan!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
De samenleving wil hogere straffen zien. En dat terwijl de cijfers uitwijzen dat de afgelopen jaren de criminaliteit in Nederland is gedaald. Maar in de perceptie van de burger is dat blijkbaar niet zo. Of het komt doordat de samenleving meer gebruikt maakt van de alles overdrijvende massamedia, of dat de samenleving gewoon iets nodig heeft om op te zeiken, ondanks dat alles goed gaat.., ik weet het niet. De regering zou m.i. meer gebruik moeten maken van de positieve cijfers. Bijvoorbeeld door de gemeente waarin de misdaad het hardst is gedaald te belonen met iets. Of politie/brandweermannen die een heldendaad hebben verricht persoonlijk te gaan feliciteren voor het oog van alle camera's. Hardere straffen vind ik op dit moment in Nederland overbodig. Daarnaast ben ik gesteld op mijn vrijheid. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit vond ik al voordat onze extreem-rechtse Bluesman weer eens binnen kwam vallen, heur. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Helaas gebeurt dit m.i. wel. |
![]() |
||
Citaat:
Maar de rechtsgang moet nimmer zwijgen voor wat het volk zegt. De enige verandering die wel moet geschieden is dat de regering het volk moet leren bespelen. Ik vermoed niet dat mensen de rechtsgang zo verschrikkelijk vinden dat ze het heft in eigen handen gaan nemen. In landen waar het economisch zo erg tegenzit dat de bevolking niet meer kan eten enzo zie je dat er anarchie uitbreekt, maar in Nederland zie ik dat nog lang niet gebeuren. Het probleem van Nederland is dat alles zo geperfectioneerd is. Politici die aan de macht willen komen kunnen niet meer aankomen met zaken die verbeterd zouden moeten worden. Daarom scheppen bepaalde politici zelf een probleem, om die later zelf ook weer op te lossen. En de media werkt gewillig mee met het creëeren van problemen zodat ze meer geld in het laatje krijgen. Nu zie je dat alleen de oppositie zich verlaagd tot het maken van goedkope reclame via de media. En uiteraard hebben zij alleen kritiek. De regering zou door positief nieuws evenwicht moeten brengen in wat de burger krijgt voorgeschoteld. De Turkse premier Erdogan houdt elke week op Zondag een toespraak op tv. Ik heb het 1 keer voor een deel gevolgd en dat gaat dan als volgt: gehuld in een mooi pak, kijkt hij een klein beetje van bovenaf neer op de camera, met op de achtergrong de turkse vlag en een standbeeld van Ataturk. En dan verteld hij in simpele bewoordingen wat turkije internationaal gaat bereiken en hoe de interne problemen op te lossen. Hij vertelt op de meest logisch-klinkende manier hoe hij de problemen die het land kent gaat oplossen. (zonder enige twijfel uit te boezemen) Je gaat echt denken dat je in het meest fantastische land van de wereld woont, waar alles goed is, of gaat worden. Ideetje voor Balkenende? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is funest voor het aanzien van de rechterlijke macht, tenminste van de strafkamers, en dat is jammer. Want natuurlijk krijg je niet zo snel eigenrichting, maar het strafrecht is geen loshangend iets, het staat in open verbinding met de samenleving. Niet voor niets kent ons wetboek van strafrecht de mogelijkheid om bijv. dwangmiddelen toe te passen of straffen te verhogen 'indien de rechtsorde door het feit ernstig is geschokt'. Dat is duidelijk een keuze van de wetgever, de publieke opinie en de gruwelijkheid van een daad te laten meewegen in de strafbepaling. Ik zeg niet dat mensen moeten worden opgeofferd aan het collectief, maar ik keer me alleen tegen mensen die beweren dat de mening van het volk nóóit invloed mag hebben op een strafvonnis. Dat zou een onhoudbaar standpunt zijn, zowel positiefrechtelijk als rechtsfilosofisch. Het probleem als je niet naar het volk luistert als rechter, is niet zozeer eigenrichting, maar wél dat mensen op Wildersfiguren gaan stemmen, die eventueel - als ze genoeg macht krijgen - de wet aanpassen zodat de rechter niet eens de vrijheid meer hééft naar het volk te luisteren (denk aan het pleidooi voor minimumstraffen, nota bene van deze coalitie, iets volslagen achterlijks omdat het de vrijheid van de rechter serieus aan banden legt). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik niet. Wel blijven opletten hè. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Mark Almighty: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() De huidige regelingen in het Wetboek van Strafrecht zijn opgesteld met het idee dat de dader op de eerste plaats een mens is die door bepaalde omstandigheden in zijn leven het verkeerde pad is opgegaan en weer terug te winnen is voor de maatschappij, tenminste, dat idee krijg ik ervan. De samenleving daarentegen focust zich enkel op de daad en hoe zielig het slachtoffer is. De achtergrond van de dader willen ze niet eens weten. Bij die tasjesdief bijvoorbeeld werd er wegwuifend gereageerd op familieleden en vrienden van de aangereden jongen, die zeiden dat het een hele goede jongen was. Mensen willen zelf alles zo dramatisch mogelijk geserveerd krijgen, lijkt het. En vervolgens janken ze erom dat alles zo dramatisch "is". Misschien moeten gevangenis-opendagen houden zodat de bevolking weet hoe zo'n kamertje van 4 bij 4 aanvoelt. Maar je hebt een sterk punt, groot dreigend gevaar, waar ik geen antwoord op weet. |
![]() |
||
Citaat:
De psychiater die 7 vrouwen verkrachtte, vervolgens 4 jaar *voorwaardelijk* kreeg en z'n beroep mocht blijven uitoefenene, was ook geheel toerekeningsvatbaar etc. Dus kom niet aan met dat soort standaard lame excuses. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(Bovendien, ik heb wel een Netwerk-uitzending gezien over die gast, en als ik de verhalen hoorde over zijn gedrag van de vrouwen die hij had verkracht, dan roept dat bij mij het beeld op van een behoorlijk verknipt figuur. Sowieso is verkrachting een delict waarbij vrijwel altijd iets geestelijk fout zit in de dader.) |
![]() |
|||||
Ik ga verder niet in op de kinderachtige reacties.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|