Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2002, 17:22
vortex
vortex is offline
Wat is de meest eenvoudige IRC Server Software voor Linux (Debian)? Ik heb al Unreal IRCd geprobeerd, maar daar kwam ik ondanks de docs niet uit. Ja ik ben stom!
Weet iemand een makkelijkere dan Unreal IRCd?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2002, 18:26
dystopia
dystopia is offline
apt-get install ircd

"This is the Internet Relay Chat daemon, allowing interactive character based communication between people connected to this server with IRC clients. It is based on the latest stable version at the patch repository at http://www.xs4all.nl/~carlo17/ircd-dev/ .

Two versions of ircd are included: the stock undernet ircd and the openprojects.net ircd (called "dancer") that is used to operate irc.debian.org. Dancer is more suited for smaller networks.

Both ircd binaries are preconfigured to operate alone, but they can be linked to an IRC network if reconfigured."
Oud 15-01-2002, 18:52
vortex
vortex is offline
vortexnet:/# ircd
ERROR: do not run ircd setuid root. Make it setuid a normal user.

Wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 18:58
dystopia
dystopia is offline
/etc/init.d/ircd restart als root
een IRCd run je niet als root
Oud 15-01-2002, 19:05
vortex
vortex is offline
laat maar hij doet het al
draait nu als user ircd
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 19:06
dystopia
dystopia is offline
dat is ook de bedoeling ja
Oud 15-01-2002, 19:17
vortex
vortex is offline
Oke ding draait, nu wil ik services hebben. Chanserv en Nickserv enzow...
Hoe? Of kan dat niet?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:10
ET203
ET203 is offline
als je dom waarvor draai je dan debian debian is een release eigenlijk alleen voor c0d3rS of hobbiest ik draai zelf slackware bitchx.com is erg goed zoek is op google naar irc chat proggie for linux? simple als je dom bent zoals je zelf zegt gebruik dan geen debian ga lekker redhat draaien erg goed om mee te beginnen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 11:12
ET203
ET203 is offline
sorry niet goed gelezen je wilt zelf een server maken?????????? oke als dat het geval is en je zoekt een bot en een irc server waar je je kan aanemdelden gebruik holland.gdchat.org nu down geloof ik en ga dan naar hun channel gdchat en vrag heo je een channel maakt en zoek op google naar eembot dat is een irc bot weet je wel dan kan je lullen tegen zo bot maar een beetje coole gast schrijft zn eigen bot in c++ Hiya
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 12:03
Koen
Koen is offline
Juist ja. Kan je ook gewoon Nederlands typen, hier snap ik echt geen hol van, en van 't deel wat ik wel kan lezen is 90% crap. :\
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 12:22
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
ET203 schreef:
als je dom waarvor draai je dan debian debian is een release eigenlijk alleen voor c0d3rS of hobbiest ik draai zelf slackware
Alsof Slackware 'zoveel' eenvoudiger is dan Debian

Bestwel arrogant om iemand gelijk als dom te classificeren, omdat hij het niet even zelf heeft uitgezocht. Ik vind het hoogstens een beetje lui, of een teken van onzekerheid ("anderen zullen het wel beter weten")...

Niet per definitie dom. In tegenstelling tot jouw replies is zijn topic tenminste nog enigzins leesbaar

Misschien arrogantie van mijn kant, maar jij komt bestwel dom over. Debian is bijvoorbeeld prima een basis om Linux 'goed' te leren. Waarom per se een n00b-distro adviseren?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 13:00
NG
NG is offline
Citaat:
ET203 schreef:
sorry niet goed gelezen je wilt zelf een server maken?????????? oke als dat het geval is en je zoekt een bot en een irc server waar je je kan aanemdelden gebruik holland.gdchat.org nu down geloof ik en ga dan naar hun channel gdchat en vrag heo je een channel maakt en zoek op google naar eembot dat is een irc bot weet je wel dan kan je lullen tegen zo bot maar een beetje coole gast schrijft zn eigen bot in c++ Hiya
OMG!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:10
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
ET203 schreef:
*BLAAT* maar een beetje coole gast schrijft zn eigen bot in c++ Hiya
Jezus wat een rotzooi blaat ie.

En als je nog Koeler bent maak je die in ASM (LUKT JE NOOIT) en nu STPU
Oud 18-01-2002, 15:42
F10®!@n