Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 14:40
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Goed, ik ben XP nu helemaal zat, het gaat me allemaal veel te langzaam, het zal ook wel grotendeels aan mij liggen, mar nu wil ik linux uitproberen. Ik weet alleen geen flikker van linux, dus kunnen jullie me wat adviseren. Wat ik wil met mijn compu:

- Internet Surfen
- Muziek luisteren én downloaden (Zoiets als KaZaA) het liefst in 1 programma
- Een mooie GUI, ik heb al een aantal gezien (Van ********) en die vond ik ZEER mooi

En minder belangrijk; ik zou willen gamen, maar de meeste spellen draaien volgens mij niet onder linux....toch?

Alvast bedankt!

[EDIT] Me specs zijn: Pentium IV 1,6 Ghz, 256 MB RAM, 20 GB harddisk, Nvdia GeForce 2 MX 32 mb
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 14:55
NG
NG is offline
Citaat:
Cube schreef:
Goed, ik ben XP nu helemaal zat, het gaat me allemaal veel te langzaam, het zal ook wel grotendeels aan mij liggen, mar nu wil ik linux uitproberen. Ik weet alleen geen flikker van linux, dus kunnen jullie me wat adviseren. Wat ik wil met mijn compu:

- Internet Surfen
- Een mooie GUI, ik heb al een aantal gezien (Van ********) en die vond ik ZEER mooi

En minder belangrijk; ik zou willen gamen, maar de meeste spellen draaien volgens mij niet onder linux....toch?

Alvast bedankt!

[EDIT] Me specs zijn: Pentium IV 1,6 Ghz, 256 MB RAM, 20 GB harddisk, Nvdia GeForce 2 MX 32 mb
Ik vind dat je je er wel heel makkelijk van afmaakt, je zou eens zelf kunnen zoeken/lezen/etc.

Als tip geef ik je de volgende link waar je echt heel veel aan hebt.

http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/442353//
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:10
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Hee bedankt ik ga m nu lezen! Ik heb ook gezocht op GoT en S.com maar ik denk, ik ga het vragen ook voor deskundig advies
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:35
Verwijderd
Ghe, hoorde ik daar mijn naam? [img]http://********.tsd-webservices.nl/dump/clown.gif[/img]

Als je weinig kennis van Linux hebt, kun je het beste met een distributie beginnen die je een beetje aan de hand houdt, zoals RedHat of Mandrake.

De eenvoudigste manier om gratis aan deze systemen te komen, is om ISO-images van de CD's down te loaden. Bijvoorbeeld bij www.linuxiso.org

Je kunt dan de ISO's op CD zetten en booten van de installatieschijf. De rest van de installatieprocedure legt zich dan grotendeels vanzelf uit.

Dan nog iets, je zult bij de installatie op de desktop verschillende keuzes voor de desktopomgeving krijgen. De 2 bekendste zijn KDE en GNOME. Je kunt respectievelijk op www.kde.org en www.gnome.org screenshots van beide GUI's bekijken om te zien wat je leuker vindt

Internetten kun je gewoon met Mozilla of Konqueror doen. Muziek luisteren het beste met XMMS. Muziek downloaden is niet het sterkste punt. Ik ben zelf een vervent aanhanger van WinMX en die werkt alleen met Wine onder Linux, maar je zou kunnen uitwijken naar de diverse GNutelliums (zie: www.gnutella.org ).

Games werken er al een aantal onder Wine (www.winehq.org .. daarmee kun je een aantal Windows programma's draaien) en er komen ook steeds meer native spellen gebaseerd op OpenGL en SDL

Een forum waar je met de meeste vragen kunt komen is het N-OS forum van GoT. Ikzelf zit daar ook regelmatig

Succes.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 12:45
McMotion
McMotion is offline
voor muziek kan je ook een IRC client of een usenet client gebruiken, die heb je genoeg voor Linux
Oud 14-10-2002, 13:46
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Cube schreef:
Defragmenteer je partitie en resize 'm met FIPS. Als alternatief kun je ook Partition Magic gebruiken.

Citaat:
- Internet Surfen
Kan. Tip: Mozilla, Konqueror, Opera, WINE + MSIE

Citaat:
Kan. Tip: Limewire, KaZaA4Linux, FTP's.

Citaat:
Kan. Tip: KDE, GNOME.

Citaat:
WineX. Probeer eerst eens goed Linux aan de praat te krijgen en het te begrijpen. Daarna is het zaak drivers voor je NVidia kaart te downloaden en te installeren. Dan heb je meestal een install prog en de originele cd van 't spel nodig (of bepaalde files van een warez-versie vande Windows game). Tip: laat dit even liggen, leer eerst het systeem goed kennen.

www.freshmeat.net voor software. Google is ook handig.

Citaat:
Helemaal perfect voor Linux. Dan moet je nog een distributie kiezen. Bereid je voor op flink wat leeswerk. Ik raad Debian aan aangezien Debian het dichtst bij de opensource filosofie komt. Gentoo ook, Debian is naar mijn idee toch stukken simpeler.

http://www.debian.org
http://www.debianplanet.org

Aangezien je een leuke proc hebt is Gentoo misschien ook interessant. Bij Gentoo compile je alle source zelf:

http://www.gentoo.org

Zij leveren ook goede support, ookvoor newbies. Als je IRC hebt zijn de volgende kanalen interessant: irc.debian.org #debian voor het Debian support chan en #gentoo op dezelfde server voorhet Gentoo support chan (dat is op hetzelfde IRC netwerk).
Oud 17-10-2002, 21:02
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Hee bedankt, ik was via GoT ook al een stuk verder gekomen en ik ga het deze vakantie allemaal eens rustig bekijken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten