Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 13:38
anarpunk
anarpunk is offline
Toen ik pak 'em beet, ongeveer 10 was kreeg je win 3.11.. Ik vond dit echt zo kut. Dat klik zooitj. Ik bedoel dos liep (bijna) nooit vast.

Maar al een poosje draai ik thuis linux Mandrake. Helemaal te gek.. Je hoort vele mensen zeggen dat windows k*t is en dat microsoft een smerige monopolie positie heeft. Nou vraag ik mij af waarom er mensen niet overstappen vanwege hun spelletje.. Hun geliefde msn of wat.. Het is denk een kwestie van wennen. Dat je niet zomaar dat favoriete spelletje van je niet ken spellen . Maar je kan er zoveel voor terug krijgen.. Nooit vaslopers.. Standeerd open source en alles en nog eens alles heb je zelf onder controle.. Kennis is mischien een must.. Maar tegenwoordig met kde (vergelijkbaar met windows). Is het geen moeite meer. Als gratis!! Veel hulp krijg je. Meer beschermt tegen virussen en hackers. Je hebt staroffice(office) en nog veel programma's voor nix. Alles is mogelijk the sky is the limit zeg ik maar...
Toch mensen die bewust voor linux gekozen hebben wil ik graag een antwoord waarom en windows gebruikes waarom niet...

Groetjes AnArPuNk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 13:41
a new noise
a new noise is offline
om te beginnen

windows omdat :
-linux en nooit vastlopen is een fabeltje
-je wilt volledig compatibel zijn met je school/werk
-sommigen zijn te computer ondeskundig voor linux

mijn advies : draai allebei of koop een commodore amiga en ga rox0ren op workbench, het beste OS dat 1 diskette je kan geven
Oud 20-11-2002, 13:50
McMotion
McMotion is offline
omdat ik nauwelijks kan programmeren voor linux en wel voor windows
Oud 20-11-2002, 14:10
Talon
Talon is offline
voor bepaalde programma's heb ik nog geen goede vervanging gevonden helaas.. anders zou ik meteen overstappen.
mijn linux staat geinstalleerd en al te wachten tot die programma's er zijn
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:50
Koen
Koen is offline
Citaat:
a new noise schreef:
om te beginnen

windows omdat :
-linux en nooit vastlopen is een fabeltje
Dat is niet waar. Het OS zelf, de Linux kernel dus; is bijna niet vast te krijgen. Daar moet je echt moeite voor doen, en is mij nog maar 1 keer gelukt. In tegenstelling tot windows, wie kent de foutmeldingen met kernel32.dll niet?

Citaat:

mijn advies : draai allebei of koop een commodore amiga en ga rox0ren op workbench, het beste OS dat 1 diskette je kan geven
Het beste OS op 1 disk is Freesco
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:59
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Koen schreef:
Dat is niet waar. Het OS zelf, de Linux kernel dus; is bijna niet vast te krijgen.
ok maar nooit is een fabeltje, ik bedoel elke third party kan bugs maken...
Oud 20-11-2002, 15:00
Verwijderd
Simpel: omdat de computer een middel tot een doel is.

Als jouw doelen zijn: spelletjes spelen en MSN-en, dan zul je het moeilijk hebben met Linux. Nooit vastlopers? Ja, wat heb je daar aan als die hele PC voor jou nutteloos en / of ongemakkelijk wordt?

Don't get me wrong, ik draai meerdere Linux servers en 1 Linux desktop, al gebruik ik laatstgenoemde niet zo vaak. Op de server is het een prima systeem, op de desktop heeft het nog steeds wat tijd en finesse nodig imho.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:12
Koen
Koen is offline
Citaat:
a new noise schreef:
ok maar nooit is een fabeltje, ik bedoel elke third party kan bugs maken...
Natuurlijk.. Maar Linux programmatuur is praktisch altijd open source, en wordt dus veel sneller verbeterd in het geval van bugs.

Daarbij is in Linux een process dat gecrasht is áltijd te killen (ik heb althans nog nooit meegemaakt dat dat niet lukte), dat hoef je onder Windows niet altijd te proberen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:14
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Koen schreef:
Natuurlijk.. Maar Linux programmatuur is praktisch altijd open source, en wordt dus veel sneller verbeterd in het geval van bugs.

Daarbij is in Linux een process dat gecrasht is áltijd te killen (ik heb althans nog nooit meegemaakt dat dat niet lukte), dat hoef je onder Windows niet altijd te proberen.
dat klopt
Oud 20-11-2002, 15:15
Verwijderd
Kee dan, dit vind ik leuk!

Nou, ik heb 3.11, 95, 98, 98Se, 98Me, 2000 gedraaid!

Nu is het zo dat alles anders dan 2000 kan zorgen voor best wel vaak fouten. Het is ook zo dat 98Me helemaal niks was! 2000 vond ik prettig, maar voor games niet echt geschikt, dus dualboot van 2000 en 98Se.

Ik was best huiverig voor XP, maar ik neem alles terug. Het is, voor de consument, heb mooiste all-round OS ooit. Ik heb zelf de XP Pro (build 2600) en hij is nog nooit vastgelopen! Ik heb nu al 1 keer een uptime van ruim 5 weken gehaald zonder problemen.

Zelf draai ik nu ook een jaartje Linux Suse 8.0 Ik ben razend enthousiast over dat programma. Een must is computerkennis, alhoewel die nieuwe interface om alles te installeren van Suse heel makkelijk is! Maar niet gaan zeggen, Ik kies Lin ux omdat windows niet lekker loopt, want dat is slecht beargumenteerd!

Dus het feit dat windows niet stabiel is, is onzin! Het is net je ermee doet, of de hard en software goed op elkaar is afgesteld etc etc etc. Mijn Windows XP loopt perfect en nooit last mee! Mijn linux idem, maar is voor doeleinden als school enzo veel minder makkelijk te gebruiken omdat je, vooral in het begin, echt met een soort gat tussen linux en windows zit! Hoe langer je met beide omgaat hoe makkelijker je het kan combineren is mijn idee!

Dat was mijn verhaaltje!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:31
L@CuTu$
L@CuTu$ is offline
Citaat:
Koen schreef:

Het beste OS op 1 disk is Freesco
Jij hebt dus geen enkel benul van wat AmigaOS wel niet voor een OS he kereltje ?

AmigaOS is een van de snelste Microkernel ontwerpen compleet realtime , bootable uit EEPROM (de EEPROM bevat Exec de kernel en wat library's) .

Het hele ontwerp van AmigaOS is zo geschreven dat alle latency's uit een microkernel OS zo klein mogelijk worden gehouden , AmigaOS was het eerste idee van Filetypes te integreren in de OS functionaliteit , iets wat tot nu toe alleen BeOS ,Pegasos (AmigaOS reimplementatie) AtheOS min of meer hebben weten te repliceren.

Maak de volgende keer eens geen ongegronde opmerkingen ;-)
Reageren

Regels voor berichten