Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 22:30
Verwijderd
Afgelopen week ben ik in Olso geweest. Ik vond het echt een ontzettend mooie stad! Vooral het havengebied en het gebied rondom het paleis.
Heb de nationale galerie gezien, natuurlijk met de Schreeuw van Munch. Verder het Vikingmuseum en het oorlogsmuseum.
We zijn ook naar het vigelandpark geweest. Vond de verschillende levensfases die in de beelden werden uitgebeeld wel wat hebben. Maar voor de rest viel het park me wat tegen.

Vond het winkelen in Oslo erg leuk. Natuurlijk is Noorwegen een duur land, maar je hebt er ook zat goedkopere winkels waar je toch leuke dingen kunt kopen.

Al met al gewoon een ontzettend leuke stad om eens gezien te hebben. Niet heel erg groot maar wel een stad om je te vermaken!
Zijn jullie er wel eens geweest? en wat vonden jullie ervan?
Advertentie
Oud 07-09-2005, 22:31
Verwijderd
Ik wil ooit nog een keer gaan rondreizen door Noorwegen, en dan wil ik ook zeker naar Oslo
Oud 07-09-2005, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 07-09-2005 @ 23:31 :
Ik wil ooit nog een keer gaan rondreizen door Noorwegen, en dan wil ik ook zeker naar Oslo
Moet je zeker doen!

Noorwegen is uberhaupt gewoon een geweldig land<3..

omg ik wil terug
Oud 07-09-2005, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Anneka schreef op 07-09-2005 @ 23:34 :
Moet je zeker doen!

Noorwegen is uberhaupt gewoon een geweldig land<3..

omg ik wil terug
ik wilde deze zomer, maar het kwam er niet van

en vandaag kwam het bij yorin (uh, rtl) travel, noorwegen, maar ik ben vergeten te kijken
Oud 08-09-2005, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 07-09-2005 @ 23:43 :
ik wilde deze zomer, maar het kwam er niet van

en vandaag kwam het bij yorin (uh, rtl) travel, noorwegen, maar ik ben vergeten te kijken
het is rtl5 of 7 tegenwoordig denk ik

Maar echt als je gaat moet je zeker naar Oslo gaan, en een wandeling maken langs de zuidkust, ook ontzettend mooi. <3
Oud 15-09-2005, 23:06
Verwijderd
Ben 2x in Oslo geweest. Prachtige stad. En net als je zei, de haven en het paleis zijn erg mooi. Verder ben ik ook in dat Norsk-museum geweest, erg leuk. En we hebben een rondvaart gemaakt met een boot rond al die eilanden. Ook erg gaaf en zo zie je Oslo ook vanaf het water (zagen we ook vanaf de boot naar Denemarken )
Oud 28-09-2005, 23:04
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ben deze zomer in Noorwegen geweest, we hadden een low-budget vakantie. Oslo was te duur voor een overnachting, zelf het parkeren kosten 6 euro per uur. we zijn er maar anderhalf tot 2 uur geweest.

Mooie stad, leuke mensen, belachelijk duur. Aanrader als je geld genoeg hebt ( wat voor heel Noorwegen toepasselijk is ).
Oud 29-09-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-09-2005 @ 00:04 :
Ben deze zomer in Noorwegen geweest, we hadden een low-budget vakantie. Oslo was te duur voor een overnachting, zelf het parkeren kosten 6 euro per uur. we zijn er maar anderhalf tot 2 uur geweest.

Mooie stad, leuke mensen, belachelijk duur. Aanrader als je geld genoeg hebt ( wat voor heel Noorwegen toepasselijk is ).
Hehe qua geld heb je zeker gelijk, het is er gewoon belachelijk duur. Al is het wel zo dat Noorse mensen ook veel meer verdienen en voor hen het dus redelijk normaal is.
Maar lowbudged in Noorwegen lijkt me moeilijk te doen, zeker als je in Oslo overnacht idd.
Oud 29-09-2005, 14:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-09-2005 @ 15:34 :
Hehe qua geld heb je zeker gelijk, het is er gewoon belachelijk duur. Al is het wel zo dat Noorse mensen ook veel meer verdienen en voor hen het dus redelijk normaal is.
Maar lowbudged in Noorwegen lijkt me moeilijk te doen, zeker als je in Oslo overnacht idd.
Ik had samen met een vriend een weekvoorraad aan eten ingeslagen en een grote voorraad bier, wat je niet mag invoeren maar aangezien ze toeristen vrijwel niet controleren

Ik mail nou nog steeds met iemand uit Noorwegen, leuk om ervaringen uit te wisselen, ze hebben echt een blik op Nederland als het land waar alles mag. En ze komt als het doorgaat binnenkort nog naar Nederland
Oud 29-09-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-09-2005 @ 15:42 :
Ik had samen met een vriend een weekvoorraad aan eten ingeslagen en een grote voorraad bier, wat je niet mag invoeren maar aangezien ze toeristen vrijwel niet controleren

Ik mail nou nog steeds met iemand uit Noorwegen, leuk om ervaringen uit te wisselen, ze hebben echt een blik op Nederland als het land waar alles mag. En ze komt als het doorgaat binnenkort nog naar Nederland
Haha eten inslaan lijkt me idd een goed idee, drank al helemaal. Ze hebben in Noorwegen ook belachelijk grote wijnwinkels, echt zoals een gemiddelde supermarkt hier. Gingen we wijn kopen voor een feest: jaa dit is lekkere en goedkope. Nou 80 kronen, dat is 11 euro ofzo, wat nou goedkoop. Daarnaast is in de supermarkt alles idd super duur.

Nederland als het land waar alles mag is mij ook opgevallen. We zaten namelijk in gastgezinnen en echt hele gesprekken gehad of we drugs gebruikten, hoe het in Nederland met drank is etc.
Oud 29-09-2005, 16:16
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Anneka schreef op 29-09-2005 @ 16:01 :
Haha eten inslaan lijkt me idd een goed idee, drank al helemaal. Ze hebben in Noorwegen ook belachelijk grote wijnwinkels, echt zoals een gemiddelde supermarkt hier. Gingen we wijn kopen voor een feest: jaa dit is lekkere en goedkope. Nou 80 kronen, dat is 11 euro ofzo, wat nou goedkoop. Daarnaast is in de supermarkt alles idd super duur.

Nederland als het land waar alles mag is mij ook opgevallen. We zaten namelijk in gastgezinnen en echt hele gesprekken gehad of we drugs gebruikten, hoe het in Nederland met drank is etc.
Ow, klinkt leuk een gastgezin. Ben je er voor school geweest oid? En hoe lang ben je totaal in Noorwegen geweest?

Ik heb ook wel iets speciaals met Noorwegen, mijn vader woont en werkt er voor een Nederlands bedrijf, dus ik kom er relatief vaak ( min. 1 x per jaar).
Oud 29-09-2005, 16:42
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-09-2005 @ 17:16 :
Ow, klinkt leuk een gastgezin. Ben je er voor school geweest oid? En hoe lang ben je totaal in Noorwegen geweest?

Ik heb ook wel iets speciaals met Noorwegen, mijn vader woont en werkt er voor een Nederlands bedrijf, dus ik kom er relatief vaak ( min. 1 x per jaar).
Ja ik heb daar in een gastgezin gezeten, voor 6 dagen. En ja wase r voor school, heb daar dan ook lessen gevolgd op de school en super veel gehoord over het schoolsysteem. Maar ook Oslo, Larvik, kleine fjorden, de kust enzo bezocht.

Wel gaaf hoor, alleen minder dat je je vader dan weinig ziet. Het is echt een super mooi land, wil nog een keertje naar de westkust met de hoge fjorden, lijkt me zooo gaaf!
Oud 30-09-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 29-09-2005 @ 15:42 :
en een grote voorraad bier
Wij meestal ook, 12 treeën bier ofzo en dan nog wijn en sterke drank

Citaat:
Anneka schreef op 29-09-2005 @ 17:42 :
Het is echt een super mooi land, wil nog een keertje naar de westkust met de hoge fjorden, lijkt me zooo gaaf!
Ik zelf vond de Geirangerfjord en omgeving echt prachtig. Verder vond ik het in 2001 wel het leukst, toen hadden we een camper gehuurd en zijn we door heel Scandinavie gereden. In Noorwegen van de Noordkaap naar Oslo je ziet dan zo'n beetje alles.
Oud 01-11-2005, 22:16
attrib
attrib is offline
hehe ik wil ook weer naar noorwegen
en zoals ik het hier een beetje gelezen heb is dat men vooral rond Oslo rond reist.
je zou eens meer naar mid-norge en naar het nordland moeten gaan zoals Trondheim of Bodø. dit ziet er (naar mijn mening) allemaal gebergter uit en de natuur is ietsje mooier. ook heb je daar een lange winter maar dat heeft wel wat.

ikzelf heb ook aan een uitwisselingsproject meegedaan. idd ook meegelopen met een school maar dan voor 2 weken. en heb zo ook gekampeert in een Lavo tent ergens boven op een berg in de sneeuw (het koudste wat ik ooit heb meegemaakt tho).

ik heb er veel vrienden gemaakt. en 1 goede vriendin die ik nog wel bezoek en zij mij.

noorwegen is echt zeker de moeite waard. ook al is alles zo prijzig...
Oud 01-11-2005, 22:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Trondheim wilde ik deze zomer ook nog bezoeken, maar omdat we vrij weinig tijd hadden zijn we niet hoger dan Odda, Geilo en Lillehammer geweest ( zou niet weten welke het noordelijkst ligt ).

Een nichtje van mijn woont samen met haar vriend in Trondheim, de volgende keer als ik in Noorwegen kom zal ik haar eens opzoeken en gelijk de omgeving daar eens verkennen. Ik heb redenen zat om nog eens terug te gaan
Oud 05-11-2005, 18:46
Verwijderd
Heb zo ongeveer heel Noorwegen gezien van noord tot zuid, op Oost-Noorwegen (ten oosten van Lillehammer) en de omgeving Stavanger na. Mooiste delen vond ik de Noordkaap, omdat het gewoon een bijzondere plaats is en de ondergaande zon natuurlijk. En verder vooral de Geiranger en Nordfjord. Verder is Oslo natuurlijk een prachtige stad
Advertentie

Regels voor berichten