Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2005, 10:49
remy476
remy476 is offline
ik ben toch aan het twijfelen of ik fysiotherapie ga doen

-kunnen studenten die dit studeren mij vertellen wat de voordelen en de nadelen van deze studie zijn

-hoe ze de studie bevalt
-wat doe je zoal in de week / trimester
- hoe zien de boeken eruit ( veel leersof / veel duidelijkheid/ ingewikkeld)
- hoeveel uur ben je ermee bezig

en alle andere informatie die je weet

Laatst gewijzigd op 04-11-2005 om 11:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2005, 13:01
mirrie-1986
mirrie-1986 is offline
Ik doe fysiotherapie, ben 1e jaars aan de hanze hogeschool

De studie bevalt me tot nu toe erg goed. Wel moet je veel leren, je moet de hele anatomie van de mens gaan kennen Waar zitten welke spieren, waar hechten ze aan vast, welke spieren voeren welke bewegingen uit.
Per week heb je verschillende praktijkuren, zo heb je fysische therapie, bijvoorbeeld warmtepakkingen aanleggen. massagetherapie, dat lijkt me duidelijk. Ook heb je bewegingstherapie, dat vind ik het moeilijkst. Moet je verschillende bewegingstherapien bedenken.
Daarnaast heb je slb, vakken die te maken hebben met hoe je over moet komen als fysiotherapeut en natuurlijk de medische vakken.
De leerboeken zijn niet echt moeilijk, ook al zijn er wel enkele engelse boeken. Maar internet is een handig medium.
als er nog vragen zijn.
Oud 04-11-2005, 14:31
remy476
remy476 is offline
Citaat:
mirrie-1986 schreef op 04-11-2005 @ 14:01 :
Ik doe fysiotherapie, ben 1e jaars aan de hanze hogeschool

De leerboeken zijn niet echt moeilijk, ook al zijn er wel enkele engelse boeken. Maar internet is een handig medium.
als er nog vragen zijn.
- kan het een probleem zijn als je niet goed bent in engels?
- hoeveel uur ben je ermee bezig p/dag?
- is de studie zoals je verwacht had ?
- wat vinden je medestudenten van de opleiding
Oud 11-11-2005, 21:06
MuTsJ
MuTsJ is offline
-kunnen studenten die dit studeren mij vertellen wat de voordelen en de nadelen van deze studie zijn

voordelen: Zit de nodige praktijk in, ook vind ik dat de sfeer binnen de klassen erg goed is. Dit komt mede omdat je heel hecht raak met elkaar, je staat namelijk de eerste week al met zn alle in je ondergoed in de klas.
Nadelen: Het echt moeten stampen van de anatomie

-hoe ze de studie bevalt

de studie bevalt me hartstikke goed! alleen je moet echt alles wel goed vanaf het begin bij houden

-wat doe je zoal in de week / trimester
in een week maak je vooral studietaken. Het kan ook handig zijn om tussendoor te leren zodat je voor de grote toets niet alles in 1 keer hoeft te leren

- hoe zien de boeken eruit ( veel leersof / veel duidelijkheid/ ingewikkeld)

Het zijn wel veel boeken! Ik vind fysiologie vooral erg moeilijk maar dat komt ook omdat ik geen natuur of scheikunde gehad heb.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:44
remy476
remy476 is offline
vandaag naar de open dag geweest!

De studie lijkt me hardstikke leuk....en vooral ook practisch zoals jullie al zeiden

naar het spierenstelsel ik heb die namen gezien en vraag me echt af hoe ik dat in me hoofd krijg gepompt

ik denk niet echt dat deze studie wat voor mij is.....
Oud 12-11-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 12-11-2005 @ 16:44 :
Je hoeft op zo'n open dag niet alles te begrijpen...

Als de studie je leuk lijkt, moet je 'm gaan doen. Punt. Die spierenstelsels komen later wel, die hoef je ook niet in de eerste week te kennen lijkt me. Niet te moeilijk over doen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 16:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:

De studie lijkt me hardstikke leuk....en vooral ook practisch zoals jullie al zeiden

naar het spierenstelsel ik heb die namen gezien en vraag me echt af hoe ik dat in me hoofd krijg gepompt

Het is een moeilijke studie. Mijn moeder studeert het en als je ziet wat die moet leren. Echt niet normaal meer. Maar zij heeft hiervoor enkel en alleen de huishoudschool gedaan Met heel veel doorzettingsvermogen zit zij nu, zonder vertraging, in het derde jaar. Nog 1 tentamen en dan heeft ze alle theorie gehad (daarna is het een half jaar herhaling en 1 jaar stage lopen). Ze zegt ook dat het begin moeilijk is, maar je daarna de slag te pakken krijgt. Ook die latijnse benamingen hebben een logische betekenis. Als je deze weet, dan gaat het een stuk soepeler (en dat is echt zo, ik heb ook vorig jaar anatomie gehad).

Als jij deze studie dus graag wilt doen, moet je er gewoon voor gaan. Het lukt je echt wel als je het allemaal bijhoudt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 17:53
Roos
Roos is offline
Moeilijk is relatief, gelukkig.
Oud 13-11-2005, 14:26
Verwijderd
Ik doe Fysiotherapie, het eerste jaar. Ik zal later wel wat uitgebreider reageren
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 14:30
Verwijderd
Citaat:

Ik zag daar ook heel erg tegenop, maar het is veel herhalen. Ook in de lessen wordt er al veel in termen gesproken en zullen ze je daar niet meer 'ontlasten' ofzo. Je hoort ze gewoon elke dag en je maakt ze je gewoon eigen. Ik ben nu zo'n tien weken gestart met de opleiding en ik merk gewoon dat die namen enzo echt al in mn 'systeem' komen. Zo zal ik niet meer spreken over 'je voet naar boven bewegen' ofzo, maar zal ik zeggen: dorsaal flexie.

Ik vertel ook wel eens dingen van school thuis of aan mijn vriendje en als je niet oppast kijken ze je aan alsof je chinees spreekt
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 17:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 13-11-2005 @ 15:30 :
Zo zal ik niet meer spreken over 'je voet naar boven bewegen' ofzo, maar zal ik zeggen: dorsaal flexie.
Maar die soorten bewegingen zijn ook heel makkelijk om te leren Je gaat op een gegeven moment gewoon de logica van al die rare termen zien.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 13-11-2005 @ 18:18 :
Maar die soorten bewegingen zijn ook heel makkelijk om te leren Je gaat op een gegeven moment gewoon de logica van al die rare termen zien.
Het is even een klein voorbeeld. Want met spieren en botten is het namelijk net zo Gisteren nog was er iemand op bezoek en die had ook anatomiekennis. En ze legde eea uit met gewoon de latijnse namen en ik snapte haar wel, maar mijn vriend keek ons aan alsof we turks praatten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten