Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2005, 08:59
reddragon
reddragon is offline
wie gaan er dit jaar allemaal zwarte piet spelen???
ik ga dit jaar het een paar x doen...
heeft er iemand nog tips?
of leuke piet rollen? (muziek piet, bling bling piet etc?)
Oud 11-11-2005, 09:55
Miracle
Miracle is offline
Ik speel dit jaar (weer) piet, maar vooral een passieve piet. Ik doe mee aan een optocht (zittend en wel ) en als de optocht is aflopen ga ik meteen weer afsmienken. Ik heb een hekel aan pruiken en die smerige smienk, maar ze kunnen me niet missen.
Oud 11-11-2005, 10:06
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik kreeg altijd jeuk van de pruiken en dan ging ik krabben en dan was ik ineens een halfwitte piet. Maar toen was ik ook 5 ofzo

Nee, het is niet aan mij besteed, moet ik zeggen.
Oud 11-11-2005, 10:08
MTpower
MTpower is offline
Ik niet, heb een hekel aan kleine kinderen
Oud 11-11-2005, 10:11
ganralph
ganralph is offline
heb het een paar keer gedaan (bij een optocht), maar bij ons in de buurt is het risico dat je dan in mekaar gerost wordt erg groot helaas.

de patser-piet heeft bijvoorbeeld een aantal jaren geleden een aantal kinderen letterlijk weggeslagen bij Sinterklaas omdat ze gewoon bedreigend werden. sindsdien loopt er meer politie mee dan dat er zwarte pieten zijn.

twee jaar geleden wilde ik een jochie (jaar of 4) een handje snoep geven en hij stak zn middelvinger naar me op. toen was de lol er wel een beetje van af.
ook willen kinderen alleen nog maar snoep. dat wilde ik vroeger ook wel, maar ze (en hun ouders) staan nu met grote draagtassen aan de kant van de weg en die mag je volstorten en oprotten.
ik doe het nu ook niet meer.

je doet je best voor de kinderen en hun ouders, maar als je niets positiefs meer terugkrijgt, kunnen ze van mij ook de pestpleuris krijgen
Oud 11-11-2005, 10:13
Gimme more beer
Hahaha, jezus, dat gaat wel erg ver hé!

Wij wilden ook nog wel eens stiekem een "stout" sinterklaasliedje zingen achter het schuurtje op school, maar als sinterklaas er was, waren we poeslief, kan ik je vertellen.
Oud 11-11-2005, 10:15
ganralph
ganralph is offline
helaas verzin ik het niet. een Piet van 2 bij 2 heeft een joch (jaartje of 10?) met fiets en al vanaf de koets (want daar liep hij te klieren: paarden opjagen enzo) over de stoep de Febo ingemaaid.
Oud 11-11-2005, 10:18
Gimme more beer
Hehehe, maar dan is het toch niet leuk meer? Dan kun je toch beter stoppen met zoiets? Leg maar aan je kinderen uit dat ze het te bont hebben gemaakt en sinterklaas nu niet meer naar Amsterdam wil komen
Oud 11-11-2005, 10:24
ganralph
ganralph is offline
tja, ik heb in dat opzicht wel respect voor alle vrijwilligers die het ieder jaar weer doen voor de mensen die het wel nog leuk vinden. maar voor mij hoeft het niet meer.
Oud 11-11-2005, 10:33
Gimme more beer
Kan ik me voorstellen ja
Oud 11-11-2005, 11:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Weleens met een vriendin gedaan. En toen begon het nichtje van die vriendin zelf te vertellen dat ze een hele lieve nicht had wat dus die vriendin was.
Oud 11-11-2005, 14:16
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Ik niet, maar ik zou het wel willen, kan ik eindelijk eens echt dicht bij Sinterklaas komen
Oud 11-11-2005, 15:44
Naru
Naru is offline
ik niet, maar het lijkt me wel leuk om eens te doen!
Oud 11-11-2005, 15:46
akumabito
akumabito is offline
Zwarte piet spelen in de zomer

En dan proberen een lift te krijgen naar Spanje met die horde vakantiegangers...
Oud 11-11-2005, 16:28
Smoozy
Smoozy is offline
Op school (HBO) speel ik Piet samen met een andere Piet en een Sinterklaas. Zullen ze vast leuk vinden. Misschien gaan we de andere faculteit ook nog wel lastig vallen
Oud 11-11-2005, 16:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb het twee keer gedaan, ondanks dat ik niet van kinderen houd Maar ik woon in een dorp en hier zijn de kinderen gewoon lief En soms kreeg je domme opmerkingen van jongere, maar meestal kenden we die dan en dan maakte het niet zoveel uit. Want het is grappig als jij wel weet wie zij zijn en andersom niet
Oud 11-11-2005, 18:53
Verwijderd
Twee jaar geleden gedaan, was wel leuk, maar na een keertje had ik het wel gezien.
Oud 11-11-2005, 22:47
JCG
JCG is offline
jup, ik ga een schoolplein onveiligmaken als zwarte piet op een singa.
Oud 12-11-2005, 02:59
Verwijderd
Ik ben dit jaar (weer) piet bij de intocht in de wijk (niet mijn eigen wijk, wel de wijk waar mijn ouders wonen). Waarschijnlijk gaan er walkietalkies mee: pieten moeten toch kunnen communiceren als ze te laat zijn met de boot.
Oud 12-11-2005, 08:28
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat dacht je van Knuffel-piet? Geef alle kleine kinderen die je ziet een handje pepernoten en een dikke knuffel
Mijn broer wilde piet spelen op mijn oude basisschool omdat hij in geldnoot () zit en hij denkt dat het enorm veel geld verdient. Uiteindelijk mocht hij niet van mijn ouders omdat hij een hekel heeft aan kleine kinderen. Ons buurjongetje van 7 kwam vaak lang om te vragen of hij ons konijn een worteltje mag geven. Mijn broer zei dan altijd als het buurjongetje weg was: "Ik wil die wortel eens flink in zijn (...) duwen"
Daarom mag hij geen piet zijn.
Oud 12-11-2005, 09:14
Dolores
Dolores is offline
Voorgaande jaren heb ik zwarte piet in een revalidatiecentrum in Utrecht gespeeld, was wel leuk, maar dit jaar heb ik er niet zoveel zin in en 't komt niet goed uit qua tijd. Ik was altijd skate-piet, dat vonden die kindjes wel stoer geloof 'k.
Oud 12-11-2005, 10:05
Verwijderd
Citaat:
cherry-springs schreef op 12-11-2005 @ 09:28 :
Wat dacht je van Knuffel-piet? Geef alle kleine kinderen die je ziet een handje pepernoten en een dikke knuffel
Ik denk dat dat in grote steden toch fout geïnterpreteerd wordt en dat je niet als knuffelpiet, maar als pedopiet oid aangezien wordt.
Oud 12-11-2005, 10:19
M'oek
M'oek is offline
Citaat:
ganralph schreef op 11-11-2005 @ 11:11 :
heb het een paar keer gedaan (bij een optocht), maar bij ons in de buurt is het risico dat je dan in mekaar gerost wordt erg groot helaas.

ook willen kinderen alleen nog maar snoep. dat wilde ik vroeger ook wel, maar ze (en hun ouders) staan nu met grote draagtassen aan de kant van de weg en die mag je volstorten en oprotten.
Bij ons gaat dit ook zo! Ik heb meerdere keren mee gedaan in de optocht als motorpiet samen met vrienden en familie enz. de laatse keer mochten kleine kinderen (dus kinderpieten zeg maar) niet meer meelopen, omdat deze meegetrokken werden door gozers die langs de kant stonden te kijken. ergens afgelegen werden die kinderen dan bedreigd en soms wel geslagen en moesten ze al hun snoep en pepernoten afgeven! belachelijk toch. En idd vroeger kwame kinderen voor het snoep en voor de pieten en de lol enz. nu niet meer ze denken alleen maar aan hebbe hebben hebben van pepernoten. Beetje jmmr allemaal. Ik doe dus ook niet meer mee dit jaar.
Oud 12-11-2005, 10:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Morgen is de intocht bij ons in het dorp en ik doe voor de 6e keer mee. Ik vind het altijd erg leuk, vooral omdat ik veel kinderen ken van onze zwemvereniging (die de intocht organiseren).
Helaas merk ik ook dat de ouders en kinderen steeds brutaler worden. Van die ouders die het hardste roepen: "die van ons heeft nog niks gehad" en als je t snoep dan in de jaszak wilt doen, zit die al helemaal vol met snoep. Of van die buitenlandse kinderen die proberen zoveel mogelijk snoep te krijgen, je helemaal verrot schelden en proberen aan kleine kinderen duidelijk te maken dat Sinterklaas helemaal niet bestaat.
Maar gelukkig zijn er ook leuke momenten, bijvoorbeeld het enthousiasme van een groepje verstandelijk gehandicapte kinderen of kleine kinderen met hun ouders die nog wel gewoon fatsoen hebben. En daar doe ik het voor.
Oud 12-11-2005, 10:29
Cherry Springs
Citaat:
Leonoor schreef op 12-11-2005 @ 11:05 :
Ik denk dat dat in grote steden toch fout geïnterpreteerd wordt en dat je niet als knuffelpiet, maar als pedopiet oid aangezien wordt.
Das waar... Gewoon een handje pepernoten geven dan maar
Oud 12-11-2005, 11:00
Subject
Subject is offline
Het lijkt mij heel erg leuk, maar hoe komen jullie nu aan zoiets. Ik bedoel waar moet ik heen om zwarte piet te spelen?
Oud 12-11-2005, 11:12
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Subject schreef op 12-11-2005 @ 12:00 :
Het lijkt mij heel erg leuk, maar hoe komen jullie nu aan zoiets. Ik bedoel waar moet ik heen om zwarte piet te spelen?
Door de schoorsteen natuurlijk
Oud 12-11-2005, 12:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Subject schreef op 12-11-2005 @ 12:00 :
Bij mij is het heel simpel, omdat de zwemvereniging waar ik bij ben, de intocht organiseert in ons dorp. Als lesgever wordt je dan ook vanzelf gevraagd of je mee wilt doen.
Oud 12-11-2005, 12:52
ganralph
ganralph is offline
zo moeilijk moet het niet zijn om de plaatselijke vereniging die dit regelt op te snorren.

overigens is het grote voordeel wel dat je met de intocht als Zwarte Piet zwart kunt rijden. "Sorry conducteur, de foto op het abonnement is niet echt duidelijk" en een conducteur die een Piet uit zijn tram/trein trapt, krijgt ruzie met de hele tram/trein
Oud 12-11-2005, 16:10
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
reddragon schreef op 11-11-2005 @ 09:59 :
wie gaan er dit jaar allemaal zwarte piet spelen???
ik ga dit jaar het een paar x doen...
heeft er iemand nog tips?
of leuke piet rollen? (muziek piet, bling bling piet etc?)
wat dacht je van een bewakings piet
Oud 12-11-2005, 16:21
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
terreur-piet ?
Oud 12-11-2005, 17:35
JCG
JCG is offline
gabber piet
Oud 12-11-2005, 18:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ganralph schreef op 12-11-2005 @ 13:52 :
overigens is het grote voordeel wel dat je met de intocht als Zwarte Piet zwart kunt rijden. "Sorry conducteur, de foto op het abonnement is niet echt duidelijk" en een conducteur die een Piet uit zijn tram/trein trapt, krijgt ruzie met de hele tram/trein
Wij gaan al sinds jaar en dag met busjes naar het eerstvolgende station om dan met de trein in ons dorp aan te komen. Is ook geregeld met de NS. De hoofdpiet mag dan zelfs bij de machinist staan en toeteren en er wordt omgeroepen dat Sinterklaas en de Pieten er bij dit station uit moeten. Als dank krijgen de conducteur en machinist altijd wat pepernoten.
Oud 12-11-2005, 20:41
Cherry Springs
Citaat:
JCG schreef op 12-11-2005 @ 18:35 :
gabber piet
Of gothic piet Helemaal bleek, met zo'n vaag kloffie an. Geinig woord, kloffie
Oud 13-11-2005, 19:51
Tox
Tox is offline
ik ga 5 december zwarte piet spelen, en ik wordt misschien zelfs dan in een politie auto gebracht
Oud 14-11-2005, 08:55
RoxX
RoxX is offline
metal piet \m/
Oud 14-11-2005, 08:56
RoxX
RoxX is offline
of punk piet met hanenkam
Oud 14-11-2005, 13:46
Verwijderd
Al een paar keer gedaan, voor de (klein)kinderen van de opa en oma van een vriendin van me.. Voor haar neefjes en nichtjes die nog geloofden dus
1x met mn exvriend, 1x met mn broertje en 1x met mn beste vriendin.. Ben benieuwd of we het dit jaar weer mogen doen..
Moet het sowieso op mn werk doen, samen met mn broertje een hele middag + avond lekker rondbanjeren door de winkel
Oud 14-11-2005, 22:02
Verwijderd
1 keer en nooit meer.
Niet omdat zwarte piet zijn niet leuk was, maar omdat ik nog een week met een zwart gezicht gelopen heb.
Ik heb namelijk erge acnee gehad, en de schmiek was in al mijn littekengaatjes zeg maar gaan zitten Arghh
Oud 14-11-2005, 22:29
Mariekje*
Mariekje* is offline
Waarschijnlijk wordt ik dit jaar ook nog wel een keertje piet.. We hebben een wedstrijd georganiseerd op de manege, surprisespringen... Altijd super gezellig en jawel ik ga verkleed als zwarte piet te paard en mijn wedstrijdpaard gaat ten onder in glittergel rare dekjes/bandages en dekens bestikt met mijters en chocoletters.. En wordt gereden met de roe inplaats van een zweep haha. Tsja en dan hindernissen springen..
Oud 15-11-2005, 09:00
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik ga nooit meer piet spelen, want ik heb h et 3x gedaan en 3x struikelde ik wel over of sinterklaas of de microfoon en dat vinden kindjes dan wel heel grappig, maar ik moest het spelen in een bejaardencentrum voor demente ouderen, die nog heilig in sinterklaas geloven
Oud 16-11-2005, 20:05
Skilly
Skilly is offline
Wil ik wel een keer doen Nij bejaarden lijkt het me leuk
Oud 16-11-2005, 20:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Tox schreef op 13-11-2005 @ 20:51 :
ik ga 5 december zwarte piet spelen, en ik wordt misschien zelfs dan in een politie auto gebracht
Haha, en aan wie hebben we dit te danken? .....
Danku danku
Oud 16-11-2005, 20:46
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Wij doen iets met Anarchie piet en Gay piet?

Ideetje?

Ik ben Pimperklaas
Oud 16-11-2005, 21:35
sammiej
sammiej is offline
Ik heb het al een aantal keer gedaan! Dit jaar weer op school.. (havo) en ook op een voetbalvereniging! Al die kindjes die er heilig van overtuigd zijn dat je echt een zwarte piet bent..das zo cool!!
Oud 17-11-2005, 14:40
mcflem
mcflem is offline
Citaat:
ganralph schreef op 11-11-2005 @ 11:11 :

de patser-piet heeft bijvoorbeeld een aantal jaren geleden een aantal kinderen letterlijk weggeslagen bij Sinterklaas omdat ze gewoon bedreigend werden. sindsdien loopt er meer politie mee dan dat er zwarte pieten zijn.

twee jaar geleden wilde ik een jochie (jaar of 4) een handje snoep geven en hij stak zn middelvinger naar me op. toen was de lol er wel een beetje van af.
ik doe het nu ook niet meer.

je doet je best voor de kinderen en hun ouders, maar als je niets positiefs meer terugkrijgt, kunnen ze van mij ook de pestpleuris krijgen
Jeetje,

Vroeger vond ik het gewoon zo fijn om de Sint een handje te geven en dankjewel te zeggen en een handje van een piet en dan kreeg ik 2 oude pepernoten en was ik helemaal gelukkig.

Ontopic: ik heb nooit zwarte piet gespeeld. Vroeger wou ik Zwarte Piet worden en Sinterklaas helpen.
Oud 18-11-2005, 13:01
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
Ga morgen Zwarte Piet spelen! Doe het al een paar jaar en heb er nog steeds erg veel zin in, maar ik kan me wel vinden in dat verhaal van al die kids die alleen maar snoep willen. Gelukkig woon ik in een relatief klein dorpje en is dat bij ons nog niet zo heel erg, maar idd het komt voor ja. En dan ben ik gewoon niet zo'n leuke Piet, dan loop ik gewoon door en zeg er wat van, kom nou zeg, kleine etters

mijn naam voor morgen: Ali P.
Oud 18-11-2005, 13:31
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik ben dit jaar Piet bij een peuterspeelzaal. Maar omdat die kinderen nog heel klein en waarschijnlijk bang zijn mogen we niet te wild doen enzo. Nouja een beetje achter Sinterklaas relaxen is ook wel leuk, kan ik tenminste ook nog wat pepernoten eten
Oud 18-11-2005, 22:40
idontcare
idontcare is offline
ik speel volgende week zwarte piet op m'n werk, bij de kruidvat. wel tof, ik krijg er voor betaald en hoef eignelijk niet eens te werken alleen maar een beetje kado's en snoepgoed uitdelen aan alle kids
Oud 19-11-2005, 18:45
Tox
Tox is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 16-11-2005 @ 21:36 :
Haha, en aan wie hebben we dit te danken? .....
Danku danku
hehe mag mij eerder bedanken, omdat ik dat voor jou doe

Regels voor berichten