Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2005, 20:33
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Hey,
ik heb een klein probleempje en ik wou graag weten of er meer mensen last van hebben .
Ik ben graag alleen, en ik heb ook niet echt de behoefte om 2 keer per week uit te gaan of om constant met vrienden af te spreken. Ik heb net zo veel lol als ik alleen thuis een boek lees!
Maar ik merk dat mensen dit snel raar vinden: het lijkt wel zo alsof je een super druk sociaal leven hoort te hebben! Alsof je zielig bent als je niet elke avond wat ingepland hebt.

Ik wordt er ook best wel onzeker van, maar ik heb gewoon geen behoefte aan veel sociale contacten. Maar ik merk wel dat mensen je wel heel erg raar aankijken als je een keer zegt dat je geen zin hebt om uit te gaan .

Sorry het is wel een heel vaag verhaal volgens mij , maar herkennen mensen dit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2005, 20:50
Nona
Nona is offline
Ik heb ook niet altijd zin om uit te gaan, en behoefte om soms even alleen te zijn is heel normaal. Dat is bij iedereen anders, dat kan liggen aan verschillende dingen (van wat je gewend bent tot biologische theorieën als dopamineheropname en optimaal niveau van arousal).
Simpelweg: maak je geen zorgen en doe waar je je prettig bij voelt. Als je merkt dat sociale zaken je ook slecht afgaan moet je misschien wat gaan veranderen, maar als dat niet zo is en je je alleen prettig voelt met een boek is er niets aan de hand.
Oud 17-10-2005, 21:18
Verwijderd
Ik vind het heerlijk om gewoon lekker thuis te zijn. Ik ga nooit uit (wel heel af en toe naar de bios ofzo, maar verder niet) en constant met vrienden afspreken zou ik niet aan moeten denken. Mensen vinden het idd vaak raar...maar dat is dan jammer...ik laat hen doen wat zij willen en laat ze daarbij in hun waarde, dan hebben ze dat omgekeerd ook maar te doen. En zo niet, tja, dat is dan niet echt mijn probleem.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 22:18 :
Ik vind het heerlijk om gewoon lekker thuis te zijn. Ik ga nooit uit (wel heel af en toe naar de bios ofzo, maar verder niet) en constant met vrienden afspreken zou ik niet aan moeten denken. Mensen vinden het idd vaak raar...maar dat is dan jammer...ik laat hen doen wat zij willen en laat ze daarbij in hun waarde, dan hebben ze dat omgekeerd ook maar te doen. En zo niet, tja, dat is dan niet echt mijn probleem.
Kan ik me wel in vinden. Als er mensen zijn die dat raar vinden dan zijn het meestal toch niet de soort mensen die ik als mijn vrienden wil hebben omdat je dan gewoon te anders over bepaalde dingen denkt en dat toch nooit voor langere tijd goed zal gaan.
Oud 17-10-2005, 21:28
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-10-2005 @ 22:18 :
Dat geldt ook voor mij ja. En de mensen waar ik over het algemeen het best mee overweg kan denken er vaak net zo over.

[edit]Oftewel: wat Daantje zei. Ik voeg ook weinig toe zo. [/edit]

Laatst gewijzigd op 17-10-2005 om 21:31.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:36
Minami
Minami is offline
Waaah ik dacht dat ik de enige was!

Ik hou echt niet van uitgaan (heel soms naar de bios, maar niet met meer dan 3 personen) en ik ben liever thuis, of in mijn eentje ergens heen gaan/fietsen/park/strand/wandelen. Ik hou er niet van om een hele stoet mensen in mijn buurt te hebben, word ik echt kriebelig van.

Net als winkelen, dat vind ik echt vreselijk om te doen met mijn vrienden (misschien ligt t aan mn vrienden hehe ) maar ik word er zo onzeker van.
Als zij mij vertellen wat wel en niet mooi is, en dan dat ik uiteindelijk iets koop wat ik echt vreselijk vind (blijkt later). Ik winkel echt heel graag, maar dan wel lekker in mijn eentje Alles pakken en passen wat ik zelf wil, zonder commentaar, en dan lekker mijn eigen tijd en winkels bepalen, heeeeeeeerlijk !!

En idd, veel vrienden van mij begrijpen het niet, en gaan zeuren of ik echt niet mee wil naar een café/disco/gelegenheid, en snappen het niet als ik me daar onprettig voel. Een enkeling snapt het, en dat zijn dan ook mijn beste vrienden En de rest, ach ze hoeven het niet te snappen, zolang ik het zelf maar naar mijn zin heb toch?!
Oud 17-10-2005, 21:51
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Minami schreef op 17-10-2005 @ 22:36 :
Waaah ik dacht dat ik de enige was!

Net als winkelen, dat vind ik echt vreselijk om te doen met mijn vrienden (misschien ligt t aan mn vrienden hehe ) maar ik word er zo onzeker van.
Als zij mij vertellen wat wel en niet mooi is, en dan dat ik uiteindelijk iets koop wat ik echt vreselijk vind (blijkt later). Ik winkel echt heel graag, maar dan wel lekker in mijn eentje Alles pakken en passen wat ik zelf wil, zonder commentaar, en dan lekker mijn eigen tijd en winkels bepalen, heeeeeeeerlijk !!

Jaaaa winkelen in je eentje is echt

Maar gelukkig denken er meer mensen zo!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:51
JaJ
JaJ is offline
uitgaan oid is voor mij alleen maar een middel tot mensen. ik moet toegeven dat ik graag mensen om me heen heb, of iig met een persoon omga oid, maar dat hoeft niet perse in een activiteit. ik weet niet, ik kan het niet uitleggen, n niemand begrijpt het tot nu toe echt, maar het kan al zo prettig zijn om gewoon met iemand stil te zijn, gewoon naast elkaar zittend ofzo. gewoon gemakkelijk, hoe vaak kan dat?
Oud 17-10-2005, 21:56
Verwijderd
Winkelen is het fijnst in je eentje, ben ik het helemaal mee eens.
(Al mag mijn man ook wel mee. )
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 21:56
dwight88
dwight88 is offline
doen waar jij jezelf goed bij voelt. Als jij niet de behoefte voelt aan veel contact: dan moet je dat ook niet doen, wat anderen daar ook van mogen denken. Ieder z'n ding
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 23:11
Cethlion
Cethlion is offline
Citaat:
JaJ schreef op 17-10-2005 @ 22:51 :
maar het kan al zo prettig zijn om gewoon met iemand stil te zijn, gewoon naast elkaar zittend ofzo. gewoon gemakkelijk, hoe vaak kan dat?
Dat zijn vaak de mooiste momenten, wetend dat je op dat moment aan hetzelfde denkt of dat elk juist in zijn eigen gedachten is. Ik vind stiltes juist fijn, maar ik merk vaak dat de ander dan maar gaat praten 'om de stilte te verbreken'. Soms vind ik het alleen al fijn om iemand naast me te hebben, weten dat diegene er is, dan voel ik me op een rare manier veilig.

Ik ben ook niet iemand die graag uitgaat. Sowieso hou ik niet van plaatsen met grote groepen anonieme mensen. Ik merk het de laatste tijd erg goed; ik word steeds meer gevraagd om dingen te gaan doen overdag en 's avonds. Ik kan moeilijk nee zeggen, maar vaak is het zo dat ik me er stiekem op had verheugd een avond alleen te zijn. Ik merk dat ik ook moe word van grote groepen mensen en dat ik er dan vaak naar verlang om gewoon alleen te zijn, met een goed boek op de bank te zitten of loom wat muziek te luisteren. Op zo'n moment vind ik mezelf vrij vreemd, maar blijkbaar hebben veel meer mensen dit.
Ik vind het niet erg om af en toe alleen te zijn, ik heb het juist nodig. Ik vermaak me wel.
Oud 17-10-2005, 23:45
Big Brother
Big Brother is offline
de ene keer bedenk ik me dat ik al 2 weken de deur niet uit ben geweest (qua uitgaan dan) en de andere keer ga ik bijna elke dag weg. ligt maar net aan de omstandigheden en hoe ik me voel.

ik hou ervan om mensen om me heen te hebben, maar ook om soms (=vaak) alleen te zijn (heerlijk, 3 uur alleen in de trein).

ook kan ik me goed vinden in het gezellig zwijgend op de bank zitten, ieder die wat anders doet of gewoon tv kijken ofzo
Oud 18-10-2005, 16:35
JaJ
JaJ is offline
@ cethlion: ^^
Oud 18-10-2005, 19:09
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik vind t ook heerlijk om alleen te zijn, lekker op de bank voor tv, lekker boek te lezen met wat muziek aan ofzo of lekker lui voor me pc te zitten. ook winkelen doe ik idd liever alleen of met mn ma, ik ben vroeger een keer me wa vrienden wezen winkelen en direct de eerste keer was t miskoop first class dus...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:20
Spiteful
Spiteful is offline
Hmm moeilijk... ik had vroeger ook vrij veel tijd voor mezelf nodig, nu niet meer. Een paar uurtjes alleen is genoeg, daarna wil ik weer mensen om me heen. Ik denk dat ik me nu gewoon veel meer op m'n gemak voel bij anderen dan vroeger. Ik vind het ook leuk om gewoon bij iem te zijn, zonder echt iets te doen of constant te praten, en dat snappen veel mensen niet. Kheb soms wat moeite met gewoon praten om te praten, en als anderen dat merken, beginnen ze te denken dat er iets mis is, of gaan ze zich niet op hun gemak voelen, denken dat ik te gesloten ben of zo.
Oud 18-10-2005, 19:22
haplo
haplo is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 17-10-2005 @ 21:33 :
Hey,
ik heb een klein probleempje en ik wou graag weten of er meer mensen last van hebben .
Ik ben graag alleen, en ik heb ook niet echt de behoefte om 2 keer per week uit te gaan of om constant met vrienden af te spreken. Ik heb net zo veel lol als ik alleen thuis een boek lees!
Maar ik merk dat mensen dit snel raar vinden: het lijkt wel zo alsof je een super druk sociaal leven hoort te hebben! Alsof je zielig bent als je niet elke avond wat ingepland hebt.

Ik wordt er ook best wel onzeker van, maar ik heb gewoon geen behoefte aan veel sociale contacten. Maar ik merk wel dat mensen je wel heel erg raar aankijken als je een keer zegt dat je geen zin hebt om uit te gaan .

Ik vind er niets raars aan. Zelf spreek ik ook weinig af met vrienden, net als jij zit ik ook liever thuis met een boek. Verder onderneem ik ook graag dingen in mijn eentje. Alleen zijn heeft ook zo zijn voordelen en is soms te verkiezen boven samen zijn. Ik denk dat meer mensen dat zouden moeten doen. Als mensen je raar aankijken, moet je je daar maar niets van aantrekken. Het gaat er immers om waar jij je goed bij voelt.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2005, 19:47
Wintran
Wintran is offline
Alleen zijn is heerlijk! Al merk ik wel dat sociaal zijn en doen steeds minder erg wordt. In het weekend met vrienden iets leuks doen en vooral bijkletsen. Je wilt toch op de hoogte worden gehouden. Dan heb ik niet het gevoel dat sociaal doen niet leuk is. Ik zou zelf niet goed worden als ik 24-uur omringt zou zijn door mensen. Nee, dan trek ik me graag terug en doe ik liever dingen in mijn uppie.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 10:31
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ben ook een heel teruggetrokken persoon, maar dat komt door wat ik de afgelopen jaren heb meegemaakt. Het liefst zit ik thuis te computeren, een boek te lezen of lig ik in bed. Mijn huisgenoten zijn hele actieve mensen die altijd uitgaan en anders bij elkaar op de kamer een film kijken, dat maakt mij ook onzeker omdat ik er niet echt bij zit dan.

Ik heb het maar geaccepteerd dat ik zo ben, misschien veranderd het ooit nog en anders maar niet... Ik ga niet tegen m'n zin in sociaal doen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 13:08
Verwijderd
Ik heb ook niet de behoefte om constant met mensen af te spreken hoor. Zeker als je al een drukke schooldag hebt gehad is het gewoon relaxt om ff alleen te zijn. Beetje leren, beetje tv kijken, beetje forummen, etc.
Ik heb ook wel tijden gekend dat ik veel vaker met mensen afsprak, maar ik denk dat het meer bij mij past om dat niet te doen.

Al toen ik op de basisschool zat wilde ik vaak na schooltijd liever alleen thuis spelen. Als vriendinnetjes dan vroegen van "ik bij jou of jij bij mij?" dan sloeg ik het vaak af. Naja, niet vaak, er kwamen altijd wel kinderen bij ons over de vloer en ik bij anderen, maar ik had er gewoon niet iedere dag zin in.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:15
Vice
Vice is offline
Het zelfde als Alicia Silverstone.
Oud 28-10-2005, 18:23
Verwijderd
Ja hoor, ik herken dat helemaal. Op school vind ik het leuk bij vrienden en vriendinnen, maar ik vind het net zo goed om thuis op m'n kamer op vrijdag-/zaterdagavond met een goed muziekje en een leuk boek in een stoel weg te duiken.

Nu zit ik nog niet echt in de uitgaanstijd, maar toch heb ik niet echt de behoefte om altijd maar bij vrienden/vriendinnen te zijn. Ik houd van rust, en dat krijg je niet door constant niet-thuis te zijn.

Ohja zoals hier al meer gezegd is, doe gewoon wat jij leuk vindt en waar jij je goed bij voelt. Wat andere mensen zeggen, daar moet je je niets van aantrekken. Iedereen voelt zich op een andere manier goed, de een heeft dat door constant bij vrienden te zijn en de ander voelt zich goed om gewoon alleen thuis een filmpje te kijken of een boek te lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:44
Verwijderd
heb ik als kind altijd gehad. Sprak nooit af met vriendinnetjes ofzo, speelde weinig buiten en deed niet zoveel met al die broers en zussen. Mij kon je gewoon heel gelukkig maken met een lekkere stoel ergens in de hoek en een goed boek.

Niets mis mee.

Ondertussen bij mij wel wat verandert, doordat ik meer mensen tegenkwam met dezelfde intresses, dat scheelt ook.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:45
SpacingBen
SpacingBen is offline
Haha ook ik herken dat zeker! En net als sommigen anderen heeft het te maken met iets dat in het verleden is gebeurt. (negatieve ervaringen met mensen) Op de basisschool had ik er helemaal geen last van. En op de middelbare school ook niet in de 4e klas. Maarja toen was ik echt de hele dag met 2 meisjes waar ik altijd bij terecht kon en waar ik mij echt 100% thuis voelde. Was ook verliefd op 1 meisje daarvan.

En verder? Tsja, heb veel vrienden daar niet van. Maar echt een vriend waar ik alles tegen kan zeggen en die ook 'echt' kan reageren op wat ik zeg heb ik niet. Als er iets gebeurd en dat houdt mij erg veel bezig, dan is er een grote kans dat ik daar niet over praat maar er veel mee bezig ben als ik alleen ben. Het is zelfs zo, dat ik met vrienden zoveel mogelijk praat over waar zij op kunnen reageren. En soms een keer een zinloos lul verhaal omdat ik twijfel of ik iets wel kan vertellen of niet.

Ik denk in ieder geval dat de meeste mensen die hier komen nogal eens onzeker kunnen zijn. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2005, 18:46
SpacingBen
SpacingBen is offline
Citaat:
lady-kebiss schreef op 28-10-2005 @ 19:44 :
heb ik als kind altijd gehad. Sprak nooit af met vriendinnetjes ofzo, speelde weinig buiten en deed niet zoveel met al die broers en zussen. Mij kon je gewoon heel gelukkig maken met een lekkere stoel ergens in de hoek en een goed boek.

Niets mis mee.

Ondertussen bij mij wel wat verandert, doordat ik meer mensen tegenkwam met dezelfde intresses, dat scheelt ook.
Dat heb ik dus nodig, mensen leren kennen met dezelfde interesses

Ken ook eigenlijk niemand die een beetje denkt zoals ik. Heel soms een keertje met 1 bepaald onderwerp. Maar dat is dan ook maar oppervlakkig...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 13:53
Verwijderd
Ik kan niet begrijpen dat iemand zo kan zijn maar ik accepteer het wel. Hoop niet dat je ermee gaat zitten voor je
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2005, 14:04
Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Citaat:
Hey,

Je mag het wel iets 'serieuzer' vertellen (zonder de smileys..) hoor, je hoeft er echt niet onzeker over te zijn.

Ik ben ook liever alleen, vind ik veel fijner, ook al wil ik wel 1x per week uitgaan, maar voor de rest ben ik eigenlijk altijd alleen, je bent zeker niet de enige, maar dat had je al wel gezien.
Oud 02-11-2005, 16:38
*4
*4 is offline
toevallig had ik hier een gesprek vandaag over met twee vriendinnen. Zij vinden mij saai, en ik vraag hun nooit om iets leuks te gaan doen. Ik heb hier niet zo'n behoefte aan, zit liever thuis met een boek idd. Ik weet neit wat ik ermee moet, want ze vinden dat het slecht gaat tussen ons (is ook wel zo) omdat we nooit wat leuks doen, enzo. Ligt het nou aan mij>?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 16:48
nietzijweer
nietzijweer is offline
Ik vind het gewoon zoveel drukte.
Als ik vantevoren allerlei dingen plan dan vind ik dat vreselijk. Spontaan met mensen de stad in gaan etc. Dat vind ik leuk, maar zo vaak doe ik het niet. Doordeweeks wil ik gewoon in sociaal opzicht lekker met rust gelaten worden. In het weekend maak ik daar wel volop tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2005, 11:23
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Vind het vaak wel ontzettend gezellig om met vrienden af te spreken. Maar van mij hoeft het ook niet elke dag. Zelfs niet elke week. Soms wil ik gewoon een paar dagen lekker alleen zijn.

En ik voel me daar goed bij!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2005, 17:57
Daboman
Daboman is offline
Ik heb dit ook. Hoe meer mensen, hoe onzekerder ik me ga voelen en dus zit ik liever alleen of met een beperkt aantal mensen. Of ik moet al die mensen goed kennen. Ik heb veel vrienden die dit ook hebben. Bovendien zijn de mensen die vaak uitgaan, vaak m'n type niet.

Wat ik ook gezellig vind is met een beperkt aantal mensen in de kroeg zitten. met 1, tot hooguit 3-4 vrienden. In die kroeg zie ik dat ook regelmatig. Mensen die dan met z'n 2en zitten te praten of te poolen. Je bent dus zeker niet de enige.

Maar ik merk inderdaad wel dat er mensen zijn die dit raar vinden. Maar dat is denk ik vooral omdat ze het niet kunnen begrijpen, omdat zij juist met zoveel mogelijk mensen bier willen zuipen. Al kunnen de meeste het op zich toch wel respecteren. En als ze dat niet kunnen, dan zijn het vaak types waar ik niet eens mee om zou willen gaan.

Maar goed ik heb ook geleerd te doen waar ik zelf zin in heb en dat doe ik dan ook. Alleen op die manier houd je het leuk voor jezelf.
Oud 04-11-2005, 20:37
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Waarom zou zoeits raar moeten zijn?
Het is net of je altijd moet uitgaan, altijd druk hebben, altijd bezig zijn... Doordat jij liever de tijd neemt voor jezelf (alleen) wil niet zeggen dat je bizar bent. Je bent een rustig type. Je hebt mensen die ervan houden om altijd bezig te zijn en andere mensen om zich heen te hebben,en je hebt -zoals jouw geval- mensen die het liever rustig houden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 15:40
Spiteful
Spiteful is offline
Idd vrij normaal. Veel mensen hebben net het omgekeerde, overdreven veel met mensen willen samenzijn. Dat is dan blijkbaar wel aanvaard.
Als je echt vindt dat je te veel een eenzaat bent, kan je wel proberen er iets aan te doen. Je kan de zaken een klein beetje forceren, ahw leren voldoening te halen uit gezelschap. Vaak zal je dan merken dat je, achteraf beschouwd, toch wel graag regelmatig onder de mensen komt. Bij mij was het iig geval zo dat ik in de middelbare school vaak na school nog even iets ging drinken met vrienden, ong een keer per week 's avonds op café ging en verder niets (vakanties uitgezonderd). Vrienden uit mijn dorp had ik toen niet echt meer. Was ik perfect tevreden mee. Daarna op kot in Leuven, daar was ik praktisch geen moment alleen, ik kon elk moment dat ik even niks te doen had snel even naar iemand zijn kot stappen en na een paar maanden deed ik dat ook bijna altijd. Toen ik weer thuis woonde en dat niet meer kon, maakte ik er opeens een groot probleem van. Mensen veranderen.

Imène: als jij dat bent op je avatar, dan ben je prachtig.

Edit: 2de compliment al dat je van mij krijgt, zie ik nu
Oud 06-11-2005, 02:04
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Hey,

Enter my life!

Ik ga nooit uit (mwoah, een enkele keer een filmpje), ik heb een mobieltje, maar die ligt altijd op een vaste plek op de vensterbank, en met 20 euro beltegoed doe ik 4 maanden.

Ik spreek nooit af met mensen van school, tenzij we een groepsproject hebben. Ik kan heel goed met die mensen opschieten, maar ik interesseer me eigenlijk totaal niet voor die mensen hun prive leven of wat dan ook. Mensen vinden me raar, ze kunnen nooit echt hoogte van me krijgen.

Ik woon op mezelf, ik heb een leuk flatje, maar nooit bezoek. Ik ben nogal gesteld op m'n privacy. Ik heb een keer wat mensen van m'n klas uitgenodigd voor een etentje.. dat doe ik dus nooit meer! Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld!

Mijn sociaal leven beperkt zich meestal tot MSN en een handjevol forums. Mijn MSN lijst is trouwens een verhaal op zich.. om de paar weken gaat de bezem er door.. op het ene moment heb ik 60 contacten, een dag later zijn er nog maar 10 over...

Ach jah.. wat kan ik zeggen... ik ken de situatie... sommige mensen kunnen intens gelukkig zijn zonder dat ze er anderen voor nodig hebben. Veel mensen vinden dat nogal moeilijk te snappen ofzo...
Oud 06-11-2005, 02:20
Baka-san
Baka-san is offline
Op zich als ik je bericht lees hoef er niet perse iets mis te zijn met je, eigenlijk helemaal niet. In hoeverre moet het sociale leven eruit zien? waarschijnlijk wat de omgeving bepaalt..

maar ik heb het idee dat je niet helemaal gelukkig bent?...dat door gebrek aan sociale contact zover ik het meet met ongeschreven maatstaven.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:05
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
Baka-san schreef op 06-11-2005 @ 03:20 :
Op zich als ik je bericht lees hoef er niet perse iets mis te zijn met je, eigenlijk helemaal niet. In hoeverre moet het sociale leven eruit zien? waarschijnlijk wat de omgeving bepaalt..

maar ik heb het idee dat je niet helemaal gelukkig bent?...dat door gebrek aan sociale contact zover ik het meet met ongeschreven maatstaven.
Het is niet zo dat ik er niet gelukkig mee ben, ik heb het wel geaccepteerd.
Het viel mij gewoon erg op dat ik niemand kende die er net zo over dacht en dat het vaak zo lijkt alsof je een druk sociaal leven 'moet' hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:06
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
akumabito schreef op 06-11-2005 @ 03:04 :
Enter my life!

Ik ga nooit uit (mwoah, een enkele keer een filmpje), ik heb een mobieltje, maar die ligt altijd op een vaste plek op de vensterbank, en met 20 euro beltegoed doe ik 4 maanden.

Haha ik begrijp ook nooit hoe mensen zoveel beltegoed per maand erdoorheen jagen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 13:43
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Crystall Girl schreef op 09-11-2005 @ 14:06 :

Haha ik begrijp ook nooit hoe mensen zoveel beltegoed per maand erdoorheen jagen.
Dat komt van al die diepzinnige gesprekken die mensen continu menen te moeten voeren... "Hallo? Waar ben je? Ik zit in de trein. Kun je een beetje harder praten, je bent zo moeilik te verstaan! Wat zeg je? Jah, hahahah, inderdaad... maarreuuhh... ik bel effe om te zeggen dat ik je over tien minuten weer zie hoor! Ik bel wel weer als ik aankom! Tot zo!"
Oud 09-11-2005, 21:30
steefos
steefos is offline
ik heb wel behoefde aan af en toe alleen zijn. Ik wil niet elk weekend uit. Soms heb ik wel zin om sociaal te zijn maar er zijn heel veel mensen (vooral op school) om mij heen waarmee ik zegmaar half bevriend ben,het is zo'n viavia relatie. Ik heb in totaal maar echt 2 mensen waarmee ik goed bevriend ben, maar als zij er niet zijn dan houdt het meestal ook op. Dan ben ik liever alleen dan dat ik moeite moet gaan doen om in een gesprek ertussen te komen. Dat is dan soms weer best frustrerend omdat je daardoor niet uitgenodigd wordt.
En zoals hier al genoemd was, ik heb denk ik mensen nodig met dezelfde intresses.

Laatst gewijzigd op 09-11-2005 om 21:34.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 21:33
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Hey,

ja ik herken het goed
dat heb ik ook dat ik liever thuis zit
Oud 09-11-2005, 21:40
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik ook
Met citaat reageren
Oud 09-11-2005, 23:13
Baka-san
Baka-san is offline
ligt toch eigenlijk aan hoe jij sociale contacten ervaart wat opzich heel gevarieerd kan zijn. wat ik mij afvraag is eigenlijk of iedereen bewust of onbewust wel een grote behoefte heeft aan sociale contacten. maar doordat het bijvoorbeeld ongemakkelijk, saai of angstig wordt ervaard vaak wordt vermeden of niet opgezocht. maar dan kan het zo zijn dat je wel behoefte hebt aan sociale contacten maar de ervaringen bevredigen niet je behoefte ervan en dus denk je dat sociale contacten niet jouw behoeftes zijn. dus is het een kwestie van het opzoeken naar bepaalde sociale contacten om toch die behoeftes te bevredigen waarvan je dacht dat je die niet had..en dan als je ze gevonden hebt je toch blijkt een heel sociaal leven kan leiden omdat je het blijkbaar toch erg leuk kan vinden.
maar mij lijkt het ook wel de vraag of het door maatschappelijke sturing zo de nadruk wordt gelegd op sociale contacten alsof die dan van nature er zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 08:27
Verwijderd
Ik hbe hetzelfde als TS, ik hoef niet zo nodig uit te gaan of een druk sociaal leven te hebben. Ik heb het al druk genoeg met mijn eigen dingen en er zijn maar weinig mensen waar ik mee om kan gaan zonder dat het na een half uur botst. Dus alleen zijn biedt wel een uitkomst dan en ik vind het ook heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:02
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
SpacingBen schreef op 28-10-2005 @ 19:45 :
Haha ook ik herken dat zeker! En net als sommigen anderen heeft het te maken met iets dat in het verleden is gebeurt. (negatieve ervaringen met mensen) Op de basisschool had ik er helemaal geen last van. En op de middelbare school ook niet in de 4e klas. Maarja toen was ik echt de hele dag met 2 meisjes waar ik altijd bij terecht kon en waar ik mij echt 100% thuis voelde. Was ook verliefd op 1 meisje daarvan.

En verder? Tsja, heb veel vrienden daar niet van. Maar echt een vriend waar ik alles tegen kan zeggen en die ook 'echt' kan reageren op wat ik zeg heb ik niet. Als er iets gebeurd en dat houdt mij erg veel bezig, dan is er een grote kans dat ik daar niet over praat maar er veel mee bezig ben als ik alleen ben. Het is zelfs zo, dat ik met vrienden zoveel mogelijk praat over waar zij op kunnen reageren. En soms een keer een zinloos lul verhaal omdat ik twijfel of ik iets wel kan vertellen of niet.

Ik denk in ieder geval dat de meeste mensen die hier komen nogal eens onzeker kunnen zijn. Wat denken jullie?
ik heb dit denk ik ook zo ongeveer, ik heb ook veel vrienden inderdaad, maar niet echt iemand waar ik alles tegen kan zeggen, maar gewoon vrienden waar ik af en toe plezier mee beleef
Met citaat reageren
Oud 10-11-2005, 19:31
Lipgloss
Lipgloss is offline
Ik herken dat ook wel hoor!
Gelukkig kan ik soiezo niet vaak uit, dus blijft het speciaal en leuk.
Maar ik vind het ook vaak leuker om alleen te zijn (en dan bijvoorbeeld te gaan forummen, MSN' en of iets non-sociaals) dan met heel veel mensen.
Oud 11-11-2005, 18:42
Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Op de bassischool kwam er elke week wel een vriendin over de vloer. Soms zelfs vaker.
Maar nu ik op de middelbare zit ben ik toch liever alleen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2005, 22:16
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn huisgenoot zei laatst dat ze me niet begrijpt omdat ik veel thuis ben. Ze vindt dat ik niet van mn studententijd geniet, nou ik geniet er prima van Ik ben tenminste niet 4 dagen per week brak
Met citaat reageren
Oud 13-11-2005, 19:38
DP17
DP17 is offline
Citaat:
[B
Sorry het is wel een heel vaag verhaal volgens mij , maar herkennen mensen dit? [/B]
Ik vindt het niet vaag hoor, ik ben ook graag op mezelf. Ik ga een paar keer per jaar uit. Mensen kunnen dat wel raar vinden, maar ik kan er niet echt mee zitten! Ik vindt mezelf nie eenzaam ofzo, maar jah anderen kunnen dat wel vinden.

Om die sleur te verbreken ben ik sinds september lid van een studentenvereniging. Hierdoor ben ik wel vaker buiten de deur te vinden maar ik blijf graag op mezelf!

Maak je dus niet druk, het komt vaker voor als je denkt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten