Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga je volgend jaar studeren in een nieuwe stad? Weet je niet goed of je wel mee moet doen met de algemene introductieweek? Hier in dit topic kunnen jouw vragen worden beantwoord en kun je over de algemene introductieweek praten.
In deze beginpost zal een overzichtje komen te staan van de introductieweken voor elke stad en een link. *under construction* Algemene introductieweek 15 t/m 19 augustus Groningen Keiweek Leiden El Cidweek Maastricht Incomweek Tilburg Tikweek Utrecht Uitweek Wageningen AID Zwolle Grasweek
Laatst gewijzigd op 01-07-2011 om 21:09. |
![]() |
|
Oké, ik heb niks te doen...
Delft Owee Amsterdam (UvA) Intreeweek Amsterdam (VU) Ideeweek Eindhoven Introductieweek Nijmegen Introductie Rotterdam Eurekaweek
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
In de stad waar ik studeer hoef je dat niet zelf te regelen, maar gaat het via de organisatie. Die regelt dus dat je bij student X kan slapen of in een algemene slaapruimte met je luchtbedje en slaapzak. Een fiets moeten meenemen, lijkt me ook een wat rare regel.
Sportdagen? Hebben ze dan niet gewoon een open dag op het sportcentrum? Dan staan er kraampjes van sportverenigingen en kun je meedoen. Een sportdag lijkt mij ook een beetje vreemd. Verder raad ik het wel aan, je leert zo mensen en de stad goed kennen en kan je oriënteren op iets naast je studie als vereniging (en dan niet per se een studentenvereniging maar ook sport of cultuur).
||||
![]() |
Uit de folder die ik heb ontvangen van de Radboud Universiteit Nijmegen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ga naar de intreeweek van de uva.
Ik ga psychologie doen en aangezien ik uit brabant kom is dat een goede kans om mensen te ontmoeten. Ken namelijk nog niemand ![]() Is wel spannend natuurlijk aangezien ik dus kon terwijl ik niemand ken, maar zal vast wel goed komen ^^ Heb er zin in! |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben zelf later nog bij een vereniging gegaan, omdat ik wel veel contact had met mijn studiegenoten, maar dat vond ik niet genoeg.
|
Ik heb 3 keer meegedaan aan de intro van de RU, 2 keer als 1e jaars en 1 keer als mentor. over al die 'rare' dingen:
Nijmegen heeft één introductie van 10 dagen, waarin een programma van jouw faculteit zit en dat van de hele uni. Dus niet zoals op veel universiteiten een paar dagen intro van de uni en los daarvan nog iets van de opleiding. Over het slapen: het is helemaal niet raar om nog geen slaapplek te hebben, er is altijd wel iemand in jouw groepje waar je kan slapen. Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken, er zijn altijd wel mensen die in de buurt wonen en plek hebben, en anders slaap je bij één van de mentoren. Lijkt me veel beter dan op zo'n massale slaapzaal, waar je nog maar moet zien of je ook echt kan slapen. Een fiets is wel heel erg handig. De uni is 10 minuten fietsen van het centrum en met de fiets gaat dat het snelst. Tijdens zo'n dag heb je bijvoorbeeld een halve dag in het centrum, wat dingen op het terrein van de uni, dan even op een terras in het centrum wat drinken, dan eten bij je mentor of bij een vereniging ofzo, dan even naar huis (of het huis waar je slaapt ![]() Over die sportdag: er zijn veel te veel 1ejaars om ze allemaal tegelijk te laten sporten. Daarom zijn er dus meer sportdagen, één van die dagen ga jij met je groepje. Het is niet zoals op de middelbare school, maar meer een soort reclame voor het sportcentrum. Je kunt sporten uitproberen, er zijn demonstraties, je gaat met je groepje een kleine competitie van wat dan ook doen. Gewoon leuk en gezellig, iedereen heeft het al zwaar genoeg ![]() Waarschijnlijk is er tijdens de sportdagen waar jouw opleiding niet aan meedoet, vanalles georganiseerd door jouw faculteit. Ik raad je écht aan om mee te doen. Je leert in korte tijd veel studiegenootjes kennen. Sommige groepjes blijven ook na de intro afspreken. Omdat het een lange intro is, mis je echt iets als je niet meedoet, mensen leren elkaar echt al kennen. Iedereen vindt het spannend, bijna iedereen is alleen. Dus als je niet meedoet omdat je het gek vindt bij iemand te slapen., zet je daar overheen, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Over het geld: de introductie kost veel geld, met die 63euro ben je er nog lang niet. Je moet ook eten en drinken en je wil vast uit en naar leuke feestjes. Daarnaast moet je vaak nog iets betalen voor de onderdelen van je opleiding. Maar echt, het is het waard. Bekijk het niet als een verplichting, maar als een heel mooi einde van je vakantie en een supergeweldig begin van je studietijd! Dus werk gewoon 2 dagen extra, daar krijg je 10 mooie dagen voor terug ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het je leuk lijkt, dan zou ik gewoon gaan. Maar: ik ben zelf nooit naar een intro geweest en kon me ook prima redden, leerde op dag 1 ook meteen studiegenoten kennen en heb echt niet het idee dat ik iets gemist heb. Ik woon overigens ook niet in de stad waar ik studeer (studeer in Nijmegen, woon in Maastricht), dus ik had sowieso niet veel behoefte aan het uitgaansleven daar te leren kennen, want ik ga er toch nooit uit. Hoe dan ook leer je er in no-time veel mensen kennen, want iedereen is nieuw en iedereen staat open voor nieuwe contacten.
|
![]() |
|
![]() |
@ Tink* en Lente: bedankt voor jullie reacties. Onlangs heb ik nog een andere brief in de bus gekregen en daar werd ook de mogelijkheid geboden om alleen op de kennismakingsdag en de opleidingsdag te komen. Daar ga ik waarschijnlijk gebruik van maken. Vanwege het vakantiewerk dat ik nu doe - en hopelijk voor de gehele vakantie kan blijven doen -, kan ik me ook niet veroorloven nog meer vrij te nemen dan die twee betreffende dagen ( althans, zo voel ik dat ).
Ik heb me overigens al wel aangemeld voor de studievereniging van mijn opleiding. Het lijkt me dat ik daar ook veel contacten kan leggen, al dan niet gewoon tijdens de twee Intro-dagen, al dan niet aan het begin van het jaar. Daarnaast is de groep eerstejaars van de studie die ik ga volgen niet zo heel erg groot ( +/- 20 nieuwe studenten per jaar ), dus dat valt te overbruggen. @ Andijvie en Louis Armstrong: ook bedankt voor jullie reacties. Geeft me toch moed om in te zien dat de Introductie allesbepalend is voor de rest van de studietijd als het om contact leggen gaat tijdens die dagen. |
![]() |
|
Zo'n introweek: het is leuke manier om andere studenten te leren kennen en daar een paar dagen mee op te trekken en flink te feesten (je leert de stad kennen). Maar het is (in Utrecht in ieder geval) vooral ook een evenement voor studentenverenigingen om nieuwe leden te werven. Dat was niks voor mij, al vond ik het ook wel wat hebben om er eens rond te kijken.
Als je niet op kamers gaat en niet in de gymzaal wilt: ken je niet al een student bij wie je kan logeren? |
![]() |
|
![]() |
De UIT: feesten, slaapplekken, borrels en een biercantus bij S.S.R.-N.U.!
Ga jij in 2011 studeren in de mooiste studentenstad van Nederland, Utrecht? Wil jij je studententijd aftrappen door te beginnen met de Utrechtse IntroductieTijd? De UIT is namelijk de ideale week om Utrecht en haar studentenleven te ontdekken. Wanneer? Van maandag 15 t/m donderdag 18 augustus staan Utrecht en haar studentenverenigingen in het teken van de nieuwe studenten! De topweek beleef je niet alleen in de stad zelf maar ook bij ons, S.S.R.-N.U.. Kom langs tijdens de UIT en ontdek Utrecht zoals je nog nooit gedaan hebt! S.S.R.-N.U. tijdens de UIT? S.S.R.-N.U. is als christelijke studentenvereniging al ruim honderd jaar gevestigd in het hart van Utrecht aan de Oudegracht 32. S.S.R.-N.U. is de vereniging voor jou wanneer je houdt van een biertje en een goed gesprek, feesten en debatten. Haal het meeste uit je studententijd en kom langs bij S.S.R.-N.U.. Tijdens de UIT zijn we heel de week geopend om jou te laten zien wat S.S.R.-N.U. te bieden heeft. Kijk voor ons programma op onze site Laatst gewijzigd op 26-07-2011 om 12:16. |
![]() |
|
Ik ga komend jaar studeren in Utrecht, en kreeg post van de uu over de faculteitsintroweken etc.
Nu wilde ik graag ook naar de Uit, maar er zat niks van de Uit bij, is dit puur eigen initiatief of krijg je hier wel info over (of hoor je die iig te krijgen)?
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben extra sociaal als ik wat op heb ![]() |
![]() |
|
![]() |
Gratis slaapplekken in Nijmegen aangeboden!!
Het is weer bijna zover, dé Introductie periode van de Radboud Universiteit in Nijmegen! Bij zijn is mee maken, maar daar is wel een slaapplek voor nodig. Misschien ben je al tijden aan het zoeken maar dat hoeft nu niet meer. Op de Jacob Canisstraat is er genoeg plek! Faciliteiten: - Toplocatie: 1 minuut kruipen naar de stad en 7 minuten fietsen naar de Universiteit. - Een goed gevulde koelkast. - Droger en wasmachine zijn aanwezig. -Zwembad: Dé plek om ontspannen een drankje te drinken na een lange dag relaxen. Optioneel: - 9 Macdaddy’s die je, naast je mentorouders, kunnen helpen Nijmegen te leren kennen. Geïnteresseerd? Mail dan nu! De eerste aanmelding krijgt een levensvoorraad noodles!!!!! P.S.: Dat over die noodles klopt niet helemaal. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Introductieweek studiestad 2012! Tink* | 4 | 13-08-2012 09:02 | |
Studeren |
De Utrechtse Introductie Tijd (UIT) vorming | 2 | 24-07-2011 12:38 |