Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar hebben er wel meer last van. Het is een beetje afgeraffeld. Moet er nog een beetje aan werken. Verder, thnx ![]()
|
![]() |
Leuk gedicht, vooral de 3e strofe vind ik erg leuk! Zoals Vogelvrij al zei, je schetst een leuk beeld. Met 't ritme zit het ook wel goed volgens mij, alleen stoor ik me aan de 'omgekeerde zinnen' (je snapt nu vast niet wat ik bedoel, dus even een voorbeeldje):
te gieten naar buiten. Hmm, ik lees nu net je laatste strofe en die valt me toch wel tegen. Hij lijkt afgeraffeld, vooral de middelste en laatste regel. Die vallen een beetje buiten het ritme en daardoor ga je instabiel verder waardoor je 'n beetje de greep op 't gedicht verliest. Ik, althans. En, doe nu niet Acda & De Munnik ![]() |
![]() |
|
te gieten naar buiten. & lopen tot de zon komt dan maar.
vind ik vrij slecht. Vooral 'te gieten naar buiten' kan niet hoor, maar dat kun je imo wel aanpassen. Acda & de Munnik is an sich te gebruiken, ik doe het zelf ook weleens, maar deze zin loopt niet en bovendien kun je dat soort dingen beter in een citaat oid. zetten. Op deze manier lijkt het gewoon 'gebruikt' en niet zelfdoordacht. Verder vind ik het eigenlijk een erg goed gedicht, het heeft een vreemde sfeer om zich waar ik nog niet helemaal uit ben.
|
Verwijderd
|
Ik ben het (alweer) eens met xineof. De acda & de munnik zin vind ik niet mooi gebruikt.
De rest vind ik wel mooi, ik dacht bij de eerste strofe direct: wat leuk. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Bedankt allemaal!
Ben het eens met de kritieken. Na een betrekkelijk rustige en soepele periode in mijn leven verandert er nu ineens heel veel en dat is niet allemaal even positief. Ik vind de laatste zin inderdaad ook niet sterk en gejat. Maar het wilde niet beter. Misschien dat ik het over een week of twee weer eens opnieuw probeer. 'te gieten naar buiten' Ach ja, grinnik. Zie het nu zelf ook pas ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Voorbeelden van noodweer(excess) Bamboestokje | 4 | 02-03-2015 13:05 | |
Werk, Geld & Recht |
aangeklaagd terwijl zij schuldig is. Milouw | 24 | 09-03-2010 17:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Doodschieten overvaller was noodweer' theVegetarian | 56 | 13-12-2005 12:44 | |
Algemene schoolzaken |
geweld tegen criminaliteit hmvreemd | 9 | 10-12-2003 13:51 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hevig noodweer in Zutphen en Warnsveld Rabbi Daniel | 13 | 03-06-2003 20:28 |